Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
Annick O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Afgelopen vrijdag zonder reservering gegeten. Nadat we buiten hartelijk werden ontvangen en twee drankjes hadden besteld tijdens het wachten op onze tafel, leek er eigenlijk direct plaats te zijn en konden we naar binnen. De manager (?) nam het over van de gastheer buiten en zei dat er achter in het restaurant nog een vrij tafeltje was. We moesten zelf maar uitzoeken waar dit ergens was en bij de tafel aangekomen kwamen we tot de ontdekking dat we hier met geen mogelijkheid inpasten: de tafel zat verstopt tussen een paal en twee andere tafels, en door de leuning van de stoelen was het onmogelijk om hier in te klimmen zonder samen met de gasten naast ons alles te moeten verschuiven. Omdat niemand van het personeel ons kwam helpen besloten we ergens anders naartoe te gaan. Bij de deur werden we echter tegengehouden door de aardige jongen van buiten en overgehaald om te blijven. We werden naar een ander tafeltje gewezen dat net zo krap was, maar iets beter toegankelijk. De tafel was nog vies en hier werd niets aan gedaan toen we eenmaal zaten. We hebben zelf om bestek moeten vragen toen het voorgerecht al was geserveerd. Plus: het eten was heerlijk en er werd tijdens het eten netjes gevraagd of alles smaakte. Toch ontwijk ik deze tent voorlopig. Er zitten genoeg vergelijkbare tenten in de buurt en V.I.P. is zeker niet mijn favoriet!
Aleksandros B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Laatst weten eten bij Very Italian Pizza. Superlekkere pizza's, heel goedkoop. Margherita voor 6 €.
Hele goede bediening, en een heel gaaf modern decor. Een Aanrader !
erik V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Onze ervaringen met dit restaurant komen min of meer overeen met wat we hier eerder gelezen hebben: uitstekende pizza's met goede bodem en verse ingrediënten, gecombineerd met een selectie goede wijnen en dat alles voor een vriendelijke prijs. Inderdaad, de bediening liet ook bij ons meerdere steekjes vallen -verkeerde drankjes, ontbrekende ingrediënten op de pizza, niet kloppende rekening-, maar deze foutjes werden wel zonder probleem direct weer hersteld.
Het decor is ook wel het vermelden waard: je zit hier namelijk een stuk rustiger en vooral ruimer dan in omliggende concurrerende Italiaanse eettenten.
Zeker een aanrader dus als je eens wat langer en gezellig wilt tafelen.
Voor de volledigheid willen we nog zeggen dat we ons niet aan de pasta's hebben gewaagd; het oordeel over het eten is dus uitsluitend gebaseerd op de kwaliteit van de pizza's.
kapsenberg .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Jaren geleden hebben wij het pizza opgegeven. Very itilian piza heeft onze gedachte veranderd. Licht, smakelijk en met eerlijke ingrediënten. We komen hier graag piza eten. De bediening kan beter maar de Het eten is voortreffelijk! Halen is ook een optie.
kitenel .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
het eten supergoed...bediening altijd vrolijk..restaurant ziet er supergelikt uit..
dus in 1 woord de beste pizzaria waar we gegeten hebben en daarom komen we wekelijks en soms 2 x..
jullie zijn toppertjes...
Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Ik ben afgelopen zaterdag bij Very Italian Pizza geweest. Het restaurant is groot, ruim en ziet er schoon uit. Vooral de ruime open keuken in het midden ziet er prachtig uit. Ik vind het persoonlijk altijd fijn om zo even in de keuken te kunnen spieken en het zag er allemaal piekfijn uit.
Very Italian Pizza is, zoals de naam al doet vermoeden, vooral gespecialiseerd in pizza's. Een kunst die wij ook hebben opgemerkt; ik heb in geen tijden zo'n heerlijke pizza gehad. De bodem was dun en knapperig en de pizza rijkelijk belegd. Vantevoren namen we brood met aioli en tapenade. Het brood was zelfgebakken en was vers en heerlijk, de aioli was wat mayonaiseachtig helaas.
De bediening van Very Italian Pizza is erg vriendelijk maar maakt nog erg veel fouten. Ik kreeg de verkeerde pizza, er werd tot twee keer aan toe een rode wijn aan mij geserveerd terwijl ik twee keer duidelijk om een droge witte wijn vroeg, en ik merkte dat de overige tafels erg lang moesten wachten op service (iets waar ik en mijn vriend vreemd genoeg geen last van hadden). Wel werd alles met een vriendelijke lach en veel excuses opgelost, wat de fouten in de bediening weer wat minder vervelend maakten.
RosaRianne .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Met 10 personen een reservering gemaakt om de avond met een goed dinertje te beginnen. Naderhand hadden we een feestje op onze studentenvereniging dus we zagen er allemaal chick uit! De bediening was van onze leeftijd en reuze vriendelijk.

Waar wij wat grapjes maakte naar de bediening toe; kregen we een brede lach terug..

Een van ons kreeg nadat we besteld hadden de verkeerde pizza voorgeschoteld, ook dit werd gelijk met een lach opgelost.

De pizza was heerlijk & de sfeer is fantastisch! De prijs-kwaliteit verhouding is Top! En we komen zeker nog een keertje terug!
jasperklaar .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Hier gegeten met een gezelschap en is een prima Italiaan. Prijs-kwaliteitverhouding is dik in orde. Voorgerechten lekker, pizza's prima... De bediening had wel iets enthousiaster en aanweziger mogen zijn...kwam niet persoonlijk over en hadden nog wel wat meer willen drinken... Prima restaurant...
Jonke .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Sinds het bestaan van Very Italian Pizza kom ik hier zeer regelmatig eten met mijn vriend. Dit beviel zo goed dat ik er nu ook geregeld vriendinnen mee naar toeneem. De bediening is altijd aardig en de sfeer is er gezellig. Ik heb al vele pizza's en pasta's uitgeprobeerd en ben nooit teleurgesteld. Mijn persoonlijke favoriet is de pizza salmone, een echte aanrader! Ook de prima prijzen hebben ervoor gezorgd dat ik Very Italian Pizza onderhand mijn stamrestaurant kan noemen. Als je van gezelligheid en heerlijk Italiaans eten houdt, is dit een absolute topper!
greggie2012 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
We hebben drie pasta maaltijden besteld. Dit werdt op op een te klein bord geserveerd, ipv een diepe pasta bord, kreeg wij een driehoekig salade bord waarin ze pasta persten. Kortom, veel knoeiwerk. Ook was de pasta niet goed doorgekookt, en te vettig. Ik bestelde de Pasta Integrale Tonno, wat te harde volkoren pasta, bijna geen tonijn en een hele vettje jus /saus aan het einde. Het eindige in een soort soepje. Mijn vraag is: met zoveel personeel daarbinnen, een mooie grote keuken.. hoe moeilijk is het nou om pasta te maken?? het is zo basic, die 9 euro per maaltijd is dan veel te duur.
Kdemoor .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
Ik ben hier geweest met een aantal collega's. Het is een leuke zaak om na het werk even te een hapje te eten. Helaas was de pasta saus pure room zonder smaak. De pizza was wel ok, maar die had ik helaas niet bestelt. Volgende keer ga ik voor de pizza! Bediening is vriendelijk maar wij moestn ze wel roepen om wat t drinken te krijgen.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Betreft de pizza's verdient Vip zeker een 8. De bodem is knapperig en niet te dik. Ik heb hier verschillende keren gegeten en ik kies dan toch elke keer weer voor de pizza. De pasta is helaas voorgekookt en niet al dente, het is aangepast aan de "Nederlandse smaak" maar ik vraag me af wat er mis is met de "Italiaanse smaak". Maar, in vergelijking met pasta's in andere Italiaanse restaurants is de pasta hier wel ok. Vip is een mooi restaurant en de bediening is ook altijd even aardig
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Hier gisteravond gegeten. Pizza gekozen. Goede prijs-kwaliteit verhouding, lekker knapperige bodem, alleen was de pizza erg nat, omdat er veel vocht vanuit de spinazie op terecht was gekomen. Bediening was vriendelijk en snel. Niets op aan te merken gehad.
We hebben op het terras gegeten, waar je toch wel erg op elkaar gestouwd zit (we moesten de tafel verschuiven zodat je kunt opstaan) en ik vond het echt een héél groot minpunt dat je hier op het terras mag roken. Het is weliswaar buiten, maar ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik het ronduit smerig vind als er sigarettenrook in je gezicht waait terwijl je net n hap pizza neemt.
Ik was hier al n keer eerder geweest, maar het blijft toch wel een redelijk restaurant met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
melanie H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Eindelijk een keertje hier geweest. Ten eerste super dat er iemand de moed en ondernemersgeest heeft gehad hier iets te beginnen. De omgeving van station Blaak laat inderdaad te wensen over wat betreft sfeer, goed dus dat er een leuke horecagelegenheid met gezellig terras is nu!

Het personeel moet hier en daar nog wat bijgeschaafd worden. Tafels moeten inderdaad schoon gehouden worden, maar ook gedag zeggen tegen je klandizie (ik zei gedag al binnen lopend, dit werd niet beantwoord, wordt ik niet blij van!). Dan dit: op het menu staan vele soorten pasta, dat is geweldig, maar als niet- vleeseter, vind ik het prettig als de gerechten gemarkeerd worden als vegetarisch, dit is niet het geval. Dan moet je dus alle ingrediënten na lopen om te kijken of er geen vlees in zit. Ik dacht dat de bediening navragen een goed idee zou zijn. Niet dus. Ik vraag de jongedame welke gerechten vegetarisch zijn. Krijg ik als antwoord: alle gerechten waar geen vlees in zit. Word ik hier nou in de maling genomen? Ik weet wat vegetarisch is, dat is niet mijn vraag, ik vraag welke gerechten op de kaart vegetarisch zijn. Dan wijs je aan welke, dan geef je misschien een suggestie, of je bent enthousiast over een bepaald gerecht. Maar nee, hier moest ik het mee doen. Later op de avond werden wij bediend door een jongeman die zijn vak wel verstaat, een goedlachse jongen die goed voor ons zorgde. Zo kan het dus ook.

De uiteindelijk gekozen pasta was wel ok, niets bijzonders.Wel was ik blij dat het niet overdreven zout was, wat bij veel Italianen het geval is. Getuige de eerdere recensies, is dit iets waar men dus van geleerd heeft. Een grote eter komt hier bedrogen uit: de portie is klein (ja het is goedkoop maar altijd nog een paar euro duurder dan de concurrentie een paar honderd meter verderop) en wordt inderdaad in een ander soort bord geserveerd dan je gewend bent. Maakt mij persoonlijk niets uit; is weer eens wat anders. Een kleine portie pasta maakt in ieder geval, dat je nog ruimte over hebt voor een toetje. En de tiramisu is wel groots van portie, en daarnaast bijzonder lekker. Een stuk minder zoet dan je gewoonlijk krijgt voorgeschoteld, en helemaal mijn smaak. De koffie vond ik matig. De prosecco, die hier voor 5 euro per glas wordt geserveerd, was wél erg lekker, en word royaal geschonken.

Het decor heb ik niets over te klagen, de zaak ziet er geweldig uit, het terras ook. Lounge muziek maakt de sfeer af. Toilet ook keurig en schoon. Overigens kwamen hier mensen na 22 uur nog pizza eten, de openingstijden zijn dus ruim, fijn dat er in een stad als R'dam de keuken nog zo laat open is.

Kortom, een leuke zaak, leuk dat er zo'n leuke horecagelegenheid is direct naast station Blaak. Het decor is leuk, het eten wel ok, personeel ook, afhankelijk van wie er aan je tafel komt, en de prijs/kwaliteit verhouding ook goed, maar wel iets duurder dan die gelukkige italiaan een stuk verderop.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
V.I.P is een leuk restaurant met een vlotte uitstraling. Wij zaten buiten op het terras en alhoewel dat gezellig is ingericht en er prettige muziek wordt gedraaid, is het decor door de grauwe omgeving van Blaak niet helemaal je van het. Daarnaast was onze tafel ook niet helemaal schoon. Maar voor de rest ben ik wel positief: mijn pasta was prima en het was alweer even geleden dat ik zo'n lekkere tiramisu heb gegeten. De bediening was verder ook dik in orde, snel en vriendelijk. Als ik weer eens in de buurt ben, ga ik hier vast nog eens eten.
awakati .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
De pizza's en panini's zijn oké bij Very Italian Pizza, maar de Insalata Pollo, die geserveerd wordt met kip als broodbeleg in plaats van stukken gegrilde kipfilet, is echt slecht.
Appeltaartjes .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Wat een verademing, dit restaurant in hartje Rotterdam! Eindelijk in een gezellige sfeer een pizza eten voor een schappelijke prijs. De duurste kost nog niet eens een tientje. De bediening is vriendelijk, vrolijk en snel. Zelfs op een drukke zaterdagavond. Het geserveerde brood is lekker vers, de bijgeleverde smeerdels zijn ook echt smeerbaar. Dat is weleens anders. Handig ook dat er van die rollende pizzasnijders op tafel zijn gezet. Zeker met kinderen erbij. De pizza's hebben een lekker knapperige dunne bodem en zijn goed belegd. De panna cotta toe was heerlijk romig. De inrichting is strak, maar warm. Kortom een hele fijne avond! Behalve dan de parkeerbon, die we kregen, omdat de chipknip leeg was. Maar daar kan Very Itaalian Pizaa dan weer niets aan doen.
Ger W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2012
Leuk en mooi ingericht en gedecoreerd restaurant, strak, modern en een hélé grote mooie open keuken! Het eten viel wel wat tegen, ik had raviolli in een witte saus en deze was aan de zijkanten een beetje aangebrand vermoedelijk iets te lang in de oven gezet en de smaak was niet verrassend. De bediening ging goed om met mijn klachten en heb uiteindelijk een hele leuke avond gehad bij vip.