Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
7,2
Voordelig
Lang
M E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op zaterdagavond met familie (9 man) hier gegeten. Verschillende gerechten vooraf, als hoofdgerecht en als toetje besteld. Prijs - kwaliteit verhouding is oke, bediening is prettig, wel was het erg rumoerig en moesten we lang op de hoofdgerechten wachten. Dat was tot daaraan toe, maar werd vervelend toen ons werd meegedeeld dat ze de tafel nodig hadden voor de volgende gasten. Bij de telefonische reservering was aangegeven dat we 3 uur konden tafelen, maar dat bleek dus slechts 2 uur te zijn. Onze ober pakte het misverstand netjes en professioneel op. De hogere in rang echter niet. Tot zover voor ons de gastvrijheid van Very Italian Pizza. Dat was de eerste en meteen ook de laatste keer.
Lo W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Op een vrijdagavond geweest. Erg druk, maar toch redelijk snel eten op tafel. De Pizza was goed, de pasta (all'arrabbiata) mistte helaas de te verwachten pit. Afgesloten met een echte espresso. Goede keus voor tussendoor. Het is door de drukte rumoerig, maar dat maakt het levendig en geeft je wel die "Italiaanse" sfeer. Bediening prima.
GMeijer-Barendrecht .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
VIP is voor ons favoriete plaats om even snel een pizza of iets te eten.
niet alleen de pizza's maar ook andere gerechten altijd erg vers en smakelijk.
Prijzen zijn okee en bediening altijd vriendelijk.
Uiteraard moet je er niet zijn als het erg druk is.
Net na de drukt is goed.
Enige nadeel is dat alle rokers buiten op terras zitten.
Dus als niet-roker kun je helaas niet op terras eten (of je moet van rookwalmen houden).
Nils H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wij zijn hier de afgelopen tijd een aantal maal wezen dineren / lunchen. De pizza's zijn van een prima kwaliteit, de pasta's zijn niet bijzonder. Bediening is niet extreem professioneel, maar ze zijn allen vriendelijk en doen hun best. Prijzen zijn schappelijk.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Na eerst een tijd moeten wachten op het menu dit zelf maar gevraagd. De serveerster sprak alleen Engels en er ging van alles mis. Ze leek ons op een gegeven moment zelfs te negeren. Gelukkig op een gegeven moment een andere serveerster gekregen die klankgerichtheid wel hoog in het vaandel had staan.
Jammer dat de keuken het nu liet afweten. Ze kunnen het blijkbaar op een vrijdagavond niet helemaal aan. Jammer, hier kan een restaurant aan kapot gaan.
Het eten was redelijk tot goed, maar niet echt bijzonder. Het gerecht van mijn vrouw had iets te lang onder de opwarmlamp gestaan (waarschijnlijk in afwachting van mijn lasagne).
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Op het terras geluncht met een pizza margherita (dunne, knapperige bodem!) en een panino bresaola. Beide lekker van smaak. Alles kwam vlot op tafel, gebracht door de vriendelijke bediening. Helaas hadden we geen plaats meer voor het lekkere gebak dat we voorbij zagen komen.
Marjo010 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hadden goede verhalen van kennissen gehoord en daarom wilden wij hier op de vrijdagavond gaan eten.

De bediening was een aardige jongen die wat gespannen rondliep omdat het erg druk was.
Ons voorgerecht was een kleine carpaccio die op zich goed was, alleen wat droog. Na verschillende medewerkers aangesproken te hebben om wat olijfolie te brengen duurde het een kwartier voordat dit op tafel stond.
Het hoofdgerecht duurde daarna nog 20 minuten. Ik had de pasta met zeevruchten, mijn vriend de pizza Margherita.
De pasta was niet normaal zout (en ik ben iemand die van zout houdt, dus dit was echt too much) en de zeevruchten waren ver te zoeken. Mijn vriend vond de pizza erg droog. Na een paar happen had ik echt geen trek meer.

Een meisje dat er werkte en dat wij nog niet eerder gezien hadden aan onze tafel vroeg of het goed was. Ik zei dat het eten zout was en er haast geen zeevruchten in zaten. Ze liep naar wat collega's op het hoekje bij de deur en er werd veel gepraat en naar ons gewezen. Later kwam de medewerker die ons eerder bediend had vragen of het smaakte. Weer hetzelfde verhaal; te zout en een paar verdwaalde mosselen. De jongen zou het gaan aangeven bij zijn manager.

Na ongeveer vijf minuten verscheen hij aan tafel met een tasje. Dit moest hij van de kok geven zei hij. Wij waren een beetje verbaasd, want we hadden aangegeven uitgegeten te zijn en nog zo'n portie deed mijn maag omdraaien.
Ondertussen was de medewerker weer weggelopen, toen hij terugkwam gaven we aan dat we het niet hoefden en we het liever van de rekening af zouden hebben dan een nieuwe portie.
Hij liep weg naar een andere tafel zonder iets te zeggen, mijn vriend schoot hem later aan voor de rekening omdat we er wel klaar mee waren.
Hierop rende hij weg en liet ons vertwijfeld achter. Na tien minuten ging mijn vriend naar binnen en schoot de manager aan. Hij gaf het tasje met de pasta terug en vroeg of hij af kon rekenen. Daarbij zei hij ook dat hij niet tevreden was over het eten en de gang van zaken rond de bediening. Ik voegde me bij mijn vriend, omdat ik het nogal lang vond duren. Wat ik daar aantrof was een razende manager die zei dat iedereen die binnen zat het eten heerlijk vond en dat het een kwestie van smaak was. Ik probeerde uit te leggen wat er mis was met mijn pasta, maar de manager liet ons niet uitpraten. Hij wilde niet naar ons luisteren en op agressieve toon viel hij ons verbaal aan. Onze klacht werd totaal niet serieus genomen. Ik zei nog dat ik dit niet erg klantvriendelijk vond. Ik vroeg hem ook of hij van de pasta geproefd had, want daar was dan alles mee gezegd. Dit kan je klanten niet voorschotelen. Deze man moet een cursus anger management en omgaan met mensen volgen, want om betalende klanten zo af te blaffen is ronduit onbeschoft. Dit had niet zo uit de hand hoeven lopen en wij komen hier uiteraard NOOIT meer terug en raden iedereen deze tent ook af!
M. D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een hele vriendelijke bediening. Het eten was erg goedkoop. De Vitello Tonnato was lekker alleen wat te veel rucola erop. De Pizza 4 formaggi was lekker dun en smakelijk. Jammer dat er een zwart geblakerd plekje op zat. De Cannelloni Ricotta e Spinazi was niet echt bijzonder. Sorbet ijs betrof slechts drie bolletjes lekkere ijs. Sgrippino en de Panna Cota was lekker.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
In de haast, even op het terras van VIP gecrashed. De bediening was redelijk snel. In iets meer dan een uur had ik een voorgerechtje, pasta en een doppio ter afsluiting op. Alleen om af te rekenen duurde iets langer. Typisch, daar hebben meer restaurants moeite mee lijkt het wel ;-)

Vooraf had ik de calamaris. Deze smaakten goed dus dat was het eerste bonus punt, gezien dat calamaris verkeerd bereid goed taai kan zijn, maar daar was totaal geen sprake van. Voor de pasta had ik raviolo melanzane, die prima smaakte. Afsluitend een doppio en een stuk chocolade truffel taart van Dudok, om de laatste gaatjes te vullen (de pasta was niet al te gek groot, maar dat had ik me vooraf moeten bedenken, aangezien pasta in Italie een soort tussengang is).

Kortom, prima gegeten voor een prima prijs/kwaliteit verhouding!

Roncrone .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Ik maak mee dat de bediening bij Very Italian Pizza in Rotterdam "aan" staat en dat maak ik niet zo vaak mee. 4stagioni is smakelijk, vol terras, regen geeft sfeer, 20graden. Mannen vd bediening geven je het gevoel gast te zijn, bravo!
Mvonk1983 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Het eten was top en het was niet duur. Dus die combinatie van een goede ambiance voor weinig geld is een aanrader voor iedereen als je van lekker Italiaans eten houd.
Cb64 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Het eten is echt heerlijk de bediening is uitstekend vriendelijke mensen we komen hier regelmatig het is een echte aanrader
FZA .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Laatst gegeten bij VIP voor de eerste keer op een vrijdagavond.
Het was superdruk waardoor het lang duurde voor we de bestelling kregen.
Mijn vriendinnen en ik waren niet onder de indruk van het eten. Het was veel te zoutig en niet lekker. Ik zou hier dus niet zo snel een tweede keer heen gaan.
Love4italianfood .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Al meerdere keren gegeten bij VIP. Elke keer weer tevreden en met een volle buik naar huis. Al veel verschillende dingen geproefd zoals de antipasti (calamari, bruschetta, parmaham etc.), tomatensoep, verschillende pizza's en pasta's. Alles is verrukkelijk. De bediening is vlot en heeft een luisterend oor. Fijn dat er bij binnenkomst ondanks de drukte altijd z.s.m. een plekje voor ons vrijgemaakt wordt zodat we vrijwel (bijna) nooit hoeven te wachten. Dit is veruit het lekkerste Italiaanse restaurant in Rotterdam!
Jaapje .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf een carpaccio, helaas vond ik die een beetje saai er zat geen sausje overheen en de carpaccio was wat te dik, maar de pizza was daar in tegen super lekker! Dunne bodem krokante korst. Als toetje heb ik de truffeltaart genomen die was erg lekker ook om je vingers bij af te likken! Verder was het erg druk, maar dat vinden wij zelf wel gezellig en dat betekend dat het een goede zaak is! Stonden zelfs mensen buiten te wachten. Je moet er niet heen gaan voor een romantische dinner maar voor een gezellig avondje kan je daar prima eten. Wat ook erg leuk is dat je de keuken ik kan kijken.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Lekkere pizza's en pasta's waarbij de shell actie het wel erg voordelig maakt. Tweemaal een 3 gangen menu en 2 La Trappe tripeltjes voor nog geen € 30, daar kun je nog eens extra voor gaan. En dat zullen we doen ook.
Foodsoul .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ik heb hier naar volle tevredenheid met vier personen gegeten. Toen wij plaats hadden genomen aan tafel en de gastvrouw onze drankbestelling opnam, stonden deze (ondanks de drukte) in een mum van tijd op tafel. Ik bestelde de pizza Italia, die bij mij zeer goed in de smaak is gevallen.
Marie_anne1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij VIP. Met de Shell bon mochten we van de gehele kaart kiezen en kregen de tweede 3 gangen menu gratis (25euro voor 2personen uiteindelijk incl drinken). Aardig personeel. Aanrader!
Dennis_K .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanmiddag een heerlijke pizza gegeten! Ook de salade was top. Vriendelijke bediening en een ruime zaak waar je heerlijk rustig kan zitten. Wij gaan er zeker terug.
Lnoordijk .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gisteren een lekker drie gangen menu bij VIP gegeten met de Shell actie. De porties van de voorgerechten (caprese en gebakken champignons) had ik voor 'normaal' (keuze was normaal/klein) groter verwacht, maar de drie gangen bij elkaar was zeker wel voldoende. Pizza en salade als hoofdgerecht waren prima en tenslotte tiramisu en mango sorbetijs als nagerecht smaakten ook erg goed. Verder goed geholpen door de bediening. Kortom, zeker een aanrader!