Very Italian Pizza (Leiden)

Turfmarkt 8 2312 CE Leiden Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

Italiaanse trots in het centrum van Leiden

Waan je een echte V.I.P. in dit gastvrije restaurant aan de Turfmarkt! Uiteraard is er ruime keuze aan heerlijke, authentieke pizza's, maar staat er ook genoeg ander lekkers op het menu. Sluit af met een dolci en je gaat diep tevreden weer naar huis. Mocht je nou 's middags over de Turfmarkt slenteren na een slopende winkelochtend, neem dan even de tijd om de lunchkaart te bekijken en je kunt er de rest van de middag gegarandeerd weer tegenaan!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

• : Parkeren aan de grachten, parkeergarage Lammermarkt

Dagelijks geopend van 11:00 tot 00:00 uur.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Spaans gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Salade zonder dressing erg droog, pizza werd al lauw gebracht, toetje laten vallen. In plaats van heeft het gesmaakt krijg je de vraag are you finished? Krijg dus geen kans door te geven dat we niet tevreden zijn. Was een actie via Albert Hein, zelf moeten vragen wat de actie inhoud. Ga vaak naar Italiaanse restaurants maar deze staat niet meer op mijn lijst.
Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Sinds kort heeft V.I.P., naast de vestigingen in Rotterdam en Den Haag, ook een restaurant in Leiden. Met V.I.P. Den Haag heb ik goede ervaringen dus eens proberen in leiden.

Voor de deur van het restaurant staan de rokers verzameld, beetje jammer. Wanneer je vanuit het portaal het restaurant binnen komt, loop je meteen tegen tafeltjes op. Die staan een beetje random opgesteld, waardoor je moet oppassen dat je niet tegen de hanglamp loopt die waarschijnlijk bedoeld was om boven een tafeltje te hangen. Het restaurant is groter dan je van buiten verwacht, maar goed bezet ondanks dat het net open is.

Achterin een tafeltje gevonden en als voorafje wat te drinken met focaccia besteld. In Italië kom je niet weg met deze ‘focaccia’. Het is een pizzabodem met zout en rozemarijn. Erg lekker, maar geen focaccia. Als hoofdgerecht de Canneloni Ricotta/Spinaci, pizza VIP en pizza Diavola. De canneloni was goed van smaak, jammer alleen van de overmaat aam peterselie die vrij overheersend was. Gelukkig was die eroverheen gestrooid zodat je kon kiezen of je dit erbij wilde eten. De pizza’s zijn goed. De Diavola is wat er beloofd wordt, pittig.

De bediening is een mix van Nederlands, Italiaans en andere nationaliteiten, en niet iedereen spreekt Nederlands. Wel de juiste instelling: klantgericht en efficiënt. Af en toe moet je wat langer wachten maar het restaurant is net open, en misschien moeten ze de capaciteit nog inregelen; het voordeel van de twijfel dus maar. De prijs is bijna Italiaans en vormt met de kwaliteit een prima prijs –kwaliteit verhouding. Al met al een aanwinst voor Leiden.
Manon1974 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Na een gezellige familie speurtocht door Leiden zijn we neergestreken bij Very Italian Pizza. Een leuke sfeer, mooi in het verlengde van de dag. We hadden de AH actie, het voorgerecht was bepaald. Smaakte goed. Het hoofdgerecht was vrij in te vullen. Ik had de calzone, persoonlijk mocht deze wat meer gevuld zijn. Voordat ik de vulling had moest ik toch ver snijden. Jammer. De vegetarische pizza en de pizza salami waren weer goed bedekt en lekker. Helaas viel de fungi wat tegen en was de pasta met gehaktballen (classico) weer super. Dus afhankelijk wat je at, was het lekker of gewoon. Of we er nog eens heen gaan? Nou er zijn zoveel restaurantjes in Leiden...eerst maar weer eens wat anders proberen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Gezellig en mooie tent met veel ruimte, ook voor grote groepen. Eten is lekker en eenvoudig en de prijs is prima. De bediening nog wat onervaren, maar wel zeer vriendelijk dus dat maakt het goed. Bij het voorgerecht ging er helaas nog wel wat fout. De gedroogde carpaccio werd, na voor de zekerheid nog een keer nadrukkelijk gedroogde carpaccio gezegd te hebben, als een gewone carpaccio geserveerd. Het smaakte goed, dus hebben we het zo gelaten. Nu hebben er nog een reden om een keer terug te komen. Ook is het wel een beetje jammer dat de menuutjes alleen mogelijk zijn vanaf 4 pers. maar daar is waarschijnlijk niks aan te doen omdat het een franchise is.. Conclusie: prima tentje met een goede prijs kwaliteit verhouding!
AlbertN37 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We aten hier met de AH-actie. Het voorgerecht en de pizza waren uitstekend. Helaas was de tiramisu niet helemaal ontdooid. Het werd heel goed opgepakt door de bediening en we kregen een ander toetje en een koffie aangeboden. Eindoordeel positief.
Roli .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Op woensdag 15 oktober hier gegeten met 3 personen: een vegetarische variant van het gemengde voorgerecht en soep vooraf; truffelpasta, canneloni en pizza 4 formaggi als hoofdgerecht; panna cotta en tiramisu als toetje. Wij hebben genoten. De kwaliteit van het eten was goed, de prijs zeer aantrekkelijk en de porties ruim voldoende. Zeker de pasta met truffelsaus was een aanrader: machtig maar lekker. Ook de wijnen die wij erbij kregen waren goed. De bediening was snel, maar zoals ook door anderen aangegeven: niet iedereen sprak Nederlands en men lijkt weinig ervaren. wij vonden dat niet storend. Bijvoorbeeld: de bediening vroeg van afstand of alles naar wens was in plaats van naar de tafel te lopen of slechts de helft van de tafel werd afgeruimd. Daarentegen waren alle medewerkers wel erg vriendelijk en behulpzaam, dus wij komen graag nog eens terug.
Djamila K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Wij zijn via de AH-actie bij Very Italian Pizza beland. Daar hebben we een drie-gangenmenu genuttigd. Als voorgerecht kregen wij beiden een bordje met verschillende soorten Italiaans vlees, geroosterde courgette en olijven. De helft van de courgette op het bord was lekker, de andere helft zompig en grijzig. Als hoofdgerecht had ik canneloni en mijn vriend een tonijnpizza. De pizza was prima, maar de canneloni was vol olie, aangekoekt en zeker niet vers gemaakt. De presentatie was ook een zooitje met vetvlekken aan het bakje. Als toetje kregen wij een tiramisu die ook niet erg vers smaakte.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de sfeer in het restaurant. Het was ontzettend druk, vol schreeuwende kinderen aan ons tafeltje, de tafeltjes stonden op twintig cm afstand van elkaar en de tv stond op Discovery Channel waar ik getuige was van een horloge dat gemaakt werd. Dit droeg niet echt bij aan de gezellige Italiaanse sfeer, die je toch verwacht in een dergelijk restaurant.
Conclusie: geen aanrader. Wij gaan er niet meer naartoe.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Lekker gegeten, het is een hele mooie gezellige restaurant. Ziet er prachtig en wij werden hartelijk ontvangen door de eigenaar doe ons een rondleiding gaf. Personeel zeer behulpzaam en vriendelijk. Pizza besteld zeer goed voor een minimale prijs. Pizzeria is aan te bevelen voor een ieder geen kritiek.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
De inrichting.
Gezellig en knus, maar ook ruim van opzet.
door de foto's aan de muur waan je je op een terras in Venetie

De Menukaart
Overzichtelijke menu kaart met diverse pasta's en Pizza's.
De lunchkaart staat al op de tafel.

Het Personeel.
Vriendelijk en service gericht personeel, spreken niet allemaal Nederlands.
Hebben goed in de gaten wanneer de klant wat wil bestellen.

De beleving
Het was mijn eerste keer in de deze pas geopende vestiging in Leiden, en ja het was gezellig.
Ook hier heb je alle tijd om van je eten en drinken te genieten.