Very Italian Pizza (Leiden)

Turfmarkt 8 2312 CE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

Italiaanse trots in het centrum van Leiden

Waan je een echte V.I.P. in dit gastvrije restaurant aan de Turfmarkt! Uiteraard is er ruime keuze aan heerlijke, authentieke pizza's, maar staat er ook genoeg ander lekkers op het menu. Sluit af met een dolci en je gaat diep tevreden weer naar huis. Mocht je nou 's middags over de Turfmarkt slenteren na een slopende winkelochtend, neem dan even de tijd om de lunchkaart te bekijken en je kunt er de rest van de middag gegarandeerd weer tegenaan!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

klm68983 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het voorgerecht was heerlijk en lekker veel! Ik eet vegetarisch, geen probleem, veeeel verschillende groenten. Hoofdgerecht (pittige penne) ook lekker, tiramisu vond ik niet zo. De bediening was prima (3 personen), alleen vraag ik me af voor wie de fooi dan is die ik achterliet! Fooienpot?? De ruimte is lekker groot, de mensen zitten niet opgepropt naast elkaar, dat is in deze tijd wel belangrijk....kortom 'n geslaagde en gezellige maaltijd !
AlbertN37 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We aten hier met de AH-actie. Het voorgerecht en de pizza waren uitstekend. Helaas was de tiramisu niet helemaal ontdooid. Het werd heel goed opgepakt door de bediening en we kregen een ander toetje en een koffie aangeboden. Eindoordeel positief.
AnnaDuuren .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Onlangs hier voor het eerst gegeten. Als eerste viel het decor meteen op, het geeft een positieve en gezellige sfeer.
Ik zie veel mensen hier klagen over het feit dat het personeel geen Nederlands spreekt, ik snap niet waar zij zich druk om maken. Degene die de bestellingen doen spreken perfect Nederlands en zijn vriendelijk en vlot. Het klopt inderdaad dat het personeel dat drankjes brengt/tafels afruimt niet altijd Nederlands spreekt, maar het is toch juist goed dat buitenlandse studenten zo ook een kans krijgen op een bijbaan.
Daarnaast was mijn pizza heerlijk en de prijzen liggen absoluut niet hoog!
jdmdj .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Het eten was wel lekker, niet heel bijzonder, de smoothies waren erg koud waardoor je de smaak niet goed proefde, de bediening onrustig, chaotisch, verschillende mensen waarvan niet iedereen Ned sprak, waardoor je niet meer wist welke taal je tegen wie moest spreken: dan maar Engels tegen iedereen, waarna we van een serveerster Apfelsap kregen?! (hadden we dan Duist moeten praten?).
We moesten soms lang wachten voordat we werden geholpen.
Het restaurant was koud, de airco maakte een vreemd dreunend geluid. We komen hier niet meer terug.
Roli .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Op woensdag 15 oktober hier gegeten met 3 personen: een vegetarische variant van het gemengde voorgerecht en soep vooraf; truffelpasta, canneloni en pizza 4 formaggi als hoofdgerecht; panna cotta en tiramisu als toetje. Wij hebben genoten. De kwaliteit van het eten was goed, de prijs zeer aantrekkelijk en de porties ruim voldoende. Zeker de pasta met truffelsaus was een aanrader: machtig maar lekker. Ook de wijnen die wij erbij kregen waren goed. De bediening was snel, maar zoals ook door anderen aangegeven: niet iedereen sprak Nederlands en men lijkt weinig ervaren. wij vonden dat niet storend. Bijvoorbeeld: de bediening vroeg van afstand of alles naar wens was in plaats van naar de tafel te lopen of slechts de helft van de tafel werd afgeruimd. Daarentegen waren alle medewerkers wel erg vriendelijk en behulpzaam, dus wij komen graag nog eens terug.
Sjaars .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Heerlijk gegeten, we werden goed geholpen door een nieuw meisje in de bediening, erg beleefd! Service super snel, we kregen een rondleiding door de nieuwe zaak! Moet wel zeggen dat het eten snel achter elkaar kwam, maar kan begrijpen dat veel mensen dit top vinden.
We hebben nog even met de bedrijfsleider gesproken, die erg blij was dat we zo een leuke avond hadden, met mijn paar woordjes Italiaans nog even in de keuken gezegd dat de jongens het goed deden. Wat leuk dat hier alleen maar Italianen werken. Kortom een super avond, één om snel over te doen.
Jan071 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Het bedienend personeel is vriendelijk maar onervaren en de meesten spreken geen Nederlands. Als borden gestapeld worden in plaats van discreet weggenomen, glazen bier in de hand gedragen worden i.p.v. op een dienblad en de baas bij de wat ingewikkelder handelingen moet komen assisteren, spreek ik niet van professioneel personeel.
Het eten smaakt op zich prima, maar ziet er slecht uit. De pizzabodem is maar half gebakken en hangt er slapjes bij als je de pizza aansnijdt (met de bijgeserveerde pizzasnijder die totaal niet scherp is).
De appeltaart als nagerecht komt volgens mij rechtstreeks uit de diepvries en smaakt klef. Doordat hij nog koud is, komt de smaak (de taart schijnt van Dudok en daarmee een van de beste te zijn) niet tot zijn recht.
De zaak is wel mooi ingericht, opvallend groot maar daardoor niet minder gezellig.
Djamila K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Wij zijn via de AH-actie bij Very Italian Pizza beland. Daar hebben we een drie-gangenmenu genuttigd. Als voorgerecht kregen wij beiden een bordje met verschillende soorten Italiaans vlees, geroosterde courgette en olijven. De helft van de courgette op het bord was lekker, de andere helft zompig en grijzig. Als hoofdgerecht had ik canneloni en mijn vriend een tonijnpizza. De pizza was prima, maar de canneloni was vol olie, aangekoekt en zeker niet vers gemaakt. De presentatie was ook een zooitje met vetvlekken aan het bakje. Als toetje kregen wij een tiramisu die ook niet erg vers smaakte.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de sfeer in het restaurant. Het was ontzettend druk, vol schreeuwende kinderen aan ons tafeltje, de tafeltjes stonden op twintig cm afstand van elkaar en de tv stond op Discovery Channel waar ik getuige was van een horloge dat gemaakt werd. Dit droeg niet echt bij aan de gezellige Italiaanse sfeer, die je toch verwacht in een dergelijk restaurant.
Conclusie: geen aanrader. Wij gaan er niet meer naartoe.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Lekker gegeten, het is een hele mooie gezellige restaurant. Ziet er prachtig en wij werden hartelijk ontvangen door de eigenaar doe ons een rondleiding gaf. Personeel zeer behulpzaam en vriendelijk. Pizza besteld zeer goed voor een minimale prijs. Pizzeria is aan te bevelen voor een ieder geen kritiek.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
De inrichting.
Gezellig en knus, maar ook ruim van opzet.
door de foto's aan de muur waan je je op een terras in Venetie

De Menukaart
Overzichtelijke menu kaart met diverse pasta's en Pizza's.
De lunchkaart staat al op de tafel.

Het Personeel.
Vriendelijk en service gericht personeel, spreken niet allemaal Nederlands.
Hebben goed in de gaten wanneer de klant wat wil bestellen.

De beleving
Het was mijn eerste keer in de deze pas geopende vestiging in Leiden, en ja het was gezellig.
Ook hier heb je alle tijd om van je eten en drinken te genieten.