Very Italian Pizza (Leiden)

Turfmarkt 8 2312 CE Leiden Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

Italiaanse trots in het centrum van Leiden

Waan je een echte V.I.P. in dit gastvrije restaurant aan de Turfmarkt! Uiteraard is er ruime keuze aan heerlijke, authentieke pizza's, maar staat er ook genoeg ander lekkers op het menu. Sluit af met een dolci en je gaat diep tevreden weer naar huis. Mocht je nou 's middags over de Turfmarkt slenteren na een slopende winkelochtend, neem dan even de tijd om de lunchkaart te bekijken en je kunt er de rest van de middag gegarandeerd weer tegenaan!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Leiden)

• : Parkeren aan de grachten, parkeergarage Lammermarkt

Dagelijks geopend van 11:00 tot 00:00 uur.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Spaans gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jordy B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ongeveer 2 maanden geleden zijn we voor het eerst gaan eten bij VIP. We hadden gereserveerd om 18:00. Bij binnenkomst werd er wel vermeld dat we tot 20:00 hadden om te eten. Nu zijn we niet van die 'lange eters', maar de suggestie was gewekt; dit moet een vreetschuur zijn.

Van binnen is het werkelijk waar prachtig. Het is groot, de aankleding is mooi en de bediening loopt er onberispelijk bij. Achterin worden de pizza's vers bereid door een - traditionele Italiaanse pizzabakker. We werden snel geholpen en begonnen met een mandje strokbrood wat prima in orde was. Heerlijke aïoli! Hierna beiden een pizza besteld. Deze werd wel zeer snel opgediend (10 minuten), wat ik overigens niet heel erg vond. De pizza's waren werkelijk waar heerlijk! Goed op temperatuur, rijkelijk belegd. Gewoon erg lekker.

Als nagerecht hadden we allebei Tiramisu genomen. Wat een smaaksensatie was dat! Zeer, maar dan ook zeer lekker!

Voldaan ben ik om de rekening gaan vragen. Alhoewel we slechts 1,5 uur zijn geweest hadden we genoten. Bij het zien van de bon ben ik maar even gaan vragen of het bedrag klopt. Dit bleek te kloppen. Werkelijk waar belachelijk goedkope prijzen.

Sindsdien komen we hier regelmatig! Hou er wel rekening mee dat het geen 'dineren' is, maar meer even lekker wat buiten de deur eten voor weinig centen. Wij gaan hier zeker nog veel vaker komen!
Proever648 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Dit is een restaurant met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De pizza's zijn naar mijn mening zeer goed, lekker dun en krokant. De enorme pizza-oven met draaischijf die als pronkstuk in de open keuken staat draagt hier ongetwijfeld aan bij.

Ik heb hier inmiddels een aantal keer gegeten, en de service is goed en vriendelijk. Echter doordat het restaurant enorm veel tafels heeft, moet je vaak iemand attenderen als je bijvoorbeeld nog iets wilt drinken.

Het restaurant ziet er prachtig, modern en schoon uit, maar door de ruime opzet en grote groepen die door het hele restaurant verspreid zijn, is het erg rumoerig, en lastig om elkaar aan tafel te verstaan.
Remo R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Voor het eerst gegeten in VIP Leiden. We hadden niet gereserveerd en bij binnenkomst was het bomvol. Eerste reactie van een medewerker was ook, oei even kijken of er plek is voor 3. Er was een tafel voor 2, maar als wij willen mogen we er met zijn drieëen zitten. Dat vonden wij prima. Als vooraf had ik een Funghi Trifolati en als hoofdgerecht Spaghetti Salmone.
Alle drie bestelde we bruiswater en door de medewerker werd attent een fles aangeraden. Mijn voorgerecht was goed qua portie en de Funghi was nog goed warm. Spaghetti Salmone kreeg ik niet op, het was voor mij iets te machtig. Als toetje Tartufo gekozen en de Amaretto was in goede balans met het chocolade ijs en vanille schaafsel. Maw ben tevreden huiswaarts gekeerd.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
VIP is een grote keten waar je voor redelijk weinig geld snel kan eten. Als je met die insteek ernaar toe gaat zit je helemaal goed. Service is snel en adequaat, eten niet om naar huis over te schrijven. In Leiden zijn er echter veel betere Italiaanse restaurants waar je beter kan eten en ook voor de prijs het niet hoeft te laten. Desalniettemin geen spijt van mijn etentje hier.
vincent V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Je krijgt hier een hele goede, lekkere houtoven pizza voor het relatief weinige geld dat je ervoor neerlegt. Als je een dessert en/of een drankje neemt is het al snel voordelig om een menu te nemen, wat de avond helemaal goedkoop maakt. Ik had de duurste pizza, de Bresaola, voor nog geen 10 euro.

De prijs-kwaliteits verhouding van het eten is dus geweldig. Op de bedienining valt verder ook weinig op of aan te merken. Helaas doet het decor af aan de eet-ervaring. Very Italian Pizza is niet groot, maar enorm: meer dan tien keer groter dan de wat knussere doorsnee Italiaan. Dit geeft af en toe het gevoel dat je in een grote hal zit te eten. Denk hierbij verder aan een huilende baby (in diezelfde hal) en 30 kilogram bestek dat verzameld en verplaatst wordt en je kunt je wel voorstellen dat dit niet de meest sfeervolle ervaring is.

Voor een snelle lekkere en goedkope pizza een aanrader, maar voor een gezellig avondje eten toch maar naar een andere gelegenheid.
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Service is ok. Pastas zijn echter niet vers bereid. Komt gewoon uit een pakje (nagevraagd bij het personeel). Nederlands - italiaans dus. En de pizza's zijn ook niet echt top. Drie keer geprobeerd, alle drie de keren was het niet goed.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Ik heb er afgelopen zaterdag nu voor de derde keer gegeten. Was heerlijk. Ja de huisgemaakte tiramisu is toch echt favoriet. Gezellig en leuk personeel. Veel jonge lui maar erg enthousiast. Zeker een aanrader. Prijs kwaliteit TOP. Jullie zien mij zeker nog eens terug en beveel het aan bij mijn vrienden en vriendinnen.
Catheline N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Heerlijk gegeten. Dit keer de pizza VIP genomen met mozzarelle basilicum en tomaat, was erg lekker. Goede bediening die alle wensen mogelijk maakt. Prettige sfeer.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Gisteren heb ik voor het eerst bij V.I.P. gegeten. Ik had enige scepsis (enorme zaak, komt het dan misschien uit de magnetron?), maar die was niet terecht. De pasticcio was erg lekker, de tortellini smakelijk maar mag iets uitgesprokener van smaak zijn.
De kleintjes hadden een kindermenu: een pizza met salami, die een leuke vorm had gekregen (muizenoortjes eraan). En een kinderpasta met tomatensaus, lekker op smaak.
Het verschil tussen een kinderportie en de volwassenen portie is wel te klein, de kinderpizza was te groot voor een kind, en op mijn bordje pasta had wel iets meer pasta gemogen. Maar de prijs-kwaliteit verhouding is prima, heerlijke desserts ook. Mijn man noemde de tartufo 'de lekkerste tot nu toe'.
De bediening was aardig en snel (daarbij moet wel gezegd worden dat we vroeg waren en het nog niet al te druk was).
Zeker voor herhaling vatbaar!
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Grote porties, goed eten. Niet verfijnd, maar wel smakelijk. Bediening mag iets scherper zijn in opletten of we iets wilden bestellen.
Barrie D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Afgelopen woensdag voor de tweede keer naar de vip geweest.
Het was even goed als de eerste keer.
We gingen deze keer beide voor een pasta. De pasta met zalm heerlijk!en mijn man een pasta met gehaktballetjes. Waar hij met een stukje brood het laatste beetje saus heeft opgegeten. Service was snel en goed. Manager zit er boven op, goed aan het delegeren. Volgens mij geen Italiaan maar hij act wel zo.
(We hebben daar om gelachen).
Dessert weer goed, de sgropino was heerlijk.
We gaan binnenkort zeker weer terug.

P.s wat me opviel dat er heel veel
Italianen als klanten komen. Dat is een goed teken!
Ariënne N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Heerlijk 3-gangenmenu besteld. Alles was naar wens. Goede bediening, aardig personeel (niet allemaal Nederlands sprekend) heerlijke gerechten. Niets anders dan lof........
Uh....tafeltjes staan erg dicht op elkaar en dat maakt het wat chaotisch.
Wij waren er om 18.00 uur, toen was het nog rustig; bij ons vertrek was het stampvol. We komen zeker nog een keer terug.
Zoë H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Vooral het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Wel iets te weinig personeel voor zo'n grote zaak. Het eten was net als op vakantie zo lekker :)
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Prima gegeten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Concept klopt gewoon en de bediening is erg snel waardoor je al na een half uurtje buiten zou kunnen staan. Erg geschikt voor de snelle hap buiten de deur dus!
Josine V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Op zondagavond bij VIP gegeten, waren hier eerder op een vrijdag geweest, dat was wel erg druk, dit was wel prima, niet helemaal leeg, gewoon sfeervol.
We hadden een lekker biertje bij het eten, er zijn meerdere bieren op tap, prima voor een budget restaurant, waar je ook voor een tientje pizza kan eten. Aanrader was de vegetarische variant van de VIP antipasti als voorgerecht, staat niet op de kaart ;). De service was ook top, niet te gehaast, niet opdringerig ofzo, maar ook niet zo dat je te lang zit te wachten.
Van buiten is het voor sommige mensen even zoeken naar de entree, maar eenmaal binnen heeft dit restaurant een goede aankleding, opvallend waren de gezellige tegeltjes op de vloer en leuke banken.
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Bediening:
We werden niet warm ontvangen door de medewerkers. Het was nog heel rustig, dus we hadden het idee ons eigen plekje konden nemen.
Toen we aan tafel zaten, kwam er een medewerker om te zeggen dat we moesten verplaatsen naar een tafel zonder menukaart. Dit was verwarrend en merkwaardig. Het was namelijk niet duidelijk dat het gereserveerd was; er stond immers geen "gereserveerd" bordje.
Uiteindelijk hadden we een nieuwe tafel kunnen machtigen waar dus geen menukaart was. Ook kregen we de menukaart niet. We hadden besloten om een menukaart te pakken van een andere tafel, want er was geen ober die het kwam brengen.
Het personeel kwam ongeïnteresseerd over. Er liepen obers langs onze tafel, maar ze namen geen initiatief om bestelling op te halen. Wij riepen een serveerster die geen Nederlands sprak. Zij kon alleen drankjes en voorgerecht voor ons bestellen. Vervolgens zou zij een andere ober roepen zodat we ons hoofdgerecht konden bestellen. Echter, dit was niet gebeurd. Wij moesten toen na een kwartiertje een ober bij roepen om de bestelling te doen.

Eten:
Het eten was redelijk. De binnenkant van de pizza was te slap, komt denk ik door overmatig tomatensaus.
De saus van tagliatelle salmone smaakte apart.
Van een vriendin had ik begrepen dat het toetje niet de moeite waard was. Dus had ik het risico niet genomen.

Het komt er dus op neer dat we zelf initiatief moesten nemen, maar het eten was wel redelijk (niet wauw).
Het decor was wel mooi!!

Het is niet voor herhaling vatbaar.
Jannie H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Ook wij kwamen hier vanwege de AH Restaurant-actie terecht. Het voorgerecht zou antipasto zijn, waar wij echter niet van houden. Na overleg mochten we een ander (klein formaat) voorgerecht van de kaart kiezen, wat wij een aardig gebaar vonden. De gebakken champignons en vitello tonnato waren redelijk van smaak. De pizza Hawaii smaakte helaas niet beter dan een pizza uit de supermarkt, maar de tagliatelle salmone smaakte goed. De tiramisu als nagerecht viel erg tegen. We misten de smaak van mascarpone, koffie en likeur. Het restaurant op zich is erg massaal, niet iets voor een intiem etentje, want je zit echt op elkaars lip. Dus al met al een redelijke ervaring, maar zeker niet meer dan dat.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Het restaurant is enorm groot, misschien wel geschikt voor 300 man. De inrichting is heel modern en gezellig.
We kregen na 10 minuten al onze pizza, wat een snelle service. Toe nog sorbetijs en koffie. De rekening was maar 25, 50. Ik ga daar beslist vaak eten, als ik geen zin heb om te koken!
Desiree S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Het eten was lekker. Voorgerechten en pizza's waren heerlijk. Ook het dessert was erg creatief bedacht, pizza met Nutella. Erg van genoten. Bediening helaas wat minder moesten lang wachten tot we iets konden bestellen. En ze waren ons regelmatig vergeten met uitruimen of drankjes opnemen. Ook vond ik de tafels wel te dicht bij elkaar staan. Bediening kon er niet langs met borden.
Twan V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
We hadden eerst gereserveerd voor 6 personen via restaurantspaaractie.nl. er wilden echter nog 4 personen mee, dus totaal voor 10 personen gereserveerd. Was gelukkig geen probleem ondanks dat dit via restaurantspaaractie.nl voor maximaal 8 personen kon. Gewoon even gebeld met het restaurant.
Het restaurant ziet er van buiten klein uit, maar is van binnen heel groot. Toch ziet het er knus uit door de intieme verlichting en de gezellige zithoekjes.
We waren vroeg (vóór 18:00) en het was nog rustig. Zo'n 2 uur later zat het stampvol.
De drukte kwam de snelheid van de service niet ten goede. Toch bleef de prima bediening zeer relaxed. Alleen de manager maakte een gestreste indruk.
Het eten was prima. Weliswaar geen hoogstandjes, maar wel heel lekker.
Al met al hebben we ons prima vermaakt en heerlijk gegeten.