Versaen

Meer informatie over restaurant Versaen

Dinsdag t/m Zaterdag
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten in deze prettige zaak met open keuken. Een vriendelijke, wat afstandelijke bediening. Het 3-gangen seizoensmenu genomen na vooraf enkele heerlijke bites, oa macaron van rode biet, genoten te hebben. Voorgerecht: een soort carpaccio met oester, gemarineerde asperges en gekruide komkommer en een tataki van ossenhaas, hoofdgerecht: lam gestoofd en gebraden met doperwten en andere lekkernijen. Als toetje een heerlijke assemblage van vanille parfait, aardbeien ijs met schuimige, witte chocolade saus. Lekkere wijnen. Een aanwinst in de regio.
Jacques D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het was in de zomer van 2015 dat culinair journalist Pieter Nijdam in de Telegraaf kopte : “ Schatgraven tegen de stroom in “ Met drie T-tjes en een meer dan lovend artikel kregen de chefs, Hans Derks en Wouter van Orsouw een vliegende start.
Het restaurant werd genoemd als hoogste Brabantse nieuwkomer en ook Michelin wist de weg te vinden en beloonde het jonge Versaen met een Bib Gourmand.
Voor de tweede keer binnen een half jaar er naar toe, je wilt immers weten of het een blijvertje is….!
Jazeker, opnieuw fantastisch gegeten tegen een meer dan aantrekkelijke restaurant prijs..
De amuses zijn veel lekkerder als je er voor moet betalen, ha ha, maar ze zijn ook werkelijk verrukkelijk met als koploper de makaron van rode biet…! Het viergangen - wisselend - menu met de coquilles als starter, het gepocheerd eitje met bloemkool op verschillende wijze klaargemaakt met lekker veel vers geschaafde truffel, het visje als keuze hoofdgerecht , mooi gebakken met als afsluiter de peer op een krokante van bladerdeeg en oude balsamico, allemaal stuk voor stuk meesterstukjes.Een mooie fles Grüner veltliner en een Pinot Noir 2013 als begeleider en de avond na het afrekenen van € 242,= voor drie personen kon niet meer stuk. Op naar Ravenstein.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Op advies van een vriend zijn we eens gaan eten in Ravenstein. In een oud huis in de Marktstraat is restaurant Versaen gevestigd. Jonge enthousiaste mensen. We hadden een verrasiingsmenu van 4 gangen. Het zalmtartaartje was lekker. De tweede gang was varkensfilet van het Iberico zwijn. Zeer goed. De derde gang vond ik de topper: heerlijke eendenborstfilet. Tot slot een lekker toetje.
Dit alles tegen een zeer concurrerende prijs.
Fijn dat er een nieuwe jonge generatie aan het opstaan is die geweldig kookt.
Het enige minpunt is misschien dat de amuses tegen betaling zijn. Daaraan zijn we nog niet gewend. Maar het buikspek was wel heel lekker.
Ook een heerlijke niet alcoholische cocktail als aperitief!
Het restaurant is een aanrader.
Joost1815 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gekozen voor een driegangenmenu (voor/hoofd/na). Voorgerecht zalm was prima. Hoofdgerecht eendeborst was goed maar te weinig voor een hoofdgerecht. Er zaten 4 spruiten bij en verder geen andere groenten of anderszins. Het toetje was prima maar kon het gemis niet goedmaken. Uiteindelijk hebben we dus helaas geen volwaardige maaltijd genoten en gingen we met een lichte honger naar huis. Hoe culinair ook, dit kan toch niet de bedoeling zijn. Men had het op zijn minst kunnen vragen. Bediening was op zich prima maar zoals al eerder gesteld hier, iets te afstandelijk. Klein detail verder: het kannetje van de olijfolie voor bij het brood zorgde bij ons voor veel vlekken in het tafelkleed. Een beetje onhandig.
Het restaurant heeft potentie en is zeker een aanwinst/aanrader maar dient beter afgestemd te worden op de behoefte van de klant.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat hadden we er zin in. Goeie kok, voorheen de smaakmaker van t Cityhotel. Wat een worsteling gaan we voor chic, voor de vorm en t mooie bord? Doen we gewoon of opgedirkt?
Mooie gerechtjes maar niet uitzonderlijk. Betalen voor je amuse €1,- tot € 2,- vind ik misschien typerend.
Mooi ingericht. Ruimhartig en heerlijk brood(beleid). Mooie 1e 2 gangen van t 4 gangenmenu, daarna vissig visje, bij de een anders geproportioneerd dan bij de ander? Daarna taaie reepjes entrecote (ingewisseld voor nieuw, iets beter maar niet super! ). Fourme d'ambert met koude bladerdeeg maakte geen mooi slotakkoord. Prijs kwaliteit was niet naar tevredenheid helaas. Jammer want ik had geweldige verhalen gehoord!
Ilex76 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Heel erg lekker gegeten in een mooie en moderne ambiance (met fraaie open keuken). Goede kwaliteit/ prijs verhouding. Personeel is zeer kundig maar iets te afstandelijk maar dat was niet hinderlijk. Sommige wijnen op de kaart iets te hoog geprijsd maar er is volop keuze.
Een aanwinst voor de regio en wij gaan er zeker naar terug.
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Goed restaurant met uitstekend eten. Het restaurant is mooi ingericht en de bediening vriendelijk en behulpzaam. De gerechten zijn geweldig ... echt een aanraden. Zeker de moeite waard om een keer te bezoeken!
Culivin .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Op aanraden van culinaire vrienden restaurant VERSAEN bezocht. Mooi gelegen op de markt van het pittoreske Ravenstein.
Wat een geweldig restaurant ! Warm qua inrichting met zeer goede verlichting en muziek, prettige stoelen en een blik in de wijnkelder bij de ingang. Open keuken.
Bij binnenkomst ontvangen door de gastheer/sommelier. Correcte maar wat afstandelijke bediening. Het 4-gangen menu was voortreffelijk met een uitstekende prijs-kwalíteit verhouding. Het bijpassende wijnarrangement sloot zeer goed aan bij de gerechten. Voor EUR 6 per glas werden bijzonder smaakvolle en zeer originele wijnen geschonken. Verrassende blends zoals een Duitse Riesling/Gewurztraminer en een Spaanse Macabeo/Grenache Blanc, een fantastische rode wijn uit Calabria/Italie en bij het dessert een wijn uit Tokaj van de Harslelevo druif, alle wijnen uitstekend toegelicht.
De compacte wijnkaart met nadruk op Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie biedt tevens voldoende keuze per glas.
Duidelijk te merken dat zowel de witte als de zwarte brigade ervaring heeft in toprestaurants.
VERSAEN is een geweldige nieuwkomer en een absolute aanrader !
Martin1972 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Versaen is een aanwinst voor de regio.
Prachtig ingericht, fijne bediening en voortreffelijk eten.
Erg fijn dat de bediening niet continu vraagt of het smaakt.
De chef heeft duidelijk kennis van zaken en dat proef je.
Prachtige opmaak met verrassende smaakcombinaties en mooie technieken.
De man verstaat zijn vak!
Mijn enige minpuntje.............de prijs van sommige wijnen is aan de hoge kant voor wat je krijgt. Gaat zo`n beetje 4 en soms bijna 5 keer over de kop.
Terwijl andere wijnen voor restaurant begrippen redelijk geprijsd zijn
Misschien eens met smaragdwijnen gaan onderhandelen over de prijs.

Weet niet meer precies welke datum we hebben gegeten bij Versaen maar het was op een zonnige dag in Juni
Hakkene .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Als je binnenkomt is het even wennen dat je over een glasplaat mag stappen om het modern restaurant binnen te treden. Het oog valt meteen op de open keuken, altijd leuk om de chef in actie te zien. Gekozen voor het verassingmenu; leuk detail dat hierin de keuze tussen voor hoofd na of voor tussen hoofd was. Gekozen voor de laatste. Met als voor de zoals eerder vernoemd kralenketting met oa kreeft. Tussen rode mul met Gamba. Wat een verwennerij. Mooie porties met ontzettend veel aandacht bereid. De verschillende kleuren en smaken goed op elkaar afgestemd. Hoofd gerecht was de truffel niet m'n favoriet, maar de lever daar in tegen top! De salade en aardappels ook prima van smaak. De viognier paste heerlijk bij dit alles. Kortom een aanrader en we komen zeker terug.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Modern restaurant gevestigd in een voormalige slagerij in het pittoreske Ravenstein. In alle opzichten verrassend! Met 8 gasten een verrassingsmenu genuttigd met vooraf een prachtig opgemaakte 'kralenketting' van kreeft. Tussendoor een 'tarte tatin' met gamba en coquille en in de lengte gesneden landhoen. Mooie en betaalbare Pouilly Fumé 2014, die iets kouder had mogen worden geserveerd. Bediening mag iets nadrukkelijker aanwezig zijn, maar absoluut vriendelijk en kundig. Leuk zo'n topper in het fraaie Ravenstein.
Maxivanm .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Versaen is een geweldige aanwinst voor het schilderachtige Ravenstein. Met afstand één van de beste adressen in het Maasland. Verfijning op je bord - maar geen 'gefreak'. Je 'snapt' wat je eet - en dat is erg smaakvol. Wat niet wil zeggen dat eten en wijnarrangement geen verrassingen in petto hebben. En de kunstwerkjes worden met aandacht, deskundigheid en oprechte vriendelijkheid opgedient. Absolute aanrader!