Foto's van gerechten

Zaterdag en Zondag 17:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Verboden Toegang

Sia V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Supergoed, lekker eten, origineel en lieve bediening. Ik wilde graag 2 voorgerechtjes als hoofdgerecht, allemaal geen probleem. Kom graag terug.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na een tijdje weer eens hier gegeten. Interieur nog ongewijzigd, ik houd er wel van. Bediening is vriendelijk, prettig normaal en ongecompliceerd, maar wel wat lang wachten steeds terwijl we toch wel in het zicht zaten. Eetgenoot was niet al te enthousiast over voor- en hoofdgerecht (salade met feta, kippedijen), lekker maar van het niveau kan ik zelf ook maken. Vond mijn tonijn met filet american ok, salade met rivierkreeftjes heel smakelijk. Topper is het nagerecht verboden vrucht (cheesecake met champagneijs).
Burdi .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
InIn het verleden vaak en uitstekend gegeten bij Verboden toegang, daardoor was de teleurstelling van het laatste bezoek misschien extra groot. De keuze op de kaart vond ik al weinig aansprekend. Heb ik doorgaans moeite moet kiezen uit alle heerlijkheden, nu was het kiezen uit de minst slechtse, en helaas de verkeerde keuzes gemaakt. De enige salade, de little gem salade met gamba's, was fantasieloos en verdronk in de mayonaise. Het hoofdgerecht van het bord, een varkenshaasrolletje, was te droog, de begeleidende groenten te gaar. Een paar goede frieten erbij en een aardige salade hadden de boel nog enigszins kunnen redden, maar de frieten waren iel en bleek en salade ontbrak. Partner die de spareribs had gekozen miste ook wat begeleiding op zijn bord. Geen sausjes, een heel klein bakje rauwkost, dat was het. Bediening was vriendelijk. Entourage met alle verbodsborden leuk, maar enige vernieuwing/modernisering kan na al doe jaren geen kwaad.
Al met al heel teleurstellend allemaal. Wat mij betreft een dikke bekeuring voor Verboden toegang. het verleden vaak en uitstekend gegeten bij Verboden toegang, daardoor was de teleurstelling van het laatste bezoek misschien extra groot. De keuze op de kaart vond ik al weinig aansprekend. Heb ik doorgaans moeite moet kiezen uit alle heerlijkheden, nu was het kiezen uit de minst slechtse, en helaas de verkeerde keuzes gemaakt. De enige salade, de little gem salade met gamba's, was fantasieloos en verdronk in de mayonaise. Het hoofdgerecht van het bord, een varkenshaasrolletje, was te droog, de begeleidende groenten te gaar. Een paar goede frieten erbij en een aardige salade hadden de boel nog enigszins kunnen redden, maar de frieten waren iel en bleek en salade ontbrak. Partner die de spareribs had gekozen miste ook wat begeleiding op zijn bord. Geen sausjes, een heel klein bakje rauwkost, dat was het. Bediening was vriendelijk. Entourage met alle verbodsborden leuk, maar enige vernieuwing/modernisering kan na al doe jaren geen kwaad.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Jaren geleden aten we hier regelmatig, nadat er paar keer een menukaart was waar we niet echt warm voor liepen, werd dit restaurant een beetje een 'vergeet'. Nu met vriendin hier gaan eten die er nog nooit geweest was, nieuwe ronde nieuwe kansen. Decor is gewoon top, met overal verbodsborden om je heen kijk je je ogen uit, wel is het wat donker. We begonnen beide met de rode kaart, carpaccio, heerlijk. Daarna nam ik de joy-ride en mn tafelgenoot de topcrimineel. Borden waren mooi opgemaakt en werden vergezeld van een mandje met patatjes. Als dessert wilde ik eigenlijk slotpleidooi (proeverij van alle zoete dessertgerechten op de kaart) met kleine aanpassing, werd wat moeilijk over gedaan, daarom nam ik uiteindelijk de cheesecake. Die was gelukkig heerlijk. Al waren de stukjes koek in het begeleidende american cookie ijs was taai/oudbakken. Tafelgenoot had wel de slotpleidooi, (was jaloers) mooi opgemaakt en ze heeft er van gesmuld. Bediening was over de hele avond niet echt super aardig. Maar gun het zeker nog een nieuwe kans.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Ik kom best vaak bij Verboden toegang en altijd ben ik erg tevreden over de hele opzet van dit restaurant. Het eten is erg goed, personeel oprecht en vriendelijk en de sfeer anders dan gebruikelijk. Een echte aanrader in een mooi stukje Leiden!
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gezellig, leuke kaart, lekker en vlotte bediening. Vooral fijn geen geneuzel over wat er op het bord ligt.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten, gekozen voor de gerechtelijke dwaling, een proeverij van 6 gerechten van de kaart in kleine porties. Mooie gerechten, heerlijke smaken en mooi opgemaakte borden. Leuke entourage, een restaurant om bij een volgend bezoek aan Leiden zeker terug te komen.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Aardig middenklasse restaurant in Leiden! Rilette van gevogelte ok! Escargots goed aan de knoflook:;! Biefstuk saignant goed! Bediening voorkomend! Huiswijnen: Italiaanse Pinot Grigio en Spaanse Tinto ok! Centraal gelegen!
Tilly Z.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij hebben weer heerlijk gegeten en goede wijn gedronken. De bediening was ook erg aangenaam.
Vaste waarde!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten is echt heerlijk. Kwaliteit prima maar wel erg prijzig. Maar voor speciale gelegenheden komen wij zeker nog eens terug. Borden zijn mooi opgemaakt. Vriendelijk personeel.
Marja G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het eten was uitstekend, heerkijk en de gezelligheid was top, een aanrader xx
Regien O.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Oei, dat viel zwaar tegen, het eten bij Verboden Toegang. Constructieve feedback geven vind ik dan ook lastig. Het dieptepunt van de avond was het trio van wildzwijnhaas, -burger en -worstje dat twee tafelgenoten op hun bord kregen. Echt niet goed bereid. We hoorden al dat de chef een avond vrij was - stond er mss een leerling in de keuken deze avond? Mijn heilbot was overgaar. Het plasje spinaziesaus werkte op de lachspieren.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Hier op kerstavond genoten van een uitstekend vijfgangen kerstmenu. Op de smaak en opmaak van de gerechten viel niets aan te merken. Ondanks de drukte was de bediening goed en vlot. We willen de chef en zijn medewerkers danken voor dit culinaire avondje.
Lekkers V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
FIjne keuze aan franse gerechten, genoeg variatie voor het smaakpalet; Helaas moesten wij wel lang wachten op ons eten omdat het druk was in de zaak en daardoor ook redelijk rumoerig. De kwaliteit van het eten maakte veel goed.
joepdorst .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Na een lange tijd hier weer eens gegeten. Voorgerecht vijg met gorgonzola was redelijk, de ribs echter erg lekker. Kaasplankje was voor ons echt onder de maat. Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Voor een spontaan etentje zeker voor herhaling vatbaar.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Lekker gegeten, carpaccio was goed op temperatuur vaak is deze veel te koud prima dus. Hoofdgerechten goed, hertengoulash had iets warmer gemogen, maar verder prima gerecht met de spruitjes stamppot.
Dessert was ik iets minder enthousiast, crumble van appel, erg veel rozijnen en had iets meer op smaak gemogen.
Verder prima sfeer en komen zeker nog een keer terug.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op een maandag hier 'het proefverlof' (3 gangen menu voor 29 euro) gegeten Als voorgerecht een eenborstpate/ runderrookvlees/ kweepeercompote ('gedaanteverwisseling') voor de een, een gerecht met mosselen en chorizo ('hangvloggers') voor de ander: heerlijk!
Beide namen we de hertenbiefstuk als hoofdgerecht met runderstoofpotje en spruitenstamppot ('vluchtgevaarlijk'): lekker mals vlees! De extra friet was service, maar o.i. niet nodig geweest.
Als nagerecht proeverij van zoete gerechtje ('slotpleidooi'): een llaatje en heerlijk! En het 'hartig woordje' (kaasplankje met vijgenbrood/ stroop): kan bij mij sowieso nooit stuk, maar heerlijk.
Lekkere huiswijn erbij.
De service was prima: vriendelijk, snel, steeds goede uitleg.
Leuke sfeer in de zaak zelf: beetje 'bruin', maar wel 'bij de tijd', met allerlei gebodsborden aan de wanden.
Wij waren hier jaren geleden eens geweest, we vonden het duidelijk beter dan toen! De namen van de gerechten: hoe krijg je het verzonnen! Heel leuk!
Frank5512 V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Waren met zes personen met verschillende menukeuzes. Unaniem was men enthousiast over sfeer, bediening en maaltijd. Kortom: een aanrader.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een weekendje met oud collega's op stap en dan moet het gezellig zijn en ook lekker. We kozen voor het hertenbiefstuk (vluchtgevaarlijk), groene pastamet rucola en pompoen (t groentje) en curry madras met groente, kikkererwten en wilde rijst (vreemdelingenwet). Als nagerecht kozen we voor Leidse koffie (met kaneellikeur en room), witte stoofpeer met mousse en pistacheijs (uit de lucht gegrepen) en crème brulee met bramenijs (brandgevaar). Alle gerechten waren heerlijk. Goede sfeer en ontzettend aardige bediening. Echt een aanrader. Het is wel aan te raden om te reserveren.
Isabel W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Prima kaart, voldoende keus. De service was snel en vriendelijk. Tafelgenoot had pech met een slecht stukje vlees, maar dat werd gecompenseerd met een gratis nagerecht. Inrichting is heel leuk, met alle borden. De akoustiek is echter verschrikkelijk. We konden elkaar bijna niet verstaan. Verder een leuke avond gehad!