Venus

Diependaalsedijk 18 3601 GK Maarssen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Venus

Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Drie gangen menu gekozen. Tzatziki met brood vooraf, lekker en handig voor bij het hoofdgerecht. Apollo schotel als hoofd. Giros en spies prima, patat mag knapperig, lamskotelet kan smakelijker. Griekse yoghurt na, was oké. Niet heel bijzonder. Service, ruimte, vriendelijkheid en decor prima.
Elly R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Restaurant Venus in Maarssen , we hadden de Apollo schotel! Goed gekruid , meer dan voldoenden zeer smakelijk !
Fpmv .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de zoveelste keer uit eten bij Venus, we blijven er maar terugkomen!
Leuk decor, zorgt voor een goede sfeer.
Bediening is vlot en vriendelijk, geen moeite teveel, alles is mogelijk.
Ondanks drukte (want moederdag) toch vlot bediend en aanpassingen etc waren mogelijk.

Porties zijn gigantisch groot, maar als je dat weet, houd je daar rekening mee. Eten is lekker en met zorg bereid, garnituur is goed en redelijk geportioneerd.

Kortom: topper! Hier blijven we terugkomen.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zeer vriendelijk personeel en erg behulpzaam. Er is een zeer ruime keuze uit voor-hoofd- en nagerechten. Kwaliteit van het eten is goed en de porties voldoende. Een lekkere ouzo bij binnenkomst als welkomstdrankje.

Prima adres voor een degelijke Griekse maaltijd!

Hier komen we terug.
Linda7800 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Zondagavond met een groepje vrienden heerlijk gegeten bij venus. Wij hadden een hoop voorgerechten, van gebakken feta tot inktvisringen en ocktopus, viskuit en allerlei hapjes. Wij hebben er een soort tapas van gemaakt. Altijd goede service hier en leuke bediening. Eten was zoals gewoonlijk top! Kwaliteit hier is echt goed, je proeft dat alles huisgemaakt is een echte smaaksensatie bij venus.

Tot gauw mensen van venus.

Groetjes linda
Jael P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Twee keer nu alweer hebben mijn vriendin en ik met een Groupon bij Venus gegeten, en wat hebben wij genoten! Hoogtepunten: de lekkerste suzuki die we ooit hebben gegeten en heerlijke rijst! Ook nog eens goeie porties. Het is fantastisch! Binnenkort kom ik terug met mijn man, die is ook gek op goed Grieks eten. Trouwens ook fijn dat we eerder bij Venus terecht konden dan dat we oorspronkelijk gereserveerd hadden zodat mijn vriendin ruim op tijd haar trein kon halen terug naar Goes, Zeeland!
Nogmaals bedankt en tot ziens!
Mijn-zoon-is-kok .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Vrijdagavond verraste mijn jonge Marokkaanse collega mij op een etentje bij Grieks restaurant Venus in Maarssen. Het betrof een Groupon arrangement. Voor hem voor het eerst Grieks want hij keek erg beteuterd toen bleek dat al de gerechten uit het arrangement –suflaki , giros, bifteki, schnitzel – varkensvlees betrof. Na opvoedend toegesproken te zijn door de mevrouw uit de bediening werd hij alsnog verrast op lamskoteletten.

Het menu bestond voor de een dus uit lamsvlees en voor de ander uit 2 suzuki (soort hamburger van varkens gehakt) en gyros (reepjes gegrild varkensvlees). Voor beiden aangevuld met een paar frietjes en een schep rijst. Daarnaast voor beiden één kommetje met ijsbergsla. Eenvoudig bereid met olijfolie, een schijfje tomaat en een olijf. Verder onbeperkt wit afbakstokbrood en tzatziki . Tafelwater is gratis. Voor fritessaus betaal je extra. Fris, wijn( matig) en bier is niet duur.

Ik vond de baklava als nagerecht (niet in het arrangement) lekker. Mijn tafelgenoot, dagelijks gebruiker van de oriëntaalse keuken, proefde dat de baklava al een dagje oud was, maar was toch tevreden. Behalve de baklava deelden we ook het nagerecht met de simpele naam “cookie”.
Een rond koekje met daarop mousse en daar weer bovenop gesmolten pure chocolade. Helemaal bovenop een door midden gebroken koffieleutje. Het leek me niet huisgemaakt maar door de chocolade is het super lekker. Helaas net zoveel calorieën als alle gerechten daarvoor bij elkaar.

Venus bestaat al ruim twintig jaar in Maarssen. In de begin periode was het restaurant in de weekends afgeladen vol. Nu waren, ondanks de groupon aktie , amper de helft van de tafels bezet. Een mogelijke oorzaak van de terugloop lijkt mij het menu dat weinig vernieuwend is.
Wat gelukkig ook het zelfde is gebleven is de enorme vriendelijkheid en de vakbekwaamheid van het bedienend en keuken personeel.

De inrichting van de zaak is boven gemiddeld. Nissen waar je rustig met een oude vriend of een nicht die je lang niet hebt gezien een gesprek kunt voeren. Maar ook grote een paar grote tafels waar je met je team na afloop van de laatste wedstrijd van het seizoen of met een stel collega stratenmakers ongegeneerd kunt buffelen.

Samengevat, ga je meer voor de gezelligheid dan het eten, weet je graag wat je kunt verwachten en het mag niet te veel kosten dan is de “Griek” in het algemeen en Venus in het bijzonder een goede keus.
Lucien L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vandaag wezen eten bij Venus wachttijden duren erg lang!
Ruim 15 min wachten tot je een drankje kan bestellen
dan mag je ook meteen je eten bestellen
voorgerecht was lekker maar nu komt het
wij krijgen ons hoofdgerecht het ergste is dat onze vaat nog op tafel stond terwijl mevrouw al 15 keer met lege handen was langs gelopen
Verzocht mijn spiezen zonder tzatziki kreeg ik er toch bij

Friet was niet gaar
spiezen waren zeer lauw
gyros was koud
we moesten zelfs zelf vragen om de salade
wij hebben de jongeman in de zaak aangesproken maar na 15 min nog geen reactie
toen wij opstonden werd er pas gevraagd wat er met mijn maaltijd was
wij hebben dit netjes uitgelegd dat mevrouw meteen in discussie gaat en aan de tafel de friet begint te testen (nooit geleerd neem mee naar de keuken nooit in het zicht van de gast

wij zijn dan ook zonder te betalen boos weg gelopen

Voor ons geen Venus meer
Rob_maarssen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij komen al een aantal jaren regelmatig bij Venus. Elke keer eten we hier heerlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het personeel is altijd vriendelijk en attent. Een aantal van onze favoriete gerechten: voorgerecht bestaande uit diverse kleine warme en koude voorgerechten, visgerecht Pestrofa, Garides, Midia, Kalamaria en natuurlijk Baklava.
Anomano001 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Het eten was helemaal op en top! Je zou kunnen zeggen: met liefde gemaakt. Ik heb het wel eens geprobeerd om het thuis na te maken, en diverse recepten geprobeerd, maar het verschil blijft enorm. Hoe doen ze het toch?! Ook in andere restaurants, je proeft het verschil gewoon. Service is elke keer net iets anders, de ene keer heb je wel alle aandacht en de andere keer niet. Als het druk is kan je moeilijk verwachten dat het allemaal wat vlotter gaat als wanneer het rustig is. Decor: alsof ik op vakantie ben in Griekenland. Geweldig zoals ze het mozaik hebben en de druiven zo langs de muur.
Wesley0346 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Heerlijk gegeten,
Keftedakia, Mixed Grill , Baklava
Alles smaakte zoals het moest smaken.
Prijs/Kwaliteit is goed.
Service was goed en beleefd
zou hier zo weer terug komen
het decor vond ik mooi, niet zo strak en met rare neon lampje maar gewoon een gezellige sfeer.
Wel een tip, Reseveer in het weekend want het was wel heel druk..
Anoniem_1985 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Al een tijdje terug hier voor het laatst gegeten... Helaas gaat dit restaurant hard achteruit. Eten smaakt best goed en veel echte griekse gerechten op de kaart maar tegenwoordig krijg je veel minder eten op je bord dan voorheen, minder friet, minder saus over vlees. En dat voor dezelfde prijzen. De bediening wordt steeds chagerijniger. Besteden minder aandacht aan de gasten. Op een doordeweekse avond kijken ze je gewoon weg en zetten ze om 20.45 uur de muziek uit terwijl om 22.00 uur de keuken sluit. Erg gastvrij komt dit niet over. Niet bedanken voor fooi. Na jaren trouwe klant te zijn geweest komen wij hier niet meer terug.
Miekus .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
We eten hier wel vaker en ook afgelopen zaterdag was het weer volle bak & lekker eten. We kozen het 4-gangen menu met o.a. een gezamenlijke voorgerechtschotel en hoofdgerechtschotel. Lekkere en afwisselende voorgerechtjes en heerlijk mals & gekruid vlees, zoals altijd goed dus. Ondanks de drukte goede en attente bediening!