Venus & Adonis

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Prachtige plek, super leuke en vriendelijke bediening. Heerlijke Adonis steak gegeten met geroosterde groenten en gepofte aardappel met heerlijke pittige saus. Echt een aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Venus & Adonis is een knusse zaak aan de Prinsengracht met vriendelijk personeel. Als lunch had ik de gegratineerde uiensoep en het pitabroodje met Thaise kip en gegrilde groente. De muntthee viel tegen omdat de hoeveelheid groen wel heel minimaal was. De soep en het pitabroodje daarentegen waren heerlijk.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Zojuist voor de lunch geweest. De lekkerste pita met kip van Amsterdam kan je hier eten, bediening super! Aanradertje en zeker een bezoekje waard!
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Echt superheerlijk gegeten bij dit gezellige restaurant met vriendelijk personeel op een super locatie in Amsterdam.
De coquilles vooraf waren heerlijk en de Spareribs zijn super mals en echt de lekkerste van Amsterdam. Ook de toetjes waren heerlijk (Citroen merengue taart is een aanrader!). Ik kom hier zeker gauw weer terug.
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Bij binnenkomst bleek dit een zaak te zijn waar ik zelf op een blauwe maandag in de bediening had gewerkt. Het was Pasen dus ik bestelde lambsrack, mijn lief een steak, en mijn schoonmoeder zalm. Ik had de lambsrack medium besteld, en deze oogde wat doorbakken, maar was toch goed van smaak/goed gespiced. De steak was ook aardig, maar niet de beste ever. Goede frietjes erbij. Jammer dat de open rode wijnen bestaan uit merlot, cabernet en beaujoleis. Juist een wat vollere rode wijn, een malbec of een tempranillo passen goed bij de steakgerechten. En als je dan toch al zo’n mooie wijnkast hebt die ze vacumeerd zodat open wijnen goed blijven, why not use it?
Nrikken .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we gegeten bij Venus & Adonis en het is in alle opzichten aan te raden! Het eten (Voor: Escargots en Steak Tartere, hoofd: Adonis Steak en de Langoustien staart en na citroen merengue) was ontzettend lekker, de bediening erg behulpzaam en vriendelijk en de ambiance was top! Het is prijzig, maar echt elke cent waard! Eindelijk weer een restaurant in Amsterdam waar alles klopt, hip, vriendelijk en heerlijk eten!! Een dikke 9!!
Cecile J.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Leuk, smaakvol restaurant! Bij binnenkomst voel je je meteen welkom. Vriendelijk personeel en heerlijk eten. Een echte aanrader als je opzoek bent naar lekker eten op een top locatie!
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Ontzettend lekker gegeten! Spare-ribs waren erg goed en hetzelfde geldt voor de wijnen. Vriendelijk en bovenal professioneel personeel. Op het laatste moment schoof er nog iemand aan en dat was geen enkel probleem. Al met al een heel goede ervaring en wij komen hier zeker vaker terug!
RutgerD .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Vooraf hadden wij de gemarineerde kippendijen gekozen. Ze waren heerlijk op smaak met een goede dip en lekker vol voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor een een Venus steak die super mals werden geserveerd. Daarnaast is het interieur echt uitstekend! Met respect voor de authentieke elementen hebben ze het toch eigentijds kunnen maken. Een aanrader!
Paulbe .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik heb de Surf & Turf gegeten. Bijzonder goed. Met name het vlees was bijzonder mals en goed gebraden. Entourage prachtig en aardige bediening. Aanrader!
Jaap P .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Mooi restaurant met prachtig uitzicht op de gracht. Wij zijn erg vriendelijk geholpen met goede uitleg over het vlees e.d.
Heerlijke steak en soft-shell krab gegeten met een top wijntje erbij! Eten was echt van zeer goede kwaliteit, vlees ‚smolt’ in m’n mond.
Leuke hippe uitstraling, maar niet té.
Ik ga zeker terug!!!
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Leuke locatie en lekker eten maar de service schiet echt tekort. Geen vriendelijk ontvangst, elke vraag wordt beantwoord met lichte tegenzin lijkt en enige vriendelijkheid naar de jonge gast, kind van 9, ontbreekt geheel. Jammer, want de keuken is prima.
Erica4269 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Leuke plek, ook al is het echt koud voor t raam zonder goede verwarming maar helaas nog weinig focus op Klant. Relatief erg duur voor de prijs kwaliteit omdat je er niets bij geserveerd krijgt. Simpel bakje sla met vooral veel bieslook kost al over de 4 euro, friet, gepofte aardappel dus een simpele sate (die bij ons voor 2 personen terug moest want koud en te rauw) kost je dan met patat en sla al ruim 26 euro. Broodje vooraf al 3.75. Gewoon allemaal buiten propertie. Wel lekkere wijnen. Wij moesten erg lang wachten op alles. En als je dan zo n kleine dessertkaart hebt doe dan geen prefab taarten maar maak t vers! Dat was echt niet ok!
PaulJurien .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Hier met vrienden gegeten, vooraf de gemengde plank gedeeld. Heeft ons echt verrast! Leuk en lekker voorgerecht om te delen met je maten. Als grote fan van lamsvlees had ik voor het hoofdgerecht de Lamsrack besteld, deze viel mij zeker niet tegen! Heerlijk mals en smaakvol.
De bediening is zeer vriendelijk en attent. Ook de zaak is mooi en warm ingericht, ik kom hier zeker nog een keer terug!
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wat een ontzettend leuk restaurant! De aankleding is heel gezellig, het personeel is heel prettig, het eten super! Hier eet je super lekker en vers eten voor een goede prijs, en word je ook nog een fijn bediend. Echt een aanrader!
Audrey B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Leuk aanwinst. Prima gerechten, hip gereserveerd op een houten plankje. Aardig personeel, iets meer focus op klant in het restaurant. Mooi interieur, eventueel een kapstok voor lange jassen?
Jelle Z.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Ik ben gegaan voor de surf en turf in 1 woord geweldig goeie entourage vriendelijke bediening kortom een echte aanrader, mijn tafelgenoot nam de black Angus die smelt op de tong en ook die gaat er op zeker nogmaals terug
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Super gezellig restaurant aan de gracht met een prachtig warm interieur. Het geeft je meteen een goed gevoel. Voelt heel Amsterdams aan.

Saté was echt top en de pindasaus ook, eigenlijk niet vaak lekkerder gegeten. Pastrami was lekker maar had iets meer mogen zijn. De steak was zeer goed van smaak en de cuisson zoals was gevraagd. Zeker niet vergeten een portie frites.

Helaas geen trek meer in een dessert maar we komen terug.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Vorige week met z'n drieën hier gegeten, want nieuwsgierig naar dit nieuwe gezellig ogende restaurantje.
We vroegen naar wat brood, maar dit moest apart besteld worden en werd ook doorberekend. Net als het water, wat per fles en niet als karaf kraanwater geserveerd werd.
Als voorgerecht namen we de gemarineerde kippendijen met Thaise dip en de Venus & Adonis plank met warme gerechtjes...we namen aan voor meer personen want dit voorgerecht
was € 34.50
het bestond uit kippendijen, kleine ribs, gamba’s en ‘soft-shell’ crab.
Helaas waren de grote gamba's nog helemaal rauw en glazig, de ribs erg droog en er zat een bakje wasabi mayonaise bij. Dit was gewoon zoete mayonaise met wat wasabi.
De kip was wel heerlijk gelukkig en er zat wat zoetzure smakelijke komkommer bij.
Maar veel te veel geld voor wat er op het plankje lag.
Als hoofdgerecht de Venus steak en de Adonis steak, allebei lekker en goed gebakken....en zo werd gemeld, met pepersaus. Dit bleek weer dezelfde zoete mayo met een gepeperd kruidenmengseltje, bijzonder onsmakelijk, en hoezo pepersaus?
De frites waren lekker, alleen weer die zoete mayo.
Verder hadden we ook nog de langoest-staart voor € 30,- op de rekening.
Maar was wel erg lekker gelukkig, alsmede de heerlijke wijnen die we erbij dronken.
Prijs en kwaliteit liggen hier te ver uit elkaar helaas, maar leuk om een keer geprobeerd te hebben,

Jessevandiest .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Liep hier toevallig langs opzoek naar een lekker bord eten. Wat me verraste was het interieur van een oud bruin cafe in een nieuw jasje. De kaart bestaat uit vlees. Maar wat eruit sprong was de ossenhaassate. Moeilijk te vinden in Asterdam...
Het was heerlijk en ook nog een vriendelijke bediening.