Venster 33

Eerste van der Helststraat 423 1072 NV Amsterdam Nederland Kaart
31-203626423

Over het restaurant Venster 33

Verrassen, verwonderen en verbazen

De Amsterdamse Pijp: bevlogen, brutaal, creatief en een tikje ondeugend. Vele stadsbewoners zijn verknocht aan deze buurt en dat is niet voor niets! Tussen het Heinekenplein en het Gerard Douplein heeft Venster 33 zijn stekkie gevonden. Een inspirerende plek waar jong en oud samenkomt om te genieten van een kop koffie, een borrel in de zon, een stevige lunch of een uitgebreid diner. Zoals de Pijp bruist, zo bruist Venster 33 ook!

Meer informatie over restaurant Venster 33

Maandag t/m Donderdag 08:30 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 08:30 - 03:00

7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Venster 33

Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2019
Favo tent in Amsterdam! Leuk personeel, fijne sfeer en erg lekker eten. Zowel lunch als 's avonds, voor een uitgebreid diner of juist snel even wat eten. Ook is het 's avonds bij mijn vrienden de vaste go-to om wat te drinken, helaas is het weer nu iets te slecht maar in de lente/zomer is het terras tot laat top!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Wellicht hebben enkele slechte recensies wat de service betreft geholpen want mijn ervaring was in elk geval positief: de dames waren vriendelijk en snel. Venster 33 is verder een weinig opvallende zaak: een terras op de stoep en een nogal saaie inrichting binnen. Desalniettemin was de sfeer er levendig en gezellig tijdens mijn aanwezigheid. En de lunch was gewoon goed. Ik wilde de soep in combinatie met een sandwich maar er was geen soep. Jammer! Het werd de sandwich met roerei, avocado en bacon en de sandwich pastrami met zuurkool en geraspte kaas: twee lekkere gerechten al zijn de prijzen aan de hoge kant.
Elza E.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Cocktails gedronken op mijn verjaardag. Kwam leuk vuurwerk bij dus dat was top! Echter waren de cocktails meer een halve liter frisdrank dan iets anders. 5 min voor sluiting wordt ons nog vrolijk gevraagd of wij iets willen drinken. Vervolgens krijgen wij deze en 1 minuut later moeten we weg... Worden erg onvriendelijk naar buiten gestuurd met onze verse speciaalbiertjes in een plastic bekertje... Ons zie je niet meer terug.
Wout-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Ik ben hier vandaag wezen lunchen met mijn moeder en mijn broertje. Ik kom hier geregeld en vond het altijd erg leuk en lekker hier. Vandaag totaal niet. Wij kwamen aan wilde een koffie'tje bestellen. We werden geholpen door een blond meisje dat alles behalve gevoel heeft voor Horeca. Na drie maal verteld te hebben welke koffies we wilde hebben kwam het er in verschillende stages aan. Ongeinteresseerd vertelde mevrouw ook nog even dat het broodje van de week Carpaccio was maar geen idee had met wat voor sauzen het kwam of er kaas bij zat enz. Mijn moeder houdt niet zo van pittig eten maar wilde graag de Spicy Chicken en vrouw aan het blonde meisje of deze heel pittig was waarop ze reageerde met ja heel pittig. Vervolgens neem ik wel de Spicy chicken en deze is verre van pittig. Na 3 keer de rekening gevraagd te hebben en 2 keer 'Jaaha de rekening komt eraan' gehoord te hebben gingen we er eindelijk vandoor. Eten verder was wel lekker.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
We kwamen aan, bediening is met elkaar aan het kletsen. Na een paar keer wuiven komt er iemand ongeinteresseerd aan, de tafel was ronduit smerig. Aangegeven aan bediening, tafel werd met een smerig doekje schoongemaakt. Drinken en bitterballen en kaasstengels besteld, drinken krijgen wij keurig. 30 minuten op bitterballen gewacht, deze zijn vergeten. Kaasstengels zijn nooit gekomen . bitterballen eten zonder drankje .Wij komen hier nooit meer, geen aanrader helaas.
Isabelle V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Vandaag met een groepje hier geluncht, erg lekker gegeten! Maar wat een bediening... 3 meiden die enorm uit de hoogte deden... zo jammer.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Als altijd weer heel gezellig en heerlijk gegeten. ????
Marjet G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat een enorm lawaai daar!!! Had n pijnlijke keel van t schreeuwen naar de overkant van het tafeltje.... echt iets aan doen!! Verder prima tent met redelijke service en dito eten.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk gegeten, maar de service was helaas minder goed. Het was erg rustig, maar we werden bijna niet gezien en moesten dus lang wachten voor we iets konden bestellen.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Hier geweest voor drankjes. Bediening uitermate slecht; erg onvriendelijk en traag. Hier komen wij niet meer. Er zijn genoeg tentjes ik de Pijp waar de bediening wel vriendelijk is.
Marionne V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Prettige ambiance, gelukkig niet druk waardoor je elkaar kan verstaan. De gekozen wijn en het kaasplanken prima. Rundvlees v de barbecue was vet . De smaak v het vlees leek meer op varkensvlees. Mijn vriend en ik waren beiden misselijk en hadden last v oprisperingen. Heel jammer.
Sjoerd C.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Prima, service kan vlotter. Helemaal zodra er vergeten word het hoofdgerecht uit te vragen. Hiervoor kregen we wel echter brood van het huis werd er gezegd( bij het afrekenen stond deze wel op de rekening) slordige foutjes helaas. Het personeel is des ondanks onwijs vrolijk en vriendelijk. Eten verder prima niets bijzonders voor deze prijs klasse. Wijnen lekker enk locatie top! Toch mijn twijfels of ik hier terug kom.
Wyger Jan H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten!
Femke C.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Lekkere stek in hartje De Pijp. Leuke kaart: je kunt een hoofdgerecht bestellen, maar er is ook een shared dining mogelijkheid.
Joanna O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Eten is heerlijk. Service is super goed, je besteld je drankje en 2 minuten later wordt het gebracht. Vriendelijk, enthousiast en oprecht personeel.
Suzanne M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Jammer dat er geen reservering was toen wij aankwamen (vanuit Iens verkeerd gegaan zeiden ze daar). We hebben allemaal verschillende bevestigingsmailtjes/herinneringen, maar toen we daar aankwamen was de reservering bij het restaurant niet doorgekomen.
Lekker gegeten, goede gerechten, mag iets meer.
Dessert chocoladetaart met bloodsinaasappel ijs was jammer. Taart was beetje flauw en ik kreeg vanille ijs, waardoor het gerecht nogal machtig werd omdat je niet het frisse/zuurtje hebt van het ijs wat er bij zou moeten zitten. Verder prima
Chanon V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Je betaald wat meer dan in vergelijkbare restaurants maar dat zal wellicht komen omdat het restaurant in de Pijp zit. Omelet in de ochtend is erg lekker met sla en een beetje mayonaise. Ook de groente smoothie is lekker. En de club sandwich is een aanrader!!
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Hele leuke tent ! Het personeel is vlot en het eten altijd lekker ! Ook al moet ik zeggen dat het soms aan de dure kant is. Venster 33 heeft een leuke cocktail kaart en er hangt altijd een gezellige sfeer.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een topzaak! Alles klopte hier, De bediening is vriendelijk en behulpzaam, het eten is goed en de sfeer was erg fijn. We hebben ons zeer welkom gevoeld en gaan hier absoluut nog vaak komen!
Cathelijne N.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016

Wat een top avond! Wat begon met een heerlijk etentje voor 6 personen, eindigde in een top verjaardag met 25 man. Het eten was heerlijk, op het aanraden van de top bediening, Alain, hadden wij allemaal kleine gerechtjes gekozen die wij heerlijk konden delen. Het eten was heerlijk, zag er fantastisch uit en hef shared dining concept wat wij hadden was erg gezellig. Op deze manier konden wij allemaal alle gerechtjes proeven! De service was super en wij kwamen de hele avond niets tekort.

Alain had alles tot in de puntjes voor ons geregeld en stak keer op keer zijn nek voor ons uit om te zorgen dat wij een leuk plekje hadden om met zijn allen te staan (zowel binnen en buiten!) halverwege werd ik nog verrast door de bediening met een uitgeholde meloen, die rijkelijk gevuld was met een heerlijk drankje, er werd gezongen, gelachen en gedanst. Venster 33, maar met name Alain, heeft gezorgd voor een super avond en een top verjaardag!

Absoluut een aanrader dus, om lekker een hapje te eten, te borrelen of gewoon gezellig je verjaardag te vieren!