Venster 33

Eerste van der Helststraat 423 1072 NV Amsterdam Nederland Kaart
31-203626423

Over restaurant Venster 33

Verrassen, verwonderen en verbazen

De Amsterdamse Pijp: bevlogen, brutaal, creatief en een tikje ondeugend. Vele stadsbewoners zijn verknocht aan deze buurt en dat is niet voor niets! Tussen het Heinekenplein en het Gerard Douplein heeft Venster 33 zijn stekkie gevonden. Een inspirerende plek waar jong en oud samenkomt om te genieten van een kop koffie, een borrel in de zon, een stevige lunch of een uitgebreid diner. Zoals de Pijp bruist, zo bruist Venster 33 ook!

Meer informatie over restaurant Venster 33

Maandag t/m Donderdag 08:30 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 08:30 - 03:00

7,1
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Hele leuke tent ! Het personeel is vlot en het eten altijd lekker ! Ook al moet ik zeggen dat het soms aan de dure kant is. Venster 33 heeft een leuke cocktail kaart en er hangt altijd een gezellige sfeer.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een topzaak! Alles klopte hier, De bediening is vriendelijk en behulpzaam, het eten is goed en de sfeer was erg fijn. We hebben ons zeer welkom gevoeld en gaan hier absoluut nog vaak komen!
Cathelijne N.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016

Wat een top avond! Wat begon met een heerlijk etentje voor 6 personen, eindigde in een top verjaardag met 25 man. Het eten was heerlijk, op het aanraden van de top bediening, Alain, hadden wij allemaal kleine gerechtjes gekozen die wij heerlijk konden delen. Het eten was heerlijk, zag er fantastisch uit en hef shared dining concept wat wij hadden was erg gezellig. Op deze manier konden wij allemaal alle gerechtjes proeven! De service was super en wij kwamen de hele avond niets tekort.

Alain had alles tot in de puntjes voor ons geregeld en stak keer op keer zijn nek voor ons uit om te zorgen dat wij een leuk plekje hadden om met zijn allen te staan (zowel binnen en buiten!) halverwege werd ik nog verrast door de bediening met een uitgeholde meloen, die rijkelijk gevuld was met een heerlijk drankje, er werd gezongen, gelachen en gedanst. Venster 33, maar met name Alain, heeft gezorgd voor een super avond en een top verjaardag!

Absoluut een aanrader dus, om lekker een hapje te eten, te borrelen of gewoon gezellig je verjaardag te vieren!
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Mijn vriend verraste me met een etentje bij dit leuke knusse restaurant. Vanwege het mooie weer zaten we op het overdekte terras.
De kaart zeer gevarieerd en origineel.
Het eten kwam vrij snel en was ongelooflijk lekker ! Mooie porties om te delen en perfect op smaak.
Het personeel vriendelijk, maar mag wel wat oplettender.

P R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het restaurant ziet er erg leuk uit, mooi ingericht. Het eten was acceptabel. De uitsmijter van mijn vriend was ok, mijn roerei met zalm was een beetje droog. Het brood wat er bij geserveerd werd was helemaal uitgedroogd. Toen ik om boter vroeg voor op het brood is de serveerster het vergeten. Vervolgens kreeg ik, na de tweede keer vragen, een bakje boter. Deze smaakte echter naar knoflook. Op zich prima maar voor bij het ontbijt vond ik het niet erg prettig, zeker niet als je gewoon normale boter verwacht. Toen ik dit bij het afrekenen aangaf, werd er erg laconiek gereageerd en met een blik van dat kan niet. Ze zei ook dat het stukje net was afgesneden, wat ik ook zeker geloof. Maar ik geloof ook dat met datzelfde mes net knoflook is gesneden want het smaakte echt naar knoflook. Het afrekenen moet ik trouwens bij de kassa doen, ze liepen steeds met lege handen langs maar namen onze lege borden of kopjes niet mee, wat in mijn ogen aangeeft dat het personeel niet capabel is of nog erg onervaren. Daarnaast moest ik tijdens het eten zeker 1 minuut zwaaien naar de bar omdat ik graag nog wat te drinken wilde bestellen maar ze daar gezellig met zijn drieën (personeelsleden) stonden te kletsen. Helaas. Ondanks de leuke inrichting voor mij nooit meer.
Daika D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gezellige plek, maar het was duidelijk veel te druk. Bediening kon het niet aan. Wij waren met een wat grotere groep, en moesten erg lang wachten. Ook waren 4 van de 9 bestellingen verkeerd doorgekomen. Ondanks dat vriendelijke ober zijn best deed, toch best wel jammer, want eten was uiteindelijk niet heel slecht. Ik kom echter niet meer terug.
Josephinee .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zaterdagavond lekker buiten kunnen zitten op het terras, prima locatie, heerlijke wijnen en een smakelijke burger! Qua service mag er nog wel wat gebeuren: na een kwartier wachten werden wij geholpen door een jongen die alleen het terras draaide, terwijl de rest van het personeel buiten pauze nam maar er blijkbaar geen erg in hadden dat er geld te verdienen viel.. Later kreeg het terras versterking door iemand die drukker was met het up-to-date houden van zijn sociale contacten dan gasten te voorzien van een hapje en/of drankje.. Bijzonder om tijdens je werk aan te schuiven bij een tafel met vrienden om even een 'peukie mee te roken', terwijl ik nog wel een glaasje had gelust. Zonde en gemiste kans!
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Met zijn 2en gegeten bij Venster33, en eerst was alles top: Het eten was heerlijk en de bediening heel aardig. We vonden het wel opvallend rustig voor een donderdagavond (slechts 5 tafels waren bezet).
En toen kwam de rekening: Er klopte heel weinig van, en pas na 2 pogingen klopte de rekening wel. Kan natuurlijk gebeuren, mits je je excuses even aanbiedt. En nee je hoeft niet door het stof te gaan, maar doen alsof het vanzelfsprekend is gaat mij echt te ver. Dus geen fooi voor Venster 33 (en ik fooi altijd!). Helaas, dit was waarschijnlijk de laatste keer.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op een zaterdagmiddag hier gaan lunchen. Ze hebben Holtkamp garnalenkroketjes, en dan ben ik al snel gelukkig. Mijn tafelgenoot had een dikke boterham met mozzarella, en die beviel ook prima. De koffie was smakelijk, en ondanks dat het hele terras vol zat was de service snel en goed.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Online reservering bij Iens was niet doorgekomen, toch werd er voor ons op de drukke vrijdagavond nog snel een tafel vrijgemaakt. Goed eten en prettige bediening.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wij dachten de tijd bij Venster 33 te overbruggen voor een hapje en drankje. Bijzonder vriendelijk personeel dat moet gezegd worden. Maar wat waren we super blij dat we hier niet gereserveerd hadden om te eten. Zelfs met zn vieren kon je elkaar om 7 uur echt niet meer verstaan en moest je schreeuwen om boven de muziek uit te komen.Dus eten gaan we hier zeker niet doen want dat is echt niet relaxed.
Marjon S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteren lekker gegeten bij Venster 33. De steak tartaar was goed van smaak en leuk opgemaakt. Ook de tonijncarpaccio was lekker. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk en vis van de dag besteld. De biefstuk was heel mals en heerlijk van smaak, de dorade op een bedje van parelgort was oke, maar ietwat flauw van smaak.
De zaak is smaakvol ingericht maar is erg lawaaierig. Wij waren met z'n vieren en konden elkaar op het laatst niet goed meer verstaan doordat het erg druk werd in het cafe-gedeelte. Dat is toch wel erg jammer voor een restaurant en als je dus ook gezellig wilt kunnen kletsen tijdens het eten, geen aanrader.
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015

Even snel wat eten met zijn drie . Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door het personeel . Of we gereserveerd hadden nee is dat erg ? Ja met een lach maar voor jullie gaan we een tafel zoeken . Door een enthousiaste ober werd ons de kaart uitgelegd . We vertelde dat we niet echt grote honger hadden maar lekkere hij vertel wat zijn favorieten zijn en wij bestellen daardoor 4 voorgerechten met zijn 3 . Vrolijk en erg gezellig werden er drie bordjes gedekt en de 4 voorgerechten . De ober had een goede smaak . Wij aten nog net niet de bordjes op . Nog even na geborreld en gingen toen voldaan weg . Thanks voor de lekkere gerechten en de super sfeer tot snel
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het eten. Vooraf had ik tonijn , erg slecht stuk met veel spier? en tartaar die prima was.
Als hoofdgerecht een lekkere dikke hamburger en mijn tafelgenoot lekkere vis.
Uiteraard beide geproefd en was smakelijk! Als de tonijn niet z n tegenvaller was had ik een 8 of 9 gegeven maar nu een 7.

Service; de jongeman ging ons bij binnenkomst gelijk helpen? Want hij moest nog na vragen wat het menu van de dag was. Bij het afrekenen gaf ik op een rekening van 68 euro 5 euro fooi. Als dit echt te weinig is , graag feedback. De jongen leek zeer teleurgesteld en kwam geen bedankje of fijne avond meer vanaf.

Het interieur vind ik trendy. Old school stoeltjes die je vroeger op school had. Prima sfeer en mooi ingericht met een mooie bar en een keuken waar je de koks bezig ziet. 7
Yalcin O.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Echt toch iets aan de service doen. Serveerster waar we bestelde wist niet wat de soep van de dag was. ze gaf aan dat ze terug zou komen wat niet gebeurd is. Ze leek ons een beetje in de war en niet scherp.
Deirdre V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijk buiten zitten op een warme zomeravond. Helaas duurde alles heel lang, het is vervelend als je eerst tien minuten moeite moet doen om aandacht te trekken, en dan nog eens tien minuten moet wachten op je glaasje – overigens erg lekkere – Portugese Chardonnay. De aardige mooie meisjes deden wel hun best, er was domweg te weinig personeel.
Het buikspek was erg lekker, maar de groenten eromheen vielen wat tegen, weinig van de beloofde kool en te veel rauwe rode paprika. Ook jammer dat als je om een stukje brood vraagt, er meteen een half bruin op tafel komt met olie en nog een bakje, gelukkig kon ik gewoon een stukje nemen en werd de rest weer meegenomen. Ceviche van makreel smaakte prima, de hamburger ook.
Een paar extra mensen inzetten op zo'n drukke avond, dan kan iedereen tevreden zijn. Wijnen per glas een beetje duur en bij zo'n hippe tent zou je wel een los glaasje champagne moeten kunnen bestellen, of tenminste Cava.
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Even uitproberen. Mooie zaak met een lekker groot terras. Ik nam de buikspek en mijn tafelgenoot de ribeye. Niet heel bijzonder allebei maar toch wel goed van smaak en kwaliteit. Voor niet al teveel poespas is venster 33 een prima plek om te eten. Bediening mag iets oplettender van mij, moest toch een paar keer flink om aandacht zwaaien. Wel vriendelijk!
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Op een zaterdagavond gegeten met z'n vieren. Qua inrichting een lichte en ruime zaak, prima sfeer. Leuke muziek, maar wel net te hard om lekker te kunnen kletsen.

Het idee was om wat kleine gerechtjes te delen en we hebben daardoor vrijwel alles uitgeprobeerd op de kaart (incl. desserts). Helaas waren deze gerechten veel te klein en had je per persoon maar 1 of 2 happen per gerechtje. Dat viel tegen en misschien had die teleurstelling voorkomen kunnen worden door een betere uitleg vooraf. De kwaliteit was niet heel slecht, maar ook zeker niet zo goed dat het recht doet aan de prijs per gerechtje, zeker als je de kwantiteit daarbij optelt.

Qua bediening was 1 ober erg goed, maar de rest kwam ongeïnteresseerd en laks over. Dat kan echt beter.
Timothea B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Prima lunchlocatie met lieve bediening! Vooral de blonde dame. Eten is altijd prima. Decor mooi en gezellig. Ook met dieetverzoeken houden ze zonder problemen rekening.
Ingelk .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Gisteren uiteten geweest met twee vriendinnen.
We werden vriendelijk en open ontvangen.
Een nieuwe hippe tent in de pijp! Goed concept en er hangt een relaxte sfeer.
De bediening is behulpzaam, snel en attent.
Venster 33 heeft een gezellige uitstraling zowel binnen als buiten.
Complimenten voor de chefkok en het gehele team :) Heerlijk gegeten!!
Wij komen zeker terug!