Venkel

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,1
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De salades zijn top, maar het personeel valt zo zwaar tegen dat ik hier niet meer naartoe wil. Samen met een vriendin kwamen we hier op een woensdagavond binnen. We gingen zitten en toen... niks. De drie dames achter de bar (in de keuken) hebben ons 25 minuten lang genegeerd. We besloten zelf op zoek te gaan naar een menukaart. Nadat we iets hadden gekozen stond ik op en wilde ik aan het meisje achter de bar mijn bestelling doorgeven. Ik begon net met praten, toen ze me onderbrak en nogal bot zei: "Bestellen aan de kassa". Terwijl de kassa serieus 2 meter verderop is. De salades die we besteld hadden werden redelijk snel geserveerd (kwartiertje) en waren goed. Rijk gevuld en meer dan genoeg. Toen we er om half 9 nog zaten werd nog even mede gedeeld dat het koffie zet apparaat net was schoongemaakt, dus koffie kon niet meer (hoefden we ook niet, maar dit werd ons nog even mede gedeeld). Echt jammer dit. De houding van het personeel verpest de hele sfeer en beleving. Deze tent had de potentie om verliefd op te worden, maar men moet niet vergeten dat het personeel ook voor een groot deel bijdraagt aan de beleving.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Bij Venkel wordt het eten met zo veel liefde bereid, dat proef je! Alle samengestelde salades zijn lekker, de combinaties zijn smaakvol en de ingrediënten super vers en van goede kwaliteit.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Een vriendinnetje heeft me kennis laten maken met Venkel, een salad bar in de Pijp. Ik was op slag verliefd. Het is een kleine zaak en we hadden mazzel dat er een plekje was om aan te schuiven. Toen ik de kaart bekeek moest ik lachen om de namen van de salades: Boer zoekt Worst, Sjakie en de Bonen of Kippige Pit. Niet alleen de namen, maar ook de samenstelling van de salades zijn origineel en qua smaken zeer uitgebalanceerd. De combinaties zijn heerlijk en je moet vooral lekker uitproberen, je treft zeker iets lekkers wat je niet eerder hebt geproefd! Er hangen allerlei planken aan de muur met daarop mooie (lokale) producten. Dit geeft de zaak een fijne en lieflijke uitstraling. De bediening lijkt veel plezier te hebben in hun werk, vrolijk, toegankelijk en bereid je iets extra's te vertellen over de producten. Let er wel op dat Venkel zich niet leent om uitgebreid te tafelen. Maar voor een snelle en gezonde hap is het de perfecte spot op een van de leukste plekjes in Amsterdam!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Héérlijke salade's; ik zou de combi's nooit zelf hebben bedacht, maar ze zijn ontzettend smaakvol! Ik had de magische pompoen, en kon ook één groente omwisselen (ik houd niet van witlof). De brood met humus is aan de zuinige kant. Dat je zelf gratis water kunt tappen is dan weer een plus; en de koffie & thee zijn ook bovengemiddeld goed!
AdamFoodLovers .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Ontzettende aanwinst voor de Pijp. Een leuke en wellicht de gezondste saladebar van de buurt. Met een seizoenswisselende kaart en de mogelijkheid om je eigen salade samen te stellen is Venkel een ideale plek om snel iets te eten of af te halen. De salades zijn rijk gevuld en de sla is vaak ver te zoeken. De rijke vulling van gezonde en verse ingrediënten nemen de overhand. De goed gekozen dressing maakt de salade tot een smaaksensatie. Naast de salades is het quinoabrood met humus ook zeker aan te bevelen. Venkel is een aanrader voor iedereen die graag gaat voor een gezonde maaltijd. Voor mij het favoriete afhaalrestaurant in de Pijp.
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
De kom 'zomerse soep' had veel meer smaak dan men in eerste instantie zou verwachten bij 'bloemkoolsoep'. Erg lekker. Het quinoa-brood had ik al op ovenplaten zien liggen en zag er goed uit. Smaakte inderdaad naar verwachting goed. Ik kreeg een extra stukje omdat 't laatste stukje van de dag was. Dat was aardig en ik heb 't met smaak opgegeten, maar 't vult zo goed dat twee stukjes zeker ook genoeg zijn!

Mijn vriend is niet altijd van 't gezonde eten, maar was zeer tevreden over de saté-ajam salade. "Het heeft inderdaad iets van saté, maar dan met gezonde dingen erbij" was zijn commentaar :)

Op de kaart stond dat ze om 21:00 dicht zouden gaan. Wij kwamen kort na half negen binnen, maar 't personeel wekte absoluut niet de indruk dat we haast moesten maken. Vriendelijk en no-nonsense.

Bij wijze van toetje nog een van de enorme appels die ze los verkopen vanuit de kratten van de boer en ik was helemaal tevreden. Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik zeker vaker.
Souschef08 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Ik ben zo blij met venkel in Amsterdam! Eindelijk een heerlijke plek om lekker gezond te eten. Venkel werkt met streekproducten die ze zorgvuldig hebben uitgekozen en dat proef je! Ik neem vooraf altijd het brood met hummus, echt een aanrader! Het eigengebakken brood met allerlei verschillende zaden is heerlijk in combinatie met de zelfgemaakte hummus. Daarna neem ik meestal de linzenliefde, een heerlijke royale linzensalade die goed vult. De bediening is heel aardig. Wat ook fijn is, is dat je gratis water kan tappen.

Het enige wat jammer is, is dat er weinig tafeltjes zijn dus dat je 's avonds soms even op een plekje moet wachten. Ik hoop dus op uitbreiding, Venkel!
Mfvandijk .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Wat een heerlijk restaurant. Ik ben er nu al een aantal keer geweest en telkens weer wordt ik aller vriendelijkst bediend. De salade suggesties die op het grote krijtboord staan geschreven zijn verrassend en inspirerend. Laat je doen realiseren dat een salade uit meer kan bestaan dan wat konijnenvoer. Daarnaast kan je ook je eigen salades samenstellen waarbij de jongens en meisjes achter de kassa alle rust en tijd nemen om je te laten kiezen. Wil je iets meer van dat en iets meer van dit? Geen enkel probleem. Er wordt met je mee gedacht. Uitgebreid onderuit zakken zit er niet echt bij, maar met dit soort eten heb je ook niet zo veel last van een after diner dip dat een lounge stoel een vereiste is. Een absolute aanrader!
FrederikVis .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Op aanraden naar Venkel gegaan, en het was zeker geen teleurstelling! Een kaart met allemaal prachtige namen voor gerechten (linzenliefde, etc), die als je goed kijkt vaak een heleboel gezonde ingrediënten bevatten die je thuis niet snel eet. Ik had zelf een pittige linzensoep, wat een geweldige vuller is! Daarna de hele avond geen honger gehad. Ik kan me voorstellen dat dat bij andere, lichtere gerechten wat minder is, en dat dit niet allemaal even vullend is. De tent is prachtig ingericht, heel erg licht met mooie aardse kleuren. Zitplek is zeer beperkt, dat is jammer. Maar zeer geschikt voor een snelle, gezonde hap! Ook leuk dat de kaart per seizoen verandert.
Marius G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
geweldige (maaltijd) salades , alles vers met zeer verrassende combinaties.
aardige mensen, goede sfeer en lekker eten. de kaart wisselt regelmatig ,dat is soms jammer want de "preitjes en de bloemetjes " staan nu niet meer op de kaart, echter er zijn voldoende goede alternatieven
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Deze winkel is inmiddels 1 van mijn verslavingen geworden.
Als je houdt van gezonde salades die met passie en goede ingredienten worden klaargemaakt moet je er langs gaan. Mijn tips: de bloemetjes en de preitjes, en lekker kleurtje.
Vijf keer langskomen en je krijgt een heerlijk sapje, ook hier een tip: sinaasappel, gember, wortel.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Mooie uitziende zaak aan de Albert Cuyp Straat. De producten die bij Venkel worden gebruikt zijn vers en in worden in een prachtige open keuken bereid. De gerechten op de kaart zijn voornamelijk salades maar ze hebben ook een soep. Het is niet voor grote eters weggelegd ivm de porties die men krijgt maar voor een lichte lunch of diner is het ideaal.

Ik had een heerlijke salade met onder andere radijs, avocado, doperwten en abrikoos. Lekker!
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Tussen de middag bijbeppen met een vriendin en ondertussen gezond eten. Heerlijk dat in Amsterdam saladebars steeds meer in zwang raken. Venkel is heel sober maar super cosy ingericht. leuk die organische muur met planten. De salades op het bord lezen allemaal even lekker. Wij gingen voor de puy linzen salade met spinazie, geitenkaas en dadel. Heerlijk. Iets te weinig rode ui naar onze smaak (maakt het net wat frisser) en de balsalmicodressing was amper te proeven. Daar hebben we maar wat van bijgevraagd, maar moesten het na 10 minuten nog een keer vragen, ze waren het vergeten. Ik heb het bord met alle saladesuggesties gefotografeerd en maak nu al een week iedere avond een salade van dat bord, waarvan sommigen hopeloos mislukken. Snel dus een keer terug om te proeven hoe de meesterhand het maakt.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Wat een geweldige plek in de Pijp. Ik heb nu twee keer de Linzenliefde (Dat is linzensalade (Du Puy linzen, perfect bereid met een bite), en geitenkaas op een bedje spinazie). Geweldig! Ook de latte met amandel of hazelnootmelk was super. Ik zou hier het liefst wekelijks lunchen...goed betaalbaar ook. en een groot goed gevuld bord. Rustige, aardse sfeer.
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Venkel is een moderne, mooi ingerichte saladebar ze hebben heerlijke sappen en dus allerlei salades.
Mooie omschrijvingen met klinkende ingrediënten. De salades zijn lekker zeker maar niet heel bijzonder. Wel beter dan bij Sla een nabij bestaand concept wat helemaal in de basics blijft hangen. Hier tenminste smaak. Als je in de buurt bent zeker doen maar gaan wij speciaal nog eens terug ? Dat niet
Taartjezoet .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Inmiddels als twee keer wezen eten. Ben normaliter niet zo een fan van linzen en geitenkaas, maar vond de linzenliefde erg lekker. De wiljewortel viel ook erg goed in de smaak. De zaak ziet er heel trendy uit. De inrichting past goed bij de biologische producten die worden aangeboden. Zeker een aanrader om heen te gaan!
MxTx .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Bij binnenkomst is het eerste wat opvalt de natuurlijke inrichting en de open keuken. Op het menu staan al verschillende soorten salades, maar je kan ze ook geheel zelf samenstellen. Venkel bevindt zich kennelijk nog in de opstartfase aangezien de salades nog in take-away verpakking worden geserveerd. De porties zijn prima en alles is vers bereid, maar ik miste toch nog een bepaalde smaak die de salade bijzonder maakt. Verder is de verse sap van appel, peer, gember en wortel een echte aanrader!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Vandaag een heerlijke linzensalade gegeten en een brownie als toetje. Heel mooie zaak, prachtig ingericht (ik wil de lampen!) en heerlijk biologisch eten. Ook goede porties, het zijn echt maaltijdsalades en je krijgt waar voor je geld. Kom hier zeker nog eens terug!
Est H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Afgelopen week 2x hier genoten van een heerlijke warme salade; pompoetidou & Wiljewortel. Helemaal op het seizoen. Er staan een zestal salades op de kaart, maar je kan ook zelf een salade samen stellen. Voor een waterflesje betaal je €0,50 en daarmee mag je zelf water tanken bij het mooie fontijntje dat middag in de zaak staat. Dat flesje kan bij het verlaten van de zaak dus ook mee in de tas. Top! Het interieur is robuust en rustig. Al vind ik de ronde tafeltjes wel een beetje onhandig: net iets te klein om met 2 personen aan te eten (of zijn de saladebakjes nou gewoon te groot?). Ik zou het ook fijn vinden om met een niet-wegwerp vork mijn salade te mogen eten. Bij mijn 2e bezoek mocht ik de amandelmelk & brownie proeven. Allen grandioos! Moeders chocolade-amandelmelk is er sowieso al eentje om voor terug te komen! Evenals de gluten- & suikervrije brownie! Amai!! Ik kom heel snel weer langs. Al moet ik er de halve stad voor doorkruisen.