Venkel Java

Javastraat 55 1094 Amsterdam Nederland Kaart
31-207371747

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Venkel Java

Gemaakt met groenten van de biologische boeren uit de buurt. Boeren die we hebben leren kennen en van wie we weten hoeveel liefde en aandacht ze in hun oogst steken.

Hun groenten vullen we aan met bijzondere lokale producten, gemaakt hier in onze eigen stad, door onze buren. Zoals de Amsterdamse honing, gemaakt door de bijtjes langs de Amstel. Of de huisgemaakte amandelmelk en muntsiroop.

Wij zijn verliefd geworden op deze rijke en liefdevolle smaken. En we staan telkens versteld van al ‘t moois en lekkers dat we om ons heen vinden. Daarom combineren we al deze producten tot bijzondere maaltijdsalades met een eigenzinnig karakter. Maaltijden die dus ook nog eens super gezond zijn.

Kom langs en proef! Wij zorgen voor de gezelligheid en vertellen je graag de mooie verhalen achter onze ingrediënten. Misschien word jij dan ook verliefd.

Meer informatie over restaurant Venkel Java

Dagelijks van 08:00 tot 21:00 uur.

Jouw recensie over het restaurant Venkel Java

Shiva Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Rien S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Prettige plek met gezond, lekker eten. Vooral de zeewierloempia’s waren heerlijk!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Wederom erg lekker. Goede bediening & sfeer! Het was een beetje fris achterin.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Een leuke hippe tent, met biologisch eten. Meeste gerechten vegan. Bamboe serviesgoed en servetten van recycled papier. Aardige, enthousiaste mensen. We hadden een Thaise herfstsoep vooraf, een dikke geblende soep die heerlijk van smaak was (ik had eerder een gevulde bouillon verwacht bij Thaise soep). Daarna de bieterballen (geen typfout!) en de zeewier-miniloempia's. Heerlijk!! De maaltijdsalade met verschillende bonen was ook zeer goed van smaak, superverse ingrediënten, met verse kruiden op smaak gebracht. Toe een puntje bosvruchtentaart, lekker (en behoorlijk vullend) en niet te zoet (voor de zoetekauwen niet zoet genoeg). We komen graag nog eens terug.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Het eten zeer lekker en rijkelijk veel, en wat je niet op kan, neem je gewoon mee
We komen zeer zeker terug
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Geweldig eten, gezond en heerlijk. Prachtig restaurant. Geweldige aardige bediening. Echt een topavond met geweldig origineel en heerlijk eten. Dank!
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten, lekker voorgerecht, zalige salade en een heerlijk dessert. Prettige rustige inrichting en heel vriendelijk personeel.
Leon J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk gegeten!
Jakoba D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Goede keuze voor vegetariers/veganisten en een paar gerechten voor verstokte vlees eters. Goed nagedacht over eiwitten voor mensen die geen vlees eten. Gaan we zeker naar terug.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Alle gerechten waren heerlijk, mooi restaurant en vriendelijk personeel, een aanrader!
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten, gezellig en heel vriendelijk personeel!
Corry L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Nadat we onze bestelling hadden opgegeven, werd mijn zus onwel en hebben we eigenlijk nauwelijks van de lekkere soep gegeten...want mijn zus gaf de voorkeur naar huis te gaan en het vriendelijk personeel had hiervoor alle begrip???????? de soep en het drankje hebben we uiteraard nog wel betaald????
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Lekker als je van gezond eten houdt. ikzelf vond de salade erg Lekker, een vriendin vond het echt helemaal niet... zo ook met de andere gerechten verschilden wij erg van mening. smaken verschillen in dit geval wel echt echt. zou het inschrijven als vooral hip/gezocht/ alternatief, veel ginoa, groenten, amandelmelk, bananenbrood, dat soort dingen. Ik houd er wel van . Maar dus niet voor iedereen een succes.
Heel fijn dat je met de ah actie wel gewoon alles kon bestellen !
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Prettige sfeer, aardige bediening!
Eva O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Bediening liet op zich wachten, maar de vriendelijkheid van hen maakte dit allemaal weer goed. Heerlijke groentes gegeten. We komen zeker terug.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Originele tent, heerlijk en eerlijk eten en hele vriendelijke bediening !
Nathy C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
De gerechten waren vers, gezond en smaakvol. Was een aparte maar leuke belevenis. Traditionele gerechten worden hier niet geserveerd dus dat was even wennen. Heb gebruik gemaakt van de ah actie hierdoor waren de gerechten voordeliger om uit te proberen. Denk dat ik hier weer zou komen eten, al is alleen maar om de belevenis.
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Lekker gegeten en ook nog eens gezond! Het was rond 18.00 uur en erg rustig, kan dus niet veel zeggen over de akoestiek. Vooraf de bloemkoolsoep, als hoofdgerecht de "ajam"-salade, beide erg lekker én gezond. Als toetje de citroencake, redelijk, een toetje hoort eigenlijk een stuk ongezonder te zijn ;). Werden bij binnenkomst direct geholpen, niet lang hoeven wachten op de gerechten. Via de actie van de Albert Heijn korting, uiteindelijk voor een zeer nette prijs dus heerlijk gegeten in een leuk gedeelte van Amsterdam.
Ineke A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Venkel was voor ons aansprekend en een heel fijne plek om eens echt lekker (ook) veganistisch te kunnen eten. Mooi gevulde salades, goed dessert, kortom...zeer zeker voor herhaling vatbaar!!! Jos en Ineke, Amersfoort