Venezia

Meer informatie over restaurant Venezia

6,3
Fons-rosy .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat jammer dat je moet betalen voor de fouten van de kok. De geserveerde bruchette was gewoon taai brood.
De kelner gaf toe dat het niet goed was maar ik moest wel € 5.50 betalen.
Op zijn minst had men iets kunnen doen als compromis maar niets hoor de kelner zei nog tja dat is pech hebben.
Als de chef niet weet hoe het moet lees dan even dit:
Zet de plakjes ciabatta ongeveer 10 minuten in de oven op 180 graden zodat ze lekker knapperig worden.
De pizza was gelukkig wel goed .
Colm C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Top eten, dikke 9! Beetje jammer dat we vanaf iets voor tienen letterlijk werden weggekeken en elk leeg bord en glas direct onder onze neus werd weggerukt. Dessert kon niet meer, koffie ook niet, apparaat was al schoongemaakt. Op onze vraag waarom er op de site staat dat het restaurant tot half elf open is, kregen we als antwoord "oh, van die site klopt helemaal niks, daar moet u niet op kijken." Volgende vraag dan: of het restaurant elke avond vanaf 22.00 uur niet meer aan desserts en koffie doet. "Nou, soms wel, soms niet. En tja, gisteren was het koningsdag, dus we zijn allemaal hartstikke moe." Eh, waarom heb ik het idee dat dat ons probleem niet is? Misschien omdat ik gewoon de volle mep moet betalen en nog geen kwart aan service krijg? Hele slechte beurt voor dit verder aardige restaurant met - nogmaals - prima eten. Helaas is dat niet de enige reden dat we uit eten gaan. Service en gastvrijheid vinden wij net zo belangrijk. En die waren ver te zoeken.
Noma R.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Uitstekende pizza. Erg druk, lekker krap, sfeer zoals het hoort. Reservering waarschijnlijk vergeten, maar alles kwam goed.
Hielkedevries .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat kan je toch super goed eten bij Venezia. Natuurlijk zijn de pizza's prima, maar als je de kok je laat verrassen, heb je echt een onvergetelijke Italiaanse ervaring! Wij blijven er graag komen.
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Voor de tweede maal binnen 2 maanden hapje gegeten bij Venezia. Binnenkomst is wat rommelig door de chef die daar pizza's aan het bakken is. We hadden niet gereserveerd maar er was een tafel vrij . Gastheren van Italiaanse afkomst waren zowel deze als vorige keer zeer vriendelijk en vrolijk. Huiswijn ( per glas, halve liter / liter te bestellen) en gratis karaf water werden snel gebracht. Pizza's zijn heerlijk, betaalbaar en supervers. Interieur is wat verouderd maar dat doet niks af aan de kwaliteit. Prima plek voor heerlijk authentiek Italiaans betaalbaar eten. We komen binnenkort zeker terug. Tafeltje net achter de pizzaoven zit dicht bij het andere tafeltje.. misschien omwisselen met een "tweetje"?
Merlijne B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Al jaren bestelde ik regelmatig pizza bij Venezia en soms ging ik er naar toe als ik in de stad was. Sinds kort is de kwaliteit bijzonder slecht. Zwart aangebrande pizza's etc. De eerste keer dacht ik, het zal wel door de drukte komen. Laatst omdat ik in de stad was ben ik in het restaurant gaan eten. Totaal waren er 5 a 6 mensen in het restaurant. Ik bestelde een voorafje terwijl ik op mijn partner wachtte.

De escargots waren niet volgens het normale recept ( knoflook olie, escargot met of zonder huisje zonder al te veel poespas) en niet zoals ik ze ooit eens gegeten had bij Venezia.

Ze waren vies en de saus was ook slecht. Waterig met tomaat, sommige escargots waren gebroken en de saus bleef niet om de escargots 'hangen'. Na 1 hap schoof ik mijn bord met toch wel prijzige escargots opzij, waarna ik 15 min ben genegeerd door de obers, die elke keer langsliepen en mijn blik ontwijkte.

Het broodmandje was ook niet goed. Droog brood, niet echt gebakken in de oven. Het leek oud. Toen ik om de rekening vroeg na de teleurstellende service en escargots werd er niet gevraagd of er iets mis was en of het gesmaakt had. Toen ik dat zelf aangaf, ontstond er een discussie.

De baas kwam er bij en keek mij verwijtend aan en beschuldigde mij van liegen, nadat ik vertelde 2 jaar eerder hele andere escargots gegeten te hebben bij venezia " al jaren hanteerden ze hetzelfde recept" wat ik zei klopte niet. De ober voegde er aan toe, " ja dat kan dat je het niet lekker vond".

De rekening was overigens 11 euro voor 1 vieze opgegeten escargot en een glas water. Jammer, maar ik ga nooit meer naar Venezia.
Ejans .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Ik ben laatst met een vriendin bij Venezia gaan eten we konden het niet anders noemen dan een regelrechte ramp.

toen we binnen kwamen werden we aan een tafel gezet we zaten bijna bij de mensen naast ons op schoot. We zaten vlak bij de deur die meer open dan dicht stond dus we zaten precies in de tocht dus echt warm was het niet ondanks dat we bij de mensen naast ons bijna op schoot zaten.
er was nog een tafel verderop in het restaurant beschikbaar dus we vroegen of we eventueel daar konden zitten maar dat was dus blijkbaar echt niet mogelijk en na hun zeggen gereserveerd.
5 minuten laten kwamen er mensen binnen zonder dat ze gereserveerd hadden en werden aan die tafel gezet weinig gastvriendelijkheid zou ik dan zeggen.
De cola die met prik was bedoelt leek net oude cola want de prik was er helemaal uit, het was net kindercola maar daar hadden we niet om gevraagd...
We kregen de kaart in onze handen gepropt en na 2 minuten kwamen ze al vragen of we het al wisten we hadden het idee dat ze nogal haast hadden en weinig tijd hadden voor de klanten.
toen we ons drinken hadden gekregen liep er vervolgens iemand van de bediening langs en stootte het glas op de grond we zaten onder de cola en de mobiel van me vriendin was ook op de grond gevallen en zat onder de cola. de telefoon werd op de tafel gegooid zowat door het personeel en er kwam geen sorry vanaf. ze hebben snel alles schoon gemaakt en zaten ondertussen in het italiaans op elkaar te zeuren hadden wij het idee.
toen we eenmaal onze keuze hadden gemaakt hadden we vooraf een mandje met stokbrood besteld.
we hadden het idee dat ze het waren vergeten en vroegen het nog een keer. toen we het stokbrood kregen zag het er echt niet uit het brood leek oud en verre van vers.
Toen we veder aan het wachten waren zagen we dat mensen die veel later binnen waren gekomen hun eten eerst kregen dus dat vonden we wel een beetje raar, dus we hebben maar gevraagd waar het bleef. uiteindelijk een half uur later kwamen de pizza's maar dat was ook wel een tegenvaller de randen waren zwart.
Het enige wat we nog dachten was we gaan hier zo snel mogelijk weg.
niet alleen het slechte eten was een min punt.
het personeel zat door de hele zaak heen naar elkaar te roepen en te schreeuwen we hadden niet het idee alsof we even gezellig uit eten konden gaan om eens gezellig bij te kletsen.
het personeel had ook weinig oog voor de klant ze waren voorral met zichzelf bezig en voor je gevoel moest je maar snel eten en weer weg gaan.

bij de ingang stonden constant mensen te wachten om er te gaan eten. de ober zei elke keer over 5 minuten is er plek mensen voelden zich weg gejaagd door het personeel.
toen we eenmaal gingen afrekenen is er niet gevraagd wat we er van vonden of ergens iets in die trant.
bij het pinnen liepen die obers ons omver en keken ons er lelijk bij aan alsof we een stuk vuil waren in het restaurant zo voelde we ons.
na het pinnen kwam er ook geen bedankje niks van af.
Mattijs D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gister besloten we eens bij Venezia te eten. Allebij namen we een pizza. Deze wordt echt dampend heet vers uit de oven geserveerd. Wat waren ze lekker! De bodem is precies goed, heerlijk! Ook voor de kosten hoef je het niet te laten. De sfeer in het restaurant is super, gezellig Italiaans. Een aanrader!
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Wat een leuk en gezellig echt Italiaans restaurantje. Net of je in Italië bent. Het eten was heel goed. de bruscetta overheerlijk en ik wil graag terug om de volgende keer weer de dag- of weekmaaltijden te proeven. De eigenaar is een erg aardige man die je welkom heet en de bediening is zo attent en zorgzaam. Geeft een familiegevoel, erbij te horen.
Inez H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Altijd lekkere pizza in een ongedwongen Italiaanse sfeer. Lekkere huiswijn. Ook eens een pasta geprobeerd met verse kreeft, van het weekmenu, erg lekker.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Hier geweest voor de lunch. Heerlijk in het zonnetje gezeten en lekkere broodjes gegeten. Vooral de vlotte en vriendelijke bediening verdient een compliment!
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Hier op koninginnedag gegeten. ziet er van de buitenkant (te) toeristisch uit, maar ik had wel al op iens gelezen dat het eten hier zeker niet slecht is. het was echt super lekker! lekkere pizza, met dunne bodem. Bediening was heel alert en vriendelijk. Pizza's worden aan de lopende band (in het zicht) gemaakt, en wat ik ook positief vond was de gedrevenheid van een van de koks om de te-bezorgen-pizza's zo snel mogelijk (en dus warm) bij de klant te krijgen. Ik zou hier niet snel heen gaan met alleen vriend, maar met een groep is dit echt prima.
Youp T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Ik heb al vaak in dit restaurant gegeten, overheerlijke zelfgebakken pizza's met verse topping. Daarnaast een prachtige half-open-keuken en prima service. Het enige minpunt is het uitzicht.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Een voortreffelijk voorgerecht! Anitpasta van het dagmenu maar zo goed gewoon ongekend lekker. Deze keer voor een pasta gerecht gekozen als hoofdgerecht. Kon geen nagerecht meer bij. Een heerlijk limocello na dan maar. Service is hier altijd goed, soms ook leuk chaotisch. De gereserveerde tafel was weggeven, maar toch weer toegewezen. We komen hier graag.
ElisaK .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Voor het decor hoef je niet te gaan, maar dit zijn wel de lekkerste pizza's van Haarlem! De bediening is altijd erg attent en aardig. Een aanrader als je voor niet al te veel geld een heerlijke pizza wilt eten.
Marjawim .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Dit is een prima eenvoudig en gezellig Italiaans restaurantje, vooral de pizza's zijn erg lekker. Wij komen hier graag, de bediening is altijd vriendelijk en het eten goed, bovendien zijn de prijzen zeer schappelijk.
Remmy! .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
De lasagna was helaas echt niet authentiek. Hoop slap bladerdeeg met blokjes ham en stukken gehaktballen...dat is echt niet zoals een lasagna hoort te zijn. Geen herhaling, beter iets meer besteden bij een kwaiteitsitaliaan
Ludger V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Voor wat je betalen moet, krijg je een meer dan fatsoenlijke maaltijd. Vooraf: gebakken champignons op (gewokte?) groente, lekker licht en verrassend van smaak. Als hoofdgerecht een tournedos met pepersaus en mijn keuze, met pasta. Met frites kon ook, maar dat is niet erg Italiaans. De tournedos en saus smaakten op zich al prima (lekker veel peperkorrels), maar de pasta waar naar goed Italiaans gebruik niet veel meer in zat dan wat knoflook, ui, kruiden en (gekruide) olie, smaakte hemels. Van het decor (Italiaans Volendams) moeten ze het niet hebben, maar dat wordt op andere vlakken (eten en prijs) meer dan goed gemaakt.