Veluvia (Gasterij de Helling)

Havendijk 1 3846 AC Harderwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Veluvia (Gasterij de Helling)

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 19:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De unieke locatie, de aandacht voor het eten, de gastvrijheid en de zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding maken dat dit restaurant zo'n plek is waarvoor je omrijdt ook al woon je aan de andere kant van Nederland.
Het eten is puur en wordt vol trots gepresenteerd. En terecht.
Wij hebben genoten van de heerlijk plankjes met vlees en vis en het broodplankje met zelfgemaakt pesto en kruidenboter.
Egbert .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op de 1e dag na de verbouwing de nieuwe kaart uitgeprobeerd. Veluvia is vanaf heden niet alleen een dagzaak, maar ook 's avonds geopend voor diner. De authentieke sfeer van de oude scheepswerf, met veel hout en staal, is gebleven. Leuk om even in de smederij te kijken, waar zie je dat nog in Nederland. En natuurlijk het schitterende uitzicht op de oude haven en de herbouwde visafslag. Een unieke plek aan het water, dus een "10". Er staan oesters op de kaart, die moeten we proberen. Heerlijk. Bij de voor- en hoofdgerechten een gevarieerde keuze in vis en vlees. Het wordt carpaccio en warm gerookte zalm uit eigen rookhok vooraf en daarna tweemaal de schol. De keuken, onder de nieuwe leiding van talent Yornie van Dijk, is verrassend en op niveau. Mooie wijnkaart, waarbij de keuze viel op een prachtige Viognier. De zaak was afgeladen vol en toch was de bediening vlot en correct. Wat komen wij hier graag terug!
Liselotte V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wauw, wat een geweldige plek in Harderwijk! Je kunt er heerlijk eten/drinken en genieten van het mooie uitzicht. Voor verschillende gelegenheden bij Veluvia geweest, zakelijk kerstdiner, familiedag maar ook vaak op zaterdag voor de lunch of een lekker glas wijn. Keer op keer weer een verrassing en beleving. Personeel is erg gastvrij en de plek is absoluut het mooiste plekje van Harderwijk. Volgende reservering voor na de verbouwing staat alweer gepland.
Egbert .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Net voor de storm binnen gelopen voor een late lunch. Heerlijke warm gerookte zalm (uit eigen rookhok !) op super vers bruinbrood, met en mooi glas Sauvignon. Buiten zorgde de storm en regen voor avontuur. Binnen was het gezellig, met een prachtig uitzicht over de oude haven. Hier wordt gastvrijheid nog geschreven met een grote "G". Overigens, heerlijke koffie.