Vegetarisch Yuan

Meer informatie over restaurant Vegetarisch Yuan

Voordelig
Manusha K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De is een fantastisch restaurant, iedereen die ik meeneem (ook de vleeseters) is dat gelukkig met me eens. Een enorme hoeveelheid keus, erg lekker en erg vriendelijk personeel.
Chzeut .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We zijn onlangs wat meer vegetarisch gaan eten en toevallig ontdekten we dit restaurant. Knusse inrichting, prima vlotte bediening. We kozen voor de meest uitgebreide rijsttafel. Eerst een pittige ruimgevulde soep, daarna een wat vaag tussengerecht. De rijsttafel werd daarna geserveerd met mihoen in kokosblad (lekker!) en enkele tipan gerechten. Met name de tofoe en oesterzwammen waren goed op smaak. We hadden wel het gevoel dat het bijzondere meer in het vegetarische zit dan in de bijzondere smaken.
Peter .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
We halen hier regelmatig eten, als we op donderdagavond uit Amsterdam terugkomen naar Lelystad. We zijn ook een keertje in het restaurant zelf gaan eten. Hoewel het al dicht tegen sluitingstijd van de keuken was, toch vriendelijk behandeld. Omdat we de laatste klanten waren nog uitgebreid en plezierig met de bediening gesproken (ook over cultuurverschillen in China en Nederland).
Het eten is altijd uitstekend. Leuk dat er zoveel vegetarische vleesvervangende alternatieven zijn. Zoals veel voorgaande recencisten schrijven is de kaart uitgebreider dan bij de gemiddelde chinees. Ook de combinatiegerechten zijn leuk om mee naar huis te nemen en uit te proberen.
David B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Wat een zeldzaam restaurant, misschien zelfs uniek in Nederland: gourmet vegetarisch Chinees eten en dát tegen bijzonder schappelijke prijzen.
Deze keer treffen we een nieuwtje, want Yuan experimenteert met een (bescheiden) lunchbuffet: vandaag tomatensoep, witte rijst, nasi met zwartebonensaus, gebakken banaan, gebakken (gefrituurde) bloemkool, en 6-7 andere creatieve groentegerechten – allemaal voor slechts €7 per persoon!
Zelf schep ik 3x op, het smaakt zo heerlijk.
Ik besluit om een ‘doosje’ mee naar huis te nemen, voor slechts €4, waar wij de volgende dag ook nog van genieten.
Yuan vraagt maar €2,25 voor jasmijnthee voor 3 personen – een grote pot – waar andere restaurants zonder blozen €2,50 voor één kopje in rekening brengen.
Yuan is MIJN reden om af en toe af te reizen naar Lelystad!
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Wat een zeldzaamheid: gourmet vegetarisch Chinees voedsel ... met het voordeel dat Simon met liefde, vaardigheid en toewijding kookt.
Vaak helpen Lily en hun kinderen in de zaak, met verschillende even vriendelijke en behulpzame steun van middelbare scholieren.
Ik geniet intens van de 'schoonheid' van het eten - zo puur mogelijk en ook zo'n lust voor het oog.
De kleine loempia's vooraf zijn verrukkelijk en echt goed gevuld.
We genieten van Mihoen Yuan met extra stokjes saté in de beste pindasaus die ik ken (wij nemen ook een extra portie van dit gerecht mee naar huis) en deze keer hebben we van een nieuw gerecht met bami, witte soyavlees en groeten genoten.
Hier krijgen we veel eten voor een bescheiden prijs.
De service is uiterst vriendelijk en persoonlijk.
Ja, het decor kan wat aandacht gebruiken ... maar dat zie ik over het hoofd.
Vergelijk met het traditionele beeld van kleine Franse restaurants: hoe onooglijker, des te beter het eten!
Ilovefoodie .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Ben hier gisteren voor het eerst geweest. Maar wat het grappige aan dit restaurant is dat het net lijkt of je echte kip of vis eet, terwijl het allemaal van soja en andere plantjes is gemaakt. Ik had het verrassingsmenu genomen omdat ik niet kon beslissen, Dit is een echte aanrader. Verder is de inrichting eigenlijk typisch chinees, maar het had wel een beetje een goedkope uitstraling. Dit restaurant is wel een aanrader omdat je maar voor weinig geld heel lekker kunt eten. Ik hoop dat de lezers dit een nuttige review vinden.
Misja H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Hier meer dan 1x gegeten, ik kom er graag.
Het is eigenlijk jammer dat ik zo ver van Lelystad woon.
Schattig detail, het panda prullenbakje op het toilet.
saté met saus is mijn favoriet op het moment
Arianne F.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Ons zevenkoppige gezelschap bevatte twee veganisten en ging dus op de vegetarische/veganistische toer bij Yuan. Bij de telefonische reservering was de medewerker heel hartelijk en gastvrij, dat bracht de stemming er meteen goed. Ook tijdens het eten en bij het afscheid nemen heerste dezelfde klantvriendelijke sfeer. Maar we kwamen natuurlijk voor het eten. De verwachtingen waren hooggespannen, vooral bij de personen die nog nooit vegetarisch gegeten hadden en daar eerlijk gezegd nogal wat vooroordelen over koesterden. Maar na afloop was het oordeel unaniem: héérlijk! De veganistische Noor in ons midden is van plan om er speciaal nog een keer voor terug naar Nederland te komen.
Jammer dat de inrichting niet hetzelfde peil heeft als het eten en de bediening. Het is een beetje kaal. Maar dat kan een bewuste keuze zijn, want dan vallen de prachtig opgemaakte kleurige schotels natuurlijk wel extra op...
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Het eten was heerlijk, Ik heb het vlees totaal niet gemist. Vooraf had ik een mix met diverse hapjes allemaal waren ze heerlijk. De bediening was vriendelijk, ik ga hier zeker terug komen.