Over het restaurant Vegetarisch Restaurant Betty's

Altijd spannend om als vlees- of visliefhebber een vegetarisch restaurant binnen te stappen. Bij Betty’s kun je deze uitdaging gerust aangaan. Het driegangen verrassingsmenu is tongstrelend. Verse, biologische ingrediënten vol kleuren, smaken en geuren. Gastheer Gido vertelt je graag wat je krijgt geserveerd. De prachtige wijnen maken de smaakbeleving compleet. Als toetje kies je zelf welke huisgebakken taart je wilt. Deze gezellige avond sluit je met een volle buik af.

Meer informatie over restaurant Vegetarisch Restaurant Betty's

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17:30 - 22:30

Uitmuntend
9,1
Hester N.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wij vonden echt alles lekker. En naast ons was een afscheidsfeestje wat eigenlijk wel een hele gezellige sfeer gaf. Een soort huiskamer restaurant en ben benieuwd of een vleeseter hier het vlees zal missen ;-)
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk veganistisch/vegetarisch gegeten bij Betty's gisteren. Echt prachtige gerechten die je zelf nooit zou kunnen bedenken. Zowel het voor- als het hoofdgerecht (beide veganistisch) bestond uit kleine verschillende gerechtjes met spannende, goed gecombineerde smaken. Het nagerecht bestond uit 4 heerlijke taartjes waarvan 1 veganistisch en de rest vegetarisch, ook deze waren bijzonder goed. Daarnaast was de wijn heerlijk, al is deze wel aan de prijzige kant. Je kunt daarnaast ook niet echt om de wijn heen, want ze serveren geen bier of frisdrank. Hier moet je niet eten als je voor de snelle hap wilt gaan, het is een lange zit. Maar de ambiance is super en het enthousiasme van de eigenaar in combinatie met het goede eten zorgt voor een top avond. Ook voor vlees-eters is dit zeker een aanrader, probeer na deze gerechten nog maar eens te beweren dat koken zonder dierlijke producten een verschrikking is.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Al vaak langsgereden maar dit was onze eerste keer. Wat was het lekker zeg. Een vast menu tegen een redelijke prijs. Leuke gastheer en vrouw, maar belangrijker nog: het eten was heerlijk. Allemaal lekkere en hele pure hapjes. Ook heerlijke wijn erbij. Met als uitsmijter zelf gemaakte taarten. Wel wat zwaar maar ook heerlijk. Zeker een adres om vaak terug te komen.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Al veertien jaar woon ik schuin boven Betty's en was er tot gisteren nog nooit geweest. Vaak bij uiteten naar een anders stadsdeel in Amsterdam. Stom van me want het schoot altijd door mijn hoofd als ik er voorbij liep en zag dat het er stampvol zat. Omdat de vriendin waar ik mee was vegetarisch is vond ik het een goede reden om het eens te proberen: vond het ronduit geweldig! Een fixed menu van vegetarische lekkernijen! Overal een beetje van: daar hou ik van. De wijn die wij kregen was subliem. De kokkin en gastheer super vriendelijk en bevlogen. Ik ben bijna blij dat ik ga verhuizen naar een ander stadsdeel zodat ik reden heb om mijn oude straat weer te bezoeken: eten bij Betty's
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ik heb reeds driemaal in dit restaurant gegeten en alle drie de keren was het fantastisch. Ik voel mij een prinses door de persoonlijke en gastvrije bediening. Voor mij is dit een huiskamerrestaurant. Er wordt uitgebreid de tijd genomen om te bedienen en uit te leggen wat de ingrediënten van een gerecht zijn en hoe deze is bereid. Alles proeft puur en vers. Iedereen zou hier een keer gegeten moeten hebben.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Al jaren stappen wij enkele keren per jaar met plezier in de auto om vanuit Amersfoort te gaan eten bij Betty's. Één van ons overtuigd vegetariër, de ander is dat niet. Maar voor beiden is dat iedere keer weer een feestje. Heerlijk verrassingsmenu, heerlijke wijn en altijd de warme gastvrijheid van Gido en Carolien. Voor ons altijd iets om naar uit te kijken.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Onvergetelijk lekker gegeten, prachtige smaken door gebruik van heerlijke specerijen. Met liefde en passie gemaakt, gevarieerd en gewoon comfort-food. Ook de wijn is altijd geweldig lekker. Was hier met 2 vriendinnen (geen van ons vegetarisch) maar dit is echt top!
amajou2 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
wat mij is opgevalen is prijs kwaliteit verhouding klopt niet want de portionering zijn kleine, het is wat ik had verwacht, sommige gerechtjes zijn vlak en flauw andere zijn net niet op goed smaak gemaakt, de bediening was aardig en correct , het is en leuk kleine zaak
Jurgen69 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Op 29/1/16 met mijn afdeling Corporate Finance en Tax bij Betty's gegeten voor mijn afscheidsdiner. Ik kan niet anders dan op alle fronten Betty's met het predikaat uitmuntend beoordelen. Een vegetarisch restaurant dat zich met recht tot de top van Nederland mag rekenen. De creatieve combinatie van gerechten, biologische ingrediënten en smaken is oog- en tongstrelend. De sfeer en inrichting is gemoedelijk, huiselijk en ook zeer geschikt voor een zakelijk diner. De eigenaar is zeer kundig en onderhoudend met de toelichtingen op de verschillende gerechten. Maar wat mij het meeste aanspreekt is dat je fantastisch kunt eten zonder dat daar een enkel dier voor heeft hoeven lijden. Restarant Betty's bewijst voorgoed dat heerlijk en gezond eten geen vlees, vis of gevogelte behoeft!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wat een knusse, warme inrichting en wat een leuke gekke rustgevende muziek! De gastheer was erg enthousiast en vertelde uitvoerig over alles wat wij op ons bordje kregen. Als voorgerecht een gedeeld plateau met allemaal kleine gerechtjes, stuk voor stuk erg smakelijk en vol groenten (en dat brood! super!). Als hoofd hadden we een soort curry, maar ook Marokkaanse worteltjes en Franse ratatouille-achtige groenten, ook weer erg smakelijk. Als toetje lieten wij de gastheer vier taarten kiezen voor ons. Dat waren geen kleine puntjes! En ze waren stuk voor stuk fantastisch. Enig minpuntje was de dure prijs (rond de 7 euro) voor een fles water. Ik had bij een restaurant als Betty's een karaf kraanwater verwacht, uit klantvriendelijkheid en duurzaamheid! Maar al met al een zeer geslaagde avond!
Beste Nienpoek, goede dag. Dank je wel voor je mooie recensie. We vinden het heel fijn te lezen dat jullie zo'n prettige avond bij ons hebben gehad.
Je schrijft ook over het water wat wij schenken. Dat punt willen wij graag verduidelijken of eigenlijk rechtzetten. De prijs voor het mineraalwater wat wij schenken, een 1 liter fles Sardijns mineraalwater, is 6,25 euro , zoals wij ook vermelden op onze website. En sinds jaar en dag serveren wij aan degenen die te kennen geven liever kraanwater te drinken, met alle plezier een karaf kraanwater. Aan jou de keuze wat je een eventuele volgende keer zou willen drinken. Vriendelijke groet, Gido en Caroline van Betty's
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Hartelijk ontvangst, heerlijk eten. Ik ben een makkelijke eter, maar zelf zou ik niet snel voor een vegetarisch restaurant hebben gekozen. Ik werd meegenomen door een vegetarische vriendin. En dit viel niet tegen. Al het eten was perfect op smaak op een paar kleine dingetjes na. Hele aardige bediening. De sfeer is wel wat stijf binnen. Er wordt niet echt gelachen of geluid gemaakt, maar dat is misschien de stijl van het restaurant. Het restaurant is wel aan de dure kant.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Het eten was heerlijk, van alles wat! De gastheer was erg vriendelijk en gastvrij. Hij vertelde bij elk gerecht waar het vandaag kwam. Vrouw carolien was druk bezig in de keuken. Topavond gehad!
brug50 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Prima restaurant, een echt uitje. Tip: blijf aandacht besteden aan details; zijn de geraspte worteltjes goed van kwaliteit en op smaak gebracht, zijn alle hapjes warm genoeg, Zijn die kekererwtjes niet wat te flauw..Wijn prima, groentes die een goede beet hadden, mooie collectie gebak....
BasenSasAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Als vleesetende vriend van mijn vegetarische vriendin waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen. Maar ze zijn ver overtroffen en we hebben werkelijk voortreffelijk gegeten. Alles op smaak en verrassend. De man des huizes verzorgt de bediening op een geweldige manier: iedere gang wordt tot in detail beschreven, de wijn is heerlijk, de achtergrond muziek is ontspannend, kortom een echte aanrader. Toen de keuken gesloten was nog gezellig kunnen nakletsen, alsof je er al jaren komt.
Hartelijk dank, Bas en Sas
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Heerlijk gegeten: gevarieerd en als mezzes opgediende gerechtjes, dit keer met oosters/aziatisch getinte, maar oh zo mooi uitgebalanceerde, smaken. Prachtige wijnen en tot besluit lekkere zelfgemaakte taart met een fantastische thee van Trois The's uit Parijs.
Janniet52 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gisteravond gegeten bij Betty's. Als vleeseter niets gemist!!! Wat een variatie aan heerlijk verfijnde smaken. Gastheer Gido kleedt het geheel aan met een gepassioneerde uitleg over producten en bereiding. Zelden zo lekker en leuk gegeten en over prijs-kwaliteitverhouding meer dan tevreden. Een absolute aanrader!
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten! Er is goed rekening gehouden met aangegeven allergieën. Zo was er speciaal glutenvrij brood en een taart gebakken. Het fantastische eten werd geserveerd op een persoonlijke wijze. Deskundig en bijna poëtisch werd ons vertelt wat zich op ons bord of in ons glas bevond. Aanrader, wij komen zeker terug!
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Wat is het toch altijd genieten bij Betty's! We waren hier gisteren weer eens. Vooraf een soepje en allerlei kleine gerechtjes. Een paar salades, opgemaakt met creatieve en heerlijke dressing. Vers brood erbij, passend bij de goede olijfolie. Dan het hoofdgerecht, weer een proeverij van zo'n tien verschillende groentegerechtjes, elk met eigen kruiden en bereidingswijze. Er is zoveel en toch kan ik nooit een kruimel laten liggen. Even een half uurtje rust om alles te laten bezinken en dan toe natuurlijk een heerlijk stuk taart. Dat is altijd mijn Everest: ik heb ruim voldoende gehad, maar het gebak is te lekker om te laten staan.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Eten bij Betty"s is een feest. We onthouden maar heel weinig, want we genieten. De venkelsoep is verrukkelijk. Een latke is bijzonder. Het wordt fantastisch uitgelegd. Ik heb een voedingsallergie en daar wordt voor meer dan 100% rekening meegehouden. De taart is goddelijk. Het lijkt misschien overdreven, maar dat ben ik niet. We komen er heel erg graag. En het zijn ook schatten van mensen.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Een pareltje in de Rivierenbuurt. Klein, persoonlijk en bijzonder. Wat hebben wij gisteren heerlijk gegeten bij Betty's. Alsof culinaire engeltjes uit de hemel afdaalden op onze tong! Geen poespas, maar zulke bijzondere en heerlijke smaken. Er was één menu dat bestond uit een soepje en een assortiment aan hapjes als voorgerecht, daarna een heerlijk hoofdgerecht met o.a. bietjes (zo mooi, leek wel verse tonijn), pompoen met yogurt saus, citroenrijst en nog meer heerlijkheden als bijgerecht: salade met geitenkaas, vijgenworstjes, gegrilde bloemkool, boontjes met tomatensaus. Als dessert hadden we een assortiment van taartjes, wederom de één nog lekkerder dan de ander. We waren met een groep van 6 en iedereen vond het geweldig en voor herhaling vatbaar. Dit restaurant wordt omschreven als een vegetarisch restaurant, maar eigenlijk is het helemaal niet interessant dat er geen vlees en vis wordt geserveerd, je mist het geen moment en ik denk dat zelfs de verstokte vleeseter hier niet teleurgesteld zal worden. De eigenaren gaan 2 maanden per jaar dicht om zich te laten inspireren door andere keukens en uit alle windstreken bijzondere wijnen, kruiden, olie, recepten en ideeën mee te nemen. Kruiden die gebruikt worden, zijn ook te koop in het restaurant.