Veerhuis Opheusden

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. We hebben genoten van het proef-me-nu. Een goed concept. André Hoogveld. Herveld
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Erg plezierig ontvangst, eten goed, vriendelijke bediening. Heel gezellig avond.
Rick B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een prachtige locatie met een mooi nostalgisch pand. Zeer vriendelijke bediening niet heel ervaren maar wel correct. Het eten is van zeer goede kwaliteit en een verzorgde opmaak van de borden. Kortom een echte aanrader voor als je gezellig, romantisch of zakelijk wilt eten.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Maandag avond hier wezen eten, ik wist niet dat er zo'n goed restaurant in de buurt was, erg aan te bevelen. Vriendelijke bediening en een zeer uitgebreide a la carte kaart. De prijzen zijn naar verhouding ook zeer prettig en het tarras heeft zicht op de rijn, je krijgt hier echt een vakantie gevoel terwijl ik morgen toch weer moet werken!
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
zaten op terras aan de waterkant een nadeel het ruikt erg naar asbakken liggen ook veel peuken op terras na een aperitief en een borrel garnituur zijn wij binnen gaan eten ik had zeetong met div garnituur erbij erg lekker zag verder de zalen binnen super mooi het restaurant gedeelte waar wij aten ook erg mooi jammer van het ene terras.
maar wij gaan zeker eens terug komen.
Anieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We hebben hier afgelopen vrijdag gegeten, ze hebben een heerlijk terras voor een hapje en een drankje maar ook de diner kaart is erg smaakvol en uitgebreid.Het pand is erg mooi en de bediening vriendelijk. Wij hebben hier van een proef menu mogen genieten en het was werkelijk heerlijk. Ik vind het een echte aanrader!! Mij gaan ze hier zeker vaker zien kan niet wachten op een mooie zomerse avond!!
jolvM .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De plek is geweldig maar de bediening is echt slecht.
We werden compleet genegeerd en moesten net als de mensen op het terras zelf om een drankje of hapje vragen en eigenlijk hadden ze daar geen tijd voor omdat ze druk waren met de grote groep die naast het café gedeelte zat.
Er werd in het bijzijn van ons gemopperd over klanten die kritiek hadden over gerechten die ontbraken en er werd gezucht en gesteund als mensen iets wilde bestellen. Er liep genoeg personeel continue heen en weer met de deuren te slaan en druk te doen.
. Als er een ijsje besteld werd aan de bar, dan moest dat door 3 verschillende mensen worden "opgelost". Het wc papier was op. Het personeel kwam kauwend de keuken uit. Kortom, ik zou hier niet meer heengaan voor een hapje of drankje ondanks de superleuke locatie.
Joost A.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
wij hadden op 19 juni een feestje bij het Veerhuis. Het eten was uitstekend verzorgt. Vooraf de proeverij van voorgerechten. Als hoofdgerecht keuze uit kalfssukade, ossenhaas, zalmfilet of vegetarisch (ravioli met paddestoelen of risotto) en een grand desert na. Alles prima bereid. Bediening was vriendelijk en flexibel. Een prima avond. (Ook volgens onze gasten)
ProeverDaan .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke avond gehad bij het Veerhuis, we waren deze avond met vrienden. Na een vriendelijke ontvangst van de aardige dame werden we blij verrast door de variatie van de kaart wat een keuze! We kozen voor het proef menu dit zijn allerlei kleine bordjes die je per 2 onbeperkt kunt eten, je kan zo de hele kaart proeven wat een verwennerij. Kortom goede service, heerlijk eten een top locatie!!! Wij komen zeker nog eens terug.
Madelief87 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen zondag met 7 personen bij het Veerhuis geluncht. Zelden bediening meegemaakt die zo slecht is als hier. Geen enkele bestelling kwam foutloos op tafel, zowel drankjes, gerechten, brood en friet werden vergeten. Het leek alsof de serveersters geen idee hadden waar ze mee bezig waren. Er zijn zoveel fouten gemaakt dat het teveel is op allemaal op te noemen. Brood bij de gerechten vergeten, friet vergeten, wit in plaats van bruin brood, we hebben niet eens meer de moeite genomen om iets van de koude soep te zeggen. Bij elke ronde drankjes die we bestelde werden er 1 of meerdere drankjes vergeten. Het eten was ook niet voldoende, de saté was veel te ver door gegaard en daardoor taai, ook de hamburger veel te ver doorbakken, de soep koud en duidelijk niet vers, fabrieksplakken kaas. Het enige positieve is de locatie.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gezien de andere recensies lijkt het er op dat we een op een verkeer moment in Opheusden zijn aangeschoven, onze ervaringen staan haaks op hoge cijfers die wel verwachtingen bij ons hadden gewekt. De plek is prachtig, binnen komen we echter in een kleine ruimte waarin je behoorlijk dicht op elkaar moet zitten. In de 'zaal' is een feest aan de gang en aangezien deze ruimte slechts van het restaurant gescheiden is door een gordijn, komt er niets van ontspannen samen eten. De muziek staat loeihard waardoor er een gesprek amper mogelijk is. Ik begrijp dan ook niet helemaal goed de keuze om bij dit soort luidruchtige feesten het restaurant open te houden. De prijzen zijn behoorlijk en dat schept verwachtingen. Vanwege de sfeer en het geluid beslissen we om af te zien van drie gangen en maar alleen een hoofdgerecht te nemen. De vegetarische open ravioli van kastanje is teleurstellend. De ravioli heeft droge randjes, truffel valt weg bij de heftige smaak van de blauwe kaas die dusdanig dik over alles heen is gelegd dat er te weinig van de andere subtiele smaken overblijft. Ook de op het gerecht gekwakte ijsberg sla kan ik niet helemaal plaatsen. Mijn tafelgenoot kiest voor de burger. Het vlees is mooi gekruid waarin vooral de nootmuskaat sterk naar voren komt. Het broodje is een aanfluiting, een klef wit broodje met sesamzaadjes zoals je deze ook bij de grote hamburgerketens krijgt. Dat haalt de mooie smaak van het vlees echt naar beneden, voor deze prijs mag je toch echt goed zelfgebakken brood verwachten.

Na de hoofdgerechten besluiten we snel te gaan en thuis maar thee te drinken, letterlijk hoofdpijn van de herrie en een kater van een totaal andere avond samen uit eten dan wat je van een restaurant als dit zou verwachten.
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Mooi pand op een karakteristieke lokatie aan het water, goed parkeren. Het restaurant heeft meerdere delen/zalen en is daardoor erg functioneel. In het café-gedeelte was het een drukte van belang met rokende, drinkende, etende en lallende gasten, daar zou ik niet willen eten. In het restaurant zelf was het rustig. De sfeer is prettig, de bediening keurig, snel en vriendelijk. De entourage ademt echter meer kwaliteit dan op de borden wordt waargemaakt. Het is allemaal een beetje standaard en vlak qua presentatie en smaak. Denk dat we het toch nog wel een keer gaan proberen.
reviewers .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Opheusden is een dorp waar niet veel mensen van buiten de regio komen, maar het Veerhuis is een bezoek zeker waard. Prachtig gelegen, in de zomer liefelijk en in het donkere seizoen ietwat mysterieus, wat wil je nog meer. Het is een multifunctioneel etablissement met een klein restaurant, een feestzaal en een ouderwets dorpscafé. Vaak zie je in dit soort gelegenheden dat het restaurant het wegrestaurantniveau zelden overstijgt, maar dat is hier absoluut niet aan de orde. Een prachtige kaart en ook heerlijke wisselende gerechten die zijn afgestemd op het seizoen. Drie gangen kunnen er voor 35,50 worden gekozen en dan heb je ook behoorlijk wat te kiezen. De porties zijn ook zeker niet kinderachtig van formaat, kleine eters zullen hun handen echt vol hebben aan de drie gangen. Voor sommige specialiteiten moet een bescheiden supplement worden betaald. Reken voor een avond met alles er op en er aan, maar op een bedrag van ergens tussen de 50 en 60 euro per persoon. Dat is best een redelijk bedrag, maar wanneer je voldaan weer op staat heb je echt het gevoel méér te hebben gekregen dan waarvoor je hebt betaald, hoe vaak komt dat nu nog voor in Nederlandse restaurants? De eigenaar is de hele avond in de zaak en bekommert zich echt om zijn gasten. Wij hebben een kostelijke avond beleefd in het Veerhuis en het zal absoluut niet het laatste bezoek zijn.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Gisteren wederom heerlijk gegeten bij Het Veerhuis. De locatie/sfeer is perfect, vooral in de ruimte met de vierkante open haard.
Op het eten niets aan te merken. Er is sinds kort een nieuwe kaart, waar voor ieder wat wils op staat. Goede variatie. Jammer alleen dat er best wat gerechten zijn waarvoor je flink moet bijbetalen.

Groot minpunt, wat ik nu meerdere keren heb ervaren, is dat we te lang hebben moeten wachten op het eten. Bijna drie uur tafelen voor drie gangen menu in dit restaurant is te veel. Vooral op een zondagavond, terwijl het relatief rustig was.

Dat heeft er volgens mij alles mee te maken, dat er te weinig (goed geschoold) personeel rondloopt. Ook wordt er veel te weinig gevraagd of we nog iets willen drinken. Sterker, we moeten er zelf om vragen.
An Ne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
We hebben geluncht in de sfeervolle huiskamer. Het was lekker druk.
Het uitzicht is er mooi.
De service en eten was prima.
( kristische puntje? soep serveren in een koffiebeker met een stuk eraf )
j51 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
we hebben genoten van een heerlijk menu, vooral de proeverij als voorgerecht. maar wat was het een ramp VOOR we konden eten, heel erg druk, bomvol en al had je niet gereserveerd, kom er maar bij we schuiven het terras gewoon buiten het hek!! Dit was voor ons een kater, maar desalniettemin we gaan het nog een keer proberen!
ali H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gisteren heerlijk wezen eten met mijn vriendin. Het eten was perfect we hadden vooraf een paradevoorgerechten super mooi gerecht en de bediening legde alles goed uit en bedienden ons uitermate goed heel veel respect voor dat ze dat kunnen met zo'n vol terras in dit warme weer. Het hoofdgerecht was prima en daarna het dessert het zag er allemaal zo lekker uit dat we niet kiezen konden. Onze gastheer zei dat we ook wel een parade desserts konden krijgen nou dat vond ik en mijn vriendin uitstekend het zag er zo goed uit en lekker vooral de tarte tatin en panna-cotta. En na het eten nog ff heerlijk geborreld in het gezellige kroegje. Restaurant het Veerhuis het was uitstekend het eten de service en natuurlijk het restaurant en de kroeg ik kom vaker langs.
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Op een warme zomeravond buiten aan de kant van de rivier gegeten. Prachtig uitzicht. Het eten is niet bijzonder maar wel met een vleugje sjiek. Alhoewel dat niet voor salades geldt. Natte grote slabladeren met bijna halve tomaten in een schaal gepropt met verder weinig extra's.
De bediening is allemaal wat "hoekig". Ze blinken niet uit in vriendelijkheid en begonnen bijvoorbeeld terwijl we nog zaten te eten om ons heen het terras te verbouwen. Met een hoop lawaai tot gevolg. Verder was het terras behoorlijk vies met gevallen eten, papiertjes e.d.
Kortom een gemengde ervaring: Aan de ene kant het gevoel dat je sjiek te eten krijgt, aan de andere kant het gevoel in een soort cafetaria terecht te zijn gekomen waar net een drukke toeristische dag achter de rug is.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Afgelopen donderdag van een Italiaanse wijnavond en hapjes genoten! Wat hebben wij hiervan genoten we kregen wel 9 gangen voor onze kiezen, en bij iederegang dus ook een glaasje wijn, voor een en de zelfde prijs. We zaten heerlijk buiten op het terras met uitzicht op de nederrijn we waanden ons eigen even in toscane. In september is er een Franse avond en zijn we zeker weer van de partij!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Vanwege het grotere gezelschap aten we niet a la carte, maar konden we kiezen uit een vooraf opgesteld keuzemenu. We zaten in de voorkamer, decor was goed. Bediening vriendelijk. Minpuntje: vieze glazen. Niet 1, maar meerdere. Dan ga je toch letten op het bestek en de borden. Denk dat de afwastabletten op waren. Of de afwashulp met vakantie. Maar dat terzijde. Gaat om het eten. Vooraf: proeverij van vis. (garnalencocktailtje, gerookte paling, tonijnsalade). Was goed, netjes gepresenteerd. Hoofdgerecht: kalfsmedaillons met saus (?) en brie. Op tafel gepresenteerd; schaaltje friet, gebakken aardappeltjes en kropsla.
Was oké. Er was voldoende. Mijn tafelgenoten hadden: carpaccio. Zag er erg goed uit en zo smaakte het ook. Een andere tafelgenoot had een ceasersalade, met gefrituurd kipstukjes. Was een bord vol. Smaakte ook goed. Nagerecht: hangop. Erg lekker, mooi opgemaakt. Andere tafelgenoten hadden onder andere panna cotta en vanille ijs met advocaat en/of chocoladesaus. Lekker!
De bediening had wel iets attenter mogen zijn, soms zat er iemand lang met een leeg glas. Maar wel vriendelijk.
Graag tot een volgende keer en dan a la carte ;-)