Vaticano Restaurante

Catja S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Pauline L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Naast het stukje zalm wat we bestelden kregen we voor vier personen twee blaadjes sla en een halve tomaat, afgemaakt met 1 olijf. Voor één persoon niet genoeg, laat staan voor vier. Geen frites maar een grote melige aardappel . Niet lekker.
Als dessert bestelden we tiramisu. Dat zou bij een Italiaan toch vorstelijk moeten smaken. Het was een klein smakeloos stukje. Maar wel €7,- p.p. Hier komen we nooit meer terug.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vorige week op vrijdagavond zonder reservering binnen gelopen. Leek helemaal bezet, maar er was nog een keldergewelf waar voldoende plek was. Wel jammer dat je daar vandaan de bedrijvigheid in de keuken niet ziet. Prima ontvangst, aperitief werd vlot gebracht. Zowel de pizza als de saltimbocca waren uitstekend. Geen uitzonderlijke gerechten, maar goed bereid en meer dan voldoende. Tot nu toe nooit tegengevallen bij Vaticano.
Boris85 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Restaurant dat het vooral moet hebben van z'n locatie en niet van z'n eten of bediening. Ontvangst was licht stijf, maar wel vriendelijk. Bediening is niet erg vriendelijk en hield luidruchtig pauze met elkaar in de deuropening. Een aantal keer lang moeten wachten, elke keer andere bediening. Het brood dat vooraf werd geserveerd was oud, de lasagne was niet erg bijzonder en op de pizza zat te veel kaas in verhouding tot de andere ingrediënten. Prijs is aan de hoge kant voor een italiaan. In totaal is prijs-kwaliteit verhouding dus slecht.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Tijdens ons verblijf in Zutphen zijn we in dit restaurant beland. Puur Italiaans.
Leuke sfeer en aardige maar afstandelijke bediening. De ossenhaas met gegrilde groenten was uitstekend evenals de daarbij geserveerde patata a la forno. Deze waren heerlijk gaar en knapperig. Daarnaast nog een schaaltje sla. In mijn optiek een beetje te veel, maar ook dit gerecht was smaakvol.
De pizza Calzone di Carne was gevuld met gehakt, ui, champignons en zoals de kaart aangeeft met of zonder Spaanse peper. De laatste kon ik niet ontdekken of proeven. Overigens het geheel was erg vlak van smaak.
De rosé was goed maar aan de dure kant.
Overigens achteraf nog even op hun website gekeken. Let op! De prijzen die daar vermeld worden zijn afwijkend van de ter plekke gehanteerde (hogere) prijzen.
Tornak .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat een zootje op het terras! Kennelijk hadden er mensen met kleine kinderen voor ons gegeten. Spaghetti op de grond en veel papier en andere rotzooi. Vier keer iets besteld bij de eigenaar (?), vier keer niets gekregen. Dat werd redelijk goed opgevangen door de jongeren, die rondliepen op het terras. Het eten was goed, wij verlieten het terras met gemengde gevoelens.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Tijdens ons verblijf zijn we in dit restaurant terecht gekomen. Puur Italiaans.
Leuke sfeer en aardige bediening, hoewel enigszins afstandelijk.
De rosé was goed maar aan de dure kant.
Overigens achteraf nog even op hun website gekeken. Let op! De prijzen die daar vermeld worden zij niet de prijzen die ter plekke berekend worden. (website lagere prijzen!).
Hans-Proever .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Voorgerecht coquilles en ossehaas hoofdgerecht. Coquilles vielen tegen, maar vooral de bediening was onderdeel maat. Onze bestelling van wijn, water etc werd voortdurend vergeten. De ober maakte met zijn charme wel wat goed maar zelfs om waterglazen hebben we 3x moeten vragen.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteren ben ik samen met mijn moeder wezen eten bij Vaticano Restaurante in Zutphen. We zaten op het terras en dat was heel sfeervol. Het eten was lekker. Vooraf had ik tomatensoep. Als hoofdgerecht Carne di verdure en als toetje Cassata ijs. Over de service ben ik niet zo tevreden. Als ik iets bij wilde bestellen, keek er naar mijn idee niemand en de bedienden liepen ons gewoon voorbij. Ook vond ik de prijzen van sommige gerechten erg hoog. Voor een kop soep vind ik € 7.50 tot € 9.50 erg veel geld.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Er is iets ernstig mis met de prijs/prestatie van dit restaurant. Wij betaalden ruim €110,00 voor vier pizza's en één pastagerecht, een karafje huiswijn (€14,50) en drie frisdrank. In plaats van een karaf water moet je hier verplicht flessen water afnemen van grofweg €5,00 per fles, dat helpt ook niet. De pizza's waren uitstekend van smaak, dat moet gezegd. En de 'papardelle asparago' smaakte goed, alhoewel de pasta niet losjes op het bord lag maar een grote, plakkerige klomp was geworden. Dat eet niet lekker. Mijn suggestie: ga voor een betaalbare pizza of pasta naar een ander restaurant.
Uranus .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Uitstekend gegeten in een leuke kelderruimte.
Lamsbout was uitstekend gegaard. Zalm was prima.
Ook de huiswijn, zowel wit als rood, was goed.
Vriendelijke, vlotte en attente bediening. Ondanks de drukte ruim voldoende aandacht.
Adrie J.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wij vonden het heerlijk traditioneel spaghetti bol en spaghetti carbonara gegeten heerlijk goed bediening sfeer goed
Maar voor een Italiaans restaurant wel duur de drank goed en normale prijzen
MKLein .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Vaticano heeft een gezellige uitstraling en aardige bediening. Helaas viel het eten erg tegen. Het voorgerecht van salade met scampi's had weinig smaak en scampi's waren bijna koud. Hoofdgerecht was oké, maar prijs kwaliteit verhouding is totaal uit balans. Duur voor wat je krijgt. Helaas geen restaurant om naar terug te gaan.
Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
De service was zoals je die verwacht in een Micgelin ster restaurant!
De eenvoudige Valpolicella was te eenvoudig, en de kelner haaste zich naar de wijnkelder en bracht een Amarone Valpolicella.

Het eten is goed. Grote borden met veel.
De antipasti misto was lekker.
De vitello tonato mocht wat fijner, de gnocchi waren te lang warm gehouden wat ook gold voor de Agnello.

Vaticano heeft het, maar de vraag is of ze zelf ook naar de top willen.
Het kan zo maar.

Zoals gezegd was de service perfetto.
Na het diner liepen we door Zutphen. Naast de grote kerk bevind zich een Michelin ster restaurant. We gingen naar binnen voor een dessertwijn of leuke port.
'Daar doen we niet aan', zei de jongedame.
Weinig gastvrij, vonden we.

Zutphen heeft een topper in de dop, het Vaticano.

Joke T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Gegeten met een grote groep groep van 28 personen. Afgesproken eten 32,50 pp, drankjes exclusief. Bij het afrekenen moest een ieder 63 euro betalen! Echt bizar. Er zouden 19 flessen wijn gedronken zijn terwijl wij na tellen op hooguit 10 kwamen. Eigenaar maakt geen enkel gebaar om ons tegemoet te komen. U begrijpt wij komen hier niet meer weer!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Vaticano van de uitgebreide kaart. Niet alleen pizza en pasta, maar ook diverse vlees en vis gerechten uit de Italiaanse keuken. Ruime keuze dus!
Bediening zeer vriendelijk en attent! Kortom, een aanrader!
Lisanne B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wij waren met 10 personen. We kregen een tafel bij de ingang. Het was koud en er was weinig ruimte. Het eten viel erg tegen. De prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Je betaald veel voor niet bijzonder eten. Een erge tegenvaller dus!
Nijmegen45 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wel eerder geweest maar vandaag een keer op het terras. Het leek alsof de bediening het niet helamaal onder controle had. Zo liep er bijvoorbeeld een kok de drankjes te serveren. Ondanks dat hij dat onwijs leuk deed duurde ons eerste glas een beetje lang. Carpaccio was goed bereid en zag eruit als goede kwaliteit ossenhaas. Kom graag terug maar hoop dat er dan iets meer personeel loopt in de bediening
Harryboterma .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Na aanraden van vrienden gisteravond gegeten bij Vaticano Zutphen. Het eten was heerlijk en werd snel gebracht. Het persooneel was ook erg vriendelijk en er hing een gezellige sfeer in het mooi ingerichte gebouw. Zeker een aanrader !!
Adriaan1960 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Afgelopen vrijdagavond hebben we met ons gezin gegeten bij Vaticano. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk welkom geheten door de simpatieke eigenaar en de koks.

Het restaurant ziet er prachtig uit, fijne stoelen en zeer goede akoestiek.
Verder zijn er veel oude elementen die mooi naar voren komen.
De keuken is open en je hebt echt de mogelijkheid om mee te kijken met de koks, fantastisch!

We hebben gekozen voor 3-gangen Italiaanse tafel. De antipasti met oa. vers gegrilde groente was heerlijk. De 2e gang werd vlot geseveerd en was verrukkelijk, het vlees was heerlijk mals, de pasta was perfect op smaak en de Angelo forno smaakte fantastisch.
De 3e gang bestond uit een uitgebreid gran dessert met heerlijke huisgemaakte taarten.

De bediening was zeer attent en wij werden perfect voorzien van onze wijnen en overige dranken.

Kortom Vaticano zeker een aanrader voor iedereen!
Wij komen zeker terug!