Vascobelo Amsterdam

Donderdag en Vrijdag 10:00 - 21:00
Zaterdag 10:00 - 20:00
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Samen met een vriendin heerlijk geluncht: een broodje kip en avocado en roerei met spinazie (als vervanger voor de gerookte zalm). De verse koffie en theetjes zijn heerlijk en een huisgemaakt bonbonnetje maakte het helemaal af. Wij zijn sowieso blij met alle nieuwe horeca die in de Rivierenbuurt opent, maar bij Vascobelo klopt ook echt alles! Rustige sfeer hoewel er veel moeders met kindjes komen.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Lunch bij Vascobello, altijd een aangename locatie na de overweldigende drukte bij de Bijenkorf. Beperkte kaart, maar de inspirerende omgeving van een geweldig 'boekenhuis' maakt veel goed. Had zelf een broodje tonijn, Albacore tonijn. Zeer dun gesneden, met wat sla. Geen boter of saus op de (lekker knapperige) 2 boterhammen, en met drie dunne plakjes tonijn wel wat weinig beleg voor die €9,50 en een minimale hoeveel saus (druppels) op de sla. Wel lekker, maar ik had liever wat meer gehad, want eigenlijk was de hoeveelheid nauwelijks genoeg voor één boterham. Die tweede boterham dus droog gegeten. Volgende keer probeer ik maar weer wat anders.
Partner had een roerei zalm (€9,00). Lekker van smaak en goed van hoeveelheid, maar zij vond het brood wat minder.
Koffie heerlijk, aanrader. Maar water (half flesje prik uit eigen spuitfles €2,10 en hele fles plat water uit de kraan in een mooie fles, dat wel, € 3,90, toch wel aan de prijs.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Schuilen tegen de regel; heerlijk boeken en een grote sale bij Scheltema. Daar gelunched. Schrijvers en lezen drinken vaak graag een glaasje wijn… Geen wijn te verkrijgen. Lunch voor 9,50; 2 grove sneden brood met 4 stukjes heerlijke gerookte tonijn, wat slablaadjes en een heerlijk, beetje weinig, sausje er op. Geen boter. Geen zout en peper op tafel. Terwijl je nog zit, wordt tot en met je (weliswaar lege) glas(smoothie mango) weggehaald. Wel goede check "of je nog iets wilt". Kon beter maar smaak was prima. Onhandig is als je boeken uitzoekt moet je op maandag eerst naar beneden om je boeken af te rekenen en dan.. met of zonder boeken terug naar de lunchroom. Op andere dagen is dat beter geregeld,
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Perfect gefabriceerde roereieren met precies genoeg dille op gerookte zalm van Frank's smokehouse en een snee meergranenbrood van God-weet-welke-Goddelijke-bakker. En dat dan opgediend temidden van mensen van wie je wéét dat ze weleens een boek lezen. Oh, en geen geschreeuw om je heen! Het tegenovergestelde van een zaterdagmiddag bij McDonald's, zeg maar. Beste en meest relaxte lunch van 2016.
Gijsbertha V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Vascobelo in Boekhandel Scheltema is een feest. Tussen al die boeken zitten met je krant of je verse boekenaankoop en dan genieten van een fantastische koffie en een brood met gerookte zalm die zo lekker is, glanzend, vers en zonder zo'n vies bloedkanaal. De bediening is attent en aardig en keurig in bedrijfskleding. Een aanrader voor de boeken en koffieliefhebber
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Sinds boekhandel Scheltema na enige omzwervingen terug is op zijn oude adres, zit Vascobelo op de tweede etage van deze winkel. Naar verluidt is Vascobelo een Belgisch concept waarbij koffie centraal staat. Naast koffie serveren ze op het Rokin ook theeën en sapjes, sandwiches, salades, een dagsoep en gebak. En ... je kunt er verschillende koffies kopen, waaronder de roemruchte kopi luwak. Ik had een gewone koffie die zij americano noemen maar die niets gemeen heeft met het gemiddelde slootwater dat als americano verkocht word. Deze koffie was fenomenaal. Verder had ik de dagsoep, een broccolisoep met roquefort en brood, en de sandwich met gegrilde kip, avocado, bacon, tomaat en rucola. Beide gerechten smaakten uitstekend al was de soep niet meer dan lauw. Vascobelo straalt chic uit en de bediening mag wat mij betreft wel iets minder stijfjes. De prijzen zijn vrij fors maar alleen al voor de koffie kom ik zeker terug.