Vapiano Tilburg

Piusplein 65 5038 WP Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant Vapiano Tilburg

Leef rustig en ontspannen

In steden over de hele wereld ontmoeten mensen elkaar bij Vapiano. Dit restaurant is zo succesvol dat het inmiddels meer dan 130 vestigingen heeft. De Italiaanse gastvrijheid kent geen grenzen. Kom erbij, er is genoeg plaats aan de lange eikenhouten tafels. Geniet van elkaars gezelschap, de gemoedelijke sfeer en natuurlijk de Italiaanse keuken. Bestel je gerechten rechtstreeks bij de kok en terwijl je wacht, kun je zien hoe alles wordt bereid. Dit wordt genieten!

Meer informatie over restaurant Vapiano Tilburg

6,6
6,7
Natascha B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ik had de pasta pesto laten bezorgen. Conclusie: Aan elkaar klevende droge penne pasta met een bakje met een ienieminie beetje saus (als je het zo nog kan noemen), met een handvol pijnboompitten. De knoflooksaus die erbij zou moeten zitten ontbrak... Zelfs een student kookt nog beter :/ Eerste keer en laatste keer Vapiano! Never again.
Doortjeschippers .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Mooie frisse capresesalade gegeten. Leuke ambiance. Vriendelijke jonge bediening. Leuke zaak om weer eens te komen als we in de buurt zijn.
André M.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De ravioli bolognese was redelijk. De pasta met ricotta en pijnboompitjes minder, maar dan komt het........aangekomen bij de dessertvitrine zie ik dat de grote porties Panna Cotta een dag over tijd zijn. De kleine zijn zo geplaatst dat je de stickertjes bijna niet kunt zien. Behalve dan wanneer je helemaal aan de zijkant gaat staat en schuin de vitrine inkijkt omdat je de stickertjes wilt zien. Wat schetst mijn verbazing ze zijn allemaal twee!!! dagen over tijd zijn. De houdbaarheidsdatum is tot de 9e. Ik meld het aan de jongen die achter de vitrine staat en er pas twee weken werkt. Zijn vrouwelijke collega hoort dit en zegt "Ja, die moeten nog overgestickerd worden". Nu snap ik waardoor ik laatst een mascarpone aardbeiendessert had waar koolzuur in zat. Als het dessert over de uiterste houdbaarheidsdatum is wordt het niet weggegooid zoals hoort maar bij Vapiano verwijderen ze de sticker en vangen ze deze gewoon door eentje met een toekomstige datum. Gelukkig heb ik er een foto van gemaakt want wie zou dit geloven?! Maar dit is dus BELEID bij Vapiano!!
Beste Kokenko,

Het betreurd ons ten zeerste dat u heeft moeten constateren dat onze dolci niet volgens onze standaarden is aangeboden. Mijn welgemeende excuses voor deze gebeurtenis. Alhoewel dit berust is op een incident geven wij met regelmaat intensieve trainingen aan ons personeel om de kwaliteit van onze producten van Vapiano te waarborgen en onze gasten een zo goed mogelijke ervaring te kunnen meegeven. Helaas is dit laatste niet wat u heeft ervaren en om die redenen willen wij u bedanken voor uw feedback. Dit stelt ons in staat om ons personeel nog beter te kunnen trainen en ervoor te zorgen dat wij onze kwaliteiten hoog houden. Desondanks hopen wij dat u zich toch wilt wagen aan een bezoek aan Vapiano Tilburg. Graag wil ik u persoonlijk nog tegemoet komen in een prive bericht.

Elsa Bredow
Bedrijfsleidster
eb@vapianotilburg.nl

Reactie van proever:

Beste Elsa,
Door diverse omstandigheden heeft een reactie even op zich laten wachten.
Goed om aan te geven is het volgende:
Er zijn TWEE medewerkers bij betrokken. Een van beide, degene die er al langer werkt, geeft aan dat er omgestickerd dient te worden. De ander geeft aan dat hij dit ook niet correct vindt maar ja.....
Als een medewerker aangeeft dat de desserts nog moeten worden overgestickerd omdat de uiterste houdbaarheidsdatum verlopen is (zodat het nog aan nietsvermoedende klanten kan worden verkocht) betreft dat GEEN soloactie van de medewerker of een lumineus idee dat op dat moment aan haar brein ontspruit. De medewerker volgt procedures op gegeven door het management waarvan de tweede medewerker aangeeft dat hij het ook niet correct vindt, maar ja (zo doen wij dat bij Vapiano).
Het staat dan ook volledig los van training van medewerkers en de kwaliteit van het product. Tevens is dit ook niet berust op een incident, daarover later meer. Indien voldoende gekoeld zal een product langzaam in kwaliteit achteruit gaan maar tot uiterste houdbaarheidsdatum veilig zijn voor consumptie. Echter wanneer, misschien om derving te minderen of kosten te besparen, gesjoemeld wordt met de houdbaarheidsdatum, wat de medewerker heeft aangegeven (omstickeren is in mijn ogen sjoemelen) geeft DAT juist de standaard van Vapiano en het gemis aan respect voor de klant weer. Gezien het blijkbaar procedure is bij Vapiano is het per definitie ook geen op zichzelf staand incident, wel mogelijk een incidentele MELDING. Binnen ons gezin hebben wij nu de twee keer dat wij bij Vapiano geweest zijn, dit beide keren meegemaakt. De eerste keer was een dessert helemaal vergist waardoor het vol zat van koolzuur en oneetbaar was en de tweede keer, om niet direct te oordelen na 1 slechte ervaring, kwam de aap uit de mouw waarom het de eerste keer het dessert vergist was. Het was al lang over de uiterste houdbaarheid datum heen maar was, conform procedure Vapiano, omgestickerd naar een toekomstige datum. Natuurlijk schrok ik hier erg van. Ook dit heb ik aan gegeven aan de tweede van de betreffende medewerkers gezien mensen hier echt ziek door kunnen worden. De medewerker trok de schouders op en gaf aan "Tja dat weet ik, ik vind het ook echt niet goed maar ja..." Aangevend dat hij/zij ook maar de procedures moet volgen van zijn werkgever Vapiano. In mijn naaste omgeving ben ik actief gaan navragen en wat blijkt, onze ervaringen zijn NIET de enige. Dit is ZEER verontrustend en wordt natuurlijk ontkend, weggedaan als incident, en helaas afgeschoven op personeel dat tijdelijk minder bekwaam is. Niets tegen u als bedrijfsleidster Elsa, maar wel helaas de bekende, voorziene respons. Helaas wordt steeds vaker de dienstbaarheid aan en het respect voor de klant vergeten en wordt slechts in geld gedacht.
Hopelijk wordt zo niet met de rest van de ingredienten omgegaan.
Mogelijk tot een volgend bezoek aan Vapiano.

André Mailand
Peterkur .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Pizza zonder kruiden en ook nog te kort gebakken, ja dat smaakt als rauw deeg met tomatensaus. Gevraagd om extra salami, maar zat er niet op. Moest het wel betalen. Partner had ook pizza maar ook deze zonder smaak. Op tafel een beschimmeld plantje, echt slecht.
Mensen betaal iets meer en ga naar een echte italiaan.
Beste Peterkur,

Wat vervelend dat u niet tevreden bent geweest met de producten die wij hebben aangeboden. Wij zijn dit niet gewend en betreuren dit ten zeerste. Wij willen dat al onze gasten met een tevreden en voldaan gevoel ons restaurant kunnen verlaten. Ons personeel word met een intensieve training opgeleid om volgens de standaarden te kunnen koken. Wij willen u daarom bedanken voor uw feedback. Dat stelt ons in staat om ons personeel nog beter op te leiden. Dat neemt niet weg dat u een negatieve ervaring heeft overgehouden. Wij willen graag dat u terug komt naar Vapiano in Tilburg om uw negatieve ervaring om te buigen naar een positieve. In een persoonlijk bericht wil ik u graag tegemoetkomen. Mocht er onverhoopt in het vervolg iets voorvallen, ook wanneer dit in 1 van onze andere vestigingen gebeurd raadt ik u aan dit direct te melden dan krijgt u op andere gasten voorrang en kunnen wij onze fout direct corrigeren.
Nogmaals onze welgemeende excuses en hopelijk tot ziens.

Elsa Bredow
Bedrijfsleidster
eb@vapianotilburg.nl
Walter_daniel143 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Ik had veel goede verhalen gehoord over Vapiano, dus besloten om hier toch een keer te gaan eten. Voor mij is Vapiano geen echte restaurant. Je moet je eten en zelfs je drinken zelf halen, je kunt niet allemaal tegelijk eten en moet best lang in de rij staan voor je eten. Ook de smaak van de pizza viel tegen, de pizzabodem was net niet genoeg doorbakken.
Bethefood .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik was verrast door het concept. Informele sfeer. Je hoeft niet te zitten op een normale tafel. Er is veel plek om te zitten. Ik heb genoten van het eten hier, mijn eerste ratatouille ooit! Pizza zag er goed hoor! Een beetje chaotisch met het kaart -systeem maar daar wen je aan.
Aboutbloom .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Het eten blijft geweldig! Ik vind het jammer dat we moeten wachten voor het eten en dat niet iedereen tegelijk eten krijgt, maar dit is het systeem waarmee ze werken. Het eten maakt alles goed. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. De aankleding van het restaurant was goed. Het geeft een rustig sfeertje. Het grootste pluspunt vind ik de verse ingrediënten!
AnnaVe .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wederom heerlijk gegeten en voor een zacht prijsje. Alles klopt bij dit restaurant. Vandaar mijn hoge waardering. Extra vermelding is het leuke personeel. Wat zijn mijn lekkerste gerechten? De risotto en de pizza's. En niet te vergeten de wijn. Volle glazen, doen ze niet moeilijk over.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Vapiano is een beproefd concept, waar ieder wat wils kan genieten voor een prima prijs. M'n Cesar-salade (en alle andere gerechten) werd vers voor m'n neus geproduceerd. Opvallend aan deze vestiging vond ik het mooie decor; groot, licht en een vriendelijke uitstraling. Mijn inziens een aanwinst voor Tilburg.
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Je kan heel goedkoop en prima eten bij Vapiano, ideaal voor studenten. Ik ben er op een donderdagavond geweest met wat vrienden. Over het algemeen is er geen bediening dus je bestelt je eten en haalt dit ook weer zelf op, hierdoor is het dus zo goedkoop. Ik heb 3 gangen gehad met 2 drankjes voor ongeveer € 21,-. Voor zo'n lage prijs moet je natuurlijk geen culinaire hoogstandjes verwachten maar het is wel gewoon goed allemaal. Bruschetta als voorgerechtje viel me een beetje tegen maar de pizza crudo kan ik zeker aanraden, de chocoladetaart als dessert was gewoon prima. Het restaurant ziet er erg gezellig en sfeervol uit.
Anoesjka88 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Vanavond eindelijk maar eens naar vapiano toe dachten we enthousiast. We kwamen binnen en kregen twee pasjes in ons handen gedrukt, veel plezier. We waren er nog nooit geweest en snapten er geen bal van. Het is een soort buffet; je loopt naar de balie en daar bestel je eten & drinken kwamen we achter. Wij zijn uiteindelijk door 3 verschillende koks geholpen! De pasta arribiata van mijn vriend was licht pittig, ze had er nog om gevraagd. Bleek achteraf enorm pittig te zijn. Mijn pasta groene pesto was klef en droog, pasta te ver doorgekookt. Mijn vriend is italiaans en we koken dan ook veel thuis. Ik ben die kneepjes nog aan t leren maar voor een restaurant was dit ver onder de maat. De kelner die kwam vragen of alles naar wens was draaide al om voor we beide geantwoord hadden. Het zaakje ziet er leuk uit maar wij kiezen voortaan toch happy italy, daar worden we tenminste van zowel service als food happy!
Moories .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Vapiano blijkt een soort wok-restaurant op Italiaanse wijze te zijn. De formule komt er op neer dat je voor je pizza of bordje pasta zelf in de rij moet gaan staan wachten bij de koks die het ter plekke voor je klaarmaken. De kok noteert het bestelde digitaal op een kaartje waarmee je na de maaltijd langs de kassa kunt om te betalen.
Waarschijnlijk hadden we het geheel als een 'stukje beleving' moeten ervaren. We beleefden vooral verveling in de wachtrij. En dan was het nog niet eens erg druk.
Het eten was niet echt om over naar huis te schrijven. De tomatensoep was OK, maar de Pasta Carbonara was niet zo lekker. Thuis maak ik hem beter (en ik ben maar een zeer middelmatige thuiskok). Dat vond ik jammer want ik ga juist naar een restaurant om iets te eten wat ik thuis niet of niet zo goed kan klaarmaken. Vreemd vond ik ook de vraag van de kok of ik kaas in de Carbonara wilde. Zonder zou het geen Carbonara zijn, toch? De cheescake vond ik een beetje massief, maar op zich wel te pruimen.

De prijs is heel schappelijk. Je zou kunnen redeneren dat je voor die prijs ook geen koningsmaal hoeft te verwachten. dat klopt. Maar het mag toch evengoed wel lekker zijn.

De aankleding van het restaurant is OK. Een beetje clean, misschien. Je mag zelf een plekje zoeken, dat je vervolgens wel duidelijk moet markeren, als zijnde van jou. Anders kom je terug van de kok met een bordje eten maar zonder zitplaats.

Pluspunt vond ik het personeel. Iedereen was zonder uitzondering voorkomend, hulpvaardig en vriendelijk. Het kon de manco's in de formule en het eten helaas niet helemaal compenseren. Ik denk niet dat ik er nog vaak zal komen.