Vapiano Rotterdam (Plaza)

Plaza 24 3012 CW Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Vapiano Rotterdam (Plaza)

6,9
6,8
6,9
Neria V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Met een paar vrienden naar Vapiano geweest voor een dessert en drankje. Iets wat wij als groep vaker doen. Maar wat een misser: de cheesecake was te droog, veel desserts waren in de grotere versie op, er was geen honing voor de muntthee en geen slagroom voor de warme chocolademelk?! Slechte service aan de bar, beide medewerkers kwamen erg ongeïnteresseerd over: de een begreep niet dat we als groep alles op een kaart wilde bestellen en deed erg 'moeilijk' en de ander had niet door dat we twee cheesecakes hadden besteld. Jammer, volgende keer toch de andere Vapiano nemen.
L. E.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Ik kom hier geregeld om even snel wat te eten. Doorgaans word ik keurig geholpen en is het eten prima. Vandaag echter een misser. De dame achter de balie was erg vriendelijk, maar in de sla zat veel zand en de portie was de helft van wat ik normaal krijg. Ook zijn volgens mij de salade dressings veranderd, want deze smaakte mij veel minder goed dan vorige keren (dunner en wateriger).
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Kwaliteit/smaak van de gerechten is niet hoogstaand, maar op zich is wat je eet lekker en vers. Wat echt een groot nadeel is, is het feit dat als het druk is en je anti-pasti/salades, pizza en pasta bestelt voor meerdere personen je niet met elkaar kunt eten. Niets is tegelijk klaar, ik stond nog in de lange! rij voor de pasta en de zoomer ging af dat de antipasta en even later de pizza's al klaar waren. Met kinderen erbij kun je nu eenmaal niet opsplitsen. Daardoor nu helaas geen pasta gegeten, want het andere eten was inmiddels al koud. Daarbij was de vitello tonnato echt niet lekker, proefde naar schoonmaakmiddel. Personeel is redelijk vriendelijk, behalve dan achter de counters bij de pastabereiding. Gaan we snel nog een keer? Waarschijnlijk niet!
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Voor het eerst gegeten bij Vapiano. Zelf had ik de spaghetti bolognese en mijn tafelgenoot had de linguine met gamba's. Allebei erg lekker. De bereiding gebeurt snel en vakkundig. Je kunt zelf aangeven welke pasta, welke extra ingrediënten, hoe je het bereid wilt hebben etc. De prijs/kwaliteitsverhouding vonden wij erg goed. In menig duurder restaurant smaakt het beduidend minder. Wij overwogen om een voor- of nagerecht te nemen maar dat was echt niet nodig gezien de ruime porties. De inrichting van de zaak sprak ons erg aan. Het personeel was vriendelijk en vakkundig. Wij zullen hier beslist vaker komen.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Altijd goed eten. Normaal ga ik altijd voor de pizza maar deze kreeg stonden mijn vrienden erop dat ik ook een keer de pasta zou nemen. Dit is geen verkeerde keus geweest. Snel geholpen en snel op, precies zoals ik het graag zie.
Sonic .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Leuke tent met (vandaag) leuk uitzicht op "de trap" bij het Stationsplein. Het concept is wel wennen. Het is zelfbediening en worden pasta, pizza en salade en drank/dessert ook nog aan verschillende balies klaar gemaakt. Dat maakt het lastig om gelijktijdig de borden op tafel te hebben. Maar de risotto spinazie en gamba's, pizza tonijn en pasta carbonara waren wel lekker: goede prijs-kwaliteit verhouding. We vonden het aardig dat ze de desserts wel kwamen brengen maar dat ging wel helemaal fout. Bij alle drie de desserts waren de sauzen en vruchten vergeten en die hebben we dan ook maar retour gestuurd (we moesten er vandoor). Dat was vreemd maar al met al een aardige lunchervaring. Ik weet niet of ik nog een keer langs ga, dat zelfbedieningssysteem met al die verschillende balies ga ik denk ik niet aan wennen.
Jeroenvz79 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk eten voor n prima prijs, jammer van de koks die zeer chagrijnig hun werk staan te doen, idem voor het grootste andere gedeelte van het personeel.
Beste Jeroenvz79,

Bedankt voor uw feedback, zeer vervelend om te horen dat ons team chagrijnig hun werk heeft gedaan. Wij zullen intern onderzoeken wat er deze desbetreffende dag is gebeurd. We hebben uw feedback direct meegenomen in onze dagelijkse meetings met het team.

Gelukkig hebben de gerechten wel gesmaakt! wij zullen er voor zorgen dat de service de volgende keer ook perfect in orde zal zijn.

Nogmaals onze excuses en we hopen u alsnog een keer te mogen ontvangen in ons restaurant.

Met Vriendelijke Groet,
Team Vapiano Rotterdam Plaza.
UitZONderlijk .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Voor ons als gezin was het de eerste kennismaking met het Vapiano-concept. Op het eerste gezicht is het geen familierestaurant, maar dat bleek mee te vallen. Bij de afhaalbalies stonden lange rijen en eigenlijk hadden wij geen idee hoe lang het zou gaan duren. Uiteindelijk hebben we besloten om 2 pizza's en 2 pasta's te bestellen. Wij splitsten ons op en dat was een goede keuze, ware het niet dat de rij bij de pizza's veel korter was, waardoor de kinderen veel eerder aan tafel zaten dan wij. Hier moeten we in het vervolg even op letten. Als je eenmaal aan de beurt bent wordt je geholpen door een uiterst vriendelijke kok, die met veel plezier de maaltijden klaar staat te maken. Het eten was uitstekend en ook de toetjesbar is prima. Prijs/kwaliteit zijn prima in balans en uiteindelijk kunnen wij zeggen dat het eten het wachten waard was.
Beste Uitzonderlijk,

Bedankt voor de goede recensie, bij de pizza krijgen onze gasten inderdaad een buzzer waarmee je aan tafel kan wachten. Op rustigere dagen is het voor ons wat makkelijk om de gerechten af te stemmen qua wachttijd. U zou dit altijd bij de koks kunnen aangeven. Mocht het qua drukte in het restaurant mogelijk zijn om de pasta en pizza met elkaar af te stemmen dan zullen onze koks u daar graag mee helpen.

We hopen u snel nogmaals te mogen ontvangen in ons restaurant.

Mvg, Team Vapiano Plaza
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
De pizza was helaas niet echt meer warm en de korst was te droog en te lang gebakken. Jammer. De wijnen waren wel lekker. Personeel vriendelijk doch ongeïnteresseerd. Decor is goed. Lekkere stoelen. Wel veel herrie om je heen. Al met al geen aanrader.
Beste Tineke,

Bedankt voor de feedback, we vinden het zeer vervelend om te horen dat uw bezoek niet is bevallen.

Graag wil ik naar aanleiding van uw bezoek in overleg met het pizza team om er achter te komen wat er fout is gegaan. Graag zou ik persoonlijk met u spreken mocht u daar de tijd voor hebben om er achter te komen wat er precies is gebeurd zodat wij onze service en kwaliteit kunnen verbeteren. Mijn email adres is: vn@vapianorotterdam.nl. Nogmaals onze excuses dat het bezoek niet is bevallen wij willen dit graag met u goedmaken en de feedback delen met het team. Met Vriendelijk Groet Vincent, Vapiano Rotterdam Plaza
Marit B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vriendelijke bediening en mooi interieur. Ondanks het "fastfood element" krijg ik niet echt het "fastfood"gevoel, integendeel: het restaurant heeft een lounge-achtige sfeer benadrukt door de rode leren stoelen met bijpassende lage tafels, "de picknick" tafels (hoog en laag).

Het eten is heerlijk en vers aan alle wensen wordt voldaan (meer peper,meer groenten of meer vlees/vis). Naast alle pasta's zij er ook anti-pasta's en pizza's. Dit kan worden afgesloten met een toetje verkrijgbaar bij de "toetsjes" sectie.

Houdt er rekening mee als dat als men hier wil eten dat het tussen 17-18.30u soms ook nog 19.00u erg druk kan zijn, vooral op vrijdagavond (minder zitplaatsen en lange wachtrijen).

Ondanks dit een absolute aanrader!
Beste MizCrea,

Ontzettend bedankt voor je positieve recensie!

Met Vriendelijk Groet,
Team Vapiano Plaza
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Als je goed en vers pasta en anti-pasta gerechten wilt eten of meenemen, dan is dit restaurant erg geschikt. Elk gerecht wordt met de nodige aandacht bereid met verse ingrediënten en er is voldoende keuze. De prijs- kwaliteitsverhouding is in orde.

Er zijn voldoende zitplaatsen echter ga er vanuit dat als je vanaf 17:30 uur komt het gewoon gezellig druk is.

Minpunten
- Geluid bij drukte

Pluspunten
- Zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer
Cupcake010 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Meerdere keren bij Vapiano Blaak gegeten. Service is prima, en eten smaakt goed. Omdat ik met een vriendin naar de bios ging kozen we dit keer voor Vapiano Plaza. Geen goed plan. Het was erg druk en we stonden zo'n 30 minuten in de rij om door een zeer gedemotiveerde jongeman 'geholpen' te worden. Hij stond enorm te zweten (van het harde werken; dat dan weer wel) en alleen maar met zn collega naast hem te lullen. Hij was kortaf en reageerde geirriteert. Het kostte ons ook aardig wat moeite een plekje te vinden om te zitten aangezien de meeste tafels vol vieze borden en lege flesjes stonden.

De risotto die ik bestelde was onwijs zout. Ik ben normaal heel makkelijk en eet bijna alles maar ik kreeg het zowat aan mn nieren. Doordat we een half uur in de rij stonden moesten we ons haasten voor de film en kon ik helaas niet de manager aanschieten om er melding van te maken. Gelukkig hadden ze een lekkere bak zoete popcorn in de bioscoop. Toch heel jammer.
Beste Cupcake010,

Ontzettend vervelend om te horen dat uw bezoek aan Vapiano Plaza zo is tegengevallen.

Ik vind het zeer kwalijk dat u niet juist bent geholpen. Wij zullen dit intern gaan uitzoeken en de desbetreffende kok hierop aanspreken. Ook dat het gerecht te zout was vind ik zeer vervelend de manager had dit binnen enkele minuten voor u kunnen oplossen maar ik begrijp dat u door de drukte in tijd nood bent gekomen.

Ons restaurant is over het algemeen vrij druk en we doen zeker ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen en de juiste service te bieden helaas is dit bij u niet gelukt. Mijn welgemeende excuses en ik wil u graag tegemoet komen. Mocht u ons nog een kans willen geven dan zou ik u willen vragen mij te mailen: vn@vapianorotterdam.nl

Vapiano Rotterdam Plaza
Bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Bordjeleeg en tafelgenoot hadden na bioscoopbezoek afgelopen zaterdagavond in Rotterdam trek in Italiaans en besloten voor de eerste keer een bezoek te brengen aan Vapiano in Rotterdam Plaza aan het Weena, op loopafstand tegenover Rotterdam Centraal Station. Van te voren op de website gekeken en dat zag er goed uit, maar de site had ons niet voorbereid op hoe het werkt bij Vapiano. Bij binnenkomst welkom geheten door een charmante jongedame die ons uitleg gaf over de bestelwijze. Je krijgt een soort van ziekenfondspasje waar je bestellingen op worden gezet, die je na afloop van je diner in 1 keer kunt afrekenen. Je wordt niet bediend, maar moet alles zelf afhalen bij de keuken dat wordt dan op je pasje gezet en als je klaar bent met eten dan wordt bij de uitgang afgerekend. Enorme lange wachtrijen van drie rijen maal minimaal 8 wachten per rij voor de pasta. Dus gingen we voor de pizza omdat de rijen korter zijn. Wachtenden krijgen een soort buzzer mee, die gaat trillen zodra je pizza klaar is. We konden met moeite een plekje voor z'n tweeen bemachtigen aan de hoge tafel met hoge krukken, die helaas niet comfortabel zaten. Onze hoge tafel was ook in de loopgang naar de keuken. Veel heen- en weer lopen van mensen en de muziek met zware bassen en de beperkte hoeveelheid zitplaatsen maakte het geheel nogal rumoerig. Enigszins storend is dat andere mensen die zich in grote luie fauteuils hadden geinstalleerd zich met hun ene glaasje bronwater en smartfoontje niets van alle drukte aantrokken, geen enkele aanstalten maakten om anderen een plek te geven. Decor: chaotisch, rumoerig, onrustig, veel lopen, muziek met bassen, laag plafond, hard praten om elkaar verstaanbaar te krijgen, grote tafels voor zes tot acht personen. Dat moet een familie gevoel uitstralen van met z'n allen aan 1 tafel, dat kwam niet zo over bij ons, meer als dat je vanwege de drukte gedwongen wordt om pal naast wildvreemden te zitten. En waarom moet de serveerster die lege drankflesjes ophaalt ze achter de bar met groot kabaal in kratten stapelen boven alle lawaai uit? Staat daar een glasbak?! We voelden ons vanwege het grote rumoer niet prettig bij de drukke setting. Daarentegen was de kwaliteit en kwantiteit van het eten goed. We hebben heerlijk gegeten, zonder meer, de bordjes gingen helemaal schoon op. Het maakte de bioscoopavond tot een goed einde. Vapiano gaf Bordjeleeg nieuwe gemengde ervaringen. BordjeLeeg zag veel lekkere gerechten op de menukaart en wil graag Vapiano een herkansing geven als het wat minder druk is.
Stone66 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Na een teleurstellende eerdere ervaring zijn we op verzoek nog een keer naar Vapiano gegaan.

Deze keer was het weer als van ouds, gezellig iets gedronken en daarna heerlijk gegeten. Ook de risotto was weer beschikbaar en deze smaakte heerlijk.
We kijken uit naar een volgende keer.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Ook ik moet helaas tot dezelfde constatering komen als een andere proever. Ken Vapiono nu al ruim 7 jaar, maar nu voel ik me geroepen om mijn allereerste negatieve recensie op Iens te schrijven. Tot nu toe altijd genoten van de Filto di Manzo, maar deze keer was ik na welgeteld 5 happen helemaal uitgegeten.

Rond 19.30 aangekomen met een vriendin die voor de 1e keer een bezoek bracht aan Rotterdam. Begonnen met een voorgerecht aangezien de rij daar beduidend korter was dan bij de pasta's. Gekozen om een Vitello Tonato te delen. Kappertjes waren naar onze mening te zout, voor de rest was de smaak goed. Vond het jammer dat ik moest vragen om brood.

Vol goede moed maar aangesloten in de kortste rij qua personen (1e rij links). Helaas allemaal een verschillend gerecht. Om mee te nemen nota bene!. Ik zag de bui al hangen en merkte op dat het in de rij naast mij toch iets vlotter ging. Snel achter iemand gaan staan die alleen in de rij stond, in de veronderstelling dat deze persoon slechts 1 gerecht zou gaan bestellen. Deze gok pakte echter helemaal verkeerd uit. Komt er iemand bij staan en worden er vrolijk 5 (!!??) gerechten gekookt, weer om mee te nemen.

Uiteindelijk aan de beurt, na ruim een half uur te hebben gewacht, gekozen voor de Fileto di Manzo met de aanbevolen Campanelle pasta. Zoals eerder gezegd heeft dit gerecht mij tot nu toe altijd zeer goed gesmaakt. Maar nu...wat een deceptie. De Italiaanse smaak was erg ver te zoeken, alleen de basilicum en Parmigiano deden je denken aan La Bella Italia. Deze keer had het gerecht meer de smaak van een Aziatisch wokgerecht....

De stukjes ossenhaas waren letterlijk op 1 hand te tellen en nog taai ook. Voor de rest groente in het gerecht waarvan ik mij niet kan herinneren dat deze er ooit in hebben gezeten zoals bijvoorbeeld wortels julienne gesneden. Na 5 happen waren ik en ook mijn gast er helemaal klaar mee.

Mijn gast wilde met Visa betalen, maar dit was niet mogelijk. De kaart werd tot 2x toe niet geaccepteerd; reden onbekend voor het personeel. Dan maar cash. Saillant detail dat er eerder die dag bij een tweetal winkels en bij Rotterdam Centraal voor een treinkaartje wel met Visa kon worden betaald.

Om een lang verhaal kort te maken: Teleurstellend slot van een leuk dagje Rotterdam. Vapiono durf ik niet meer te bezoeken.
Beste PLKORF,

Allereerst heel vervelend om te horen dat uw bezoek dit keer voor het eerst zo is tegengevallen. Ik lees in je recensie een drietal punten die niet helemaal naar wens zijn gegaan.

Allereerst het switchen van rijen, ik begrijp dat het frustrerend is als u denkt over te stappen naar een snellere rij en dat, dat uiteindelijk niet het geval is. Wij stellen geen maximum aan het aantal gerechten dat onze gasten mogen bestellen helaas kan het wel eens voorkomen dat een gast meerdere gerechten in een keer besteld.

Betreft het gerecht dat niet naar wens was, het gerecht wordt geserveerd met een mix van groenten, de julienne gesneden wortel is een van deze groenten. Heeft u uw klacht over het gerecht doorgegeven aan die dienstdoende manager?

Betreft het niet kunnen betalen met Visa, ik heb zojuist contact gehad met de leverancier van onze betaalmogelijkheden en deze geven aan dat er geen storingen zijn geweest. Wij hebben dan ook diverse VISA betalingen ontvangen de desbetreffende dag. Waarom uw kaart niet werd geaccepteerd is voor ons lastig te achterhalen. Desondanks begrijp ik dat het zeer vervelend is.

Nogmaals mijn excuses en we hopen desondanks toch nog eens te mogen ontvangen in ons restaurant.

Vapiano Rotterdam Plaza.

Florianne D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij hebben al meerdere malen bij Vapiano gegeten en het valt ons op dat je bij b.v. de pasta fungi naar de champions moet zoeken. Wij hebben de indruk dat de hoeveelheid die je krijgt minder is geworden. Ook gaat ons het lange wachten in de rij steeds meer tegenstaan. Je kan niet inschatten hoelang het ongeveer duurt want ik heb al enkele keren mensen voor me gehad die meer dan 2 maaltijden bestellen.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Gemiddeld eten voor een gemiddelde prijs. Voor een snelle maaltijd op vrijdagavond prima geschikt. Pasta scampi gegeten en gevraagd om spinazie toe te voegen: 10 blaadjes voor een meerprijs van € 1,00. Snel verdiend! De akoestiek bij het paste gedeelte is slecht, zeker bij drukte. De medewerker was daardoor slecht te verstaan. Het is leuk om te zien hoe de maaltijd vers voor je neus bereid wordt. Portie is meer dan voldoende. Overige tafelgenoten hebben ook redelijk gegeten. Het restaurant nodigt niet uit om lang te blijven zitten, de banken zitten niet heel comfortabel. Omdat de prijzen vergelijkbaar zijn met restaurants waar je wel bediend wordt, zal ik hier niet snel terug keren.
Stone66 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Na een aantal keren prima gegeten te hebben in deze locatie was het nu een enorme tegenvaller.
Het personeel was chagrijnig en druk met elkaar bezig, zeer luidruchtig en vlak naast onze tafel. Er werd hard gegooid met lege flessen, mijn Pastamaaltijd Bolongese , de risotto was niet beschikbaar, was beduidend minder van smaak als anders. De leiding had alleen aandacht voor een dame waar speciaal voor gekookt werd, een maaltijd die niet op de kaart staat.

Voorlopig de laatste keer, misschien als er weer een nieuwe bezetting is.
Beste Stone66,

Wij vinden het zeer spijtig om te horen dat uw bezoek aan onze locatie dit keer zo is tegengevallen. Het verhaal dat u beschrijft is zeker niet de normale gang van zaken en wij nemen uw klacht zeer serieus we zullen dit dan ook direct opnemen in onze dagelijks overleg.

Wij zouden graag met u in contact komen om u een passende oplossing te vinden, mocht u dat op prijs stellen dan kunt u contact opnemen door middel van de contact gegevens die op deze pagina te vinden zijn. U kunt vragen naar de vestigingsmanager.

Nogmaals onze excuses.

Vapiano Plaza

Reactie van proever:

Sorry voor mijn late reactie maar ik was dit weekend in Zwitserland.
U heeft gevraagd om contact op te nemen.
Mijn email is willemjsteen@gmail.com

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Stone66,

Bedankt voor uw contactgegevens, ik zal vandaag direct contact met u opnemen betreft de voorgevallen situatie.

Mvg, Vincent Nobel
Vapiano Rotterdam Plaza
JoJam .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Zoals altijd heerlijke pasta gegeten bij Vapiano.

Ik moest 9 euro betalen voor salade, die ik zelf voor minder dan dat bedrag had kunnen maken.
Salade met garnalen en beeflokjes. Dan zou je volgens de beschrijving hoge verwachtingen hebben, maar niets is minder waar. Ik kreeg 2 stuks kleine garnalen en 3 kleine 'letterlijk' blokjes beef met veel bladsla eronder. Dit was erg teleurstelling voor negen euro!