Vapiano Eindhoven

Heuvel Galerie 198 5611 DK Eindhoven Nederland Kaart
31-407602070

Over restaurant Vapiano Eindhoven

Leef lang en in goede gezondheid

Wie rustig en ontspannen leeft, leeft langer en in goede gezondheid. Dit mooie Italiaanse spreekwoord is soms lastig om in de praktijk te brengen. Heb jij het ook zo druk? Kom dan naar Vapiano, een plek waar je heerlijk kunt ontspannen onder het genot van Italiaanse gerechten. Met meer dan 130 vestigingen over de hele wereld is Vapiano een ontmoetingsplek voor heel veel mensen. Schuif gezellig aan, er plaats genoeg aan de lange eikenhouten tafels.

Meer informatie over restaurant Vapiano Eindhoven

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,7
5,5
6,9
Duur
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Meest waardeloze service. En een waardeloos pasjessysteem. Je staat een kwartier aan de bar te wachten tot je eten klaar is. Lijkt een beetje alsof je naar de supermarkt gaat.

Personeel zeer klant-onvriendelijk toen ik mijn pasje kwijt was. Ik werd behandeld alsof ik een poging deed om te sjoemelen met de betaling. Ongehoord. Management erbij gehaald, gelukkig vond ik het nog. Kreeg ook nog de instructie om volgende keer beter op mijn pasje te letten.

Het eten is wel ok. Gemiddeld. Niet heel bijzonder, ook niet heel slecht. Ik had een salade, die was wel ok. Mijn partner had een pizza met spinazie, niks op aan te merken. Je kunt er heerlijk buiten op het dak zitten, maar dat is dan ook de enige reden waarom ik dit restaurant zou aanraden.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Jaren geleden ben ik het concept van Vapiano in Dresden tegengekomen en was direct verkocht. Het concept was toen nog niet overgewaaid naar Nederland. Sindsdien zoeken we bij een overnachting in Duitsland vrijwel altijd een stad waar een Vapiano zit, zelfs in Boedapest hebben we bij een Vapiano gegeten. Uiteraard eten we ook wel eens elders :-). Maar Vapiano is gewoon bijzonder in onze optiek. Er komt er in het najaar van 2016 eentje in mijn woonplaats Groningen en omdat wij deze zomer vlogen vanaf Eindhoven hebben we voor het eerst een Nederlandse vestiging bezocht. En dat viel niet mee. Tenminste, vergeleken met de Duitse vestigingen. Allemaal net iets minder, pizza's ogenschijnlijk net iets kleiner, net iets rommeliger, net iets minder lekker, personeel wat drinken komt brengen (zo is het concept helemaal niet), minder vrolijk personeel ook. Minder wijn. Geen schone toiletten. Vieze tafels. Kruidenplantjes die er treurig bij staan. Op een of andere manier was het 'Vapiano-gevoel' -wat ik schijnbaar heb ontwikkeld- ineens verdwenen. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor 'Groningen', want dan vrees ik dat ik een uurtje omrijd naar Oldenburg....
Brabogondier .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik kom graag eten bij de Vapiano, voor de Aglio e olio pasta. Ook dit bezoek was ik er weer. Het was lekker rustig, dus ik kon zo beginnen met eten. De pasta was verschrikkelijk lekker, net zoals de side salad. Het enige jammere was dat er een bodem aan olie onder in mijn bord zat, waardoor ik een klein beetje pasta moest laten staan. Ik heb de chocoladetaart gepakt. Hoewel hij hard en koel was, was hij ontzettend lekker. Ik vond het ook fijn dat er een medewerker tijdens het eten kwam vragen of ik nog wat te drinken wilde. Dat geeft toch meer een restaurant gevoel dan een kantine gevoel.
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het is een fastfood/LaPlace-concept, géén specialiteitenrestaurant. Dat moet je wel in je achterhoofd houden als je hier eet.

Heerlijk dakterras en binnen is het ook wel leuk als je van het concept houdt. Tot nu toe eigenlijk alleen maar hele aardige (zij het vaak jonge/klunzige -vakantiekracht?-) mensen in de bediening en achter het fornuis meegemaakt.
De risotto -met spinazie en garnalen- , die ik had, was in basis erg lekker, maar jammer genoeg in alle fastfoodhaast nét iets te kort in de pan en dus soms waren de rijstkorrels nog wat knapperig. De cheese-cake en koffie waren geweldig. Het enige nadeel was dat er geen vork in het pand te vinden was in de zelfbedieningsbakken. Dat werd overigens keurig opgelost toen ik ernaar vroeg en ik kreeg snel een nieuwe van een van de dames, nog warm van de vaatwasser.
Verder was alles schoon 'naar verwachting' en heb ik geen vieze afwas zien staan. Sterker nog, toen ik ging zoeken naar een plek om mijn afwas weg te zetten werd het gewoon uit mijn handen gehaald en weggebracht met de mededeling dat ik het best mocht laten staan, de volgende keer.
Kaatjeblanche .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Je moet het concept goed begrepen voordat je bij vapiano gaat eten om onduidelijkheid te vermijden. Om het te vergelijken met andere zelfbediening restaurants in nederland heeft vapiano eindhoven wel goede vriendelijke medewerkers, ten minste, zo hebben we t ervarend. Het eten is voor ons prima, vooral omdat we zelf kunnen bepalen hoe pittig het eten mag worden. We vragen bij vapiano altijd klein beetje pikanter eten en we zijn er altijd tevreden mee.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Vapiano Eindhoven; vroeger een boekenwinkel boven en een kookwinkel onder. Ze hebben beide panden zeer goed geïntegreerd en een mooi restaurant van gemaakt. De ambiance en sfeer zijn goed. Ik zit graag boven of op de bank bij de bar (tijdens het shoppen ideaal om effe te ontspannen met een heerlijke Tiramisu en een espresso) of achter de bar bij de ingang bij de plantenwand. Een zeer bijzondere wand waar echt planten in verwerkt zijn en een extra sfeertje meegeven. Op de tafels staan verse kruiden en oliën die je mag gebruiken voor je gerecht. Ik heb nu al een paar keer de pasta ratatouille gehad met extra gamba's. Lekker pittig en vol van smaak; zeker een aanrader. Klantenservice en beleving is er nog niet helemaal (bij ons bezoek op maandagavond ging blijkbaar de bar dicht boven omdat ze onder bezet waren. Nadeel was dat de bar er niet dicht uitzag en dat mensen aan het wachten waren. Toen ik hier melding van maakte kreeg ik een grote mond; personeelslid meteen op zijn punt gezet en aangegeven dat ik de klant was die juist meedenkt en een probleem aangaf. Een bordje met ' gelieve gebruik te maken van de bar onder' zou al veel in de communicatie veranderen).
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Vapiano is een aanwinst voor Eindhoven. Ideaal voor een snelle doch verse hap italiaans eten. Prima te doen met kinderen. Het concept is love it or hate it, zoals in de vorige recensies te zien is. Als je liever buiten in de rij staat en na een half uur wachten wel aan tafel bediend wil worden raad ik je de overburen aan. Als je binnen wil zitten, zelf goed bent in time managment en dus het eten tegelijk met je disgenoot op tafel krijgt, na even in de rij te hebben gestaan waarbij je zelf kunt zien hoe je voedsel bereid wordt en hier ook dingen aan toe kunt voegen/ kiezen, raad ik je vapiano aan. pasta's zijn heerlijk al dente, wijn keuze is niet heel ruim, maar lekker. Toetjes zijn niet te versmaden. Met een aantal vrienden de antipasti schotel vooraf is een aanrader.
Bij drukte is het lastiger de tafels schoon te maken, maar ze doen hun best. Service kan vriendelijker, dat is bij de vestiging in Berlijn wel beter geweest. Goede prijs kwaliteit verhouding voor het concept dat ze aanbieden.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
De zaak oogt gezellig bij binnenkomst.
Verder is de reden om hier te gaan eten mij onduidelijk. Tafels worden niet afgeruimd. Je moet je eten en drankje zelf gaan bestellen en ophalen. 15 min aan de bar wachten op 2 glaasjes witte wijn, daarna naar beneden 2 pizza's bestellen, dat is handiger als 2 verschillende gerechten is ons verteld want dan heb je met 2 rijen te maken en is je eten niet tegelijk klaar. 20 min wachten toen waren de pizza's klaar. Nog 15 min tijd om te eten, geen tijd meer voor een toetje (weer van tafel, weer in de rij) en snel door naar de bioscoop. We waren met tweeën maar de meeste tijd zat een van ons alleen aan tafel. Om ons heen zagen we hetzelfde gebeuren, mensen komen samen eten maar steeds lopen er mensen van tafel om ergens iets te bestellen of af te halen. Later bij afrekenen werd verteld dat ze begonnen zijn met drankjes te serveren aan tafel. Wij vonden het behoorlijk druk in de zaak maar hebben nauwelijks personeel gezien, niet om te serveren en niet om af te ruimen.
Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Het eten een 6: De pizza's zijn niet zo heel erg lekker eigenlijk. De pasta's daarintegen kunnen er mee door en zijn goed te eten. ik kom dan uit op een zesje voor het eten.

De service een 3: Slecht te beoordelen eigenlijk omdat er gewoon geen service is vanwege het concept. Verder wel slecht dat er bij weinig klandizie niemand aan de bar staat voor vast. Dat is wel onhandig. Personeel is ook niet altijd even vrolijk en vriendelijk, dat is wel jammer.

Het decor een 5: Tafels worden slecht afgeruimd en je zit al snel met vreemde mensen aan tafel. Ook zijn de tafels vaak vies en mogen ze wel eensopje gebruiken. Verder ook niet heel erg gezellig ofzo.

Kortom voor een snelle hap kun je hier best terecht maar het is wel vrij prijzig voor dit concept. Ik zou alleen voor de pasta terugkomen, die smaakt wel.
Bailymaddie .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Ik had eigenlijk wel meer verwacht van vapiano.. Mijn vrienden gaan er vaak eten maar ik kom hier niet meer terug hoor.. Je betaald dan niet zo veel maar dat merk je ook aan het eten... Jammer wat het decor ziet er leuk uit..
M.A.J S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Met gezin ???? hier geweest, voorafgaand aan bezoek Park theater ????. Garing van pizza ???? en pasta ???? niet goed: overcooked. Smaken waren slecht: overspiced en te zout. Veel te lang wachten en te tochtige plaatsen. Zowel 'koks' als bediening hebben geen passie met horeca, laat staan Italiaanse keuken.
Rmad .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vapiano klonk Italiaans...pasta leek me Italiaans... Maar war ik vervolgens op mijn bord terug kreeg was een op pasta lijkende substantie welke in supersneltreinvaart door het kokend water was gegooid besprenkeld met een overheersend sausje. Ik heb het niet kunnen opbrengen om mijn bord leeg te eten. Toen het bord werd weggehaald en de medewerkster uit beleefdheid vroeg of het eten had gesmaakt heb ik eerlijk aangegeven dat dit niet zo was. De medewerkster gaf enigzins geschrokken aan dat ze het graag had op willen lossen, daarvoor dank! Echter, pasta gemaakt als fastfood is niet aan mij besteed. Ga hier rustig eten als je van een op pasta lijkende substantie houdt met sterke sausjes eroverheen. De risotto (welke mijn buurvrouw had) raad ik dan ook zeker aan! Geniet u echter liever van een goede pasta dan ga ik liever naar Mamadikookt......
Sandro L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Beleg zeer matig. Bodem pizza wel lekker.
Niet gezellig en trage levering. Zaten daarnaast op de tocht door harde airco.

Voor een paar euro meer eet je bij een fatsoenlijke Italiaan.
Stokvis .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Ik ben een paar keer bij Vapiano Eindhoven geweest. Het indruk is dat de kwaliteit achteruit gaat. Bij mijn laatste bezoek wilde ik een pizza bestellen. Keuze A ging niet, want de rauwe ham was op. Oke, dan keuze B. Helaas, de kip was op. Wat? Dan maar een salami-pizza besteld, maar die was nogal verbrand en echt veel te pittig. Over het decor kan ik kort zijn: we wilden buiten zitten maar overal waren de tafels vies en stonden nog borden, glazen en vieze servertten etc van voorgaande bezoekers. Nergens een serveerder/ster te bekennen die er aan het werk was. Uiteindelijk maar binnen gaan zitten. Na een tijdje kwam er iemand aan die e.e.a. aan het opruimen was; toen waren wij al klaar met eten. Ik had meer verwacht van Vapiano na positievere ervaringen in andere steden.
Niksternow .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Ik heb een simpele pasta met pesto besteld, maar werkelijk niet te vreten.
Je zou denken wat kan er fout met pasta en pesto? Bij Vapiano, alles!
Er is geen service.
Man Fong C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Lekker eten hoeft niet duur te zijn, vriendelijk personeel. Kan daar makkelijk met een jong kindje heen, decor is oke maar veelste warm binnen. Dat is wel heel erg jammer omdat er ook geen terras was. Maar eten was lekker!
Marloes F.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Het eten smaakt heerlijk, sfeer is goed! Als het druk is moet je soms wel lang in de rij wachten, maar daar is de prijs van het eten ook naar.
FevB .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
We kwamen voor een verjaardagslunch en het uitzicht vanuit het dakterras (dat inderdaad erg leuk was).

Vapiano betekend vrij vertaald "doe rustig aan" en dat deed het personeel!
Rond 1 kwamen we binnen en wilden eerst was te drinken halen om rustig op de kaart te kijken. Er stonden 3 meisjes achter de balie, allemaal bezig met iets onduidelijks en niemand kwam ons helpen. Na herhaaldelijk vragen kwam er iemand geïrriteerd ons drinken neerzetten.

We schudden dit koude welkom van ons af en bestelden 4 Caesar salades en een pizza. Het meisje begon de kip te bakken en de sla in de kommen te doen en melde toen pas dat de dressing nog niet klaar was. Het belangrijkste onderdeel van een Caesar salade. Toen we ze dan wilden laten zitten werden we boos aangekeken door het meisje achter de balie. Wij vonden het ook vervelend dat ze het toen pas melde.

Nog steeds met het streven om er een fijne middag van te maken deelden we de pizza op het dakterras en genoten we van de mooie plek.
Eenmaal beneden om te betalen bleek de pinautomaat kapot. De manager werd er bijgehaald en dat bleek nog de grootste chagrijn van allemaal!
Echt een vervelende man die na onze uitleg waarom we geen fijne ervaring hadden gehad zonder ons aan te kijken zei dat het internet het niet deed. Op onze vraag wat dat met de sladressing te maken had zei hij niets meer. Hij reageerde op geen van onze klachten en na ons contact met hem zijn we pas echt boos het restaurant uit gelopen!
J. .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Als je graag in de rij wil staan voor eten, is Vapiano het juiste adres.

Voor pasta, pizza, antipasti en drankjes/toetjes is er ieder een andere balie.
De pasta was matig, de pizza + wijn was lekker. De tiramisu was ok. De prijs/kwaliteit is goed! Alleen die wachtrijen zijn killing. Wanneer je je eten hebt gehaald moet je nog een plekje zoeken of je laat je tassen/jassen ergens liggen om vervolgens te terug te keren met je bestelling. Erg onhandig en zeker niet geschikt voor groepen. Samen eten wordt moeilijk met dit systeem.

Het personeel ruimt alleen af, neemt geen bestellingen op en alles wat je besteld wordt op een kaart gezet. Service is verre van, zelfs als er een nieuwe balie opent dan informeren ze de bestaande rij niet. Bij t weggaan, kun je weer in de rij aansluiten om af te rekenen.

Chantalvk103 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
De opening van Vapiano was een hele happening in Eindhoven. Ik was nogal sceptisch over het concept van zelf je eten halen. Uit eten gaan staat voor mij een beetje gelijk aan gemak. Het feit dat ik zelf mijn eten moet halen maakt dat voor mij minder interessant. Maar dat is misschien persoonlijk.
Het grootste nadeel vind ik het feit dat je tussen gerechten door van je tafeltje weg moet. Je moet dan of je spullen met je meenemen, of om beurten eten gaan halen. En dat is natuurlijk niet zo gezellig.

Ik had als voorgerecht de bruschetta, en deze was prima. Niet de beste die ik ooit heb geproefd, maar hij was wel lekker.
Als hoofdgerecht had ik Penne Pesto Rosso. Het is een simpele pasta, met alleen rode pesto, ricotta en pijnboompitten. Kan heel lekker zijn, maar er zat in verhouding weinig saus over de pasta. Hierdoor zat er niet heel erg veel smaak aan. Jammer!

Het personeel was wel vriendelijk, maar er is natuurlijk weinig service beschikbaar in een restaurant als dit. Dat maakt het moeilijk om daar een cijfer voor te geven.

Voor de prijs is het een goed restaurant. Maar als ik moet kiezen dan zou ik eerder naar Happy Italy aan de overkant van de straat gaan.