VANE Restaurant / Skybar

Vestdijk 5 5611 CA Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant VANE Restaurant / Skybar

Local hero Casimir Evens is terug in Eindhoven! Na een gastronomische zwerftocht die hem de laatste jaren bij De Pastorale** in België bracht, staat hij nu aan het roer van zijn eigen keuken in zijn eigen stad.

VANE Restaurant & Skybar is een ervaring op zich en een absolute toevoeging voor Eindhoven en omstreken. Ten eerste is de keuken van Casimir de moeite waard: complex, maar toch puur en elegant. De invloeden uit vier windstreken zijn duidelijk te herleiden in zijn verrassende gerechten. Het interieur van het restaurant is modern, met klassieke elementen. Alles is er op gericht om zicht naar buiten te creëren, want ook dat is het vermelden waard.

Vanaf de bovenste verdiepingen van “De Groene Toren “ heb je een ongeëvenaard uitzicht over de stad! Alsof dat nog niet genoeg is, biedt VANE ook een Skybar met een groot terras om het hele jaar van te genieten.

Tess Posthumus is verantwoordelijk voor de cocktailkaart, een garantie voor opvallende en spraakmakende cocktails. Genoeg reden om een reservering te maken!

VANE Restaurant & Skybar is gevestigd op de bovenste verdiepingen van NH Collection Eindhoven Centre. NH Collection opende eerder succesvolle concepten als Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor, restaurant Vermeer en restaurant The White Room in haar Amsterdamse hotels. NH Collection Eindhoven Centre is het eerste NH Collection hotel in Nederland buiten de hoofdstad.

Meer informatie over restaurant VANE Restaurant / Skybar

9,1

Jouw recensie over het restaurant VANE Restaurant / Skybar

André M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Van de kaart de Postduif en de andere signatures genomen, met Mezcal en peper. De Postduif was premixt, op de citroensap na. Vooral citroensap en de ananassiroop overheersten.. De rum en arak gaven te weinig backbone om de cocktail te dragen. Een teleurstellende cocktail voor 15 euro. De ander signature van Tessa is beter gelukt. Goede mix zoetzuur en Mezcal. Je moet wel echt van pittig houden want de peper speelt geen rol op de achtergrond. Daarna twee drinks buiten de kaart om besteld. Een RumNegroni en een Oaxaca Old Fashioned. Hadden we dit maar eerder gedaan! Beide drinks goed gemaakt, de Oaxaca Old Fashioned wel iets te lang gestirred waardoor deze iets teveel verwaterd was. Maar wat een verschil met de (saaie) cocktails van de kaart. Kolaa, bedankt voor de uitstekende service. Hospitality op zijn best. Daar kom je als gast voor terug!
PaulJantine M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Het was een mooie ervaring, met vooral een prima en gezellige bediening, uiteraard een mooi uitzicht en heerlijke hapjes.
Talitha S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Een restaurant met heel erg vriendelijk personeel, een menu waarin de smaken perfect op elkaar afgestemd zijn. Alsook de wijnen die geserveerd werden waren de moeite. Zeker eens langs gaan als je, je smaak papillen wilt laten verwennen. Oh en het oog wilt ook wat! Een prachtig uitzicht over de stad, zeker de moeite waard. Prijs-kwaliteit een echte aanrader!
JP J.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Het uitzicht is mooi, zo hoog. Lekker gegeten maar niet exceptioneel voor die prijs. Bediening erg vriendelijk. We konden het tempo zelf aangeven.
B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten en vonden de gerechten goed op elkaar afgestemd.
De prijs van het eten paste precies, vonden wij netjes.
De sfeer is goed, service is zeer goed en vriendelijk, hebben ook goede kennis van zaken.
Zeker een aanbeveling.
Ellen I.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
door een foutieve melding van Iens leek het dat Vane mee deed aan de de AH restaurant weken,Het 3 gangen diner was weinig explosief cq bijzonder.Wij hebben wel eens beter gegeten Prijs kwaliteit een klein zesje
G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Gisteravond bij Vane gedinerd ter ere van de verjaardag van onze oudtante. Gestart met een mooie en lekkere cocktail in de skybar. De ober verzekerde ons er ongevraagd van dat we de tijd mochten nemen, we konden aan tafel gaan wanneer wij dit wilden.

Na de cocktail aan tafel gegaan en een zevengangenmenu met wijnarrangement (halve glazen/bobarrangement ook mogelijk) besteld. Er werd uitnodigend geinformeerd naar persoonlijke voorkeuren, waar vervolgens ook perfect rekening mee gehouden werd. Bij elke wijn en elk gerecht kregen we uitleg zoals het hoort. De gerechten zagen er stuk voor stuk prachtig uit en smaakten voortreffelijk.

We zijn zeer te spreken over de vriendelijke en kundige bediening. De onderlinge communicatie verliep blijkbaar soepel, alles klopte: Ondanks een lijstje van persoonlijke voorkeuren werd er geen enkele vergissing gemaakt en er was volop aandacht voor onze oudtantes verjaardag. We moesten met het OV naar huis, dus hadden we een ‘eindtijd’. Hier werd door de bediening continu rekening meegehouden. Aan het einde van de avond kwam de chef een praatje maken aan tafel.

Klein minpunt was dat het tochtte. De verwarming werd hoger gezet, maar de temperatuur werd niet helemaal behaaglijk. Desondanks hebben we enorm genoten van alle verwennerij. Het geheel was absoluut sterwaardig!
Richard R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Grandioos!!! Eten was super en de bediening zeer professioneel en attent. Zij hebben ons een zeer leuke avond bezorgd en het eten lekkere eten maakte het helemaal af! Een 5 gangen diner gekozen en elke gang was speciaal, zo mooi opgediend dat het bijna zonde was om op te eten. Gelukkig wel gedaan want ook het eten was zeer lekker en divers. Echt een aanrader!
G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Leuke ambiance, vlotte bediening en heerlijk eten. De chef is zelfs bereid om zijn kunsten te laten zien.
Uiteraard is het uitzicht ook geweldig.
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Om 23.30 moest de bon al afgerekend worden vanwege een update in het systeem. We hadden pas om 20.30 gereserveerd, mij lijkt dat dit de dag ervoor ook al bekend was. Dus het was fijn geweest als jullie dit vrijdag al aangegeven hadden toen jullie ons belden om de reservering te bevestigen. Dan waren we eerder daarheen gekomen. Nu was het erg gehaast op het einde, en dat was erg jammer. Ook vonden we het jammer dat het restaurant niet helemaal vol zat.
Geachte heer L.,

Hartelijk dank dat u de tijd genomen heeft om uw feedback met ons te delen. Het spijt ons zeer dat u een gevoel van haast ervaren heeft. Dit is absoluut niet onze standaard en wij zullen er alles aan doen om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen. Hopelijk bent u bereid om ons nog eens een 2de kans te geven.

Met vriendelijke groet,
Team Vane
Annemie M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Prachtig uitzicht over eindhoven, fijne sfeer, efficiënt en toch relaxed, prima eten
Renate H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Genoten van een heerlijk vijf gangen diner. Perfecte gerechten (fris en licht) gecombineerd met goede wijnen, welke met veel enthousiasme gepresenteerd werden door de bediening. Voor onze jarige dochter welke de speciale leeftijd van 18 jaar vierde, waren er lieve attente extra’s. VANE, we hebben een geweldige culinaire avond beleefd. Dank hiervoor. We komen zeker terug. We verheugen ons al op de herfst
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Heerlijk gegeten! Ook erg prettig dat er koolhydraat-arm werd gekookt. Mooi uitzicht over Eindhoven en enorm leuke bediening. Zij hebben er mede voor gezorgd dat het voor ons een topavond was. Bedankt!
Annet G.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Mooie plek natuurlijk maar door mijn rugklachten waren we aangewezen op de stoelen (in plaats van hoge krukken) die in een ongelukkig sfeerloos hoekje stonden. Omdat ze de tosti’s weigeren te serveren zonder ham (zij wilden niet inboeten op hun concept...) is er voor de lunch geen enkele vegetarische optie. En de ober was zo chagrijnig dat we hier voorlopig niet meer terugkomen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
van een voortreffelijk 5 gangen dinner met wijn arrangement genoten, zeer kundige uitleg van de wijnen en gerechten en uiterst vriendelijke bediening.
Nanna V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Prachtige locatie! Met 4 dames startten we in de skybar/ terras op 14 hoog met een aperitief. Uitzicht op Eindhoven en omgeving is fenomenaal.
Diner is 1 verdieping lager, maar nog steeds dat uitzicht.
Bij onze 1e tafel stond de airco zo hoog dat we verhuisd zijn naar een andere tafel. De bediening is daarbij flexibel, heeft humor, is attent en zeer deskundig op gebied van gerechten en wijn. Wij kozen voor het 5 gangenmenu. Was zeer gevarieerd, alle smaken kwamen voorbij en de kok Casimir bleef ons verrassen inclusief kort bezoekje aan onze tafel.
De kaasvitrine is indrukwekkend. Bij onze vraag om 1 kaasbord te delen met 4 personen reageerde de bediening goed door ook 4 bordjes op tafel te zetten.
En voor wie halve glazen wijn te veel zijn, is het ook mogelijk om per gang een slokje wijn te proeven.
Na afloop nam de bediening nog een foto van ons in de skybar waar een metropolitane vibe in de lucht hing.
Kortom: fantastisch restaurant, een aanrader!
Eva G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Je krijgt geen kaart en kunt kiezen uit 3 5 of 7 gangen. Dan wordt er gevraagd of ze de bijpassende bubbel alvast mogen inschenken die hoort bij de eerste gang. Je denkt dat dit dan 1 arrangement is. Maar in werkelijkheid betaal je een duur wijnarrangement erbovenop. Dit is misleidend. En na een hoop mooie luxe hapjes en goede bediening. Wilde we na de rekening graag een cocktail drinken op de etage erboven. Wordt er verteld dat door een systeemupdate we niks kunnen bestellen op een zaterdagavond. Dit is een teleurstellende afsluiting.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Geweldige vriendelijke ontvangst. Mooi uitzicht. Jammer dat de skybar gereserveerd was. Hadden we wel om gevraagd. 5 gangen menu waarbij hoofd en toetje het beste was. Twee voorgerechten met asperges niet spectaculair. Men bood nog een extra gang met kaas aan maar voor 16 euro pp (bleek achteraf op de rekening) te duur voor de beleving. Had er meer van verwacht. Goed gegeten voor een stevige prijs maar overall geen spektakel terwijl de recensies overwegend lovend zijn.
Geachte heer Rob S,

Hartelijk dank dat u de tijd genomen heeft om een recensie over ons te schrijven. Uw feedback is zeer waardevol voor ons. Wij betreuren het zeer dat uw beleving niet optimaal was bij ons. Helaas was de skybar op het moment van uw aankomst inderdaad vol. Ook daar proberen wij een hoog niveau qua service en kwaliteit na te streven en daarom moeten wij op een bepaald moment stoppen met het doorlaten van gasten. Wat betreft uw feedback op het menu en de kaas, deze nemen wij zeker ter harte, maar ook uw complimenten over de ontvangst gaan wij delen met het team. Wij hopen dat u ons in de toekomst nog een 2de kans gunt.

Met vriendelijke groet,
Team Vane
Günther D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Vriendelijke bediening, uitstekend eten, zeer goede wijnkaart. De Skybar is gezellig met een mooie uitzicht over Eindhoven.
R.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
het voorgerecht (asperges) houd ik niet van, voor een alternatief moest ik 12,50 extra betalen. Lijkt me niet normaal. Als alternatief kreeg ik trouwens sardientjes.