VANE Restaurant / Skybar

Vestdijk 5 5611 CA Eindhoven Nederland Kaart
31-402581934

Over het restaurant VANE Restaurant / Skybar

Local hero Casimir Evens is terug in Eindhoven! Na een gastronomische zwerftocht die hem de laatste jaren bij De Pastorale** in België bracht, staat hij nu aan het roer van zijn eigen keuken in zijn eigen stad.

VANE Restaurant & Skybar is een ervaring op zich en een absolute toevoeging voor Eindhoven en omstreken. Ten eerste is de keuken van Casimir de moeite waard: complex, maar toch puur en elegant. De invloeden uit vier windstreken zijn duidelijk te herleiden in zijn verrassende gerechten. Het interieur van het restaurant is modern, met klassieke elementen. Alles is er op gericht om zicht naar buiten te creëren, want ook dat is het vermelden waard.

Vanaf de bovenste verdiepingen van “De Groene Toren “ heb je een ongeëvenaard uitzicht over de stad! Alsof dat nog niet genoeg is, biedt VANE ook een Skybar met een groot terras om het hele jaar van te genieten.

Tess Posthumus is verantwoordelijk voor de cocktailkaart, een garantie voor opvallende en spraakmakende cocktails. Genoeg reden om een reservering te maken!

VANE Restaurant & Skybar is gevestigd op de bovenste verdiepingen van NH Collection Eindhoven Centre. NH Collection opende eerder succesvolle concepten als Roomservice at Olof’s, cocktailbar The Tailor, restaurant Vermeer en restaurant The White Room in haar Amsterdamse hotels. NH Collection Eindhoven Centre is het eerste NH Collection hotel in Nederland buiten de hoofdstad.

Meer informatie over restaurant VANE Restaurant / Skybar

Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant VANE Restaurant / Skybar

Marjan G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Toplocatie!! Een beetje rumoerig de trap in het restaurant voor toegang tot de skybar, jammer dat je na het eten niet de gelegenheid hebt of kunt reserveren voor de skybar als gast, en daar wel uitzonderingen voor gemaakt worden voor andere gasten van buitenaf. De gerechten waren heerlijk maar wel een beetje karig voor die prijs.
Heb het idee dat je vooral voor de locatie betaald.
Kirsten H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Fantastische locatie met bijzondere gerechten in een ongedwongen sfeer. De bediening is correct, vriendelijk, maar niet te veel aanwezig, de muziek precies goed, tempo van de gerechten goed, alles klopt! Enorme aanrader! Snel gaan nu het nog enigszins mogelijk is een tafel te bemachtigen!
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
vriendelijke bediening en geweldige gerechten op een top locatie! Zeker een aanrader. We zijn met de trein naar het centrum van Eindhoven gegaan en daardoor ook nog eens makkelijk bereikbaar.
P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Mooie tafel, prettige bediening en heerlijk gegeten. Chef Casimir maakte nog een praatje en voelden ons meteen “ thuis “
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Zeer sfeervolle locatie, hartelijk ontvangst, top service van de medewerkers.
De gerechten waren oogstrelend om te zien; fantastische opmaak van de borden.
Kwaliteit van de gerechten: voorgerecht en hoofdgerecht uitmuntend; nagerecht teleurstellend.
Ik miste de (verrassende) amuses tussendoor; die hebben ze daar niet of enkel onze avond niet.
Lara T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Wat een prachtig uitzicht, wat een aardige mensen en we hebben heerlijke gerechten gegeten. Toetje was lekker maar wel hele kleine portie. De friandises daarna maakten dat weer goed :-) We komen zeker nog eens terug! TOPavond
Pennings .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Vane is top! Mooie, sfeervolle locatie met prachtig uitzicht. Wij namen een vijf-gangen menu met wijnarrangement. Verrassende en lekkere smaakcombinaties. De spontane en enthousiaste jonge bedieningen maakten de avond af. Een aanwinst voor Eindhoven!
Alexander T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Voortreffelijk gegeten met mijn partner en een leuke avond gehad. Beiden gestart met een cocktail van de Skybar op de 14e verdieping: zeer uitgebalanceerd van smaak. Daarna drie mooie amuses, verfijnd, heerlijk. Een voorgerecht van Noordzeekrab, avocado, grapefruit, artisjok en yoghurt: fris, licht bittertje, krab goed te onderscheiden. Hoofdgerecht van borst van kooieend gelakt met Hoisin, met wortel en tamarinde en met een jus van komijn en garam massala: textuur, garing en smaak van de gelakte eend was super. Tevens daarbij een kleine samosa gevuld met gekonfijte bout. Nagerecht met o.a. verse framboos, sorbetijs van framboos en een spongecake van lychee: verfijnd zoet en zacht. Alle gerechten vergezeld van een goede bijpassende wijn. Vooral de Riesling Spätlese bij het nagerecht paste perfect en was tongstrelend. Mooie, warme inrichting, aangenaam verlicht, met het koude deel van de keuken midden in het restaurant. Prachtig uitzicht over Eindhoven vanaf de 13e verdieping. Personeel was vriendelijk, kundig en persoonlijk en chef Casimir Evens nam bij het nagerecht uitgebreid de tijd voor een gesprek. Bediening kon wel iets vlotter en opmerkzamer bij binnenkomst, maar dat verbeterde snel daarna. Al met al een zeer geslaagde avond. Wij komen terug.
Storm H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hebben met de familie heerlijk gegeten. We hebben genoten van de heerlijke 3 gangen verassing diner en van de bijpassende wijnen. Ik was jarig en zou een glas champagne krijgen, omdat ik nog drinken had zou dit later komen maar dat was niet het geval.
theo V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijke avond gehad. Prachtig uitzicht over de skyline van de lichtstad, stijlvol restaurant met heerlijk eten en prima bediening. Een aanrader...
Trudy B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Goede en zeer kundige service in een ruimte met onbeschrijflijk uitzicht. Het diner was een lust voor het oog en een traktatie voor de smaakpapillen. We hebben genoten!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Mooie locatie, zeer hoog nivo van de gerechten, prettige bediening.
Minpunt was echter de sommelier. Erg onpersoonlijk en gemaakt vriendelijk.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Wij vonden het erg gezellig, het eten was lekker, we hadden een geweldig uitzicht over Eindhoven. en we komen zeker nog vaker terug.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en kundige bediening. De gerechtjes waren een schilderijtje op je bord. Wij komen hier zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Prachtige bar, uitzicht restaurant fenomenaal. Kwaliteit eten zeer teleurstellend. Geen enkel gerecht van het 5 gangen menu is het vermelden waard helaas. Gingen met hoge verwachtingen maar helaas voor ons niet de aanwinst in Eindhoven waar we op hoopten.
Jjakkel .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Zeer mooi restaurant. Erg mooi uitzicht. Ontvangst was ietwat rommelig, een beetje onervarenheid van de gastheer maar niet storend. Aardige bediening en vakkundig. Het eten was erg goed en het tempo ook. Klein foutje bij het weghalen van de wijn maar keurig hersteld door de bediening. Mist nog een beetje ziel. Niet heel erg persoonlijk naar de gasten toe. We gaan waarschijnlijk nog een keer terug.
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht over Eindhoven. Erg lekker wijnarrangement bij t 5 gangen menu gehad.
Ga voor t dineren zeker even eerst een cocktail in de sky-bar drinken!
Grayham V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Beetje luide muziek in het restaurant, en een vreemde muziek keuze. Vior de rest super goed. Eten was perfect, het verassingsmenu is een echte aanrader.
G. M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Aanwinst voor Eindhoven! Begonnen in Vane Skybar met een aperitief waarna we hebben genoten van een heerlijk diner. Bediening zeer prettig, attent en kundig, snelheid tussen de gangen was precies goed. Prachtig restaurant en gaan hier zeker nog eens terugkomen!
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Erg goed gegeten (7 gangen), heerlijke passende wijnen erbij. Alleen jammer dat er niets (zoets) geserveerd werd bij de koffie/thee.