Het Bib Gourmand menu bestaat uit mooie gerechten zoals langoustine, foie gras, oesters en meer van dat soort fijne dingen. Bereid met Franse technieken, maar waar ook waarde wordt gehecht aan de totaalbeleving van de gast. Kijk niet gek op als je opeens een cloche met rook voor je neus krijgt. Chef en eigenaar Tom Biesenbeek heeft onder andere gekookt bij Bridges* en Vis aan de Schelde. Mede-eigenaar Floris van Ginkel zorgt ervoor dat de gasten niets tekort komen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Restaurant Van Vlaanderen heeft ook een prachtig terras aan de gracht. Ideaal voor een mooie zomeravond.

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

tram en noord-zuidlijn
  • : voor de deur of anders in de parkeerplaats naast Heineken experience

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 22:00
Vrijdag 12:00-22.00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,2

Jouw recensie over het restaurant Van Vlaanderen

Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
We hebben de chefs special van 4 gangen genomen. Alles was verrukkelijk! We hebben genoten van de smaakexplosies van de verschillende kleine gerechten. Het was de prijs waard. Dit restaurant raden we zeker aan!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Uitstekend gegeten, 4 gangenverrassingsmenu. Hoofdgerecht hert, prachtig opgemaakte gerechten-in dit restaurant wordt je nooit teleurgesteld- topkwaliteit. Prettige service met verstand van zaken en een mooi wijnarrangement om het plaatje af te maken.
John L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Zoals steeds: prima gegeten, vlotte vriendelijke bediening ondanks de drukte
Janine M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
lekker gegeten en fijn ook dat je halve glazen wijn erbij kunt nemen als het je meer om de smaak dan alc gaat!
Ook de plek van de tafel was prima in rustig hoekje
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Helaas twee rumoerige gezelschappen op dezelfde avond die sfeer bepaalden. Deel van personeel was ook wat hyper ander deel professioneler.
Chris V.
Heel goed.
Amsterdam155 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Een echte avond uit. Genoten dus. Het eten was heerlijk. Elk bord was prachtig opgemaakt. Een zeer ruime keuze met betrekking tot de wijn. Zeer vriendelijk, professioneel en vrolijk personeel. Een zeer mooi en gezellig restaurant. Ook prima te bereiken met het OV.
André T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Door goede reviews ben ik benieuwd, daarom hier gegeten. 2 amuses & 5 gerechten diner waren niet groot maar wel lekker. Voor die prijs vewacht ik luxer gerechten, zoals foei gras, lagoestine, truffel of kaviaar. Want bij sterrenrestaurant kregen we dat soort gerechten. Verder was qua gastvrij & bediening vriendelijk & netjes.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Smakelijk gegeten., alhoewel ik voor dat geld beter kan eten elders. Huiswijn is uitwekend en dito geprijsd. Dame in bediening is goed echter neigt naar het te commerciele bijverkopen.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
We zijn hier al vaak geweest en zoals altijd was het weer een uitstekende prijs-/kwaliteit-verhouding! Dit is ons favoriete restaurant in Amsterdam!! Aanrader!!
Marlon L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie gangen, goede wijnen en prima porties. Genoten. Bediening vriendelijk en kundig niet super secuur maar geeft niks.
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Hadden de eer als eerste de snoekbaars te mogen eten en die was zeer geslaagd. Net als de voorafgaande leng en tonijn. Het dessert rondde alles mooi af. De "moeite" meer dan waard.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Dit keer gingen we niet voor het Bib Gourmand menu maar voor de verrassingsmenu. We hebben echter geen verrassing(en) ervaren want de gerechten die we kregen stonden ook allemaal op het Bib Gourmand menu. Tussen de gerechten waren er goede pauzes al duurde het hoofdgerecht lang en kwam het dessert al toen we nog van onze rode wijn aan het nagenieten waren. Weinig subtiel. Waar we vroeger veel persoonlijke passie hebben ervaart - bij de bediening - was die vanavond net even wat verder te zoeken. Het oogde allemaal een beetje gemakkelijk(er) en misschien her en der zelfs wat slordig. Jammer want we komen hier toch graag. Groet Patrick van Beukering en Jolanda van Vlijmen
ruud B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Prima restaurant met een goede gelukkig niet te grote kaart. Eten op het terras met uitzicht op de gracht is een aanrader.
M.A.W. V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
lang al bij Vlaanderen willen eten zeer goed bevallen
Lukas G.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Excellent!!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Verschillende keren gegeten bij restaurant van
Vlaanderen. de gerechten zij altijd culinair hoogstaand en ontvangst en bediening altijd gastvrij.
ton B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
We vonden de service / bediening bepaald niet optimaal. De bedienende jongedame was, naar eigen zeggen, pas vanaf j.l. maart "in dienst" van het restaurant. We moesten twee keer vragen om een beetje boter bij ons broodje, dat overigens niet op eigen initiatief werd vervangen toen het "op" was. Ook daar moesten we om vragen.
Toen we een fles wijn wilden bestellen, duurde het een stief kwartiertje voor ze de wijnkaart bracht, verkeerd om en niet opengeslagen. Dat kan allemaal beter, en attenter......
Maar de kwaliteit van de gerechten (en de opmaak hiervan) is super.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Een zeer gezellige avond met eten en wijn van goede kwaliteit. We hebben in de loop der jaren verschillende keren in van Vlaanderen gegeten, maar dit was de eerste keer dat we op het terras met uitzicht op de gracht konden zitten op een mooie warme zomeravond
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk eten, goede ambiance en eindelijk weer eens een tent met klassiek tafellinnen. Culinair zeer geslaagde ervaring voor een avondvullend diner.