Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Florien D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Bijzonder lekker gegeten prima bediening alleen we zaten beneden recht tegenover de deur erg koud!
Een aanrader om gezellig en goed te eten
ton V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Goed en gezellig eten, prima restaurant om iets te vieren.
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wederom een topavond gehad bij Van Vlaanderen. De service, het eten, de wijnen, alles is goed. We komen zeker nog eens terug!
B V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De kwaliteit van het eten is hoogstaand en een Michelin-ster waardig. Goed doordachte combinaties met een prachtige opmaak tegen een eerlijke prijs. Met name dat laatste is in Amsterdam een zeldzaamheid. Prima bediening: vriendelijk, to the point en geïnteresseerd.
Bolke K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima gastvrouw, leuk dat de kok ook nog even een toelichting kwam geven. Verrassende en lekkere gerechten en combinaties.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Uitstekend gegeten in een plezierige sfeer! Voor ons heeft dit restaurant de beste prijs-/kwaliteitsrelatie in Amsterdam!
Wilco M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Lekker gegeten van het 4 gangen verrassingmenu van de Chef. Passende wijn erbij, goede bediening, vriendelijk en deskundig.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Niet meer van Vlaanderen van vroeger, geen aantrekkelijk menu, weinig keuze. Wij gaan daar niet meer heen, voor die prijs eet je elders op sterren niveau.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben van het 5-gangen menu van de chef genoten. Graag tot de volgende keer!
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een topavond! Eten, bediening, service, alles was goed. Wij hebben gekozen voor het vijfgangenmenu, echt een aanrader!
ton V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk restaurant echt een aanrader. Bediening vriendelijk. Goede uitleg bij de gerechten.
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Dit restaurant gekozen als verjaardagscadeau voor mijn broer, liefhebber van de Franse keuken. Ikzelf had vooraf bedenkelijke verwachtingen en die zijn, helaas, uitgekomen. Reusachtige borden met daarop
piepkleine gerechtjes waarin de meest uiteenlopende ingredienten en smaken zijn samengevoegd en, wat de dranken betreft, soms waanzinnige prijzen -10 euro voor een glas Calvados van weliswaar uitstekende kwaliteit! Niet mijn voorkeur, laten we het daarbij houden. Wist niet dat dit soort Nouvelle Cuisine Liflafjeskeuken nog gepraktiseerd werd.
marly V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De gerechten zijn smaakvol en innovatief. De kaart mag iets vaker wisselen. Personeel is geduldig, weet van wanten en vriendelijk.
Quli -.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Al een tijd niet zo goed gegeten: hier klopte werkelijk alles en de prijs - kwaliteitverhouding is uitstekend. Vriendelijke ontvangst, prettige ruimte met fijne wit linnen gedekte tafels waaraan je voor de verandering, in de hoofdstad, nu eens niet op schoot zit bij de buren. Maar het belangrijkste: heel goede, klassiek georienteerde gerechten die elkaar in het uitgebalanceerde menu prachtig opvolgen. De langzaam gepocheerde zeewolf als voorgerecht was verrukkelijk geraffineerd van structuur en smaak. Toen coquille met o.a. schuim van truffel en parmezaan; perfect van samenstelling en alweer veel gelaagde smaken. Het tussengerecht van kalfssukade kon zonder probleem als hoofdgerecht worden geserveerd en was met wat extra jus - op graag voldaan verzoek- een overtreffende trap. Men voldeed ook graag aan de wens om i.p.v. een zoet nagerecht nog de gang met runderlende / madeirajus op formaat tussengerecht te serveren. Het was opnieuw subliem: mooi mals vlees, verrukkelijk 'diepe' jus en een garnituur dat de hoofdingrediënten alleen nog maar beter tot hun recht liet komen. De portionering is misschien inderdaad niet overdadig maar absoluut vergelijkbaar met andere fijnproeversrestaurants. De wijn - spijs combinaties waren m.i. bij drie gangen ideaal (ze pasten niet alleen bij elkaar maar versterkten elkaar), en in één geval (chardonnay en coquille) gewoon in orde. Bediening vlot en adequaat, weet wat ze serveren, en zonder poespas. M.i. raakt men aan het sterrenniveau maar zonder de fratsen (en prijzen) die daar nog wel eens bij komen kijken. In één woord: excellent.
meggy.streng .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Altijd fijn om hier te eten, alles klopt. We kozen een menu met bijpassende wijnen, dat doen we hier met een gerust hart. Zoals altijd was alles weer heerlijk en goed, en mooi verzorgd. De jonge bediening is uiterst professioneel!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Ooit een van de betere restaurants van Amsterdam maar daar is weinig van over. Het eten kan ik alleen maar beschrijven als saai en ongeïnspireerd. We aten a la carte voor de lunch. De steak tartare was in orde maar alles was flauw en oninteressant van smaak, zoals een mosterdsaus bij de, op zich correct bereide, boerderijkip, die compleet ingekookt is en geen enkele smaak toevoegt. En dat voor een pittige prijs in verhouding tot wat er op tafel komt. Het meest teleurstellend was de bediening die als volledig ongeïnteresseerd over kwam: we worden niet welkom geheten, een glimlach kan er niet vanaf, de menuopties worden ongeïnspireerd opgesomd. Een glas wijn als aperitief (een compleet smakeloze sauvignon blanc) wordt zonder enig commentaar ingeschonken, er wordt niet gevraagd of het eten naar wens is en aan het eind moeten we op zoek naar de bediening om de rekening te vragen. Met zo weinig enthousiasme komen gasten natuurlijk niet meer terug. Jammer.
Laurence G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Een heel fraai restaurant , met eten van goede kwaliteit. Een boeiende wijnkaart. Super locatie. Alle gerechten - wij namen het bib-gourmand vier-gangen menu: goed waar voor je geld.
leen S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het eten is van goede kwaliteit. Maar, zelfs voor mij als kleine eter, echt te weinig. De borden zijn prachtig opgemaakt met veel aandacht voor details, maar het eten waar het om gaat zijn echt eenhapsgerechten. Jammer, omdat de kwaliteit echt prima is, zowel de vlees als visgerechten. De bediening is keurig, alleen jammer dat de jonge vrouw op geen enkele wijze anders dan zakelijk contact maakt met de klant. Zij draagt niet echt bij aan een welkom gevoel. Het decor is strak en zakelijk, de tafels staan niet te dicht bij elkaar. Parkeren in de omgeving is een drama.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wederom hebben we heerlijk gegeven bij Van Vlaanderen. We hadden vier gangen die allemaal niet te klein en niet te groot waren. Aan het eind zat je vol maar niet te vol. Gedurfde combinaties en heerlijk vakmanschap van de kok. Echt een aanrader.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Tweede keer bij Van Vlaanderen en wederom genoten van de perfecte combinatie in gerechten en wijn.
De sfeer is hier heel relaxed mede dankzij het kalme en vriendelijke personeel.
Super plus is ook de keuze in niet-alcoholische wijnen.

Van Vlaanderen is absoluut voor ons buurtrestaurant voor speciale gelegenheden. Hier kun je je gasten mee naar toenemen!