Van Vlaanderen

Weteringschans 175 1017 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206228292
"Het Bib Gourmand menu bestaat uit mooie gerechten zoals langoustine, foie gras, oesters en meer van dat soort fijne dingen. Bereid met Franse technieken, maar waar ook waarde wordt gehecht aan de totaalbeleving van de gast. Kijk niet gek op als je opeens een cloche met rook voor je neus krijgt. Chef en eigenaar Tom Biesenbeek heeft onder andere gekookt bij Bridges* en Vis aan de Schelde. Mede-eigenaar Floris van Ginkel zorgt ervoor dat de gasten niets tekort komen."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Restaurant Van Vlaanderen heeft ook een prachtig terras aan de gracht. Ideaal voor een mooie zomeravond.

Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

9,2

Jouw recensie over het restaurant Van Vlaanderen

PN1 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Mooie gerechten, mooi balans, super wijn, kwaliteit, prijs is heel redelijk. Zeer goed in totaal, goed service, merci. ik kom zeker een keer terug, mijn vader heeft genoten.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Altijd heerlijk bij Floris van Ginkel en chef-kok Tom Biesenbeek. Het is een feestje en een privilege om bij hen te mogen eten. Sinds een paar maanden gebruik ik om persoonlijke redenen geen alcohol meer. Floris stelde meteen een alternatief voor om de ervaring toch weer feestelijk te laten zijn! Het zijn die kleine details en extra’tjes die maken dat wij hier altijd terug komen! En ja het eten is er hemels!!!
Het begint al met het heerlijke brood ende prachtig gepresenteerde amuses,
Mijn man eet geen komkommer, en krijgt een aangepast voorgerecht, waarvan ik later opmerkte dat ik volgende keer ook maar zeg dat ik geen komkommer lust????
De prachtige poon en gamba van het hoofd gerecht met de kalf-jus combi, To die for! Kortom weer helemaal top en een heerlijke beleving!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Goed gegeten. Vriendelijke bediening, waarbij lekkere wijnen met passie geschonken werden.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
+ Twee uur voor 4 gangen is echt te lang.
Eten was lekker, maar de kok is geen toetjesman/vrouw.
Ook hier had het hoofdgerecht een goedkoper stukje vlees in de hoofdrol (fijne lende) dit lijkt wel de mode in restaurants in Amsterdam. Helaas wordt er vervolgens met dit vlees niets spannends gedaan; de longhazen (onglettes) diamanthazen, vinkenlapjes (bavettes), worden sec als biefstuk opgediend.. wat spannend had kunnen zijn -de bijgevoegde ossestaart- was te minimaal om te kunnen proeven. De 2 sneue flintertjes gestoofde staart tussen de dotjes groentemousse voegden zo niets toe. Helaas ook hier geen groentekeuken. Vlees/vis heeft de hoofdrol.
Oh ja, als je de nieuwe mode van rauwe garnaal in de bijrol (redelijk link, bacteriegewijs) ook niet helemaal vertrouwd, moet je dat hier wel even aangeven.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Super avond gehad! Eten was heerlijk en verassend! Leuke sfeer. Alleen de wijnen per glas viel iets tegen, niet veel keuze, twee frisse witte wijnen maar niets bijzonder.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Echt een prima avondje uit, een diner bij Van Vlaanderen. Wat gelijk opvalt is de professionele en vriendelijke bediening, vanaf het moment dat je binnenstapt. Prima aandacht tot in de kleine zaken die er spelen. Over het eten zijn wij beide ook zeer tevreden. Een visschotel als voorgerecht met diverse smaken en bijbehorend garnituur is een lust voor oog en mond. Het hoofdgerecht had vlees om te zuigen en zonder probleem kon ik het nagerecht van het menu dat wij kozen wijzigen. De intimiteit van het restaurant was wat minder. Alleen lampen aan de vrij hoge plafonds. Een kwestie van smaak wellicht, maar voor ons wat tegenvallend.
shvanderwerf .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Wij hebben genoten van ons avondje uit: het is een prima restaurant, heerlijke gerechten en zeer klantvriendelijke bediening!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Vrijdagavond hier heerlijk gegeten 7 gangen met lekker en eerlijk eten. Prijs-kwaliteit niveau is uitstekend.
Met name de zeebaars was memorabel!
Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Een fantastische kerstmaaltijd in alle opzichten!
Inez K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Prettige sfeer, goede bediening kortom geweldige avond, het eten was voortreffelijk, zeer creatief samengesteld. Bijpassende wijnen zeer goed.
jan willem S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima eten, fijne bediening. Snel en behulpzaam. Kom al jaren bij van Vlaanderen. Is nog nooit tegengevallen. Prijs kwaliteitverhouding zeer gunstig.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijk gegeten zoals altijd! Telkens weer een zeer verrassend menu, intense smaken op prachtig opgemaakte borden. De brigade weet ook perfect rekening te houden met voedsel allergieën en speelde daar naadloos op in. Klasse!
Raymond A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
De eerste keer dat we hier kwamen en zeker niet de laatste keer. De gerechten waren verfijnd en zeer smakelijk, de bijpassende wijnen heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Al met al een geslaagde, leuke en gezellige avond.
louise M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
de wachttijden zijn heel goed tussen de gerechten door, maar die keuze was er niet bij daarom maar redelijk gekozen. van vlaanderen is een heel goed adres voor een gezellige avond uit met heerlijk eten en leuke jonge medewerkers
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Een gehaalde propedeuse en een toed verlopen sollicitatiegesprek gevierd bij Van Vlaanderen. Stijlvol restaurant met vriendelijke en attente bediening. Vooraf perfecte roodbaars is zuur gegaard. Eendeborst als hoofdgerecht begeleid met diverse groente was top. De begeleidende wijnen, Vino Vherde en een rode wijn uit Noord-Spanje (druif kwam mij niet bekend voor) maakte de gerechten helemaal af.
Harold C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Is niet de eerste keer dat ik hier gegeten heb.
Voor mij is dit absoluut een verborgen pareltje in A'dam.

Echt een geweldig restaurant waar ze een mooie en verfijnde keuken presenteren.
Dus zeker geen 1000 in een dozijn restaurant maar een plek waar je echt uit eten gaat , een x-aantal gangen besteld met een mooie wijn keuze.

Het personeel heeft een kwaliteit en vakkennis die je nog maar zelden tegenkomt ( hooguit in een 2 sterren restaurant ) Gisterenavond een gastvrouw die ons een fantastische avond bezorgd heeft door de uiterst correcte en prettige bediening !! Bij deze nogmaals mijn COMPLIMENTEN !! Hier is alles in balans en de ideale plek om een avondje uit eten te gaan in alle rust , gezelligheid en bovenal verwennerij.

Uiteraard ga ik er nog vaak komen .....
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Geweldig eten en meer dan geweldige smaken werden ons voor gezet, hoge en zeer verfijnde smaken. En elk van de ruim 6 gerechten genoten o hun voortreffelijke eigenheid.
Zelfs de bediening was geduldig en zeer beleefd. Men nam zeer de tijd voor ons en we gaan dit bezoek aan Vlaanderen zeker weer herhalen. Het was groots.
hcweiss W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Fijne gerechten en heerlijke wijn
Guido W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst. Goede gerechten. Redelijke huiswijn. Hoewel restaurant niet vol was, duurde het erg lang voordat eerste gang geserveerd werd (ruim een uur na komst). Ook lang moeten wachten op volgende gangen. Indruk dat tafel met veel gasten voorrang kreeg en keuken onderbezet was.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Komen hier graag relaxte sfeer weer heerlijk gegeten en goede bediening met uitleg van je gerechten..