Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
9,1

Jouw recensie over het restaurant Van Vlaanderen

Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Een fantastische kerstmaaltijd in alle opzichten!
Inez K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Prettige sfeer, goede bediening kortom geweldige avond, het eten was voortreffelijk, zeer creatief samengesteld. Bijpassende wijnen zeer goed.
jan willem S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima eten, fijne bediening. Snel en behulpzaam. Kom al jaren bij van Vlaanderen. Is nog nooit tegengevallen. Prijs kwaliteitverhouding zeer gunstig.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Heerlijk gegeten zoals altijd! Telkens weer een zeer verrassend menu, intense smaken op prachtig opgemaakte borden. De brigade weet ook perfect rekening te houden met voedsel allergieën en speelde daar naadloos op in. Klasse!
Raymond A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
De eerste keer dat we hier kwamen en zeker niet de laatste keer. De gerechten waren verfijnd en zeer smakelijk, de bijpassende wijnen heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Al met al een geslaagde, leuke en gezellige avond.
louise M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
de wachttijden zijn heel goed tussen de gerechten door, maar die keuze was er niet bij daarom maar redelijk gekozen. van vlaanderen is een heel goed adres voor een gezellige avond uit met heerlijk eten en leuke jonge medewerkers
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Een gehaalde propedeuse en een toed verlopen sollicitatiegesprek gevierd bij Van Vlaanderen. Stijlvol restaurant met vriendelijke en attente bediening. Vooraf perfecte roodbaars is zuur gegaard. Eendeborst als hoofdgerecht begeleid met diverse groente was top. De begeleidende wijnen, Vino Vherde en een rode wijn uit Noord-Spanje (druif kwam mij niet bekend voor) maakte de gerechten helemaal af.
Harold C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Is niet de eerste keer dat ik hier gegeten heb.
Voor mij is dit absoluut een verborgen pareltje in A'dam.

Echt een geweldig restaurant waar ze een mooie en verfijnde keuken presenteren.
Dus zeker geen 1000 in een dozijn restaurant maar een plek waar je echt uit eten gaat , een x-aantal gangen besteld met een mooie wijn keuze.

Het personeel heeft een kwaliteit en vakkennis die je nog maar zelden tegenkomt ( hooguit in een 2 sterren restaurant ) Gisterenavond een gastvrouw die ons een fantastische avond bezorgd heeft door de uiterst correcte en prettige bediening !! Bij deze nogmaals mijn COMPLIMENTEN !! Hier is alles in balans en de ideale plek om een avondje uit eten te gaan in alle rust , gezelligheid en bovenal verwennerij.

Uiteraard ga ik er nog vaak komen .....
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Geweldig eten en meer dan geweldige smaken werden ons voor gezet, hoge en zeer verfijnde smaken. En elk van de ruim 6 gerechten genoten o hun voortreffelijke eigenheid.
Zelfs de bediening was geduldig en zeer beleefd. Men nam zeer de tijd voor ons en we gaan dit bezoek aan Vlaanderen zeker weer herhalen. Het was groots.
hcweiss W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Fijne gerechten en heerlijke wijn
Guido W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst. Goede gerechten. Redelijke huiswijn. Hoewel restaurant niet vol was, duurde het erg lang voordat eerste gang geserveerd werd (ruim een uur na komst). Ook lang moeten wachten op volgende gangen. Indruk dat tafel met veel gasten voorrang kreeg en keuken onderbezet was.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Komen hier graag relaxte sfeer weer heerlijk gegeten en goede bediening met uitleg van je gerechten..
karinwes .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zeer Lang wachten op de gerechten en op de wijn. Wijnarrangment viel tegen, men nam na de eerste zeer zuinig geschonken glazen de moeite niet meer om toelichting te geven op de wijn . 4 gangen bip menu. .2e tussengerecht was bremzout. ..bediening onpersoonlijk. Eten niet bijzonder.. Geen aanrader
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Ik ken Van Vlaanderen sinds vele jaren en heb er altijd goed en sfeervol gegeten, ongeacht de omvang van mijn gezelschap. Heerlijk en verrassend eten, goede wijnen en prettige en adequate bediening. Eventuele muziek blijft op de achtergrond en stoort nooit een gesprek.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Fijne sfeer, super eten, leuke bediening. Genoten van een romantisch avondje uit eten bij Van Vlaanderen. Allergieën worden serieus genomen, wat erg fijn is.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam: zeer schappelijk geprijsde menu's van hoog niveau, gepaard met een vriendelijke, professionele service in een klassieke ambiance.

Van Vlaanderen biedt helaas geen vegetarische opties aan, maar geeft in het menu elke gang keuze tussen vlees of vis. Prachtig opgemaakt, perfect bereid. Soms wat te voorzichtig met combinaties en smaken, vaak wat aan de zoute kant, maar altijd lekker en met liefde uitgevoerd.
Een 3/4 gangen menu kost 37/43 euro, huiswijn 5.50 per glas. De Vinho Verde was fantastisch, de Chardonnay was ontzettend flauw, maar werd zonder problemen omgeruild voor een nieuw glas Vinho Verde; topservice!

Heerlijk rustig dineren op niveau, in een oase van rust midden in de stad, voor een zeer beschaafde prijs. Bij een vol menu komen een amuse, dessert-amuse en friandises, dus reken er op dat je een avondvullend programma krijgt voorgeschoteld.
yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De gastvrouw ontving ons uiterst vriendelijk en heeft gedurende het hele diner ons een prima service verleend.
Qua eten lieten we ons verrassen door de chef met zijn chefsmenu. Wat ons betreft was het diner in orde. De borden zagen er prachtig opgemaakt uit. Echter de smaak was wat vlak. Prima wijnkaart ook.
Lioe B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De porties waren erg klein. Kan echt meer, je keert niet naar huis met een voldaan gevoel. De huiswijnen zijn zeer matig.
Thécla A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijk gegeten en goede ontvangst. Goede toelichting op de wijnen en de gerechten. De chef had ook de tijd voor ons, leuk hem ook ontmoet te hebben.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Al jarenlang een stabiele heel erg goede keuken, goede wijn, heel eeg prettige service. Elk onderdeel van elk gerecht perfect uitgevoerd. Kennis van zaken. Zou wel eens mijn favoriete restaurant v Amsterdam kunnen worden.