Het Bib Gourmand menu bestaat uit mooie gerechten zoals langoustine, foie gras, oesters en meer van dat soort fijne dingen. Bereid met Franse technieken, maar waar ook waarde wordt gehecht aan de totaalbeleving van de gast. Kijk niet gek op als je opeens een cloche met rook voor je neus krijgt. Chef en eigenaar Tom Biesenbeek heeft onder andere gekookt bij Bridges* en Vis aan de Schelde. Mede-eigenaar Floris van Ginkel zorgt ervoor dat de gasten niets tekort komen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Restaurant Van Vlaanderen heeft ook een prachtig terras aan de gracht. Ideaal voor een mooie zomeravond.

Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

tram en noord-zuidlijn
  • : voor de deur of anders in de parkeerplaats naast Heineken experience

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 22:00
Vrijdag 12:00-22.00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Van Vlaanderen

ruud B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Prima restaurant met een goede gelukkig niet te grote kaart. Eten op het terras met uitzicht op de gracht is een aanrader.
M.A.W. V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
lang al bij Vlaanderen willen eten zeer goed bevallen
Lukas G.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Excellent!!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Verschillende keren gegeten bij restaurant van
Vlaanderen. de gerechten zij altijd culinair hoogstaand en ontvangst en bediening altijd gastvrij.
ton B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
We vonden de service / bediening bepaald niet optimaal. De bedienende jongedame was, naar eigen zeggen, pas vanaf j.l. maart "in dienst" van het restaurant. We moesten twee keer vragen om een beetje boter bij ons broodje, dat overigens niet op eigen initiatief werd vervangen toen het "op" was. Ook daar moesten we om vragen.
Toen we een fles wijn wilden bestellen, duurde het een stief kwartiertje voor ze de wijnkaart bracht, verkeerd om en niet opengeslagen. Dat kan allemaal beter, en attenter......
Maar de kwaliteit van de gerechten (en de opmaak hiervan) is super.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Een zeer gezellige avond met eten en wijn van goede kwaliteit. We hebben in de loop der jaren verschillende keren in van Vlaanderen gegeten, maar dit was de eerste keer dat we op het terras met uitzicht op de gracht konden zitten op een mooie warme zomeravond
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk eten, goede ambiance en eindelijk weer eens een tent met klassiek tafellinnen. Culinair zeer geslaagde ervaring voor een avondvullend diner.
Olena K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Van de Inrichting werd ik bijna druvig. Het is niet gezellig.
metoonen .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
We hadden een all inclusive 4 gangendiner met water en wijn. Het eten smaakte echt allemaal heerlijk alleen de porties waren superklein
Antoinette B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
We hadden gereserveerd voor een all-in deal. Bij het aperitief kregen we twee goede amuses, lekker fris van smaak. Voorgerecht was lamellen van kabeljauw met gamba's. Daarna zeeduivel met harissa. Hoofdgerecht was lamsvlees met tuinbonen en erwtjes. Allemaal zeer geslaagd. De bijpassende wijnen waren ook zeer goed. Ook het dessert met frambozen was heerlijk. Daarna goede espresso met friandises. Prettige, informele sfeer. Achteraf ontdekten we een klein foutje in de rekening. Een e-mailtje was voldoende om dit snel en adequaat op te lossen, prima! Aanrader, we komen zeker terug.
Joop T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Alles was uitstelend goed. Ontvangst, eten, de wijn, perfect! Zeer aan te bevelen! Wat een uitgelezen palet van smaken. We zaten achter op het balkon, prima in de late zon.
R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
We hebben een prima avond gehad bij het restaurant en hebben de Chef's menu gekozen. We zijn er meerdere keren gewest en zal terug komen. Altijd een aanrader .
Sylvie S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Zeer fijne keuken, sympathieke ontvangst, zeer goed service, aangepaste wijnen ECHT aangepast, een "zonder fout" prestatie !
John V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
prima, zoals altijd
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Van Vlaanderen is een mooie, klassiek en toch ook modern ingerichte zaak aan de rand van het centrum van Amsterdam. De ontvangst was hartelijk en de service was uitstekend. We kozen voor het Bib Gourmand viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement. De wijnen waren uitstekend maar de gerechten vond ik echt tegenvallen. Ik had vooraf de gekonfijte lamellen van kabeljauw met gamba en een bouillon van appel en bleekselderij met jalapeño. Het tussengerecht was zeeduivelfilet met harissa en een crème van kikkererwten en jus van rode paprika en munt. Het hoofdgerecht was rode poon met witte asperges, groene thee, gefermenteerde bloemkool en een jus van kokos. Klinkt heel spannend allemaal maar ik heb bijzonder weinig opwindende smaken kunnen ontwaren. Andere mensen zullen het misschien over subtiele smaken hebben maar als ik een gerecht heb met harissa en ik proef geen harissa dan kun je het net zo goed weglaten. Ten tweede waren de porties van het voor- en tussengerecht komisch klein. Ik kom toch echt om te eten en niet om te proeven. Het nagerecht was een rouleau van gepocheerde appel en Muscat Beaumes de Venise met een schuim van kamille en ijs met vanille uit Tahiti. Die laatste gang vond ik Bib Gourmandwaardig.
PN1 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Mooie gerechten, mooi balans, super wijn, kwaliteit, prijs is heel redelijk. Zeer goed in totaal, goed service, merci. ik kom zeker een keer terug, mijn vader heeft genoten.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Altijd heerlijk bij Floris van Ginkel en chef-kok Tom Biesenbeek. Het is een feestje en een privilege om bij hen te mogen eten. Sinds een paar maanden gebruik ik om persoonlijke redenen geen alcohol meer. Floris stelde meteen een alternatief voor om de ervaring toch weer feestelijk te laten zijn! Het zijn die kleine details en extra’tjes die maken dat wij hier altijd terug komen! En ja het eten is er hemels!!!
Het begint al met het heerlijke brood ende prachtig gepresenteerde amuses,
Mijn man eet geen komkommer, en krijgt een aangepast voorgerecht, waarvan ik later opmerkte dat ik volgende keer ook maar zeg dat ik geen komkommer lust????
De prachtige poon en gamba van het hoofd gerecht met de kalf-jus combi, To die for! Kortom weer helemaal top en een heerlijke beleving!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Goed gegeten. Vriendelijke bediening, waarbij lekkere wijnen met passie geschonken werden.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
+ Twee uur voor 4 gangen is echt te lang.
Eten was lekker, maar de kok is geen toetjesman/vrouw.
Ook hier had het hoofdgerecht een goedkoper stukje vlees in de hoofdrol (fijne lende) dit lijkt wel de mode in restaurants in Amsterdam. Helaas wordt er vervolgens met dit vlees niets spannends gedaan; de longhazen (onglettes) diamanthazen, vinkenlapjes (bavettes), worden sec als biefstuk opgediend.. wat spannend had kunnen zijn -de bijgevoegde ossestaart- was te minimaal om te kunnen proeven. De 2 sneue flintertjes gestoofde staart tussen de dotjes groentemousse voegden zo niets toe. Helaas ook hier geen groentekeuken. Vlees/vis heeft de hoofdrol.
Oh ja, als je de nieuwe mode van rauwe garnaal in de bijrol (redelijk link, bacteriegewijs) ook niet helemaal vertrouwd, moet je dat hier wel even aangeven.
Laura Ann M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Super avond gehad! Eten was heerlijk en verassend! Leuke sfeer. Alleen de wijnen per glas viel iets tegen, niet veel keuze, twee frisse witte wijnen maar niets bijzonder.