Over het restaurant Van Vlaanderen

Een begrip in culinair Amsterdam

Al meer dan 10 jaar een synoniem voor kwaliteit en een van meest gerespecteerde restaurants van de stad. Kenners van de Amsterdamse gastronomie weten inmiddels wel waar ze moeten zijn voor Frans-mediterrane gerechten van het hoogste niveau en uitgelezen wijnen. De bediening maakt het plaatje af; warm, veel kennis van zaken en ontzettend attent. Culinaire verwennerij.

Meer informatie over restaurant Van Vlaanderen

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
hcweiss W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Guido W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst. Goede gerechten. Redelijke huiswijn. Hoewel restaurant niet vol was, duurde het erg lang voordat eerste gang geserveerd werd (ruim een uur na komst). Ook lang moeten wachten op volgende gangen. Indruk dat tafel met veel gasten voorrang kreeg en keuken onderbezet was.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Komen hier graag relaxte sfeer weer heerlijk gegeten en goede bediening met uitleg van je gerechten..
karinwes .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zeer Lang wachten op de gerechten en op de wijn. Wijnarrangment viel tegen, men nam na de eerste zeer zuinig geschonken glazen de moeite niet meer om toelichting te geven op de wijn . 4 gangen bip menu. .2e tussengerecht was bremzout. ..bediening onpersoonlijk. Eten niet bijzonder.. Geen aanrader
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Ik ken Van Vlaanderen sinds vele jaren en heb er altijd goed en sfeervol gegeten, ongeacht de omvang van mijn gezelschap. Heerlijk en verrassend eten, goede wijnen en prettige en adequate bediening. Eventuele muziek blijft op de achtergrond en stoort nooit een gesprek.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Fijne sfeer, super eten, leuke bediening. Genoten van een romantisch avondje uit eten bij Van Vlaanderen. Allergieën worden serieus genomen, wat erg fijn is.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam: zeer schappelijk geprijsde menu's van hoog niveau, gepaard met een vriendelijke, professionele service in een klassieke ambiance.

Van Vlaanderen biedt helaas geen vegetarische opties aan, maar geeft in het menu elke gang keuze tussen vlees of vis. Prachtig opgemaakt, perfect bereid. Soms wat te voorzichtig met combinaties en smaken, vaak wat aan de zoute kant, maar altijd lekker en met liefde uitgevoerd.
Een 3/4 gangen menu kost 37/43 euro, huiswijn 5.50 per glas. De Vinho Verde was fantastisch, de Chardonnay was ontzettend flauw, maar werd zonder problemen omgeruild voor een nieuw glas Vinho Verde; topservice!

Heerlijk rustig dineren op niveau, in een oase van rust midden in de stad, voor een zeer beschaafde prijs. Bij een vol menu komen een amuse, dessert-amuse en friandises, dus reken er op dat je een avondvullend programma krijgt voorgeschoteld.
yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De gastvrouw ontving ons uiterst vriendelijk en heeft gedurende het hele diner ons een prima service verleend.
Qua eten lieten we ons verrassen door de chef met zijn chefsmenu. Wat ons betreft was het diner in orde. De borden zagen er prachtig opgemaakt uit. Echter de smaak was wat vlak. Prima wijnkaart ook.
Lioe B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De porties waren erg klein. Kan echt meer, je keert niet naar huis met een voldaan gevoel. De huiswijnen zijn zeer matig.
Thécla A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijk gegeten en goede ontvangst. Goede toelichting op de wijnen en de gerechten. De chef had ook de tijd voor ons, leuk hem ook ontmoet te hebben.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Al jarenlang een stabiele heel erg goede keuken, goede wijn, heel eeg prettige service. Elk onderdeel van elk gerecht perfect uitgevoerd. Kennis van zaken. Zou wel eens mijn favoriete restaurant v Amsterdam kunnen worden.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Het eten bij Van Vlaanderen is prima. Mooie verse ingrediënten, goed op smaak en mooie presentatie. De wijnen zijn goed. De bediening is vriendelijk en professioneel, maar ook wat afstandelijk. De inrichting is een mix tussen klassiek en modern en is niet echt mijn smaak: ik vind het een beetje saai en degelijk. Kortom: het eten en de wijnen zijn zeker goed, maar Van Vlaanderen mist een beetje het eigen karakter dat een restaurant zo uniek kan maken.
Jolanda V.
Prachtige lokatie
We komen graag weer
Alfabeta .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Afgegaan op andere positieve recensies ben ik onlangs gaan eten bij Van Vlaanderen en dat was een feest! Nog los van alle lekkere verrassinkjes tussendoor was het eten geweldig en duidelijk met heel veel toewijding voor ons gemaakt. De bediening was erg vriendelijke en bekwaam en de rustige setting paste erg goed bij de allure van de gerechten. Wij komen zeker nog eens terug.
Florien D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Bijzonder lekker gegeten prima bediening alleen we zaten beneden recht tegenover de deur erg koud!
Een aanrader om gezellig en goed te eten
ton V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Goed en gezellig eten, prima restaurant om iets te vieren.
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wederom een topavond gehad bij Van Vlaanderen. De service, het eten, de wijnen, alles is goed. We komen zeker nog eens terug!
B V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De kwaliteit van het eten is hoogstaand en een Michelin-ster waardig. Goed doordachte combinaties met een prachtige opmaak tegen een eerlijke prijs. Met name dat laatste is in Amsterdam een zeldzaamheid. Prima bediening: vriendelijk, to the point en geïnteresseerd.
Bolke K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima gastvrouw, leuk dat de kok ook nog even een toelichting kwam geven. Verrassende en lekkere gerechten en combinaties.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Uitstekend gegeten in een plezierige sfeer! Voor ons heeft dit restaurant de beste prijs-/kwaliteitsrelatie in Amsterdam!