Van Tarel

Dorpsweg 3 9485 TB Taarlo Nederland Kaart
31-592231994

Over het restaurant Van Tarel

Neem plaats bij Restaurant Van Tarel gelegen in het prachtige oud-Drentse esdorp Taarlo. Bij Van Tarel schuif je aan voor een voortreffelijke diner. De menukaart biedt een uitgebreide keuze uit vis, vlees- en vegetarische gerechten. Ook voor een kookworkshop, een dag meedraaien op de werkvloer of als officiële trouwlocatie van de gemeente Tynaarlo, is Van Tarel de ideale locatie.

Reserveer een tafel en kom snel eens langs bij restaurant Van Tarel in Taarlo!

Meer informatie over restaurant Van Tarel

• Kom je met de auto?
    Routebeschrijving naar Restaurant Van Tarel, Dorpsweg 3, 9485 TB Taarlo vanaf de A28 (Assen-Groningen) afslag Assen-Noord richting Zeyen; bij Ubbena rechts af en bordjes Taarlo volgen op de brink aan uw rechterhand: Restaurant Van Tarel
  • : Parkeerplaats

woensdag 12.00 – keuken open tot 21.00 uur
donderdag 12.00 – keuken open tot 21.00 uur
vrijdag 12.00 – keuken open tot 21.00 uur
zaterdag 17.30 – keuken open tot 21.00 uur
zondag 12.00 – keuken open tot 21.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Van Tarel

• Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Van Tarel is een prima restaurant met mooie kaart en uitstekende bediening. Het interieur is ronduit fantastisch mede door het meer dan 100 jaar oude decor uit de Groninger stadsschouwburg. Ook de tafels zijn stijlvol gedekt en de verlichting is sfeervol.
Een sterk punt is verder de aangrenzende B&B: zeer comfortabel en uiterst sfeervol ingericht. Daar zijn de ontvangst en de 'bediening' voortreffelijk. En waar vind je een zo goedgevulde boekenkast, de New York Review of Books op de leestafel en twee ochtendbladen bij het lekkere ontbijt.
Kortom een gemiste kans als u hier niet tenminste een keer met uw geliefde, vrienden of familie gaat genieten.
Bert Z.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
heerlijk ongedwongen tafelen met een fantastische glas wijn, en heerlijk eten.
zowel met vrienden,partner,familie,alleen,zakelijk.
Wij komen zekers weer!
Pieter R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Prachtig gebouw. Eten was goed. Waren er op vrijdag avond. Er was geen bediening, wat nu door de keuken uitgevoerd werd.
R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Het restaurant voldeed jammer genoeg niet aan onze hooggespannen verwachtingen. Hoewel het eten absoluut lekker was, hadden we (gezien de prijs en de gevoerde kaart) meer verwacht van de ontvangst en bediening.

Bij aankomst in het restaurant was er bijvoorbeeld geen ontvangst, het was onduidelijk waar we heen moesten, dat we zelf onze jassen moesten ophangen etc. De bediening was correct en vriendelijk, maar kon bijvoorbeeld niets vertellen over het bijpassende wijnarrangement.
Juist vanwege die totaal beleving hadden we ons erg verheugd mijn ouders te trakteren bij dit restaurant.
Marilene K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Voorgerecht niet goed, jammer dat ze maar één soort wijn open hebben. Geweldig idee met muziek. Chapeau Tot de volgende kerr in augustus.
B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
vragen over het menu werden met moeite beantwoord.
prijs/kwaliteitsverhouding volledig zoek.
3 gangen diner voor 11 personen € 800 ???
Heiko H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Qua aankleding was het erg summier, een bloemetje / plant/ kaarsen zal de inrichting gezelliger maken. Ook de bekleding van het dak moet beter afgewerkt worden. Geen mooi gezicht.
Roel W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Van Tarel is niet meer wat 't geweest is. Het begint bij kleinigheden: papieren tafelkleed, de bediening weet bij uitserveren niet meer wie wat heeft besteld, de bediening kent de wijnen niet en kan dus niet adviseren. Ook de gerechten zelf vallen wat tegen. De ossenhaas als hoofdgerecht was gewoon nog rauw, de kabeljauw was slijmerig en de huid niet bepaald krokant. Bij vertrek werd ons gevraagd of alles naar wens was. Ons antwoord was dat het eerlijk gezegd wat tegenviel. De enige reactie die we daar op kregen was: 'Dat horen wij niet graag'.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Met een nieuwe brigade heeft van Tarel weer het toprestaurant van de regio teruggekregen. Mooi maandmenu. Drentse gastvrijheid midden in het nationaal park drentsche Aa. Als je hier bent geweest kom je zeker terug.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst. Goede wijn/spijscombinatie, mooie gerechten en ook de vegetarische schotels waren origineel en met zorg bereid. Wij genoten de 4-gangen Kerstlunch met wijnarrangement en hebben dat zeer gewaardeerd. Een aanrader in een prachtige omgeving!
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijk gegeten, smaakvolle verfijnde gerechten. Zeer vriendelijk en deskundig personeel. Alleen het wachten tussen de gangen duurde te lang.... en dat blijft in de herinnering het meeste hangen....
Renzo B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijke gegeten met een uitstekende bediening.
Johanna T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig en Smaakvol en je kunt prima voor 4 gangen gaan. Met name Vega gevarieerd.
Jammer dat reactie 120 tekens moet bevatten.
elsluijten .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hadden een zeer genoeglijke avond waarbij wat over het eten verteld werd en we werden verwend met bijzondere biologische wijnen. Goed eten en drinken met passie gebracht... je kunt er mij voor wakker maken!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Met z'n zessen een geslaagde avond gehad bij van Tarel. Genoten van het 4 gangen maand menu met bijpassende wijnen, unaniem uitstekend. Zeer vriendelijke ontvangst, prettige bediening, kundig en bescheiden. Een aanrader.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Complimenten schieten tekort.
Een mooi maandmenu, goede sfeer, prachtige omgeving.
Alles top en ook nog geweldig gegeten en gedronken.
Tip voor de toetjesliefhebber: Eton Mess bij van Tarel. Smullen.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Uitgenodigd voor een etentje in Tarel. Gezien de lovende recensies waren de verwachtingen hoog. Dat viel tegen. Het was niet slecht, maar erg inspiratieloos en veilig. Vooraf een asperge met een lapje gerookte zalm. Daar kun je weinig aan verpesten denk je dan. Toch wel. Het lepeltje saus (zou het botersaus zijn geweest? Geen idee) was zo dun dat het op de bodem van het schaaltje bleeft liggen en niet aan de asperge of de zalm bleef kleven. Daarna was er keuze tussen een gerecht met poon of runderstaartstuk. Ik koos het laatste. Twee flinke lappen vlees, goed gebakken maar verder weinig spannend. De intense rundsmaak ontbrak. Misschien ook door het gebrek aan een mooie ingekookte jus waar het op had kunnen liggen. Degenen die poon hadden gekozen kregen twee kleine stukjes vis. Omdat poon een goedkope vis is, is dat raar. Het stak erg mager af tegen de twee flinke schijven vlees van de anderen. Wat ik dan zo armoedig vind, zeker in een zaak die zich in het betere segment wil bewegen is dat er bij de vis en het vlees dezelfde garnituur lag. is het nu zoveel moeite om iets bijpassends bij elk van de gerechten te zoeken. Garnituur die de smaak ophaalt door de combinatie? Een paar stukken winterwortel en wat peultjes. Beide met te weinig smaak omdat ze nog te rauw waren. En een in de schil gekookt aardappeltje dat door gebrek aan saus, jus of anderszins een beetje verloren erbij lag.
Het dessert was Eton mess. Lekker maar daar hoef je de koksschool niet voor te hebben doorlopen. De wijn die erbij werd geserveerd was drinkbaar maar deed me niet verlangen naar een tweede glas. Dit is geen terugkomadres. Jammer, een gemiste kans.
Rjmulders .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De ingangspartij is erg steriel ingericht en staat in sterk contrast met het gezellige restaurant. Het is blijkbaar niet gebruikelijk om frietjes te vragen. De kok kwam ze persoonlijk met een boze blik en opmerking brengen. Ze waren wel erg lekker!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wanneer wij écht lekker willen eten gaan we naar Van Tarel. Het is voor ons even rijden, maar meer dan de moeite waard. Alles klopt; de lokatie, de bediening, het eten. De laatste keer waren we dan ook aangenaam verrast dat het restaurant een opknapbeurt kreeg. Het ziet er nu nog mooier uit. Maar belangrijkste blijft het eten, dat is voortreffelijk! De kalfszwezerik is favoriet bij mijn man en ik neem bijna altijd een soep vooraf. Soep is hier namelijk niet zomaar soep, maar een smaaksensatie. Wij komen hier nog heel vaak terug!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij van tarel !!
Ik had zelf kalfszwezerik vooraf en die was top,ook de tournedos van het hoofdgerecht was geweldig exact goed bereid,daarna als afsluiter het kaasplankje met heerlijke kazen,kortom geweldig lekker gegeten,ook mijn tafelgenoten waren zeer tevreden over de gerechten.
als ik dan toch iets op zou moeten merken dan moet ik zeggen dat de bediening even de wijn had moeten laten proeven,want de huiswijn was niet helemaal onze smaak,maar de wijn die we daarna zelf uitkozen was wel weer een heerlijk wijntje.
Ook de sfeer was top,lekker ongedwongen op een mooie plek,kortom dit is een restaurant waar wij absoluut weer naar toe zullen gaan!!