Van Tarel

Dorpsweg 3 9485 TB Taarlo Nederland Kaart
31-592231994

Meer informatie over restaurant Van Tarel

• Kom je met de auto?
    Routebeschrijving naar Restaurant Van Tarel, Dorpsweg 3, 9485 TB Taarlo vanaf de A28 (Assen-Groningen) afslag Assen-Noord richting Zeyen; bij Ubbena rechts af en bordjes Taarlo volgen op de brink aan uw rechterhand: Restaurant Van Tarel
  • : Parkeerplaats

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00
- Lunch vanaf 12:00 (Geen lunch: zaterdag).
Maandag & Dinsdag Gesloten

• Af te huren , Kookcursus , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Rjmulders .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De ingangspartij is erg steriel ingericht en staat in sterk contrast met het gezellige restaurant. Het is blijkbaar niet gebruikelijk om frietjes te vragen. De kok kwam ze persoonlijk met een boze blik en opmerking brengen. Ze waren wel erg lekker!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wanneer wij écht lekker willen eten gaan we naar Van Tarel. Het is voor ons even rijden, maar meer dan de moeite waard. Alles klopt; de lokatie, de bediening, het eten. De laatste keer waren we dan ook aangenaam verrast dat het restaurant een opknapbeurt kreeg. Het ziet er nu nog mooier uit. Maar belangrijkste blijft het eten, dat is voortreffelijk! De kalfszwezerik is favoriet bij mijn man en ik neem bijna altijd een soep vooraf. Soep is hier namelijk niet zomaar soep, maar een smaaksensatie. Wij komen hier nog heel vaak terug!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij van tarel !!
Ik had zelf kalfszwezerik vooraf en die was top,ook de tournedos van het hoofdgerecht was geweldig exact goed bereid,daarna als afsluiter het kaasplankje met heerlijke kazen,kortom geweldig lekker gegeten,ook mijn tafelgenoten waren zeer tevreden over de gerechten.
als ik dan toch iets op zou moeten merken dan moet ik zeggen dat de bediening even de wijn had moeten laten proeven,want de huiswijn was niet helemaal onze smaak,maar de wijn die we daarna zelf uitkozen was wel weer een heerlijk wijntje.
Ook de sfeer was top,lekker ongedwongen op een mooie plek,kortom dit is een restaurant waar wij absoluut weer naar toe zullen gaan!!
Hilbrand B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Op een mistige Zaterdagavond gegeten bij chef kok Bauke Mulder.
Wegens langdurig verblijf in Frankrijk enkele jaren niet gegeten bij Taarlo, maar goede herinneringen.
Ook deze keer niet teleurgesteld:
de amuse is altijd heerlijk, super pesto en heerlijke roomboter.
We kozen het menu van de maand;
voorgerecht: vitello tonnato, super lekker, ik miste echter de ansjovis in de tonnato;
toen: 2de voorgerecht heilbot in eem mooie kreeft fond met zoutkamper garnalen, de fond was mooi diep en krachtig van smaak, de heilbot krokant gebakken met een licht jasje en super vers;
Het hoofdgerecht was een topper i al zijn eenvoud:
een prachtig lamskroontje van de plaatselijke schaapskooi uit Balloo, op 102*C gegaard, heerlijk rosé gebraden en super mals met een prachtige lamssmaak.
Het dessert was eenvoudig maar prima.
Prachtige wijnen van een kleine maar o zo mooie kaart.
Dit alles voor € 60,= per persoon!!!
Absolute aanrader.
Hilbrand Bodewes en vrienden
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op Valentijnsdag met mijn vrouw naar Taarlo getogen, waar we van tevoren heerlijk wandelden en incheckten in de B&B. Om 18.30 werden we begroet in Van Tarel. Het was nog rustig en we konden een tweetje uitzoeken. Chefkok Bauke Mulder verwelkomde ons en we bestelden een volledig vega 4-gangen menu. We begonnen met de huiswijn, sables fauves, en heerlijk brood tot de eerste gang arriveerde: geitenkaassoufflé. Heerlijk zacht en smakelijk en geserveerd op rode bietjes met een licht zurig contrast. Erbij dronken we een fles Condrieu Deponcins 2011 van Francois Villard; wat een genot, deze op eiken gerijpte viognier! Als tussengerecht koos ik voor de truffelrisotto, die wederom perfect was uitgevoerd. Mijn disgenote had voor de knolselderijsoep gekozen. Deze was met truffelolie ietwat te krachtig op smaak gebracht. Het was geen enkel probleem, ondanks dat het restaurant helemaal vol was gelopen, om een nieuw bordje te krijgen zonder truffelolie. De smaak was nu zeer zacht en verfijnd. Als hoofdgerecht kregen we de geroosterde wintergroenten geserveerd op quinoa; heerlijk en gezond. Erbij dronken we een fijne Chateau Neuf du Pape eveneens uit 2011. We sloten af met een chocolade brownie en een kaasplankje met tawnyport. De bekroning van een fijne avond!
Harry L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Een tijd geleden hebben mijn vrouw en ik hier gegeten. We waren erg positief verrast. Het eten was heerlijk, lekkere bijpassende wijnen gedronken. Zeker een aanrader om hier eens te gaan eten.
DeVosvanKlootwijk .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
''Hoe laat begint de voorstelling?'' Dat is het eerste wat je te binnenschiet als je de hoge zaal van Restaurant van Tarel binnenloopt. De eigenaresse blijkt inderdaad oude coulissen van een Gronings theater te hebben bemachtigd en heeft deze een prominente plaats gegeven in de eetzaal. Het bestendigt direct het gevoel van een avondje uit. In het dagelijks leven ben ik vegetariër maar voor een vers geschoten hertje wil ik best een uitzondering maken; enig geweld tegen dier en mens kan best z'n functie hebben. De ree liet zich echter excuseren; zij moest nog geschoten worden. Dus bleef ik mijn principes trouw en hield het op een pompoenrisotto en spaghetti met paddenstoelen. Dit bleek een gelukkige keuze en ik heb heerlijk gegeten. Toe was er een kastanjeparfait die alles uitstekend afrondde. De wijn heb ik mij als geheelonthouder (ook dat nog) niet laten smaken maar de andere gasten waren zeer enthousiast. Eten bij De Tarel is al met al een zeer genoeglijke ervaring, zelfs op een stille maandagavond in the middle of Taarlo.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Super lokatie, geweldige keuken. Drentse Gastvrijheid met hoofdletters.
We komen hier zeker terug, liever eerder dan later.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Op een mooie maandagavond in april belandden wij min of meer door een ingeving geleid in dit pastorale etablissement. We waren er eerder geweest, met niet heel duidelijke herinneringen behalve aan het gezelschap. Van Tarel bleek geopend, wachtend op gasten die deze avond maar spaarzaam kwamen. We hadden de strakgedekte tafels dus voor het uitkiezen, en we kozen voor het veilige midden, met zicht op de keuken en het omringende land.
Bij het aperitief van het huis hadden we, voor de komst van de kaart, alle tijd (zoals overigens ook later tussen de gangen door) om de omgeving in ons op te nemen. Die omgeving werd gedomineerd door prachtige, authentiek-klassieke decorstukken die wonderlijk contrasteerden met de strak-moderne lichtarmaturen, die op hun beurt weer enigszins detoneerden met de wat rommelige afwerking. Bijzonder, maar overwegend in positieve zin.
Belangrijker was natuurlijk de culinaire afwerking van ons driegangenmenu. En die was bijna perfect. De eerste gang: een frisse aspergesalade met ham van Drents heideschaap, en een fluwelen aspergesoepje met garnalen. De tweede gang: coquilles op een bedje van twee soorten 'zalvige' puree en enkele knapperige reepjes groente. De portionering was bescheiden, maar het was vooral de smaak die om 'méér!' vroeg. Het dessert, crème brulée: zonder meer heerlijk. De (witte) wijn van het huis, een sauvignon, voldeed voortreffelijk, en de bediening was prettig informeel.
Voor ons geldt nu: van Tarel, een parel in het Drentse landschap!

Geachte gast,
Hartelijk dank voor uw geweldig positieve recensie! Naar ik begrijp van mijn collega's was u op maandag 7 april jarig: het is fijn te horen dat uw ervaring bij ons op uw verjaardag zo positief en culinair smakelijk was!
Hartelijke groet, uw gastvrouw, Jo-ann.

Reactie van proever:

Geen dank, we hebben bij jullie echt goed gegeten. Ik heb twee kleine aandachtspuntjes buiten de recensie gehouden: hoofdgerecht (coquilles) had wat warmer mogen worden geserveerd (ook aan de kok doorgegeven) en de muziek was in het verder lege restaurant wat opdringerig. Verder graag tot ziens!

anf 2e reactie van restaurant:

Ik koppel nogmaals zeker terug met de kok, en het muziek, daar gaan we op letten!
Dank!
Heidebus .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Het was weer heerlijk! Beiden twee voorgerechtjes. Eerst krab en st jakobsschelpen. Heerlijk. Daarna zwezerik en houtduif in een bietenjus. De duif was lekker wild en saus zalig. De zwezerik zoals het hoort knapperig van buiten en heerlijk zacht van binnen. En overal lekker glas wijn bij.
En de crème brulee was overheerlijk.
Dank!
Koppel .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Gastvrije ontvangst in een prachtige boerderij. De binnenkant heeft absoluut aandacht nodig, hoewel dat wegvalt bij de heerlijke gerechten die op schitterende wijze gepresenteerd worden. De mogelijkheden van de versvhillende gangen vind ik een gouden greep. Wijnadvies is heel goed. Ook de non-alcohol was erg goed. Een viseter kan in december genieten van, krab kreeft, kaviaar, kabeljauw en coquilles. Een aanrader voor een prima prijs.
Heidebus .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Zeer vriendelijk en vrolijk ontvangen door de beide dames. Je voelt je echt welkom!
Begonnen met een heerlijke Viognier. De hele wijnkaart is trouwens mooi en verrassend en er zijn veel open wijnen die goed passen bij het eten.
We hadden een heerlijk subtiel voorgerecht. Zwezerik en roodbaars.
Beiden heerlijk klaargemaakt. We hadden zin in meer..
Het hoofdgerecht was rundvlees en kip-pesto. Het rundvlees was heerlijk. Maar heel jammer van de kip. Het was goed bedoeld, maar echt veel te veel. En in vergelijking tot het voorgerecht ook wel grof.
Jammer.
Maar toch : prettige eetgelegenheid en we komen zeker terug.
Maar volgende keer ga ik voor twee voorgerechten!,

EllenSmith .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Hier op zondag 12 mei met mijn vriend een 5-gangen verassingsdiner gegeten. Van tevoren een glas prosecco gedronken. Heerlijk wijntje!

Het eerste gerecht was een graskipsalade met selderij. Lekker fris en licht. Niet heel bijzonder verder, maar smaakte goed. Daarna kregen we een heerlijke aspergesoep met stukjes asperge erin. Tussengerechtje was wel ok. We kregen een stukje zeebaars met zongedroogde tomaatjes en gebakken aubergine. Wat we misten was een lekker sausje over de vis. Het was nu een beetje droog.

Het hoofdgerecht was een stukje kalfslende met Hollandse groenten (krieltjes, boontjes en worteltjes). Smaakte allemaal prima, alleen de groenten vonden wij wat saai. Hollandse groente eet je al vaak genoeg thuis. Ook misten we hier een lekkere jus voor over het vlees. We kregen in plaats van jus een stukje kruidenboter. Het smaakte zeker niet verkeerd, maar dit was een gerecht dat je zelf ook klaar kan maken. Het was allemaal wel zeer goed bereid.

Het dessert vond ik nog het speciaalst een rabarber sorbetijsje met een clafoutis van rabarer en een compôte van rabarber met een panna cotta erop.

Waar ik van onder de indruk was, waren de wijnen. Stuk voor stuk heerlijke wijnen met bijzondere en volle smaken. Wat dat betreft wel echt een aanrader.

Het eten was lekker en heel goed berid, maar niet super bijzonder. Ook de bediening in het restaurant was correct, erg vriendelijk en wist veel over het eten te vertellen.
John_1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Voor de eerste keer gegeten en we komen zeker vaker terug.
Door het mooie weer buiten op het terras gegeten met een prachtig uitzicht. Ook het eten was van een sublieme kwaliteit en zeer smaakvol klaargemaakt.