Van 't Spit

Dionne C.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
deSnob .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Zondagmiddag 18:00 uur. Het is bijna vol (en dat is het al snel, want niet veel tafeltjes) en de bediening is nog relaxted. Omdat ik dorst heb en niet kan wachten tot de bediening aan tafel komt, loop ik naar de bar en bestel een IPA (Brand). Geen tabbier, want dat komt in flutes van 025 cl had De-dorstige- Snob al snel gezien. Minus de schuimkraag houd je dan net een kattelebber aan pils over.

Goed, we komen voor de kip. En gewaarschuwd voor de dure side dishes bestellen we 1 kip de man met mayo. En daar kwam de kip. En de kok zag dat het goed was en de kip overwon. Heel mals, heel sappig en heel lekker. Mayo (huisgemaakt met knoflook) was eigenlijk overbodig maar combineerde uitstekend met de kip.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteravond met zes vriendinnen bij dit restaurant gegeten. Het was nog rustig en we kregen een grote tafel voorin het restaurant. Het eten was heerlijk, een halve kip is zeker genoeg met een paar heerlijke bijgerechten waaronder biologische friet en een groene salade.

Bediening is snel maar eerder onvriendelijk dan vriendelijk. Er kan geen glimlach vanaf en ze hopen dat je zo snel mogelijk weer weggaat. Heerlijk gegeten en een leuke inrichting maar bij het personeel kan zeker nog een hoop verbeterd worden!
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met z'n 6'en gegeten bij van 't spit. Beperkte keus maar dat weet je wanneer je er naar toe gaat: Kip van 't spit. De kip is prima, lekker gekruid, niet droog van binnen. Met de bijgerechten kan je wat variatie aanbrengen (maiskolf, salade, friet, appelmoes). Wel oppassen met het tempo van de bediening, voor je het weet sta je weer buiten dus als je even gezellig wilt kletsen, wacht dan met bestellen :-)
Als je snel, goedkoop en lekker wilt eten: een aanrader!
Bairbre S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Prijs kwaliteit helemaal goed, what you see is what you get! Ze weten hoe het moet, smaakvol, heel goede friet erbij en lekkere sausjes. Koolsalade ook erbij, homemade, lekker. Leuke tent, ontspannen sfeer!
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Toen we aankwamen was het nog lekker rustig, dus we konden een eigen tafeltje kiezen. Ondanks de grote afzuigkap hangt er een hoop rook in het restaurant, maar de deur stond open dus dat mocht de pret niet drukken. De bediening was vriendelijk en informeel, past wel bij de ietwat hipster-achtige sfeer. We bestelden allebei een halve kip, met verschillende bijgerechten.

Het eten kwam lekker snel, het was ook mooi om de keuken van dichtbij te zien (die zit midden in het restaurant). De kip was erg goed, helemaal gaar en mals van binnen, en lekkere smaak van buiten. De bijgerechten waren ook prima, geen grote porties (zeker voor het geld), maar ruim voldoende. Met een lekker drankje erbij was dit een prima ervaring.
Iertjee .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen zaterdag met een groep gegeten. Iedereen bestelde een halve kip en samen diverse bijgerechten gedeeld. Een halve kip was voor ons ruim voldoende. Fijn dat er veel keuze was uit verschillende sausjes! Verder vriendelijke en snelle bediening. Informele setting waar je gezellig met een groep maar ook met z'n tweeën kan eten en eventueel wat naborrelen!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Met zijn drieën gegeten, gegrilde halve kip met koolsla en frites. Leuk concept, maar als je dicht bij de gril zit is het erg warm! Leuke sfeer, dat wel!
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gisteren met onze lieve zoon even een hapje eten in de Pijp. Vervolgens gegaan naar " van'tspit" een aardige en professionele ontvangst van de bebaarde gastheer. Hij leide ons naar de keuken en vertelde de bereidswijze van de kip. De inrichting van het restaurant klopt, sfeervol en comfortabel. Johny Cash uit de luidsprekers kortom een goede sfeer. We bestelde 2 hele kippen met friet en appelmoes. Eten uit emaille schaaltjes en zalige kip met diverse sausjes. Heerlijk gegeten 1 bier 2 wijn 72,50 euro. Dat is geld maar sfeer, smaak en ambiance en wat wil je in de hipster place to be in de Pijp. Kortom wij hebben genoten van het heerlijke eten. Dus voor deze beleving krijg je hoge cijfers....
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Heel goed gegeten bij Van'tspit; een pretentieloze opzet. You get what you want. De kip was perfect klaargemaakt en de bijgerechten waren boven verwachting. De frieten waren "Belgisch" knapperig, mooie salade met goede dressing, heerlijke maiskolven, huisgemaakte appelmoes en de sausjes waren niet te versmaden. De bediening was prima en professioneel. Zeker een gelegenheid om nog eens te bezoeken.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
De kip en friet waren echt veel en veel te zout. En dan met extra zout. Heel erg jammer want volgens mij was de kwaliteit prima. De sausjes waren erg lekker, maar konden het teveel aan zout niet maskeren. Helaas. Ik kom hier niet meer terug.

Bediening was snel. Maar met onze klacht over teveel zout werd richting ons niks gedaan.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Kip lekker maar na veel goede verhalen had ik het iets hoger ingeschat. Bediening was vriendelijk maar vergat om bij iedereen drinken op te nemen en bracht de verkeerder bij gerechten. Wellicht wat weinig friet in een bakje maar de maiskolf en de sauzen zijn heerlijk.
De bediening vroeg vrij snel of we aan de bar verder konden borrelen, begrijpelijk want er willen vast meer mensen een hapje eten. Maar de bar is niet erg uitnodigend en geeft je toch een beetje vervelend gevoel. Al met al een prima tent.
Francoise V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Vorige week hier gegeten. Vond het tegen vallen. Halve kip voor 10,00 euro was erg karig (zat maar paar stukjes vlees aan), daarnaast een bakje patat en salade gedeeld met twee personen ruim 40,00 euro kwijt en ik had toen nog honger. Te simpel eten voor te veel geld..
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Het moge duidelijk zijn wat mensen hier komen eten. De kip is erg lekker, en de bijgerechten (friet, coleslaw, appelmoes) vullen dit mooi aan. De zelfgemaakte BBQ-saus is een feestje. Leuke stek zo in Amsterdam. Bediening amicaal en vriendelijk hoewel ze een aantal zaken vergaten bij ons (rekening, bijgerecht).
Jurjen85 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijke kip, goede sauzen, lekkere bijgerechten en vergeet geen cheesecake te bestellen. De kip is goed mals er erg smaakvol. Echt een aanrader. Het enige nadeel is dat je soms even op een tafel moet wachten.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Heerlijke kip! Dat is eigenlijk alles wat je hierover moeten weten. Menukaart: 1/1 kip of een 1/2 kip. Geen gekkigheid verder. Van 't spit serveert kip en dat doen ze geweldig. De (huisgemaakte) sausjes zijn daarnaast overheerlijk. Tip: Neem een 1/2 kip als je daarnaast nog een maiskolf en/of frietjes wilt (erg lekker) of neem een 1/1 kip als je alleen kip wilt. 4 Drankjes, 2x 1/2 kip, maiskolf, frietjes....38 euro. Top!
Nilüfer G.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Ze maken maar een ding, en dat doen ze goed. Een mals, sappig biologisch kippetje van het spit. Wij delen met zijn 2en 1 kip, portie friet en salade en zijn dan heel happy. Niks pretentieus, gewoon lekker.
Tes B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
wij zijn met twee in vantspit gegeten.wij hebben een halve kip met friet en mais gegeten ,mais was erg lekker maar kip is niet bijzonder!Het restaurant is mooi ingericht.
Yumika .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Je moet op tijd zijn, wat het is een klein restaurant en wordt druk bezocht. Basic, maar goede kwaliteit. De bijgerechten waren vers en goed op smaak. Voor de kip liefhebbers een must!
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Kip, kip en nog eens kip. We zijn voor een hele kip gegaan met met zn twee frietjes en lekkere saus erbij. Goed mals en lekker, mag ook wel als je alleen maar kip serveert. Zaak was wel erg druk, ons iets te druk. Op een rustiger moment willen we zeker terugkomen.