Van Stralen

Oudedijk 110 3061 AN Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van Stralen

Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Woensdag 26 oktober gegeten bij eetcafé van Stralen in Rotterdam. Een gezellig eetcafé waar goede producten worden gebruikt.
Voorgerecht carpaccio van ribeye met tonijnmayonaise. Hoofdgerecht runderentrecote met kruidenboter en gepofte aardappel. Goed bereid, zoals gevraagd medium rare en goede kwaliteit entrecote. Dessert dame blanche, ijs en slagroom prima, helaas was de chocoladesaus niet warm. Al met al is van Stralen een prima eetcafé.
Jessica P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Onwijs lekkere spare ribs gegeten. Zoon (10 jaar) heeft genoten van zijn sateschotel en verzuchte bij thuiskomst dat het zo lekker was. De bedieningsplaat erg vriendelijk.leuke meiden en een aardige (ik denk) leidinggevende/eigenaar. We komen graag nog eens terug.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vorige week weer eens onbeperkt gamba's gegeten bij Van Stralen. Dit kan de hele zomer. Heerlijke waren ze en goede patat erbij (gebakken in vers frituurvet, dat proef je). Lekker glaasje wijn en een prima bediening. De constante goede kwaliteit van zowel de bediening als het eten maakt dat wij hier regelmatig terugkomen.
Boonenklaas .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Laatst met vrienden gegeten bij Van Stralen aan de Oudedijk. Ik bestelde de ganzenbout, omdat ik nog nooit ganzenbout had gehad. Ik was positief verrast. Het smaakte erg goed. Het vlees was erg mooi gepresenteerd in combinatie met de saus die voorzien was van stukjes appel en krenten. Ik sloot af met een Crêpe Suzet. De presentatie van dit dessert had wat beter gemogen, het was niet zo fleurig als het hoofdgerecht. Service was prima, aardig personeel. Uiteindelijk wel lekker gegeten, maar het dessert had wat meer aandacht mogen krijgen.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Eten bij Van Stralen... Nu met vrienden. Zij voor het eerst, wij opnieuw. Gezien het mooie zomerweer nu - voor ons ook de eerste keer - op het terras. Het was weer goed toeven en heerlijk eten. Zoals altijd een hartelijke ontvangst en persoonlijke aandacht door Hans en Alexandra. Wat bij anderen niet wordt geschonken, is bij Van Stralen: La Trappe blond van de tap. Gamba's in overvloed en overheerlijke spareribs. Voor herhaling vatbaar!
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het betere eetcafé. Gezellig en lekker eten. Je voelt je echt welkom.
Heerlijke kalfslever! Prima Dam Blanche. Gewoon "ouderwets" goed!
Klovde .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Altijd goed bij Van Stralen! De bediening en eigenaar zijn heel vriendelijk, professioneel en klantgericht. Het eten is altijd goed en ook de prijs/kwaliteitverhouding is ook meer dan in orde.
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vrijdag avond gegeten bij van stralen vooraf de zelfgemaakte kreeftenbitterballen perfect van smaak en mijn tafel genoot had de coquilles met saffraansaus ook heerlijk als hoofd hadden we beide vis gebakken grietfilet en een tournedos van kabeljauw goede vis lekker vers en we kregen verse groenten bij het hoofdgerecht we hebben perfect gegeten vriendelijke vlotte bediening en een leuke ambiance we komen zeker weer is terug reserveren is gewenst het zat vol op de vrijdag!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Vanavond met een ploeg van zo'n elf man even gegeten bij Van Stralen. Altijd weer de vraag of voor zoveel mensen de gerechten tegelijk smakelijk geserveerd kunnen worden. Blij verrast! Vooraf waren de keuzes bekend gemaakt (malse kipsaté, spareribs, kabeljauw of biefstuk pepersaus). Alles werd gelijktijdig geserveerd. Smaakte geweldig, en zag er goed uit. Zelf had ik een biefstuk, medium gebakken, goed mals en bijzonder smakelijk. Leuke en goede garnituur, beetgaar, en lekkere gebakken aardappeltjes en frites (met mayonaise). Afgesloten met een heerlijk kopje koffie, inclusief een klein glaasje amaretto met een toefje slagroom.
Als gezegd: blij verrast. Eten ruim boven nieveau van een eetcafé. Gezellige bediening. Leuke ambiance. Aanrader, wat mij betreft!
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij komen hier regelmatig en als tevreden "vaste" klant wordt het toch eens tijd voor een recensie. De altijd vriendelijke bediening maakt de ontvangst bij binnenkomst hartelijk en plezierig. Alhoewel een eetcafé, wat duidelijk blijkt uit de aankleding en het interieur, zijn de gerechten origineel en wisselt de menukaart regelmatig. Veel seizoensgerechten, klassiekers, en aantrekkelijk geprijsde wijnen. Kortom heerlijk eten en drinken voor een eerlijke prijs.

De versheid van producten, de heerlijke smaak en de presentatie van de gerechten maakt het geheel meer een brasserie dan een eetcafé. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan in orde.
Nogmaals een compliment aan de keukenbrigade en de bediening. Een echte aanrader!
Janvanhoorn .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij komen nu al bijna drie jaar bij Van Stralen. Wij zijn er toevallig binnengerold omdat op maandag de meeste restaurants gesloten zijn. Gelukkig was er een plaatsje vrij, want het verdient aanbeveling om te reserveren. Omdat het prima beviel, eten wij er nu elke week en soms vijf keer per maand. Het heet eetcafé maar de menu's zijn van restaurantkwaliteit. De zaak is gezellig ingericht als bruin café en dat geeft je het warme gevoel van huiselijke gezelligheid. De eigenaar Hans is bijzonder voorkomend en de mensen van de bediening, waarbij wij Alexandra met name noemen, zijn erg vriendelijk en lief voor ons. De keukenbrigade bestaat standaard uit Ed en Jawed. Twee echte kanjers. Na drie jaar heb je het gevoel dat je bij vrienden komt eten. We noemen elkaar dan ook bij de voornaam. We krijgen altijd hetzelfde tafeltje en als wij 'aanschuiven' komen gelijk onze drankjes op tafel. Er is altijd tijd voor een praatje en iedereen is bijzonder geinteresseerd in onze privé-omstandigheden. En ook dat is hartverwarmend. Wij voelen ons altijd meer dan welkom en hebben nooit een teleurstellende ervaring gehad. We hebben er in die drie jaar twee keer een verjaardag gevierd en ook onze 55ste huwelijksverjaardag met dochters, schoonzoons en kleinkinderen.
Die etentjes waren een groot suk6 en wat normalerwijze niet op tafel komt, wordt gewoon geregeld. B.v. een Kir Royal voor het eten en een Spoom voor het hoofdgerecht. In een woord fantastisch en dat was de mening van mening van allen die bij deze gelegenheden aanwezig waren. Van Stralen is een echte aanrader. Van Stralen. De tent waar je wordt verwend.
Jan en Ingrid van Hoorn
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Altijd een drukke brasserie, we gingen voor de kalfslever niks op aan te merken goede kwaliteit rose gebakken met uitjes, spekjes en champignons heerlijke frietjes en goed gebakken aardappels. Vooraf de kreeftensoep en de carpaccio, en koffie na met heerlijke snoeperijtjes. Vriendelijke bediening, we komen graag terug.
CvdS_te_R .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een paar keer eerder hier gegeten dus het wordt tijd voor een recensie. De prijs-kwaliteit verhouding is meer dan goed. Prima overzichtelijke gevarieerde kaart.
Ook vanavond weer heerlijk genoten van een uitstekende maaltijd.
Helemaal niks mis mee met van Stralen.
Bloppie .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met vrienden hier gegeten. Eerst een broodje met smeersel en boter, goed. Mijn voorgerecht van coquilles was matig, kleine coquilles, te gaar en te vet evenals het bedje van groenten. Hoofd was zwezerik, dit had ik nooit gegeten, het vlees was aardig, maar de op het bord geserveerde garnituur was ver beneden de maat, gekookte aardappelschijfjes, wortel en peultjes en van alles twee stuks. Nee, voor mij voorlopig niet meer.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Bij Van Stralen eten, is altijd een avondje uit. De ruime keuze uit diverse gerechten - nu ook diverse wildgerechten - maakte het ons niet gemakkelijk. Uiteindelijk gekozen voor hertenzwezerik (als voorgerecht) en voor de fazantenboutjes, naast het keuzemenu: salade met een garnalenspiesje en een ossenhaasspiesje (voorgerecht), zeebaarsfilet (hoofdgerecht) en een appeltaartroosje met kaneelijs (nagerecht). Het geheel gecombineerd met een karafje rode huiswijn.

Onze complimenten aan de keuken: alle gerechten waren keurig opgemaakt en bijzonder smakelijk. De bediening - gisteren door Alexandra en haar collega - was als altijd: vriendelijk, attent, adequaat en zorgzaam.

Het is altijd weer goed toeven bij Van Stralen, waar we al zo'n twintig jaar komen.
F. V.
1 kop koffie
3-gangenmenu
Prijs € 40,25.

Prijs-kwaliteitverhouding 7,5
Het voorgerecht bestond uit een eendenborstfilet met een salade. De eendenborstfilet was van goede kwaliteit en goed gebakken. De salade bestond uit enige gesneden slasoorten en een matige dressing. De combinatie was niet geweldig. Het vlees was goed en goed bereid, de salade en de dressing lieten te wensen over.
Hoofdgerecht. Parelhoen met geitenkaas. De parelhoen was van goede kwaliteit en goed bereid. De kaassaus was eveneens heel smakelijk. De groenten die erbij geserveerd waren, lieten kwalitatief te wensen over. Het zag eruit als een “horecamix” van wortelen, sperziebonen, broccoli en bloemkool. Vermoedelijk uit de diepvries. In elk geval niet erg smaakvol.
Het nagerecht heette een trio van sorbetijs. In de praktijk waren het twee bolletjes kwalitatief goed sorbetijs en een bolletje vanille ijs.
De huiswijn, de sherry en de cognac courvoisier, waren van goede kwaliteit.
De sfeer van het restaurant is redelijk. Het is schoon en het is netjes ingedeeld. De bediening is nogal kortaf, meer “Crooswijks” dan ”Kralings”.
Wat opvalt was dat in het hele restaurant door middels van placemats geadverteerd werd voor mosselgerechten. Prachtige placemats met aanbevelingen voor mosselen in perfect foutloos
Frans. Gevraagd naar de mosselgerechten, antwoordde de bediende: dat was vorige week, maar deze placemats moeten ook nog op.
Weinig smaakvol is ook dat in de herentoiletten boven het urinoir in een lijstje de actuele menukaart hangt. Kortom, onvoldoende gevoel voor decorum.
Prijs-kwaliteitverhouding een 7,5, goeddeels gebaseerd op de relatief lage prijs. Zonder kostenverhoging zou er een heleboel beter kunnen in dit restaurant.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Heden hier weer eens geweest. Eerst weggestuurd omdat het echt vol zat. Uurtje later teruggekomen. Allereerst een salade met mozzarella, chorizo, en zo gehad. Heel smakelijk. Daarna gesmoorde konijnenbout met diverse toebehorens. Ook niet veel mis aan. Tenslotte een creme brulee. Goed op smaak, pudding iets te dun. Nou ja, waar gaat het over...Tafelgenote was ook heel tevreden. Prima gegeten, aangename bediening, zaak staat wat te vol met tafeltjes.
Boco010 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
de gastheren Hans en Gerard en het team zijn toppers en zorgen voor een intieme sfeer met veel aandacht voor de wensen van de gasten. wisselend menu en toppers op de kaart
BK010 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Eindelijk weer eens gegeten bij Van Stralen. Was als vanouds heerlijk en gezellig! De toppertjes van de chef zijn een aanrader. De bediening is hartelijk, vlot en bovenal attent. We kijken uit naar de volgende keer!
Muriel A.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Bediening wat traag,wel vriendelijk Eten veel te veel,erg zout en vet. Brocolisoep veel te zout voor mij.Ik kreeg bij mijn kabeljauw filet een bakje bakvet wat er niet smakelijk uitzag en wat ik niet begreep,een botersaus had beter geweest. Eten van de kinderen ok,maar zeker niet wat je verwacht voor dat geld. We hebben het dessert overgeslagen.Wij zullen helaas niet terugkomen.