Halve fles mineraalwater

9,1

Jouw recensie over het restaurant Van Speyk

Anne V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Lekker gegeten, beetje duur, attente bediening.
nicola J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Amazing
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Na een positieve ervaring van een collega besloten we om Van Speyk eens te proberen. Normaal gesproken associeer ik dit deel van het centrum met slechts één ding en dat zijn toeristen. Nu heb je natuurlijk toeristen en je hebt toeristen maar bij Van Speyk komen beslist geen backpackers en coffeeshopbezoekers waaraan de buurt zo rijk bedeeld is. De zaak bestaat uit een langwerpige ruimte met een hoog plafond en muren van oud metselwerk die beneden gelambriseerd zijn. En hoewel Van Speyk officieel aan de Spuistraat ligt, is er ook een ingang aan de Nieuwezijds. De service was uitstekend en hetzelfde kan gezegd worden van de gerechten. We hadden de gegratineerde uiensoep en de salade met portobello, geitenkaas, gemarineerde vijgen en rodeportdressing vooraf. Daarbij werd lekker brood met boter geserveerd. Als hoofdgerecht hadden we de sukadelapjes met een groentenstamppot, rookworst en jus en de gegrilde ossenhaas met pepersaus, aardappelgratin en seizoensgroenten. Als nagerecht kozen we voor het taartje van chocoladeganache met een hazelnootkrokantje en bloedsinaasappelsorbet. Erg smakelijk allemaal. De syrah, die ook per glas te bestellen was, was uitstekend.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Eten was gewoon goed en naar verwachting. Uitstekende bediening. Goede maar wat saaie ambiance, wat missch lag aan het publiek van dat moment.
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Het was een zeer aangename avond!
Marjon R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Goede kwaliteit,vriendelijke bediening(althans de dames aan onze tafel). Prima sauvignon per glas verkrijgbaar.
Juiste locatie om avond te genieten van het eten en elkaar!
Marjon R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten....Alles even smaakvol en mooi opgediend! Goede sauvignon per glas! Vriendelijke bediening(althans de dames aan onze tafel) en leuke tent om een avond te genieten van het eten en elkaar!
petracom .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
De eetzaal van dit brasserie is warm en charmant, met blootgestelde bakstenen, houten lambrisering, houten balken en kroonluchters. Het eten is eenvoudig en gemoedelijke sfeer. Mijn vriend's gefrituurde foie gras pan was goed uitgevoerd en heerlijk. Ik had de pompoen soep, die smakelijke voeding maar een beetje waterig en een dol op roomkleurige ontbrak. We hadden de ribeye steak en lamsribbetjes, respectievelijk, en beiden waren mooi gekookt en geserveerd met goede chips en verschrikkelijk, smakeloos gekookte groenten. Voor het dessert, was de appel taart goed, maar het vanille ijs was vanaf essentie in plaats van de bonen en wellicht winkel hebben gekocht. De kaastaart en bessen waren mooi, maar ik had liever een gebakken kaastaart. We hadden een goede Canadese Cabernet sauvignon tegen een redelijke prijs. Het personeel was aangenaam en het tempo niet gehaast
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Op vrijdagavond dit restaurant uitgezocht. De ontvangst was prima en we konden een tafel uitzoeken (dus aan het raam!). Nadat we de kaarten hadden ontvangen (vergat hij de drankjes op te nemen), maar dit kwam goed met het bestellen. 1 persoon ging voor het menu (3 gangen) en een voor a la carte. Het menu bestond uit een salade, zeer netjes opgemaakt en prima op smaak. Daarna een hazepeperstoofpotje (heerlijk op smaak) met passende garnituur en goed gegaard stoofpeertje. Hierna werd het geheel afgesloten met een chocodessert. De overzijde had een lamsgerecht (heerlijk) en na eenzelfde chocodessert. De gerechten waren prima, goede porties en goed op smaak. Overal: eten zeer goed, goed op smaak, bediening attent en niet te aanwezig. Decor: brasserie met 2 ingangen, netjes ingericht ruime opzet. Nadeel de steile trap naar beneden. Eveneens prima prijs kwaliteit verhouding.
Evert S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Jongens!! Wat was het lekker. Ik was vandaag met een vriend wezen eten bij Van Speyk in de Spuistraat. Lamsrack had ik gekozen. Met sperzieboontjes, (haricots verts) en aardappeldingetjes. De haricots verts hadden een heerlijke smaak. Daarvoor hadden we een truffelsoepje. Ook lekker. Heel verzorgd was alles. Mijn vriend had iets met eend; Confit de Canard en dat viel ook in de smaak. Lekker biertje erbij: van brouwerij 't IJ. Ik kom weer terug. De bediening was heel vriendelijk. Lieve mensen zijn het.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
De kaart is zeer traditioneel Frans en bevat weinig verrassingen of creativiteit. Ik had daarom gehoopt dat de uitvoering perfect was. Dat is niet zo. De dertien in een dozijn garnalenkroketjes worden geserveerd met een cocktailsausje dat uit een potje lijkt te komen, de scholfilet (geserveerd met friet en een slaatje) is aan de droge kant en dat dat geldt ook voor de tarte tartin. Bij een eetcafé zie je dat door de vingers, maar gezien de aankleding en de prijzen heeft men hier meer pretentie en die wordt niet waargemaakt. Het ribstuk is de uitzondering: dat smaakt wel, gewoon een goed stukje vlees. Ook de frietjes zijn lekker.
De bediening laat helaas wat steken vallen; verschillende mensen komen achter elkaar vragen of alles naar wens is, een wijn die we hadden geproefd en die ons niet smaakte wordt ons opnieuw aangeraden. Men is vriendelijk, maar weinig persoonlijk. Voor 60 euro per persoon eet je elders veel beter.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Omdat we 5 minuten te laat waren bleek onze tafel net vergeven aan anderen toen we binnenkwamen. Dus moesten we buiten op een klein terrasje even wachten. Van Speyk is een succesvolle zaak in een deel van de Spuistraat waar je anders niet gauw komt. Je zit er dicht op elkaar. Eenmaal aan tafel verliep het eten vlot. Heerlijke foie gras de canard, ook de hoofdgerechten (voor de een zeetong, voor de ander sudderlapjes met stamppot) erg lekker. Voor herhaling vatbaar.
Machiel L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Prima restaurant maar lijk wel of de tijd heeft stil gestaan...
Eendenborst met sinasappel saus kan in deze tijd echt niet meer volgens mij.
Verder prima middle of the road maar echt verrassend is het allemaal niet.
Moet denk ik een beetje met de tijd mee
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ik vind het altijd lekker eten bij Van Speyk, personeel is vriendelijk en snel.
Ben er al meerdere malen geweest en ik ben altijd happy als ik weg ga!
karen
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Afgelopen maandag hier met 27 man gegeten. We hadden van tevoren a la carte doorgegeven wat we zouden eten, 3 gangen voor 42,50 per menu. Voor de rest gekozen voor water op tafel en de merlot en chardonnay flessen. De mailwisseling van te voren over onze wensen ging erg smooth. Op de dag zelf werden we goed ontvangen. Het voorgerecht duurde iets langer dan we hadden gewild, maar daarna ging alles in een goed tempo. Het eten was heerlijk (lams, rib eye, zeebaars en confit de canard), de service was goed. Enige punt: chaos bij de gerechten omdat de meesten niet meer wisten wat ze hadden, waarop ik ingreep en een ieders naam opnoemde om er zo achter te komen welk gerecht bij wie hoorde.
Floor T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
De derde keer dat ik hier at. Goed eten, vriendelijke service. Het hoofdgerecht vind ik qua portie iets te klein (ik had de zeebaars) maar smaakte heel goed. Ik had nog wel een dessert nodig. Het kaasplankje hebben ze voor mij iets aangepast, heel vriendelijk en was heerlijk met vijgenbrood en stroop!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Van Speyk is een mooi restaurant met een prima bediening.Alleen jammer dat mijn man bij zijn escargots geen stukje stokbrood kreeg!Verder was alles heerlijk en gezellig.
Philip W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Als je binnenkomt dan valt je meteen de ambiance op. Grote prachtige kroonluchters, tafels mooie gedekt met linnen. Bij binnenkomst werden we hartelijk begroet door de gastheer. Eenmaal aan tafel werden we keurig bedient. Er is ruime keuze uit klassieke en spannende gerechten. Mijn tafelgenoot ging voor de coquilles welke perfect waren. Zelf koos ik voor een klassieke uiensoep. Als hoofd hadden we vis en een lams-rack, die laatste was briljant. Over briljant gesproken..... het dessert!! De cheesecake is verrassend en een door de keuken bedachte appeltaart was echt heerlijk... vraag er naar! Onze verwachtingen zijn overtroffen en komen graag terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Eten bij Van Speijk is eigenlijk altijd lekker. Maar, ook hier gaat er wel eens wat mis. Droge witte Chileen vooraf is erg lekker. De voorgerechten (Ganzenlever en Hollandse garnalencocktail) zijn smakelijk en worden mooi gepresenteerd. Bij het hoofdgerecht gaat het in één geval mis. De Hollandse stamppot is prima. Het lamsrack ziet er uit om van de watertanden, maar is helaas niet om door te komen! Hij gaat terug naar de keuken, maar is ook na nieuwe bak- of braadtijd niet te snijden. Geen idee wat er mee is; de smaak is voortreffelijk, het vlees is alleen te stug en taai om - zelfs met het bijgeleverde steakmes - tot eetbare proporties terug te brengen. Men put zich uit in verontschuldigingen en biedt onmiddellijk aan iets anders te laten bereiden en, omdat ik dat niet wil, gaat de lamsrack meteen van de rekening af. Bij het overigens goede kaasplankje wordt nog een heerlijk glas port aangeboden ter verdere goedmaking. Ondanks de misser met het hoofdgerecht hebben we genoten van een gezellige avond, met prima bediening en een heel goede service. Niet de fout telt, maar de reactie daarop. En die was dik in orde. We komen zeker terug.
harriet K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
mooie zaak, vriendelijk personeel, lekker eten. ik had vooraf een perfecte uiensoep. de vegetarische linzen schotel was minder pittig dan beloofd, maar wel lekker. mijn tafelgenoten hadden slakken met een voortreffelijke saus als voorafje. we komen zeker terug!