Van Schaik

Dorpsstraat 62 1536 AH Markenbinnen Nederland Kaart

Over het restaurant Van Schaik

Je zou het dorpje zo voorbij rijden: Markenbinnen. Niet doen! Ga voor de heerlijkste gerechten en een gastvrijheid met hoofdletters het dorp in. Geniet bij Restaurant van Schaik niet alleen van die gastvrijheid, maar laat ook je zintuigen genieten. Van bijvoorbeeld ook van gerookte zalm, gebakken coquilles, runderbavette en heerlijk zoet dessert of juist een hartig kaasplankje.

Glas champagne

9,6

Jouw recensie over het restaurant Van Schaik

Henk D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Met 12 personen in Marken Binnen geweest. Leuke en ongedwongen sfeer door de huiselijke aankleding. Eten is zeer smaakvol en men heeft oog voor de opmaak van de gerechten. Het zag er geweldig uit. Attente bediening. De Zuid Afrikaanse wijn was fantastisch. Komen hier zeker weer terug.
John E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Afgelopen zaterdag hier met mijn vrouw gegeten. Het was niet alleen een feest voor de papillen maar ook voor het oog.
Zelden heb ik de diverse gangen zo verzorgd gepresenteerd zien worden. Daarbij bij elke gang een bijpassende wijn, met een verhaal. En niet zomaar wijn, maar echt goede wijnen. Dit is een van de weinige plekken waar je nog in de watten wordt gelegd, en waar geen concessies op kwaliteit wordt gedaan. Superplek, supermensen. Ik kan echt geen minpuntje ontdekken, of het moet zijn dat de lat al hoger ligt. Top !!
Anouschka K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Wat een heerlijke ontdekking! Gisteravond gegeten bij Van Schaik via de actie van Social Deal, waarbij je twee 3-gangen diners voor de prijs van één kreeg. En je mag van de hele kaart kiezen, wat ik echt een heel groot pluspunt vind. Het eten was erg lekker en we hadden er ook prachtige bijpassende wijnen bij. Voorafgaand aan het voorgerecht kregen we broodjes met een gember-kerriesaus: bijzonder, maar ook zeker lekker. Erbij kozen we voor een roze port van Doña Antonia, lekker fris en zoetig. Vooraf gamba’s en gebakken coquilles (plus apart het laatste beetje ceviche) gekozen. Erbij dronken we een witte, bijna rosé viognier. En als hoofdgerecht zwaardvis en struisvogelbiefstuk. Heerlijk klaargemaakt, met verrukkelijke sausen en garnituur. Hierbij kregen we een bijzondere rode Franse wijn uit 2008 (naam helaas niet onthouden). Aangevuld met frietjes en salade was het helemaal af. We hadden geen plek meer voor een dessert en kozen voor een goede cappuccino. Dit werd niet op de bon gezet, aangezien we geen dessert hadden gekozen. Al met al een top ontdekking in een super lief klein dorpje!
Henry V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Geweldige ervaring om hier geweest te zijn. Zoals eerder gemeld verstaan de gastheer en-vrouw hun vak. Zeer persoonlijke service, maar niet te opdringerig. Gastheer weet precies de wijn bij de spijs voor je te kiezen. Eten was ook heerlijk. Was zeker niet de laatste keer!
GJ V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Gekozen maaltijd bleef ZEER beneden de( in Iens) gestelde verwachtingen.
Prijs/kwaliteit voldeed absoluut NIET.
Bv glaasje medium sherry was niet te drinken en dat voor de gevraagde prijs .

Voor ons geldt: Eens maar nooit weer!
Martine D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Wat hebben we hier heerlijk gegeten! Het restaurant ligt goed verscholen in het kleine plaatsje Markenbinnen maar we zijn blij dat we gisteren de afslag hebben genomen. Een fijne gastheer en gastvrouw en heerlijke verrassende gerechten met een goed advies over wijn. Het is wat ons betreft niet de vraag óf maar wanneer we hier weer terug gaan komen. Echt een aanrader!
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Huiskamergevoel met heerlijk en goed eten. De tafels staan niet te dicht op elkaar. De bediening heeft aandacht voor je. Bij binnenkomst stelde de gastvrouw zich aan ons voor en even later de eigenaar ook. Hij kwam het menu toelichten. Kennis van wijnen in huis. Je merkt dat hier mensen met passie aan het werk zijn. Voor ons het eerste bezoek, maar we komen zeker nog eens terug!
Michelle S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Wij hebben er nu voor de 2de maal gegeten en het was wederom een leuke ervaring.
Je wordt gastvrij onthaalt & zowel de gerechten als de dranken worden uitgebreid toegelicht.
Het is een restaurant dat zegt "doe maar lekker normaal en geniet"
Erg goed & voor herhaling vatbaar!
Olga O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Persoonlijke aandacht en warme sfeer
gezellige_eter .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Goede keuken met goede wijncombinaties. Na wat getwijfel (zo veel lekkers) onzerzijds mochten we ieder 3 halve voorgerechtjes nemen. Tikkeltje anders, zo hadden we vitello (prachtig vlees!) met krab ipv de uitgekauwde tonnato en dan nog een sushi maki van coquille bovenop. Bas (eigenaar, gastheer, sommelier) ging los door dit te combineren met een exclusieve koude sake. Nooit geweten dat sake zo fijnbesnaard kon zijn. De coquilles met truffelrisotto en krokant gebakken rauwe ham waren om je vingers etc... gecombineerd met een Provence Viognier, krachtig en vol. Daarna een marbre van eend met een Sol Malaga gemaakt van oa PX druiven. Hier werden we even stil van. Zo volmaakt. Of we nog honger hadden en een hoofdgerecht wilden. Honger niet, maar zin wel! langzaam gegaarde sucade met zilveruitjesjus maakt een stevig gerecht waar de Primitivo met een neus zo kruidig dat je een VOC magazijn instapte volledig tot zijn recht kwam. Koffie na en een prettige rekening maakte dit uistapje compleet. Bas, we'll be back!
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Uitstekend eten met zeer verfijnde smaken. Daarbij door Bas de beste geselecteerd wijnen van de wereld. Dit is niet eten, maar dit is genieten in een avond vol met smaak explosies. Een aanrader voor iedereen en daarbij een zeer persoonlijke bediening waardoor dit een avond is vol genieten.
Thanks voor deze avond????????
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Gezellig en smaakvol ingericht.
Het eten is heerlijk
Marja C.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Fantastisch gegeten in een gezellige sfeer. Goede kennis van wijnen. Je voelt je hier direct thuis door de ongedwongen leuke bediening. Zeker een aanrader.
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Prima restaurant met gezellige eigenaars op een mooie locatie, niet te formeel, heerlijke gerechten en top wijnen
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
vanavond special gegeten japans
in het restaurant
was goed en de sake was uitzonderlijk
met goede uitleg van de patron
het was een fijne avond met vriendelijke bediending
een aanrader
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heerlijk gegeten en voelde me heel op me gemak. De gastvrouw en gastheer zorgen daar ook voor.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Weer heerlijk gegeten!
Heleen W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Ontzettend lekker gegeten! Gastheer en -vrouw zijn enorm hartelijk.
Wij komen zeker terug!
Karinkim M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Klein gezellig restaurant. Vriendelijke en spontane bediening en eigenaren. Liefhebber van wijn Bas verteld jou graag welk van de 50 wijnen hij adviseert bij jou gekozen gerecht. Toch liever een biertje ook hier is volop keus voor een passend glas.
De gerechten zijn vers en heerlijk. Staat de paling op het menu, kies deze vers gerookte paling van de Woude zeker. Om je vingers bij op te eten. Ik kon niet kiezen bij het toetje dus heb mij laten verrassen door de 5 zoetigheden, dit heeft gesmaakt.
Prijzen dranken (wij hadden diverse wijnen en koffie) zijn niet hoog. Prijzen van de voorgerechten vonden wij iets aan de hoge kant. Al was de paling prima geprijsd.

Wij komen zeker een keer terug.
Dit restaurant zit wel verstop in het rustige plaatsje Marken-binnen. In no time ben je er vanaf Amsterdam, Purmerend, Zaanstad, Wormerland dus in zeg probeer zeker eens een keer.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Goed,Heel goed. Fijne gastheer en gastvrouw, menukaart uitgebreid toegelicht, heerlijke, eerlijke gerechten. Lekkere wijnen en een eigen witbier. Goede portitionering van de gerechten. Het motto "alles kan" ook heel fijn voor onze dochter die mee was. Gezellige ongedwongen sfeer. Mooie binnentuin. Het beste restaurant waar ik tot nu toe gegeten heb. Top.