Van Schaik

Dorpsstraat 62 1536 AH Markenbinnen Nederland Kaart

Over het restaurant Van Schaik

Je zou het dorpje zo voorbij rijden: Markenbinnen. Niet doen! Ga voor de heerlijkste gerechten en een gastvrijheid met hoofdletters het dorp in. Geniet bij Restaurant van Schaik niet alleen van die gastvrijheid, maar laat ook je zintuigen genieten. Van bijvoorbeeld ook van gerookte zalm, gebakken coquilles, runderbavette en heerlijk zoet dessert of juist een hartig kaasplankje.

Glas champagne

gerrit S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
vanavond special gegeten japans
in het restaurant
was goed en de sake was uitzonderlijk
met goede uitleg van de patron
het was een fijne avond met vriendelijke bediending
een aanrader
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heerlijk gegeten en voelde me heel op me gemak. De gastvrouw en gastheer zorgen daar ook voor.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Weer heerlijk gegeten!
Heleen W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Ontzettend lekker gegeten! Gastheer en -vrouw zijn enorm hartelijk.
Wij komen zeker terug!
karinkim M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Klein gezellig restaurant. Vriendelijke en spontane bediening en eigenaren. Liefhebber van wijn Bas verteld jou graag welk van de 50 wijnen hij adviseert bij jou gekozen gerecht. Toch liever een biertje ook hier is volop keus voor een passend glas.
De gerechten zijn vers en heerlijk. Staat de paling op het menu, kies deze vers gerookte paling van de Woude zeker. Om je vingers bij op te eten. Ik kon niet kiezen bij het toetje dus heb mij laten verrassen door de 5 zoetigheden, dit heeft gesmaakt.
Prijzen dranken (wij hadden diverse wijnen en koffie) zijn niet hoog. Prijzen van de voorgerechten vonden wij iets aan de hoge kant. Al was de paling prima geprijsd.

Wij komen zeker een keer terug.
Dit restaurant zit wel verstop in het rustige plaatsje Marken-binnen. In no time ben je er vanaf Amsterdam, Purmerend, Zaanstad, Wormerland dus in zeg probeer zeker eens een keer.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Goed,Heel goed. Fijne gastheer en gastvrouw, menukaart uitgebreid toegelicht, heerlijke, eerlijke gerechten. Lekkere wijnen en een eigen witbier. Goede portitionering van de gerechten. Het motto "alles kan" ook heel fijn voor onze dochter die mee was. Gezellige ongedwongen sfeer. Mooie binnentuin. Het beste restaurant waar ik tot nu toe gegeten heb. Top.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Heerlijk gegeten in de sfeervolle binnentuin. Smaakvolle gerechten, persoonlijke aandacht, mooie verhalen bij iedere wijn. Echt een aanrader en een aanwinst voor de omgeving.
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Uitstekend eetadres op een prachtige locatie, dichtbij Amsterdam en Alkmaar maar het rijden meer dan waard. Bas en Karin zijn 2 geweldige en ervaren horeca-stel, met veel bezieling en passie en dat proef je! Prijs en kwaliteit is uitstekend, je krijgt waar voor je geld en heleboel extra's erbij !
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Een goed en gezellig adres om een avondje heerlijk te genieten van de uitstekende gerechten tegen een prima prijs. Het warme ontvangst, de passie en kennis van de gerechten en wijnen, dat door Bas en Karin met veel enthousiasme wordt geserveerd, is gewoon top. Een aanrader, mooie locatie om lekker buiten te zitten...en dat vlakbij Amsterdam en Alkmaar / De Rijp. Hier komen wij graag weer terug...was al de 4e keer mmhm!
Lia M.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Restaurant van Schaik is een juweeltje verstopt in het groen van Markenbinnen, een plaatsje waar ik als Amsterdamse nog nooit van had gehoord, maar slecht 25 minuten rijden van Amsterdam is
Heerlijk in de binnentuin gezeten en bedient door een zeer vriendelijk echtpaar dat er de scepter zwaait
Mooie wijnen en voortreffelijke gerechten alles vers en goed op smaak, hier kom ik zeker terug
Al met al gezelligheid in een oase van rust en waar ze weten hoe ze de gasten tevreden moeten stellen
Margreet T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gisteren avond(1 april) daar gegeten. Je bent daar echt "uit", zeer plezierige bediening en heerlijke sherry!! Het eten was voortreffelijk en je zit daar echt op je gemak. Wij komen zeker terug, M. Tushuizen-Poelstra
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Na een lange periode weer eens hier gegeten.(nieuwe eigenaar) Wat een leuk ontvangst.
Heerlijk gegeten en maar vooral ook die passie over het eten wat Bas erbij verteld.
Ook erg leuk dat de zalm aan tafel wordt gesneden, en ook daarbij verteld Bas waarvandaan de zalm komt en hoe deze is gerookt. Maar ook de info die je krijgt over de wijnen.
Al met al was dit gewoon een heerlijk avondje eten en genieten. Een aanrader als je ECHT wilt uiteten. Wij komen hier zeker terug.
J@n10 V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Geweldige gastheer die buiten de de uitleg van de spijskaart de wijnen die je bij elk gerecht kunt bestellen (geheel vrijblijvend) kort en bondig toelicht. Bubbels vooraf, aanrader! Mooie gerechten, kwaliteit, betaalbaar, no nonsens sfeer, sfeervol ingericht, top avond!
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten, gezellig sfeer en mooie wijnen met een goed verhaal.
Fijn ook dat het restaurant op maandag open is, kom je niet veel tegen!!
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Tijdens een fietstocht hier vanavond gestrand om in eerste instantie alleen wat te drinken. Echter waren we verrast over hoe fijn we op het terras met natuur er omheen konden zitten en hoe vriendelijk we werden ontvangen dat we ook om de kaart hebben gevraagd. Overzichtelijke kaart en de gerechten die we hadden uitgezocht waren allemaal echt heerlijk! We hadden als voorgerecht de gerookte runder ribeye, een lekkere variant op de carpaccio. Als hoofdgerecht tournedos, nog nooit zo lekker op smaak en gebakken gehad! Mijn partner een heerlijke sate met erg smaakvolle satesaus. Als nagerecht een chocolade taartje met witte chocolademouse echt een aanrader. Gratis water op tafel en lekkere broodjes vooraf! Onze avond is hier top geweest en komen hier zeker weer terug!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Van Schaik is gevestigd in het pittoreske Markenbinnen. Een prachtig plaatsje wat niet meer dan rust uitstraalt. Zo'n dorpje waar men de vitrage opzij schuift als er een auto voorbij rijdt, als er al een auto voorbij komt.
Ik ben hier al eens eerder geweest alleen beperkten we ons toen tot wat glazen wijn en tapa's. Wat nog goed in mijn geheugen stond was de aan tafel gedraaide steak tartaar. Die was werkelijk overheerlijk en met dat in mijn gedachten betraden we het restaurant en ik hoopte dat we opnieuw op iets dergelijks werden getrakteerd. Mijn hoop was niet ongegrond want bij binnenkomst zag ik gelijk een grote uitgeholde Parmezaanse kaas en ik vermoede al in welk gerecht die een hoofdrol zou spelen. Mijn keuze voor het hoofdgerecht stond gelijk al vast. De kaas wordt geflambeerd met Grappa en de gesmolten kaas wordt vermengd met spaghetti. Meer heb je eigenlijk niet nodig maar de daarbij geserveerde gamba's maakten het gerecht compleet. Tot aan het dessert heb ik de menukaart eigenlijk niet nodig gehad want als dagspecialiteit stond Bouillabaisse op het bord vermeld wat mijn keuze voor het voorgerecht makkelijk maakte. Een dergelijk gerecht verwacht je niet snel in midden in de polder maar hun uitvoering was voortreffelijk. Om af te sluiten een crème brulee, een klassieker ik altijd moet kiezen als die op de kaart staat en wederom werd ik niet teleurgesteld. Dat mijn tafelgenoten ook zaten te genieten was duidelijk door de stiltes die er vielen zodra de gerechten op tafel stonden. Alleen het geluid van bestek was hoorbaar met hier en daar een knorretje.
Door de eigenaar wordt je binnengehaald alsof je familie bent en zijn benadering is los en informeel. Het feit dat hij met korte broek en slippers loopt (het was een warme dag) maakt dat eigenlijk bij binnenkomst gelijk al duidelijk. Het kan mij niet echt boeien en je vergeet het sowieso vrij snel want je wordt uitstekend bedient en bovendien bevat hij een enorme kennis over wijn en bij elke die hij serveert heeft hij een gedetailleerd verhaal.
We begonnen trouwens op het mooie terras waar we werden gebombardeerd met lekkere hapjes toen we de keuze hier voor aan hun overlieten. Voor mij nog geen wijn hierbij want ze bleken ook nog eens mijn favoriete bier (Skuumkoppe) op de tap te hebben. Dat was een mooie manier om de avond af te trappen en we hebben voor het diner nog even heerlijk buiten gezeten in Markenbinnen.