Van Schaik

Dorpsstraat 62 1536 AH Markenbinnen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van Schaik

Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten, gezellig sfeer en mooie wijnen met een goed verhaal.
Fijn ook dat het restaurant op maandag open is, kom je niet veel tegen!!
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Tijdens een fietstocht hier vanavond gestrand om in eerste instantie alleen wat te drinken. Echter waren we verrast over hoe fijn we op het terras met natuur er omheen konden zitten en hoe vriendelijk we werden ontvangen dat we ook om de kaart hebben gevraagd. Overzichtelijke kaart en de gerechten die we hadden uitgezocht waren allemaal echt heerlijk! We hadden als voorgerecht de gerookte runder ribeye, een lekkere variant op de carpaccio. Als hoofdgerecht tournedos, nog nooit zo lekker op smaak en gebakken gehad! Mijn partner een heerlijke sate met erg smaakvolle satesaus. Als nagerecht een chocolade taartje met witte chocolademouse echt een aanrader. Gratis water op tafel en lekkere broodjes vooraf! Onze avond is hier top geweest en komen hier zeker weer terug!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Van Schaik is gevestigd in het pittoreske Markenbinnen. Een prachtig plaatsje wat niet meer dan rust uitstraalt. Zo'n dorpje waar men de vitrage opzij schuift als er een auto voorbij rijdt, als er al een auto voorbij komt.
Ik ben hier al eens eerder geweest alleen beperkten we ons toen tot wat glazen wijn en tapa's. Wat nog goed in mijn geheugen stond was de aan tafel gedraaide steak tartaar. Die was werkelijk overheerlijk en met dat in mijn gedachten betraden we het restaurant en ik hoopte dat we opnieuw op iets dergelijks werden getrakteerd. Mijn hoop was niet ongegrond want bij binnenkomst zag ik gelijk een grote uitgeholde Parmezaanse kaas en ik vermoede al in welk gerecht die een hoofdrol zou spelen. Mijn keuze voor het hoofdgerecht stond gelijk al vast. De kaas wordt geflambeerd met Grappa en de gesmolten kaas wordt vermengd met spaghetti. Meer heb je eigenlijk niet nodig maar de daarbij geserveerde gamba's maakten het gerecht compleet. Tot aan het dessert heb ik de menukaart eigenlijk niet nodig gehad want als dagspecialiteit stond Bouillabaisse op het bord vermeld wat mijn keuze voor het voorgerecht makkelijk maakte. Een dergelijk gerecht verwacht je niet snel in midden in de polder maar hun uitvoering was voortreffelijk. Om af te sluiten een crème brulee, een klassieker ik altijd moet kiezen als die op de kaart staat en wederom werd ik niet teleurgesteld. Dat mijn tafelgenoten ook zaten te genieten was duidelijk door de stiltes die er vielen zodra de gerechten op tafel stonden. Alleen het geluid van bestek was hoorbaar met hier en daar een knorretje.
Door de eigenaar wordt je binnengehaald alsof je familie bent en zijn benadering is los en informeel. Het feit dat hij met korte broek en slippers loopt (het was een warme dag) maakt dat eigenlijk bij binnenkomst gelijk al duidelijk. Het kan mij niet echt boeien en je vergeet het sowieso vrij snel want je wordt uitstekend bedient en bovendien bevat hij een enorme kennis over wijn en bij elke die hij serveert heeft hij een gedetailleerd verhaal.
We begonnen trouwens op het mooie terras waar we werden gebombardeerd met lekkere hapjes toen we de keuze hier voor aan hun overlieten. Voor mij nog geen wijn hierbij want ze bleken ook nog eens mijn favoriete bier (Skuumkoppe) op de tap te hebben. Dat was een mooie manier om de avond af te trappen en we hebben voor het diner nog even heerlijk buiten gezeten in Markenbinnen.