Van S Wijn en Tapas

Dorpsstraat 39 2912 CA Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van S Wijn en Tapas

Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Goede tapas hier gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Niet heel authentieke smaken, maar alles is wel erg vers en goed bereid. Wel ietwat weinig keuze in vegetarisch, dat is naar mijn idee echter bij bijna alle tapas restaurants.
Je zit op hoge stoelen, die overigens wel comfortabel waren.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gisterenavond hier heerlijk gegeten met het gehele gezin. Goede kwaliteit eten, perfecte bediening en geweldige sfeer. Smullen/ snoepen van al die kleine hapjes. Echte aanrader dus!
Annemijn T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vanavond hier heerlijk gegeten! Alles was heerlijk, ze hebben genoeg om uit te kiezen. Ik heb van alles geprobeerd waarvan de gerookte zalm met bieslook mayonaise de favoriet! Het personeel is vriendelijk, de sfeer is er gezellig en van de muziek op de achtergrond zou ik willen dansen! Zelf hou ik niet van het eten aan hoge tafels maar voor één avond zeker te doen! Echt een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Mijn vrouw en ik hebben hier gegeten op een vrijdagavond. Het eten was zeker niet slecht, maar de wow factor ontbrak. Er was eigenlijk niets waarvan ik dacht dat ik dat zelf niet zou kunnen maken. Goedkoop is het ook niet en dat hoeft ook niet, maar soms had ik het idee dat de prijs-kwantiteit een beetje uit balans was, naar de verkeerde kant welteverstaan. De calamaris kost bijna een euro per inktvisring, de inimini kroketjes met gamba (die ik niet gezien heb) 1,50 per stuk. De rekening loopt zo aardig op.

De service is goed, snel en vriendelijk, er wordt snel uitgeserveerd en op de drankjes hoefden we op een volbezette vrijdagavond niet lang te wachten, prima. De klachten in andere recensies over trage bediening als je 'onbeperkt' tapas bestelt, lijken dan ook wel bewust met die formule te maken te hebben.

De hoge tafels met hoge stoelen zullen niet ieders ding zijn, de stoelen zijn echter wel comfortabel. Ik vond het weer eens iets anders, mijn vrouw vond het maar niets.

Het interieur is netjes met een mooie bar en halfopen keuken. Waar ik minder gecharmeerd van ben is een wit systeemplafond in een zaak als dit. Het wordt wel enigszins afgedekt met hout, maar geeft mij soms toch een gevoel op kantoor te zitten. Het is geen harde kritiek, maar meer een tik van mij dat ik altijd iets vindt van het plafond.

Al met al een leuke plek om te eten in een plaats waar verder niet veel horeca zit. We zullen zeker nog eens aanschuiven en de tapas proberen waar de vaardigheden van de kok meer tot uitdrukking komen. Afbakken, frituren of in plakjes snijden kunnen we zelf ook, maar wellicht hangt dat samen met de tapas die wij hebben besteld.

E76 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Opeens moet er voor de "extra" gerechten van de seizoenskaart (die al heel wat seizoenen hetzelfde is) worden bijbetaald, zo wordt het hier wel erg duur voor wat je krijgt.
Huiswijn was niet op voorraad, ze hadden wel een alternatief, beetje jammer dat ze er dan niet bij vermelden dat dit wijntje bijna 50% duurder is.
Klopt wijn was op ,en de aangeboden was 4,25 per fles duurder , de prijsverhoging is gevolg van prijsverhoging inkoop , calamaris is verdubbeld qua inkoop garnalen plus 40% zalm plus 80 % ,en zoals u zegt prijzen waren al jaren hetzelfde.
Zie bv. Hollandse garnalen een paar jaar geleden 18€ en 56€ de kilo hedendaags.
Corinne D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Wij zaten beneden, aan de hoge tafels & stoelen. Voor iemand van een wat kleiner formaat was het een uitdaging om de stoel goed aangeschoven te krijgen.
Het personeel was erg vriendelijk en vlot in bediening. Bij het vragen van de rekening was het even lastiger om ze te pakken te krijgen.
Het restaurant is sfeervol ingericht. Het gebouw is erg hoog, waardoor het wat rumoerig klinkt soms, maar dit was zeker niet hinderlijk.
De tapas waren werkelijk subliem. Het eten was van hoge kwaliteit en je kon merken dat ze met verse producten werken. Zeer zeker een aanrader wanneer je van tapas houdt!
Enya V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Verreweg het lekkerste Tapas restaurant dat ik ken. Het is altijd een feest om weer bij Van S te eten. Alles is super vers en smaakt heerlijk. Je proeft dat het met liefde en passie is bereid. Meer dan genoeg keus voor vlees of visliefhebbers maar ook voor vegetariërs zijn er een hoop lekkere tapas. Sfeervol ingericht restaurant, leuke Spaanse muziek. Zeker een aanrader als je een goed en gezellig restaurant zoekt in de buurt van Nieuwerkerk a/d IJssel!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Het was een tijd geleden dan we hier hebben gegeten. De taps echt was geweldig lekker. Alles was erg vers en smaakvol. De zaak zat ook helemaal vol en dat voor een maandag avond.
Dat wil dan ook wel wat zeggen. Tot een volgende keer
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Met een groep van ongeveer 20 mensen hier gegeten. Van onze kant waren er nogal wat afmeldingen misschien was dat de reden dat het erg lang duurde voordat we eten kregen. ( van te voren was aangegeven dat dit kon gebeuren en zij vonden dat geen probleem)Er was afgesproken dat we niet ieder apart zouden bestellen. Het duurde echter steeds erg lang voordat er weer wat gerechtjes kregen. Tussendoor kwam men wel drie keer vragen of we nog wat wilden drinken. Ook was het naar verhouding weinig wat we kregen. De ambiance en het eten was prima, alleen hadden wij niet het gevoel dat we voor 25,00 euro p.p. hebben gegeten. Jammer!! Zelf was ik hier meerdere malen met twee tot vier personen geweest en altijd meer dan voldoende gehad en ook voldoende keus. Toch blijven we als team met een kater zitten!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hier redelijk onverwachts binnen komen vallen. Volgens Iens vanaf 16u geopend, keuken is echter pas 17.30u open. Wel waren we een kwartier tevoren welkom voor een drankje aan de bar. Vriendelijk ontvangst, hoewel ik in eerste instantie het gevoel had dat het niet gewaardeerd werd dat we iets te vroeg waren. Draaide gelukkig snel bij onder het genot hapje, drankje en een praatje. We bestelden 5 losse tapas om te delen en we moeten zeggen: stuk voor stuk heerlijk en goed van smaak. Voor ons meer dan voldoende, zodat er ook nog plek was voor een nagerecht: zowel de crema catalana en karameltaartje écht lekker. Genoten van een heerlijk diner en zeker voor herhaling vatbaar!
BabetteVliet .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Super lekker eten! Echt onwijs goed! De verschillende hapjes smaken allemaal anders. Je proeft dat er tijd en aandacht aan besteed is. Als het druk is moet je soms wel een beetje lang wachten, dat is erg jammer. Er zit soms zomaar 45 min tussen de gerechtjes en dat is een beetje te lang... Het eten is echter zo goed dat je de service snel vergeet. Erg lekker en gezellig eten!
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten. De verse tapas stonden snel op tafel (het was een rustige avond), de wijn was goed, de bediening vriendelijk en alert, zonder opdringerig te zijn. Zowel voor de vlees- en visliefhebbers, als voor de vegetariër was er ruim voldoende keuze.
Op een drukke avond zouden de heerlijke tapas iets langer wachten meer dan waard zijn.
De muziek was prettig Spaans en niet te hard. Goede, ontspannen sfeer eheerlijk eten: een aanrader dus.
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Met drie man hier gegeten. Tafel op de eerste verdieping. ik was bang dat dat negatief op de snelheid van de bediening zou werken, maar dat ging helemaal goed. Op maandag onbeperkt tapas voor ca 25 euro. De zaak zat, op een maandag!, helemaal vol, dat zegt wel wat.
Gerechten waren goed tot uitstekend! Eend met frisse salade, kip piri-piri, pepers met zout, het smaakte prima. Paar gerechten hadden wat beter op smaak gekund, kipspiesjes onder andere, maar dat zijn maar kleinigheden.
Ook de creme brule als dessert, toch geen makkelijk gerecht!, was prima.
Als het geen all-you-can-eat dag is kan de rekening wel aardig oplopen! Maar ach, je eet goed, in een leuke ambiance en prettige bediening.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
eigenlijk 3 x een 10..... maar dat is misschien wat overdreven. wat een leuke tent, we hebben hier op een maandagavond heerlijk zitten eten met zijn drieën. fantastische bediening, vriendelijke service goede akoestiek, leuke tent om te zien, hippe uitstraling...kortom....een weldaad.
o ja....ok nog even over het eten, we hebben ruim voldoende gehad en een prima volgorde en met redelijke (niet te lange) tussenpozen. ik noem o.a. de ensalada da atun, de tomate, de boquerones, de pata n egra, de jalapenos, de empanadas de carne, de pimentos padron.....en dan ben ik nog maar halverwege. mijn advies....ga er naar toe en laat je bovenmatig verrassen, want deze mensen zijn het waard.
minpuntje ? ja...een heel kleine....de zoutmolen was leeg, maar toen we het meldden, kregen we per kerende post een nieuwe, dus dat was perfect opgelost.
en het grote voordeel....deze club is dus wel op een maandag open
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Eten is van goede kwaliteit, maar wordt heel erg traag uitgeserveerd. Het is all you can eat, maar als je elke 1,5 uur maar een paar hapjes krijgt heb je daar weinig aan. We waren er gewoon klaar mee. Waren moe en wilden naar huis, maar had best nog een hapje gelust.
Lijkt er inderdaad op dat het bewust wordt gedaan. Door het lange wachten kunnen ze veel drankjes schenken en je kan ze ook niet arm eten met het all you can eat concept. Alles wat we kregen was van goede kwaliteit. Na de eerste ronde had ik echt iets van ik ga hier vaker komen, maar als er niets veranderd aan de service was dit de laatste keer. Personeel wel vriendelijk geholpen. Die kunnen er niks aan doen dat er geen eten uit te keuken komt.
Laura L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
In februari hier gegeten voor mijn moeder haar 50e verjaardag. Zij heeft een geweldige verjaardag gehad, tot we naar haar favoriete tapasrestaurant gingen. Ik heb gereserveerd met de notitie: voor mijn moeder haar 50e verjaardag. Helemaal niets mee gedaan. Allereerst werden we verzocht een plekje te nemen. Drinken opnemen duurde 30 minuten voordat de serveerster kwam. Achtereenvolgens werd mijn vader steeds 'perongeluk' tegen zijn stoel getrapt wanneer de serveerster langs liep met eten. De eerste ronde tapas werd pas na een uur (!!) opgenomen. Heel leuk dat onbeperkte tapas, maar wat heb je eraan als je maar 1x in het uur mag doorgeven wat je wilt? Na 1,5 uur hadden we dan toch echt ons eerste bordje eten. Daar is niks op aan te merken. Lekker eten. Nog een half uur later werd het bordje opgehaald en nóg een half uur later werd de volgende ronde tapas opgenomen. Prima. Na een 'kleine' 3 kwartier kregen we onze tweede ronde. Er was wat misgegaan met deze ronde dus iedereen, op 1 persoon na, had zijn eten gekregen. Die ene persoon moest volgens de serveersters maar wachten tot de volgende ronde (ongeveer een uur wachten.) En tussendoor wel elk kwartier komen vragen of we drankjes willen bestellen.. Na ongeveer 2 rondes en 3 uur wachten in totaal was het tijd voor de laatste ronde. Jahoor, weer wat misgegaan met de bestelling. Dat kwam later nog. We hadden nog steeds honger dus wij bestelden kip piri piri tot slot. Hoe de andere gerechten allemaal kleine tapas 'mini' gerechten waren, was de kip piri piri een grote bak met tot de nok toe gevulde kip. En taai en smaakloos dat het was.. Wij gaven dit aan bij de serveerster en zij nam de kip mee naar de keuken. We besloten maar over te gaan naar het toetje en tot onze verbazing bleek dat er weer wat mis was gegaan. De verkeerde smaken ijs werden geserveerd. Na de klachten te hebben opgenoemd bij de serveerster kregen wij de rekening. Wij lazen deze na. €8,50 voor kip piri piri stond op de bon, omdat wij de bak met taaie kip niet hebben opgegeten, ondanks de 'onbeperkte tapas'. Schunnig. Om het geld gaat het niet, om het principe. Wat een geweldige verjaardag voor mijn moeder moest worden, bleek te resulteren in een zooitje. Erg jammer. Wij komen hier nooit meer, terwijl dit ons favoriete restaurant was.
Rijntje1987 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
wat is dit een topper!!!!!! werkelijk elk gerechtje is een smaaksensatie en ondanks dat je vaak meemaakt dat de kwaliteit van het eten ten onder gaat aan het all you can eat concept, is dat hier absoluut niet aan de orde!!! service, eten, locatie en de heerlijkse spaanse muziek, maakt dit tot een fantastische avond uit! de pata negra, champignons met cabrales, lamskoteletten.. stuk voor stuk toppers!!!!!!! ga zo door!
Ing58 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 6 mensen, de bediening was goed, het eten heerlijk en de sfeer prima. Er was live muziek in het begin van de avond, dat was gezellig , maar ook prima dat het niet de hele avond was. Het is ook erg leuk ingericht, kortom een aanrader!
Abrockhoff .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het eten is super lekker!! Echt heerlijk gegeten, onbeperkt tapas eten voor € 24,95. Je komt dan ook niet echt verder dan 2 rondes als je machtige gerechtjes bestelt. De wijn vond ik voor de prijs niet echt super lekker, niet echt koud! Dat is wel jammer vind ik. En de bediening is aardig, maar het duurt allemaal vrij lang vind ik. Je moet zeg maar echt de tijd nemen en dat is niet erg, maar het riekt er soms een beetje naar dat dat een reden heeft... Ik vind inderdaad (ik las dit ook eerder) dat de bediening en met name de eigenaar meer moeite doet voor vaste en/of bekende klanten. Vond de overige bediening wel beleefd en erg aardig! En op een gegeven moment werden onze kaarten zonder te vragen weggehaald! Erg vreemd want misschien waren we nog niet klaar? Dus, goed eten, maar met aandachtspuntjes.
Arjanne H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Eten bij Van S is altijd plezierig. Ontvangst is gastvrij, vriendelijke bediening en mooi ingericht. Niet iedereen vindt de hoge stoelen fijn, wij hebben er geen last van. We zijn fan van het brood met aïoli en de paëlla. Naast al het andere lekkers op de kaart! Prima stek om avondje bij te kletsen met lekkere hapjes en fijne wijn.