Van Rossum

Groenendaal 26 3441 BD Woerden Nederland Kaart

Over restaurant Van Rossum

Prachtige parel in Woerden

Een waanzinnig mooi restaurant in Woerden, je weet echt niet wat je ziet. Ruw, warm en modern, een prachtige mix van stijlen. Het hele plaatje klopt. En dan het eten, heerlijk gewoon! Je wordt verwend met producten uit het Groen Hart, lekker lokaal dus. Je bent trouwens de hele dag welkom, van ’s ochtends vroeg tot laat in de avond.

Meer informatie over restaurant Van Rossum

- Ontbijt 07:00 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
7,2
Lang
DrB .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met 5 personen geluncht bij dit leuke restaurant hartje Woerden. Wij hadden gereserveerd en gevraagd om een ronde tafel. Die kregen we ook, aan het raam. Prima!
Op het eten (goulashsoep en pompoensoep als voorgerecht, en kroketten met brood, en hoeve-eitjes met heerlijke garnituur) was niets aan te merken, evenmin als op het interieur.
De bediening was erg vriendelijk, maar helaas een beetje chaotisch: meerdere mensen die kennelijk voor dezelfde tafel verantwoordelijk waren; niet doorgeven van de bestelling aan de keuken en nog een paar kleine dingetjes.
Al met al: goed en leuk, maar er kan nog wel iets verbeterd worden.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
In de loungehoek neergestreken om wat te kunnen lezen, werken, wat te drinken en erbij te knabbelen. De proefplank is een prima alternatief voor een lunch voor twee personen, met buiten de 'standaard' van worst, kaas en ham, ook wat verrassende elementen. Leuk!
Klein puntje ter verbetering: ook al zitten gasten niet in het restaurantgedeelte, ze verdienen toch af en toe wat aandacht. Dan kun je ze (of in elk geval ons) een stuk meer verkopen...
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vriendelijk personeel met een glimlach op het gezicht I Prima eten l Prijs vs. kwaliteit heeft aandacht nodig I Centrale locatie I Een onduidelijke lijn in het aanbod van gerechten
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met z'n zessen wezen eten. Prima attente bediening, heerlijk eten (pompoensoep, heek, makreel ceviche), leuk centraal in centrum van Woerden, erg gezellige sfeer (het was lekker weer en we zaten op het terras, maar binnen zag het er ook erg gezellig uit). Minpuntje: verschillende van de gerechten (o.a. de ceviche) waren een beetje aan de zoute kant.
Milou589 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteren met 10 zwangere dames een High Tea Party gehad in het restaurant van Van Rossum. Meerdere keren vooraf heb ik contact gehad met het restaurant, waardoor het ietwat tegenviel.

De kwaliteit van het eten is super en de broodjes en het gebak is heerlijk. Onwijs leuk interieur en er is voldoende thee. Ook kon er voor koffie worden gekozen en werd er voldoende gevraagd of alles naar wens was. Verder stond er ook verse munt op tafel, waarmee ook muntthee kon worden gezet. Wat we zelf niet hebben gebruikt, maar wel opviel was het kinderhoekje met een hoop speelgoed. Erg leuk gedaan!

Toch waren er voldoende minpunten.

Er zou voor een vervanging worden gezorgd voor het glaasje bubbels, hier moest helaas om gevraagd worden en dan is het enigszins een domper dat het geen alcoholvrije drank was, maar slechts sap. Ook werden er allereerst broodjes op tafel gezet met zalm en rood vlees, wat de dames niet aandurfde.

Van tevoren had ik aangegeven dat er drie vegetariërs zouden zijn. Qua broodjes was hier weinig keuze in en was er niet extra rekening met ons gehouden. Ook de vleeseters pakken vegetarische broodjes, waardoor er voor ons weinig overbleef. Er lag slechts 1 broodje met artisjokken op de plank. Ook stond op de website dat er soesjes zouden zijn, maar waren er maar 4 soorten gebak, chocolaatjes en stroopwafels. Deze waren overigens allemaal erg lekker.

Achteraf gezien vond ik het bedrag van €22,50 veel te hoog voor hetgeen wat we uiteindelijk kregen en zou ik er zelf niet gauw meer terugkomen voor een High Tea.
Jan-Willem B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wat een bijzondere tent is dit toch! En vooral: wat een gemiste kans!!! In deze fantastische omgeving en met deze enthousiaste bediening als ook het prijsniveau MOET het toch mogelijk zijn om iets ECHT lekkers op tafel te krijgen. De gemiddelde opinie is toch wel "ga niet voor de maaltijd maar ga gezellig borrelen" maar waarom neemt het management dit niet serieus als motivatie om het niveau omhoog te stuwen? Zo ontzettend jammer. Van Rossum ademt Horeca maar zet nu eens een chef neer die echt houdt van.....lekker. Die zelf ook proeft en niet alleen kijkt hoe de gerechten eruit zijn. Van Rossum is pure marketing en dat mag! Maar voeg aan de P van Product de P van Proeven toe en het concept is echt AF!!!
HansPetra .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De entourage is goed. Een heel grote ruimte, waarin het toch gezellig is. We zaten vlakbij een groot bloemstuk, wat zeker zorgde voor wat privacy. De service is goed. Vriendelijk meisje wat vlot bediende en op tijd kwam vragen of alles naar wens was. De voorgerechten, een goed gevulde salade en de bouillabaisse waren goed. Beiden hadden we de zwaardvis als hoofdgerecht. Mooie grote stukken en prima gegaard en goed op smaak. Dit voorzien van frites en salade. De prijs / kwaliteit verhouding is goed in dit restaurant.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Gezellige entourage ondanks dat het een grote ruimte is. Vriendelijke ontvangst en heerlijk eten al zijn de meeste gerechten aardig aan de prijs. Maar goed, dat mag ook.
Ik voel me wel altijd lichtelijk bedonderd als er gevraagd wordt of we water willen (we hadden al wijn) en dat er dan aan het eind 5 euro voor wordt gerekend. Doe dat nou niet. Zet gewoon een karaf water op tafel en reken hier 5 euro voor als de gasten verder niets te drinken bestellen. Er zijn genoeg betere restaurants die deze service wel bieden.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Restaurant Van Rossum in Woerden heeft de uitstraling van een Grand Café. Zo is het eten ook, prima verzorgd, goed klaargemaakt in een omgeving die bruist en leeft. We hadden een tafel redelijk in het midden van de zaak en wie een meer rustige omgeving wil moet bij de reservering een tafel bij het raam of zijkant vragen. Ik had een broodplankje vooraf, dan mosterdsoep (van de dag), daarna met 3 personen het VR grill pannetje en als toetje het professor ijsje. Het broodplankje kwam gelijk met de soep, bij het ijsje kwamen niet de juiste smaken mee. De bananen bolletjes smaakten naar framboos en mijn choco bolletje kwam in eerste instantie niet. Dit laatste werd snel en soepel hersteld (dat bolletje kregen we erbij), het bolletje framboos of banaan is in de lucht blijven hangen. Al met al een prima avond in een wat drukke, maar gezellige omgeving.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Van Rossum kan het succes helaas niet altijd waarmaken. Gisteren lekkere vis (roodbaars) gegeten maar in de drukte werden de frietjes vergeten. Ook bij herinnering bleven deze weg. Tafelgenoten kregen pas eten toen mijn vis al half op was, foutje in de keuken. Ook de opvolging in serveren duurde erg lang.
Het eten is van goede kwaliteit maar service blijft achter. Prijsstelling is aan de hoge kant.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Met een groepje van 5 een heerlijk acondje bij Van Rossum doorgebracht. Eerst buiten in t zonnetje op het terras en daarna naar binnen aan een ruime tafel voor de maaltijd. De grill schotel (voor 2p), de vis van de dag schotel en de lamskoteletten. De bijgeleverde seizoensgroenten waren iets te ver doorgegaard maar dat was dan ook het enige minpuntje dat te ontdekken viel. Ik had zelf de lamskoteletten, rare tot medium, en dat kreeg ik ook, iets wat in Nederland niet vanzelfsprekend is! Ik heb in tijden niet zulk goed lamsvlees gegeten en van wat ik van mijn vrienden begreep waren hun keuzes ook meer dan prima van smaak. Prijs kwaliteit vond ik in balans. Bediening was bijzonder vriendelijk ondanks de drukte. Tsja en de locatie en het decor zijn natuurlijk prachtig!
Al met al top avondje @Van Rossum!
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Nog nooit zo vaak excuses aangeboden gekregen als vanavond. Gemeend, daarvan ben ik overtuigd. Maar dat het nodig was, was - hoe zal ik het zeggen.. - nogal jammer. De veelbelovende avond (mooi weer, leuk gezelschap en een prachtige locatie met heerlijk terras) liep nogal anders dan verwacht. Er ging te veel mis. Een korte opsomming: niet de bestelde smeersels bij het brood, de verkeerde kaart, lang wachten op het volgende broodje en uiteindelijk lang, heel lang wachten op het hoofdgerecht. "Vergeten, niet goed gegaan, onze excuses", hoorden we toen we erom vroegen. Kan gebeuren. Vervolgens waren de medium doorbakken burgers, eenmaal op tafel, bij nader inzien rauw. Toch maar terug naar de keuken. En toen begon het wachten opnieuw. Een van de serveerders ruimde de tafel vast af ("Oh, excuses, hebben jullie het eten nog niet op?") en legde het gebruikte bestek weer terug. We konden er wel om lachen. Maar hebben uiteindelijk - toen weer een andere medewerker kwam vertellen dat het nu echt nog maar vijf minuten zou gaan duren - de burgers afbesteld en de rekening gevraagd. Positief: de burgers stonden niet op de rekening. Minder positief: de frietjes wel. Ook daar hebben we maar om gelachen. Want echt, de bediening was vriendelijk en de locatie is prachtig. Maar een aanrader om eens te gaan eten? Nee, helaas.
Robert_iens .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Prachtige ambiance verrast door Van Rossum. Heel mooie zaak in centrum van Woerden. Vleesgerechten zijn uitstekend, wel matig dat enkel vlees wordt geserveerd zonder salade ed. En dat voor zeer stevige prijzen. Ook vooraf geen broodje, wat wel erg karig is. Prijs / kwaliteit dus iets op aan te merken, verder een aanrader.
Nicolesd .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een tijdje terug zijn we lekker gaan borrelen bij van Rossum. We werden vriendelijk geholpen door een aantal dames, en snel bijgeschonken. De ambiance is ook erg gezellig & de zaak mooi ingericht. Het eten was niet veel bijzonders: we hebben de vorige keer hamburgers besteld (was niet bijzonder) en deze keer dus gegaan voor borrelplank. Stiekem hadden wij er voor de locatie en prijs iets meer van verwacht.
Wij zullen dus ook zeker terugkomen: maar niet om te eten.
Appetito .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het eten bij van Rossum is simpel. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. Jammer. De locatie is prachtig en zou zich goed lenen voor een culinaire avond. De grootste tegenvaller was het dessert. We bestelden het Professor Grunschnabel ijsje. I.p.v. dat dit mooi werd opgediend kregen we het ijsje in een kartonnen bakje. Het ijs zelf was ook niet echt bijzonder. Wel zaten we deze avond heerlijk buiten en dat maakte veel goed
Ckn .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
We kwamen vanavond om 17.15uur bij het stadshotel binnen voor een avondje dineren.

We hadden snel ons drinken besteld (en gekregen) en toen ons hoofdgerecht besteld.
Om 18.15/18.30uur kregen we pas ons hoofdgerecht.
We bestelde daarna ons dessert en dit was wel vrij snel op tafel. Eenmaal klaar hiermee wilde we afrekenen, maar niemand kwam de dessert bordjes afruimen, dus wij weer wachten.
Uiteindelijk zijn we maar zelf gaan de kassa gelopen om af te rekenen en te melden dat we de service niet goed vonden. Wij kregen hier een excuses voor. (Uiteindelijk 2u gezeten voor 2 gangen)

Nu kreeg ik achteraf van mijn man te horen dat in zijn gamba's de darmen nog zaten!! Echt NOT-Done.

Wij vonden de totale ervaring niet prettig en heeft ons doen besluiten niet meer terug te komen. (Zeker niet na de terugkoppeling van het bedrijf over onze ervaring!)

Prijs en kwaliteit klopt absoluut niet.
Ted W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Als hongerstillers zijn de gerechten prima maar niet bijzonder. De bediening doet erg zijn best; complimenten!! De ambiance is waanzinnig goed, verwachtingen scheppend.
Geen twijfel dat de koks hun best hebben gedaan. De opgediende gerechten zijn alszodanig goed. Maar het culinaire niveau moet middels wat kookcreativiteit veel meer kansen grijpen die bij het niveau van de locatie aansluiten.
De getoonde exploitatie-durf is geweldig. Nu nog een stap mbt gastronomie. Geen extreme exclusiviteit nastreven. Wel naar het niveau van jullie concurrent aan de diametrale overkant van het Kerkplein volstaat.
Nel1962 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Bijzonder lekker vegetarisch gegeten, een combinatie van geroosterde spruitjes, stoof peertjes en geiten kaas. Op de wijnkaart staat mooie wijn, als wit je voorkeur heeft proef de Lauro eens.
De bediening is heel gastvrij. De sfeer van het restaurant is een eigen stijl wat voor mij een huiselijk gevoel oproept. Een heerlijke plek om te zijn. Geen zin om naar huis te rijden boek een kamer in het hotel en laat je verrassen!
Krijgsvrouw .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Afgelopen zondag (24 januari) met 2 vriendinnen hier gegeten. We hadden niet gereserveerd en het restaurant was vol, maar we mochten ook in het café-gedeelte zitten. Helaas zaten wij aan een tafel dichtbij de ingang, waar veel tocht vandaan kwam.
Hadden vooraf een stokbrood besteld en als hoofdgerecht verschillende vlees van de grill. Het was erg lekker en het toetje (appeltaart) was ook goed te doen.
Tijdens het hoofdgerecht vroeg ik aan de serveerster wat voor groenten we hadden gekregen, ze zou naar de keuken gaan maar ik zag dat ze gewoon aan het kletsen was met collega's. Pas aan het einde nadat we het nagerecht kregen beantwoordde ze mijn vraag. Beetje jammer, maar goed.
Decoratie vond ik overigens heel erg mooi, ze hebben een open keuken en ik vind dat er een leuke sfeer hangt. Ik zou hier zeker vaker langs komen om iets te gaan eten of te drinken.
Ihens .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Op een vrijdag avond gebruik gemaakt van de proefplanken en andere lekkernijen, proefplank en kaasplank erg lekker! pinxtos waren vrij prijzig voor wat je er voor krijgt! gezellige atmosfeer!