Van Puffelen

Zaterdag: 11:00 - 22:00
Zondag: 12:00 - 22:00

Eef J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Erg lekker gegeten. SUPER . wat we erg goed vonden was dat de gerechten op dinsdag en woensdag goedkoper zijn. DAT vonden wij erg goed leuke bediening, goede sfeer.
Sarahvanderdonk .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Van Puffelen is een eetcafé met een leuk concept, op doordeweekse dagen krijg je namelijk korting. Altijd leuk! De inrichting is sfeervol en er hangt een relaxte sfeer. De enthousiaste en vlotte bediening zorgt voor een ontspannen avond, je merkt dat gastvrijheid erg belangrijk is bij van Puffelen. Het eten werd vlot geserveerd en smaakt goed, de gerechten worden leuk gepresenteerd waardoor je meteen trek krijgt. Wij komen zeker terug!
David W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
een erg fijn restaurant. wij hadden maar 1 uur om te eten. dit was hier geen probleem en de gerechten werden snel bezorgd zodat er nog voldoende tijd was om er van te genieten. en dit alles voor een prima prijs.
Martin A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Komen heel graag bij restaurant van Puffelen,prachtig pand in het mooie uilenburg!Wij zijn altijd heel tevreden,uitgebreide kaart en de prijs/kwaliteit verhouding is prima.Gezellige entourage en vriendelijk personeel.Wat leuk is bij van Puffelen is het verschil van prijzen in het weekeinde en door de weeks,welke kunnen oplopen tot 20 procent..!!!Wij vinden dit restaurant een echte aanrader????
Millie99 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Na een leuke en leerzame boottochtje hier neer gestreken. Voorafje bestelt voor 2 personen, was genieten. Alleen tonijn laten staan, iets te rauw naar mijn zin. Lekker ontspannen buiten kunnen zitten naast het water. Bediening netjes en aardig.
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen weekend met 4 personen gegeten bij dit restaurant. Absoluut geen hoogvlieger qua kwaliteit van de gerechten. Kaart is saai en gedateerd. Bediening was wel oké maar uiteindelijk komen we om te eten dus dat moet zeker goed zijn.
Wat mij ook verbaasde was het vreemde concept dat ze hier hanteren. Drie verschillende prijzen op verschillende dagen voor dezelfde gerechten. Op een vrijdag of zaterdag ben je voor een drie gangen diner zo'n 12 euro meer kwijt als op een woensdag, voor hetzelfde diner.
Zoiets vreemds heb ik nog nooit meegemaakt in een restaurant (ergens anders ook niet trouwens).
Één ding weet ik zeker, nooit meer naar dit restaurant!
Beste heer/ mevrouw Westerveld,
In ons eetcafé hanteren we inderdaad niet alle dagen dezelfde prijzen. We willen namelijk onze gasten die doordeweeks komen eten tegemoet komen met een leuke korting! Onze normale prijzen gelden op vrijdag en zaterdag, komt u donderdag of zondag eten dan krijgt u korting, op dinsdag en woensdag betaalt u zelfs nog minder.
Ik schrik ervan te horen dat u dit concept niet kent en als vreemd beschouwd. In de hotellerie en in veel ‘all you van eat’ restaurants wordt namelijk volgens hetzelfde principe gewerkt.
Tot slot vind ik het erg vervelend te horen dat de gerechten die u bestelde niet geheel naar wens waren gezien uw beoordeling, evenals onze service. We streven er uiteraard naar al onze gasten te voorzien van een goede lunch of diner met een fijne service! Ik kan uit uw recensie niet opmaken waar uw onvrede precies ligt. Ik wil u vriendelijk verzoeken via ons mailadres info@lunchdinervanpuffelen.nl contact op te nemen zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Alvast bedankt! Bram – Lunch- & Dinercafé van Puffelen
stur66 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met 6 personen heerlijk gegeten bij van Puffelen in het geweldig mooie pand aan de molenstraat.
Het terras zat vol, maar binnen was het "stilletjes", misschien door het concept, omdat je op andere dagen dan vrijdag en zaterdag korting krijgt?
Maar het was daardoor niet minder genieten, heel vriendelijk personeel, een prettige relaxte sfeer! Nu over het eten.
De voorgerechten vielen goed in de smaak, ikzelf had een seizoens-voorgerecht, geen fratsen, puur en erg lekker en mooi opgemaakt!
Ook de hoofdgerechten vielen ook goed in de smaak, vooral de mensen met de spare-ribs waren enthousiast en vonden het de lekkerste van Den-Bosch!
We hadden helaas geen tijd voor het nagerecht, vanwege een afspraak voor een avond-tochtje over de Binnendieze, maar we komen zeker nog een keer terug en nemen dan graag tijd voor het nagerecht!
Een aanrader! en perfect om te combineren met een tocht over de Binnendieze!

Theovanboekel .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij waren met een gezelschap van acht personen. De snelheid waarmee de verschillende hoofdgerechten kwamen verbaasde ons. Boord met aioli en tapenade was nog niet op. En er zaten stevige eters bij.
Het raadsel van desnelheid van de hoofdgerechten was snel opgelost. Duidelijk was, dat het vlees zodanig was voorbereid dat het alleen nog opgewarmt moest worden. Voor hetzelfde geld op andere plaatsen beter gegeten. De bijbehorende salade was gewoon lekker en goed.
De bediening, dat wil zeggen de dames en heer die het bestelde kwamen brengen, mogen ook wat meer training krijgen. Het hield niet over.
Alles bij elkaar niet voor herhaling vatbaar.
Ariänne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Momenteel... helaas GEEN AANRADER!

Van Puffelen was altijd onze favoriete spot voor een lekkere lunch tijdens een dagje shoppen in Den Bosch. Zoals altijd verheugden we ons al op de carpaccio en het broodje gezond met kip ipv ham (vitamine genoemd).

Tot onze grote verbazing zat er op een zaterdag tijdens lunchtijd NIEMAND in het restaurant... Al snel zagen we dat de kaart was aangepast en mijn favoriete broodje vitamine niet meer op de kaart stond, echter geen probleem dit broodje konden ze nog voor mij maken.

Daar kwamen het rustique stokbroodje carpaccio, rustique stokbroodje vitamine en de frietjes. Allereerst bleek men vergeten de ham te vervangen door de kip, kan gebeuren. Als dat het enige zou zijn geweest waren we erg tevreden geweest, echter....

rustique stokbroodje = oude taaie ciabatta (van de vorige dag?)
spekjes op de carpaccio = oude taaie spekjes
patat = oud vet? vies van kleur en van smaak!
dressing vitamine = kleur, geur en smaakloze slaolie

En dan het aller vieste... de laatste stukken gerookte kipfilet opgesneden op het broodje waardoor de kip niet alleen taai was, maar er zelfs stukken de structuur van plastic hadden (als het al niet echt plastic was!).

Toen wij met lange tanden onze broodjes aan het ontleden waren vroeg de serveerster hoe het smaakte. Wij hebben bovenstaande aangegeven en tevens gezegd dat we erg teleurgesteld waren omdat we hier in het verleden de lekkerste broodjes op hebben! Ze toonde begrip, vervolgde haar weg naar de keuken (met de broodjes en friet vrijwel in tact). Ze vroeg of wij nieuwe broodjes wilden, maar onze smaak was al weg en bedorven door deze vieze broodjes.

Terwijl de serveerster het met ons eens was en aangaf dat dit inderdaad niet kon heeft het restaurant niet besloten er verder iets aan te doen. De broodjes en friet stonden nog gewoon op de rekening. O ja we konden wel nog wat te drinken krijgen, maar goed we hadden er helaas al genoeg van!

Het lijkt echter een trend in eerdere recensies over Van Puffelen... het gaat er in ieder geval zeker niet op vooruit!!!! Ons zien ze in ieder geval niet meer terug!
Beste Arianne,
Bedankt dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven. Onlangs heeft u op een zonnige zaterdag bij ons geluncht. Het terras zat lekker vol maar gelukkig was er binnen nog voldoende plaats. Ongelukkigerwijze hebben we u teleurgesteld. We betreuren deze negatieve ervaring met ons restaurant. Sinds dit voorjaar is onze menukaart inderdaad aangepast naar ons nieuwe concept, waar we veel goede reacties op krijgen. Hierbij krijg je op doordeweekse dagen korting op de lunch, het diner en alle dranken! Hierbij zijn er een aantal nieuwe gerechten bijgekomen en een aantal gerechten verdwenen. Helaas dus ook uw favoriete broodje. In sommige gevallen kunnen we met de ingrediënten die we in huis hebben een gerecht van onze oude menukaart bereiden. Zo konden we op het sausje na ook uw vertrouwde broodje vitamine bereiden. Jammer genoeg is het daar misgegaan, we zullen intern onderzoek doen naar deze gebeurtenis. Ik wil u vriendelijk verzoeken via ons mailadres info@lunchdinervanpuffelen.nl contact op te nemen zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Alvast bedankt! Bram – Lunch- & Dinercafé van Puffelen
Winn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het restaurant ligt in het centrum van Den Bosch en is over de Dieze gebouwd. Het is een oud pand maar is netjes en sfeervol ingericht. In de bediening staan jonge mensen die je vriendelijk te woord staan.
Het menu is per dag verschillend geprijsd. Dit geldt ook voor de drank. Vrijdag en zaterdag zijn logischerwijze de kostbaarste avonden.
Het eten is gewoon goed, de bigerechten bij het hoofdmenu zijn wat karig. Voor 8 man 2 schaaltjes friet en 2 simpele schaaltjes salade. De friets die we bijbesteld hebben is nooit gekomen. Voor het opnemen van drank zijn ze erg vlot en wordt ook snel gebracht. Kortom een leuk restaurant voor een hapje eten.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De zaak zelf zit in een oud pand en is binnenin keurig ingericht met goed zittende stoelen een groene gecapitonneerde lange bank en achterin de zaak een verhoging ( een aanrader om daar een tafel te reserveren!). De bediening bestaat uit jonge mensen die vlot en vriendelijk helpen.
Het eten dan: Voorgerecht en dessert zijn uitstekend. Het hoofdgerecht wordt in eerste instantie voor mij een ander gerecht uitgeserveerd. Dit wordt snel recht gezet. Gegrilde kalkoen is niet droog, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Een treurig restje rucola-sla zonder dressing er naast, terwijl de erbij geleverde salade (naast de erg zoute friet) wel lekker is aangemaakt? Dit moet anders kunnen.
Lauren T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Het interieur is hier prima, bediening is betrokken en alles wordt snel geserveerd. Maar voor culinaire hoogstandjes hoef je hier niet te komen. Bij een extra te betalen broodmandje (geen probleem tegen betaling maar dan wel graag vers) krijg je een hard stuk afbakstokbrood met pesto uit een pot en de aioli die voor je neus uit een plastic vat gepompt wordt. De door mijn bestelde tafelgenoot waren prima; vlees viel van het bot af en hoefde je niet te kloven maar de vegetarische Flammekuche is absoluut af te raden; vette bodem, niet gaar en zitten paar grof gesneden stukken groenten op maar niet lekker. Het zat wel vol dus misschien dat de rest van het menu wel erg lekker is.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We eten een hapje bij Van Puffelen, mooie ligging, historisch pandje, sfeervol ingericht. Hier verwacht je wat. Brood vooraf, drankje erbij, karafje water zonder problemen. Fijn.
De flammkuchen (enige vega hoofgerecht op de kaar) was het helemaal niet. De bodem en de uien niet gaar, weinig smaak, dit raad ik niemand aan. Het mixtgril van mijn tafelgenote was overigens wel naar haar zin.
Rickdevreede .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het is even goed kijken om Van Puffelen in de buurt van de Uilenburg in Den Bosch te vinden, maar het is het zeker waard. Een betrekkelijk eenvoudig ogend, maar goed restaurant. De bediening is, ondanks een volle zaak, snel en vriendelijk. Ze serveren een lekkere maaltijdsalade en zeker de Bossche ijsbol is verrukkelijk. Van Puffelen is een zekerheidje
Eline-93 B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Vorige week gaan eten bij van Puffelen. Kaart is goed uitgebreid, plankje met verschillende soorten vlees en noten vooraf was heerlijk, evenals mijn hoofdgerecht (sliptong). De service liet echter af en toe te wensen over. Voordat we bestelden zijn ze 4x langsgekomen om te vragen wat we wilden, terwijl we hadden aangegeven even rustig te willen kijken. Ook meerdere keren eerst lang gewacht op een drankje, waarna het vervolgens dubbel kwam (terwijl we er niet extra naar hadden gevraagd). Wel erg vriendelijk personeel.
Het kaasplankje was niet heel bijzonder, echter het death-by-chocolate toetje (wat we hebben gedeeld) was echt heerlijk en meer dan voldoende (zelfs voor 2 personen).
De sfeer/aankleding is prima, echter niet geheel onze stijl en best leeg. Dit had ook te maken met het feit dat het een best grote ruimte is en er maar 2 tafeltjes bezet waren (op een zondagavond!). Prima restaurant, zou er niet snel terug gaan.
Smitie .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een leuk restaurantje met een mooi interieur, we zaten ook met 8 aan een ronde tafel, wat erg gezellig was. De service was attent en er werd goed gelet op de allergie van een van ons. Het eten was smakelijk, maar waar waren de groentes? Er werd wat gemengde sla bij geserveerd, maar ik vind dat niet echt bij varkenshaas passen. Zo duur en moeilijk hoeft een schaaltje met gekookte groentes toch niet zijn?
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op zaterdag hier een lunch gebruikt met 4 personen. Het was gezellig druk en werden netjes naar een plaatsje begeleid. Broodje zalm, club-sandwich en 2 maal salade carpaccio. Snelle service. Opmerking de salade carpaccio kan beter, gemengde sla i.p.v. enkel ijsbergsla en mag ook rijkelijker belegd worden voor E 10,50.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Gisteren hier gegeten. We hebben genoten. Goed eten, mooie lekkere wijn erbij. Goed advies en snelle bediening. T eten wordt mooi luxe gereserveerd en de prijzen zijn zeer laag met de kwaliteit eten wat je krijgt. De hoeveelheid is ook voldoende. Enige jammer was de sla, dit sloeg nergens op. Advies, verse groentes erbij ipv zielige schaaltje salade.
Channiej .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Hier samen met mijn vriend wezen eten. We hadden toen nog het herfstmenu. Ik koos het voor menu en mijn vriend nam het 12 uurtje. We hebben samen heerlijk gegeten. Vooraf kregen we een mandje brood met knoflookmayonaise. Daarna had ik carpaccio op een bedje van sla. anders dan gewend maar nog steeds lekker. Voor het hoofdgerecht had ik kippenborst omwikkeld met serranoham en gevuld met geitenkaas. Bij het hoofdgerecht werd friet, mayonaise en salade geserveerd. De friet was lekker gekruid en de geitenkaas en ham waren heerlijk. de kippenborst was voor mij net te droog. Als toetje had ik het ijstaartje van stroopwafels. dit was ook heel lekker alleen zat er iets bij dat vrij sponzig was en dat vond ik minder lekker. Verder wel naar mijn zin gehad daar. Lekker gegeten voor niet super veel geld.
Arnoud M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
In de meest gezellige en authentieke buurt van Den Bosch past Van Puffelen prima! Waar de andere restaurants in de buurt vooral eetcafés zijn, is Van Puffelen een goed 'restaurantwaardig' alternatief. Sitio overigens ook. Van Puffelen is fantastisch van binnen en goed eten. Porties zijn niet geweldig groot, maar van prima kwaliteit. Aanrader in Den Bosch!