Van Puffelen

Duur
Lang
Aris V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met een groep uit eten geweest op 3 november en zeewolf besteld, maar deze was niet goed doorbakken en dus gedeeltelijk rauw en de geur vissig. Nadat ik het eten had teruggegeven duurde het erg lang voordat het terugkwam. Mijn tafelgenoten waren al klaar met eten bijna en wat schetst mijn verbazing; het was nog een beetje rauw!!!
Bij de rekening-presentatie heb ik vermeld dat dit het geval was, zonder enige compensatie in bijvoorbeeld het eindbedrag. Hier kom ik dus nooit meer. Slechte ervaring.
Jaimie V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Na een lekkere cocktail te hebben gedronken op het terras zijn we naar het restaurant verplaatst. Het eten was erg lekker en de bediening aardig en goed. De hertenbiefstuk is me erg goed bevallen en de toetjes vielen ook erg in de smaak!

Ook de sfeer is erg leuk, de entree in een donkerbruin café geeft een knus en gezellige gevoel, wat ook in het restaurant terug te zien is.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Hier met een groep van 9 buitenlandse gasten gegeten. Van Puffelen is wat donker qua inrichting, maar voor dit soort groepen prima geschikt. Voor 32 euro p.p. een à la carte menu genomen, dat over het algemeen zeer goed was. Zelf had ik vooraf de ceviche, een verrassende variant op dit gerecht met een voor mij iets te scherpe limoen-meringue, maar verder uitstekend van smaak. De aubergine quiche als hoofdgerecht was mij iets te zout door de grote hoeveelheid kaas. De kokos-citroen cheesecake toe was heerlijk. Prima wijn erbij.

Hoewel het heel rustig was en de bediening vriendelijk, ging er toch het een en ander fout bij de afhandeling van de bestellingen - gelukkig werd het allemaal snel opgelost.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met 17 dames bij van Puffelen gegeten en een netwerkavond gehouden in een ruimte geschikt voor een spreker en het uitwisselen van ideeën. We kregen een keuzemenu. Vis, vlees, vegetarisch. Ik had vooraf een carpaccio, als hoofd een met groenten en geitenkaas gevuld pasteitje van filodeeg en cheesecake na. Ik heb prima gegeten, hoofdgerecht heerlijk. Om mij heen (m.n. mensen met zelfde hoofdgerecht) tevreden geluiden. Mensen met andere keuzes ook enkele kritische geluiden (ravioli: te eenvoudig, biefstuk: niet helemaal warm). De service uitstekend- vriendelijk & meedenkend, locatie gezellig en mooi. We komen terug.
Leslie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren met 19 familieleden bij Van Puffelen gegeten. Ze hadden een keuzemenu voor ons klaar liggen waar van alles op stond. Ik had vooraf de Ravioli met zalm, kogelbiefstuk als hoofdgerecht en de cheesecake als nagerecht. Super eten! De kogelbiefstuk was goed medium gebakken en voorzien van allerlei randgarnituur. De frietjes en aardappeltjes waren ook goed! Het eten stond zo op tafel en allemaal tegelijk. Wel zo fijn met een grote groep. De service qua drank kon iets sneller. Met name op het eind (na het nagerecht). Dit werd waarschijnlijk veroorzaakt door de drukte.
Maar al met al een echte aanrader! Mooie sfeer, vriendelijke bediening en dat in hartje Amsterdam.
Caitlin T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Een week geleden at ik met mijn voetbalteam bij Van Puffelen. Ik had de zalm met het parmezaanjasje besteld en het was ontzettend lekker! Ook hing er een goede sfeer en was de bediening goed waardoor we een erg leuke avond hadden met elkaar! De bediening heeft meestal ook tijd voor een kort gesprek en maakte van ons nog een foto, erg fijn dat ze die tijd vrijmaken hoewel het erg druk was! Zeker een aanrader!
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gezellig restaurant in het centrum van Amsterdam. Was best druk dus moesten wel even op ons eten wachten, maar wat wil je midden in het hartje van Amsterdam. De kalfsentrecote is ons erg goed bevallen. Zeker aan te raden.
Keeslekkereten .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Simpelweg goed eten en leuke bediening. De meisjes waren erg druk maar hadden voldoende aandacht voor ons. Leuke tent. Een aanrader op de prinsengracht.
Mbreteler .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
het was vooral de bediening die veel te wensen overliet. Ze kon geen rode wijn van witte wijn onderscheiden, bracht regelmatig het verkeerde gerecht en moest nog een keertje aan ons vragen wat ze op haar briefje had geschreven als bestelling voor het toetje. Echt lachwekkend. Qua eten was het redelijk, op 3 koude stampotjes als bijgerecht na. Toen deze na klachten terugkwamen smaakte het vlees wel een toch minder.... wel kregen we ter compensatie een fles wijn gratis.
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Je komt een donkerbruine kroeg binnen maar als je dan doorloopt naar het restaurant ben je blij deze locatie te hebben gekozen. Een gezellig restaurant met voldoende ruimte tussen de tafeltjes.
Ronde tafel voor 6 personen, perfect.
De uiensoep was super, het brood lekker. De carpaccio om te smullen!! Jammer dat de extra portie frietjes niet landde. Van tafelgenoten hoorde ik dat de biefstuk om te zuigen was en ook de ravioli kreeg een 8.
Deze gaat op herhaling!
Kaasplankje lekker, volgende keer even een omschrijving van de onderdelen geven.
Hanna97 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Al vaak zijn wij bij Restaurant Van Puffelen geweest en elke keer weer is het goed! De sfeer is heel gezellig en het handige is dat je hier ook gemakkelijk met grote groepen kunt eten. Het eten is altijd heerlijk, vooral de bloemkoolsoep en zalmfilet zijn op het moment een aanrader! Altijd aardige en behulpzame bediening. Kortom: fantastisch. En als je na het eten nog niet naar huis wilt, verhuis je gewoon naar het net zo gezellige café.
Cindy M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Waren er afgelopen zaterdag met een groep van 60. Voorgerecht prima. Maar bij get hoofdgerecht ging het mis. Een iemand had gevraagt voor een doorbakken biefstuk. Iedereen aan onze tafel was al lang klaar kreeg zij het biefstuk. Vragend naar nog wat extra frietjes weer hetzelfde. Niet slecht bedoeld voor de serveerster maar in de KEUKEN klopt toch iets niet Qua planning. Als wij nogmaals baar Amsterdam gaan dan wordt het zeker niet deze zaak om te gaan eten. Jammer
Pkoen5 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
hele goede avond gehad! we waren met zijn 12en terwijl we voor 10 hadden gereserveerd. het was geen enkel probleem om er twee plaatsen bij te zetten, erg flexibel!! het personeel was erg vriendelijk en werkte erg hard voor ons! voor we aan tafel gingen nig wat gedronken in het cafe wat aan hey restaurant zit! leuke setting en zeker voor herhaling vatbaar!
André S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Nu een aantal keren bij van puffelen gegeten. De ambiance is gemoedelijk en gezellig. De service is goed te noemen, personeel let goed op alhoewel sommigen amateuristisch overkomen. Het eten verdient meer aandacht, met vieren hadden 3 van ons gekookte mosselen, afgezien van het feit dat de porties ,voor de €19 te klein waren, waren ze iets te lang gekookt. 1 had de zalm wat erg goed smaakte. Tip: als er 3 van 4 mosselen eten is de tafel te klein.
Kellym24 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Van de week erg goed gegeten bij Restaurant van Puffelen. Na eerst een wijntje te hebben gedronken op het terras (de bediende wist ons prima te vertellen welke wijnen er werden geschonken), mochten wij naar binnen verplaatsen, omdat het toch een beetje fris werd. Een lekker stuk Turks brood werd op tafel gezet. De kaart was verrassend en bood ook voor de vegetariër veel lekkers aan! Ondanks dat ik behoorlijk vol zat, was ik blij de kaart voor de desserts niet te hebben afgeslagen, heerlijke "chocolade moddertaart." Al met al een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar!
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Vanavond onze eerste ervaring bij van Puffelen. En de laatste!
Les 1 dames: het glaasje rood hoort bij het hoofdgerecht en niet terwijl de laatste twee stukjes eendenborst op t bord liggen en de schenkel van het lam bijna bloot.
En de eendenborst een minuutje minder in de pan svp, dan is ie mooi rosé ipv taai.
En garnituur verdient ook iets meer aandacht.
Of laat het gewoon weg, die verlepte haricots.
We verheugden os op kaas als dessert. Helaas, het bleef bij de kaart, daarna keek er niemand meer naar ons om.
Dan maar afrekenen lieverd? En koffie even verderop?
WvdP86 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Afgelopen week heerlijk gegeten op de Prinsengracht. Toen we binnenkwamen in het cafe proefde je meteen al de fijne ambiance. We hadden eerst een drankje aan de bar gedronken, waarna wij naar het restaurant gingen. Daar hebben we heerlijk gedineerd onder het genot van goede wijnen van de wijnkaart. Bediening was zeer aardig en attent. Al met al zeker nog een keer de moeite waard om er te gaan eten.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
De locatie is top, vlakbij negen-straatjes en Westerkerk, maar eigenlijk kan je hier beter borrelen dan dineren. Het eten is wel goed, maar niet bijzonder. Wij aten lamsschenkel en zalm. Als je uitgaat van een beter eetcafe, dan voldoet de kwaliteit zeer zeker, maar voor een goed restaurant zou het te matig zijn. De bediening is vriendelijk, maar daar is dan het meeste wel van gezegd: lang wachten op aandacht en op je bestelling, het beloofde water niet ontvangen, en geen aandacht voor de rondrennende kinderen, terwijl gasten zich er zichtbaar aan stoorden. Al met al leuk om eens te proberen (een biertje in het café-gedeelte lijkt dan beter), maar er is voldoende alternatief in de buurt.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Een mooi decor...gezellige sfeer.
Bediening is er goed en zijn vriendelijk.
Eten is gewoon goed
Ga er zeker nog eens eten of borrelen
René D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Het eten was smaakvol en aantrekkelijk opgediend. We waren wat later op de avond en dan zie je de bediening tot een bedenkelijk niveau dalen. Drinken bestellen ging moeizaam en het afrekenen al helemaal.