Van Puffelen

Prinsengracht 375-377 1016 HL Amsterdam Nederland Kaart
31-206246270

Over het restaurant Van Puffelen

Restaurant Van Puffelen is gelegen in het hartje van Amsterdam in een grachtenpand aan de Prinsengracht. Het restaurant is ooit begonnen als bruin café maar is al snel uitgegroeid tot één van de hotspots van Amsterdam. In het sfeervolle monumentale grachtenpand kun je heerlijk lunchen, dineren of gewoon een lekkere borrel drinken.
Vanaf de lente bestaat de menukaart van Van Puffelen uit verschillende seizoen producten, zoals groene asperges met zalmtartaar, geroosterde lentegroenten of frisse rabarber. En als het weer het toelaat kun je lekker in de zon genieten op het terras.

Bij Van Puffelen is het nu ook mogelijk om boten aan te leggen voor de deur! En alsof dit nog niet genoeg is kan het restaurant deze zelfs van catering voorzien.

Benieuwd naar het gehele aanbod aan mogelijkheden en seizoen producten? Stap dan eens binnen bij restaurant Van Puffelen.

Meer informatie over restaurant Van Puffelen

Westermarkt

Maandag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag

Jouw recensie over het restaurant Van Puffelen

Tijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Erg lekker gegeten bij van puffelen, de bediening was erg snel en de barman was erg vriendelijk. Bovendien hangt er een gezellige sfeer en we komen zeker nog een keer terug!
Antoinette D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heerlijk en gezellig gezeten. Mooie gerechten, prima service en gezellige inrichting aan een van de mooiste straten van Amsterdam!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Na een stampvol van Puffelen tijdens de ijspret van zaterdag, was zondag heel rustig. De medewerkers lieten zich niet afleiden en de service was gewoon goed . Ook de kok/ keuken deden uitstekend werk voor dit kleine gezelschap
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten beetje jammer dat ze ons niet echt verrast hebben ik had aangegeven dat onze vriendin 50 werd dus daar kunnen jullie nog bonus punten mee scoren.
Bij een andere tafel gebeurde dat wel die werden verrast met strerretjes het is een klein gebaar maar helaas niet bij ons.
We hebben met 8 mensen gegeten best een leuke klant toch?
Het kersje op de taart van uwe zijde ontbrak. JAMMER!!
R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
+ Prima kogelbiefstuk gegeten. Aardige en attente bediening.
- Klein minpuntje: het gepraat van het personeel in de keuken was af en toe wel erg luid.
K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Eerst aan de bar gezeten en daarna met z'n zessen heerlijk gegeten.
Vlotte bediening, ruime keuze uit een mooie kaart. Een aanrader!
Martine D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
goed eten, hele vriendelijke bediening maar helaas weer eens ook een manager type die zichzelf een stuk belangrijker vond dan zijn gasten. Neem aan dat zijn ambitie niet in de horeca lag.
Paulien B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten was echt top! Heerlijk op smaak. Prima porties. We kregen patat bij hoofdgerecht, maar hoofdgerecht had al een stampotje en risotto. Dat had dus echt niet gehoeven. Dat snap ik dan nooit.
De barman kon mij niet vertellen waar de wc was, hij was vast nieuw. We komen zeker terug!
Cloey M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Leuker serveerster en gezellige barman!
Stan S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ook al verwacht je bij v.Puffelen geen haute cuisine, een aantal gerechten waren echt onder de maat. De saus bij de eend was slecht, de eend zelf smaakte op z'n best naar 'vlees', maar zeker niet naar eend. Met name de risotto kon echt niet . Het was een smakeloze onaantrekkelijk uitziende brei, waarin geen rijst meer te herkennen of proeven was. Uiteindelijk werd op onze klacht hierover goed op gereageerd door het geven van korting. De bediening was overigens prima in orde.
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
2de kerstdag daar gegeten.was niet al te best.vlees was koud&spek om parelhoen was nauwelijks gebakken raar ratjetoe op bord.sauzen.leken wel uit pakje.bediening was top.leuke meiden.!!later koffie in café.ongezellig kaal hok.vroeger was van puffelen reuze gezellig.helaas.niets meer van over!
Ben A.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Mooie tafel met voldoende ruimte. Mooi opgemaakte gerechten. Smakelijk en evenwichtig. Wat lang moeten wachten op de frietjes. Een plezierige avond bij van Puffelen.
Roombeek_M .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Gewoon erg goed gegeten, leuke sfeervolle locatie en ook prima om met je kinderen te gaan eten! Er is geen aparte kinderkaart, maar vraag het personeel naar de mogelijkheden en dan is daar altijd een menuutje bij die ze lusten...
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Gezellig restaurant, goed eten, vriendelijke bediening, goede prijs kwaliteitverhouding. Werd wel snel achter elkaar opgediend.
Debby M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima gegeten.
Vanwege enig geluidsoverlast door een groep Engelse gasten kregen wij een fles wijn aangeboden.
De bediening was hierin zeer attent. Bij hun vertrek boden enkele Engelse gasten hun excuses aan voor het lawaai dat zij hadden veroorzaakt.
Bert P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Eten was redelijk, de frites is erg lekker! Bediening blijft vriendelijk, hoewel het erg druk was. Het is een gelegenheid waar grote groepen (+30) mensen eten. Ik had de indruk dat er te weinig personeel was, maar de bieding was vriendelijk, je moest ze wel steeds roepen.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Afgelopen maandag heb ik hier na een dagje Amsterdam met 2 vriendinnen gegeten. Bij toeval liepen we langs van Puffelen, we stonden versteld van hoe groot en mooi de ruimte is. Van buitenaf valt dit niet zozeer op. De bediening was uitermate vriendelijk, het eten was heerlijk en de sfeer was goed. Geen op- of aanmerkingen. Een tweede keer zit er voor mij zeker in.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Uitstekende keuken: originele zeer smakelijke gerechten en leuke persoonlijke service: jonge, vlotten en enthousiaste bediening. Gezellige bar. Een aanrader op deze mooie grachtenlokatie.
Irma R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Aardige bediening verandering aan gerecht geen probleem top !!!
G. W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Ik heb eigenlijk niet de gewoonte om een recensie achter te laten na een restaurantbezoek. Maar heb deze x zo buitengewoon genoten dat ik vindt dat deze zaak een pluim verdiend. De ontvangst was buitengewoon vriendelijk en na kort te hebben gewacht in het leuke café werden wij doorverwezen naar het restaurant dat bijzonder leuk en gezellig is ingericht. Comfortabele tafel met voldoende ruimte op een mooie plek met uitzicht op de mooie Prinsengracht. Toen het eten, leuke kaart met mooie gerechten die voortreffelijk hebben gesmaakt. Wij komen zeker terug. Nogmaals bedankt.