Van Prinse & Co

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 09:00 - 18:00

Ruptuur2015 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Hier zou de Smaakpolitie eens een kijkje moeten nemen. Ik word namelijk ook altijd vrolijk van een open keuken situatie. De eigenaren klaarblijkelijk ook: een tafeltje met uitzicht op die beruchte open keuken. Met verbazing en open mond heb ik dit alles gadegeslagen: open prullenbak, etensresten op de grond, kruimels in alle hoekjes. De bediening (tevens de kokkin?) liep op open slippers (blote voeten). Op de plankjes in de keuken staat bijvoorbeeld een pot mosterd met het deksel open en de lepel er -al langdurig- in. De vaatwasmachine doet een programma en de theedoek die net gebruikt is, wordt quasi nonchalant op het snijplankje gelegd waar mijn tosti op werd klaar gemaakt. Dit was een tosti oude kaas. Voor bijna 6 euro krijg je een dubbele boterham met een "goed/extra belegen" kaasje. Oude kaas smaakt echt anders. Geen garnering en niet heel bijzonder. Basic stuff. Mijn echtgenote bestelde een Latte koffie die lauw was. Haar moeder dacht een lekker taartje te krijgen: moddervet van de boter en "kleffe" smaak.

De locatie. Fantastisch: aan de nieuw geopende Veenkade/Toussaintkade, met uitzicht op de Paleistuinen, het werkpaleis van de Koning, hoek Prinsestraat. Een sfeervol plekje op het eerste gezicht. Qua inrichting: erg rommelig en krap. Met barkrukken aan de raamzijde die -bijvoorbeeld voor de ouderen- erg ongemakkelijk zitten. Ga je er zitten en je kijkt naar beneden: in de vensterbank liggen dode vliegjes en stof raggen.

Je begint bijna te denken: dit kan gewoon een slechte dag zijn, ik kom nog eens kijken. Een tweede bezoek enkele weken later was niet veel anders. De vliegjes lagen er nog. En de keuken was -of nog steeds, of alweer- goor. Het broodje wat ik die dag besteld had, was ook weer "basic". De dames in de bediening komen op mij afstandelijk en nonchalant over. Dit tentje past prima in Amsterdam, hartje Jordaan of de Pijp. Niet om de hoek van deze "vorstelijke" locatie.
Misschien is dit een hobby-zaakje: "we gaan eens ff een lunchroom beginnen". Maar hier zijn optimalisaties echt wenselijk. Eigenaren: lees dit en doe er wat mee. Er zit ZÓ veel potentie in jullie lunchroom. Jullie hebben de P van Plaats al met stip op 1. Nu de rest nog. However, mij zie je er in ieder geval niet meer terug
NeeltjeDenHaag .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Twee zaterdagen op rij heb ik hier ontbeten. De eerste keer met een broodje pittige kip en de tweede keer met een clubsandwich zalm. Ze waren allebei goed, maar vooral de tweede is een aanrader! Ook de bediening is vriendelijk en attent.
Er komen veel bekenden even binnen om gedag te zeggen, hierdoor heeft Van Prinse een gezellige sfeer.
R B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Met de NS aanbieding bij Van Prinse & Co geweest. Aanbieding was een Juice & sandwich voor 2 personen (20€) voor de prijs van 1 persoon. 10€ dus. De enige keus bleek een boterham met kaas en een plakje tomaat en een halfvol sapje. De (omgerekend) 5€ niet waard, en een aanbieding is het al helemaal niet te noemen. Hier hoef je niet voor om te lopen. Bediening ook erg onvriendelijk.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Als er iemand weet wat service is dan is het Horas. Een van de eigenaren van Prinse & Co. Altijd zwaaiend bij het langsrijden en in minder dan een minuut na binnenkomst weet hij je op je gemak te stellen. Heerlijke koffie's, tosti's maar dan echt en de lekkerste salade's. Iedere buurt in Den Haag zou zo'n zaakje op een hoek willen hebben. Loop door naar achteren en blader in de inspirerende kookboeken. Kopen mag, hoeft niet.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Van Prinse & Co is een klein lunchzaakje op de hoek van de Prinsestraat. Na een heerlijk koffietje werd er op mijn verzoek een scrambled egg met zalm voor me gemaakt, geweldig om de kater van de vorige avond kwijt te raken. Dag later nog een keer geluncht en de sandwich met mozzarella en ham genomen. Super. Aanrader voor een lekkere lunch en koffietje. Leuk zicht op achterzijde Paleis!
Zipje_Den_Haag .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Gezellige bediening, lekkere sandwiches, lekkere cakes. Geen overdreven uitgebreide keus, maar wel uiteenlopende dingen. Gewoon allemaal goed, dat scheelt weer keuzestress... :-) Een aanwinst.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
wederom heerlijk gelunched. Ditmaal de hamburger (met champignons, met rode ui, met baco, met kaas, met rauwkost) een behoorlijke hap. Goede koffie, lekkere karneshake toe. Amsterdamse tafelgenoten hadden club sandwich zalm (rijk belegd) en de club sandwich kip. kortom nog steeds een aanrader!
Chloé H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Samen met een vriendin heerlijk geluncht en bijgekletst. We wilden lekker rustig zitten, kletsen en lekker eten! Alle drie is gelukt!
Bij binnenkomst wordt je door de eigenaar welkom geheten, wat een vrolijke en gezellige man! Ik had een heerlijke sandwich met pittige kip en mijn vriendin de clubsandwich. Samen gedeeld en allebei waren ze goddelijk! Indisch getint, wat weer erg deed denken aan de pittige kip van mijn oma vroeger.
De sapjes, versgeperst waren ook heerlijk!
Binnenkort maar weer terug komen :)
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
wat een leuke locatie om te lunchen. heerlijke koffie, sapjes en een club sandwich om je vingers bij op te eten. zeer aardige en attente bediening, ontspannen ambiance, fantastische kookboeken om door te neuzen en als je eenmaal binnen bent wil je niet meer weg. zoveel lekkere dingen op de kaart. het omlopen waard!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Hier wilden we al vaker onze lunch of middagthee plannen, maar het sluit al om 15.00 uur, dus was beetje krap afspreken. Vandaag toch eindelijk geweest! Lekkere huisgemaakte quiche met salade gehad, koffie is prima, decor industrieel/kitsch. Wat me opviel was dat de andere gasten (chique 60-plussers) totaal andere types waren dan wijzelf (culturele 30'ers), dus voelde me toch niet helemaal op m'n plek. En een wel heel erg lullig glaasje verse jus voor 2,80 in vergelijking tot de rest van de hippe Haagse horeca. Wel vriendelijk bediend!