Van Ostade

Adriaen van Ostadelaan 65 3583 AB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Ostade

Brasserie van Ostade dankt zijn naam aan zijn locatie, het Adriaen van Ostadeplein in Utrecht. De sfeervolle, huiselijke taferelen die Adriaen van Ostade graag schilderde vind je terug in deze brasserie. Gezellig en laagdrempelig met koffie en gebak, verrassende lunch- en dinergerechten, maar je kunt hier ook terecht voor een biertje van de tap. Het mooie terras is zeker de moeite waard, maar loop gerust naar binnen om het opvallende portret van Adriaen van Ostade te bewonderen.

Meer informatie over restaurant Van Ostade

Maandag tot en met zondag vanaf 11.00

Jouw recensie over het restaurant Van Ostade

Esmé S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening in een gezellig restaurant. Voor herhaling vatbaar!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
De nieuwe kaart is weer heerlijk en innovatief.
Janine D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk gegeten, prettige bediening, leuke plek...
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Weer bij ostade geweest. Nu lekker in het zonnetje op terras, alwaar de tafel al voor ons gedekt was. Ontspannen bediening. Buiten de kaart gegeten, vandaag was het rogvleugel. Prima op smaak, goed gebakken, lekkere bijgerechten. Ik blijf genieten van deze aanwinst voor utrecht.
EJ R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
De gerechten met zorg bereid, wijn van goede kwaliteit en bediening vriendelijk. Wat wil je nog meer?
Hellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heerlijk gegeten. Fantastische avond gehad.
Kneel H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
vanwege het mooie weer buiten gezeten op het terras. niet een spannend gezellig terras. wat herrie vanwege de weg, maar dat weet je op deze locatie.
Catch of the day zou heilbot zijn, echter bij het uitserveren waren het sliptongetjes. Een slip of de tong van de bediening. Werd gecorrigeerd door gratis friet.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Even snel, op een doordeweekse dag een hapje eten. Fantastische gerechten heerlijke bediening én een mooie prijs! Wij gaan zekee terug.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Vandaag maakte van Ostade een uitzondering voor ons en konden wij er met z'n 8-en een warme lunch gebruiken.
Wij hebben er voortreffelijk gegeten:
Een heerlijke softshell krab op een oosterse salade met schuim van tom Kha.
Daarna een botermals hertenrack met kruidnageljus, gestoofde peer en knolselderij mousse.
Tussendoor een erg lekker kaasplankje met heerlijke garnituur en als dessert konden wij kiezen tussen een tarte tatin met creme van sinaasappel en vanille of een chocolade kastanjekaart met witte chocolademousse.
Daarbij erg lekkere wijnen, hele vriendelijke bediening en een gezellige plaats om te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij gaan gauw weer!
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Wat wordt er hier goed gekookt!
Lekkere smaakcombinaties en mooi om te zien. Hebben een heerlijke avond gehad. Prachtig interieur, een leuk team, heerlijk eten en drinken!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassieke gerechten met een orginele twist. Erg leuke kaart, heerlijk eten. daarnaast zeer onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten.
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassiek eten met een nieuwe twist. onwijs leuke kaart, heerlijk gegeten. daarnaast erg onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten. service was goed, vriendelijk, oplettend. restaurant verdient meer waardering.
Ria A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Aparte gerechten, goed van smaak. Prettige bediening
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
In tijden niet zo lekker gegeten (bij de buurman, maar dat wist ik niet) Alles was gewoon perfect. Bediening tijd voor een praatje. Verademing in de buurt kan nu op loopafstand lekker uit eten.
Dank jullie wel Dick en Marion
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Prima eetcafé .
Lidy O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
dit was eens en nooit weer. De herrie, de vele gezinnen en rennende kinderen, blijkbaar veel mensen uit de buurt die elkaar kennen en daardoor "gesprekken" tussen de verschillende tafels; meer het idee van een (eet)café.

Het eten was slecht. Advies: neem vooral geen carpaccio vooraf. Ik zag bijna de Carpaccio niet door de dikke laag truffelmayonaise die er op was gesmeerd en de lading kaas (overigens geen Parmesan maar smakeloze jong kaas). Toen ik bij het ophalen van de borden opmerkte dat er veel teveel mayonaise op de carpaccio zat, antwoordde de serveerster "dat de een er nu eenmaal van houdt en de ander niet". Ik denk dat de kok zich nog eens moet verdiepen in hoe carpaccio klaar gemaakt dient te worden.

Hoofdgerecht was de Angus Burger en die was niet gaar en zompig.
We hebben afgerekend en zijn het toetje aan de overkant bij een restaurantje gaan eten. Daar was het lekker rustig en kregen we een heerlijk dessert en koffie.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Vandaag geluncht bij Van Ostade. Eten en wijn van prima kwaliteit en vriendelijke bediening. Menukaart en tafeltje heel schoon. Ik ga nog wel een keer terug!
Gawein V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Verrassend gezellig en heerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit.
wessel C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Met veel plezier gegeten. Lekkere gerechten. Hamburger, hoewel een saai gerecht, kan ik zeker aanbevelen. Ook de vis die ik de vorige keer heb gegeten, is aan te bevelen. Heel fijn om zo een restaurant in de buurt te hebben!
Niels-Peter F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Ontvangst vriendelijk en eenmaal aan tafel snel een drankje kunnen bestellen en de kaart ontvangen. Voldoende variatie en ook buiten de kaart om enkele gerechten. We beginnen met brood en dips als appetizer en kiezen de Tournedos (buiten de kaart om) en lamsrack. Er bij een portie frites.

Brood en dips zijn wat je ervan verwacht. Het hoofdgerecht staat 1u na binnenkomst op tafel. Hier had wat meer vaart in gemogen, en deze trend zet zich voort. We bestellen direct nog een tweede drankje. De hoofdgerechten zijn smakelijk en de porties, zeker incombinatie met de frites, ruim voldoende.

Na het hoofdgerecht blijft het stil ... de bediening lijkt onze tafel te zijn vergeten, eigenlijk willen we nog wel een nagerecht of drankje, maar onze tafel laat men links liggen. Het is niet dat e zaak nou bijzonder vol zit ... 45min na het hoofdgerecht wenken we tot 3-maal toe naar de bediening om de rekening te vragen. Een nagerecht laten we schieten, en een drankje nemen we in de stad.