Van Ostade

Adriaen van Ostadelaan 65 3583 AB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Ostade

Brasserie van Ostade dankt zijn naam aan zijn locatie, het Adriaen van Ostadeplein in Utrecht. De sfeervolle, huiselijke taferelen die Adriaen van Ostade graag schilderde vind je terug in deze brasserie. Gezellig en laagdrempelig met koffie en gebak, verrassende lunch- en dinergerechten, maar je kunt hier ook terecht voor een biertje van de tap. Het mooie terras is zeker de moeite waard, maar loop gerust naar binnen om het opvallende portret van Adriaen van Ostade te bewonderen.

Meer informatie over restaurant Van Ostade

Maandag tot en met zondag 11:00 - 23:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant Van Ostade

Gawein D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Verrassend gezellig en heerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit.
wessel C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Met veel plezier gegeten. Lekkere gerechten. Hamburger, hoewel een saai gerecht, kan ik zeker aanbevelen. Ook de vis die ik de vorige keer heb gegeten, is aan te bevelen. Heel fijn om zo een restaurant in de buurt te hebben!
Niels-Peter F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Ontvangst vriendelijk en eenmaal aan tafel snel een drankje kunnen bestellen en de kaart ontvangen. Voldoende variatie en ook buiten de kaart om enkele gerechten. We beginnen met brood en dips als appetizer en kiezen de Tournedos (buiten de kaart om) en lamsrack. Er bij een portie frites.

Brood en dips zijn wat je ervan verwacht. Het hoofdgerecht staat 1u na binnenkomst op tafel. Hier had wat meer vaart in gemogen, en deze trend zet zich voort. We bestellen direct nog een tweede drankje. De hoofdgerechten zijn smakelijk en de porties, zeker incombinatie met de frites, ruim voldoende.

Na het hoofdgerecht blijft het stil ... de bediening lijkt onze tafel te zijn vergeten, eigenlijk willen we nog wel een nagerecht of drankje, maar onze tafel laat men links liggen. Het is niet dat e zaak nou bijzonder vol zit ... 45min na het hoofdgerecht wenken we tot 3-maal toe naar de bediening om de rekening te vragen. Een nagerecht laten we schieten, en een drankje nemen we in de stad.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Was top!
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Leuke bediening, losse sfeer. Absoluut een aanrader.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De bediening was echt slecht. Komen ze het hoofdgerecht brengen, ligt er nog niet eens bestek op tafel. En dan moeten we ook nog eens, terwijl het hoofdgerecht al koud te staat worden, een paar bijpassende wijnen proeven! Van mij hoeft het allemaal echt niet zo strak als in een Michelin-sterren restaurant, maar dit is ver beneden de maat. En geen excuses of iets.

Het eten was verder prima, maar als je vaker uit eten gaat dan een paar keer per jaar, is dit echt niet heel bijzonder of zo. Ook het dessert, het was wel aardig, maar echt niet heel bijzonder.

Het decor vond ik ook echt niet heel bijzonder. Niet dusdanig slecht dat het afdoet aan de beleving, maar toen we aankwamen was wel mijn eerste gevoel: 'oh, is dit het? Ik had er meer van verwacht.'

Wat er gebeurde met het bestek was natuurlijk een incident. Dat gebeurt bij de meeste mensen niet. Toch vind ik dat de rating op iens echt niet meer dan een 7,5 zou mogen bedragen.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
heel attent ontvangen, van de wijn genoten, eten met zorg en aandacht bereid, ik kom terug.
Kyra B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Mijn vriend en ik (allebei in de 20) hebben hier een heerlijk drie gangen menu gegeten. Het enige dat mij een beetje tegenviel waren de vegetarische keuzes voor een hoofdgerecht. Het waren er maar twee, waarvan één een geitenkaassalade en die heb ik al te vaak gehad. Dus ik nam de gepofte aubergine maar die vond ik eigenlijk niet lekker. Lag totaal niet aan de kok, maar aan het feit dat ik niet van rokerige smaken houd. Weer wat geleerd. De kok is een goeie, want de rest was verrukkelijk! Bovendien was het personeel erg aardig, de gerechten zeker niet standaard/alledaags en de prijs heel goed te doen. Wij komen zeker nog eens.
natas V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Aanrader!
Tiny N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Ik kom met grote regelmaat bij Van Ostade, meestal met mijn gezin. Een heerlijk restaurant, regelmatig wisselende kaart en echt verrukkelijke gerechten. Afgelopen maandag ben ik er voor het eerst met een zakenrelatie gaan eten en wat ze ons toen hebben voorgezet was echt 'off the chart' En dan bedoel ik dat letterlijk en figuurlijk. Een enorme steak die weliswaar niet op de kaart stond maar wat mij betreft direct op de kaart terecht moet komen. De chef kwam hem aan tafel snijden en zelden heb ik een malser steak gegeten. Ongelooflijk lekker. Iedereen is er altijd even vriendelijk en bijna alles kan er. Ik hoop er nog heel vaak te mogen eten.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Zaterdag weer fantastisch gegeten bij van Ostade, met als echte aanrader de soft shell crab met misoschuim!!!!
Ook de tonijn met sesamkorst en de boerderijkip op een bedje van parelgort waren heerlijk en niet te vergeten het citroentaartje met lemoncurd en muntijs.
Dit in een heel gezellig restaurant; wij komen snel terug!
Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten op het terras. Wel druk en daardoor zelfs op het terras veel geroezemoes. Het personeel was druk in de weer, door de drukte duurde het wat langer.
De gerechten zijn mooi opgemaakt en allemaal heerlijk. De witte huiswijn is prima.
kasper V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Leuk plekje, lekker eten, vriendelijke service. Tonijn voorgerechtje is een aanrader.
sophie B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Graag eet ik van bijv. een tafellopertje of placemat. Ik vind een kale tafel waar het bekende vochtige lapje al dan niet met bleek over is gehaald niet prettig. Een tafellopertje is snel gewassen, kost niet veel.
Voorgerecht heel goed, vitello tonato, romige gele bollen met room en ansjovis (bleek later) volkomen overbodig. De kracht van dit gerecht is de puurheid. Spaanse karbonade voortreffelijk, misschien wat groot, maar dat vindenveel mensen lekker. Partner was 100% tevreden, bediening zeer goed.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Prettige ontvangst en lekker eten. Gewoon een fijne plek.
Rinus D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met mijn (franse) vriendin op 7 juni van een heerlijke maaltijd genoten. Zeker voor herhaling vatbaar
Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Met een groep van 11 personen hier op zondagavond gegeten. De tent zat helemaal vol, goed teken! Lekker gegeten allemaal, de wachttijd was wel wat lang, maar dat was het waard. Prachtig opgemaakte borden, lekkere smaakcombinaties, prima porties ook. Wij komen nog wel eens terug! Een aanwinst voor de buurt.
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Het restaurant op deze avond was vrij rustig. Interieur is verfrissend, stoelen zitten goed, de tafels ruim genoeg en de afstand tussen tafels ook. Het personeel is keurig en vriendelijk. Het eten is van goede kwaliteit en heeft een gedurfde smaak en dat kunnen wij erg waarderen. We waren met 4 personen en hebben allemaal erg lekker gegeten. Voorgerechten Rundercarpaccio, Tonijn maar vooral Taartje van Artisjok smaken uitstekend. De smaak van de gerechten is verassend. Als hoofdgerecht kozen we voor de Black Angus Burger en Eendenborst. Dit laatste gerecht is het bij veel restaurants "net niet", maar deze kok heeft het prima voor elkaar. Als extra namen we Salade Riche, die net als de rest van het eten bijzonder lekker smaakt. De huiswijn is ook van goede kwaliteit. We hebben het dessert overgeslagen, maar dat zal ongetwijfeld ook prima zijn geweest. Al met al een 8+ restaurant. We zijn wel benieuwd hoe de sfeer aanvoelt wanneer de zaak vol zit. Gaan we zeker nog een keer proberen.
Roel O.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben drie keer met vrienden bij Van Ostade gedineerd en kunnen maar een woord gebruiken: geweldig!
Alle gerechten waren perfect voorbereid, de bediening was vriendelijk en we hebben van de gezellige en informele sfeer genoten. Gezien de top kwaliteit van het eten is tevens de prijs vrij zacht. Een aanrader voor iedereen die van echt goed eten houdt!
Laurette V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wat een fantastisch eten, mooi opgemaakte borden, alles zeer smakelijk!
Zowel vis als vlees vonden wij super, gaan snel terug