Van Ostade

Adriaen van Ostadelaan 65 3583 AB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Ostade

Brasserie van Ostade dankt zijn naam aan zijn locatie, het Adriaen van Ostadeplein in Utrecht. De sfeervolle, huiselijke taferelen die Adriaen van Ostade graag schilderde vind je terug in deze brasserie. Gezellig en laagdrempelig met koffie en gebak, verrassende lunch- en dinergerechten, maar je kunt hier ook terecht voor een biertje van de tap. Het mooie terras is zeker de moeite waard, maar loop gerust naar binnen om het opvallende portret van Adriaen van Ostade te bewonderen.

Meer informatie over restaurant Van Ostade

Maandag tot en met zondag 11:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant Van Ostade

petra V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Vandaag maakte van Ostade een uitzondering voor ons en konden wij er met z'n 8-en een warme lunch gebruiken.
Wij hebben er voortreffelijk gegeten:
Een heerlijke softshell krab op een oosterse salade met schuim van tom Kha.
Daarna een botermals hertenrack met kruidnageljus, gestoofde peer en knolselderij mousse.
Tussendoor een erg lekker kaasplankje met heerlijke garnituur en als dessert konden wij kiezen tussen een tarte tatin met creme van sinaasappel en vanille of een chocolade kastanjekaart met witte chocolademousse.
Daarbij erg lekkere wijnen, hele vriendelijke bediening en een gezellige plaats om te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij gaan gauw weer!
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Wat wordt er hier goed gekookt!
Lekkere smaakcombinaties en mooi om te zien. Hebben een heerlijke avond gehad. Prachtig interieur, een leuk team, heerlijk eten en drinken!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassieke gerechten met een orginele twist. Erg leuke kaart, heerlijk eten. daarnaast zeer onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten.
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassiek eten met een nieuwe twist. onwijs leuke kaart, heerlijk gegeten. daarnaast erg onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten. service was goed, vriendelijk, oplettend. restaurant verdient meer waardering.
Ria A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Aparte gerechten, goed van smaak. Prettige bediening
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
In tijden niet zo lekker gegeten (bij de buurman, maar dat wist ik niet) Alles was gewoon perfect. Bediening tijd voor een praatje. Verademing in de buurt kan nu op loopafstand lekker uit eten.
Dank jullie wel Dick en Marion
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Prima eetcafé .
Lidy O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
dit was eens en nooit weer. De herrie, de vele gezinnen en rennende kinderen, blijkbaar veel mensen uit de buurt die elkaar kennen en daardoor "gesprekken" tussen de verschillende tafels; meer het idee van een (eet)café.

Het eten was slecht. Advies: neem vooral geen carpaccio vooraf. Ik zag bijna de Carpaccio niet door de dikke laag truffelmayonaise die er op was gesmeerd en de lading kaas (overigens geen Parmesan maar smakeloze jong kaas). Toen ik bij het ophalen van de borden opmerkte dat er veel teveel mayonaise op de carpaccio zat, antwoordde de serveerster "dat de een er nu eenmaal van houdt en de ander niet". Ik denk dat de kok zich nog eens moet verdiepen in hoe carpaccio klaar gemaakt dient te worden.

Hoofdgerecht was de Angus Burger en die was niet gaar en zompig.
We hebben afgerekend en zijn het toetje aan de overkant bij een restaurantje gaan eten. Daar was het lekker rustig en kregen we een heerlijk dessert en koffie.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Vandaag geluncht bij Van Ostade. Eten en wijn van prima kwaliteit en vriendelijke bediening. Menukaart en tafeltje heel schoon. Ik ga nog wel een keer terug!
Gawein V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Verrassend gezellig en heerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit.
wessel C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Met veel plezier gegeten. Lekkere gerechten. Hamburger, hoewel een saai gerecht, kan ik zeker aanbevelen. Ook de vis die ik de vorige keer heb gegeten, is aan te bevelen. Heel fijn om zo een restaurant in de buurt te hebben!
Niels-Peter F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Ontvangst vriendelijk en eenmaal aan tafel snel een drankje kunnen bestellen en de kaart ontvangen. Voldoende variatie en ook buiten de kaart om enkele gerechten. We beginnen met brood en dips als appetizer en kiezen de Tournedos (buiten de kaart om) en lamsrack. Er bij een portie frites.

Brood en dips zijn wat je ervan verwacht. Het hoofdgerecht staat 1u na binnenkomst op tafel. Hier had wat meer vaart in gemogen, en deze trend zet zich voort. We bestellen direct nog een tweede drankje. De hoofdgerechten zijn smakelijk en de porties, zeker incombinatie met de frites, ruim voldoende.

Na het hoofdgerecht blijft het stil ... de bediening lijkt onze tafel te zijn vergeten, eigenlijk willen we nog wel een nagerecht of drankje, maar onze tafel laat men links liggen. Het is niet dat e zaak nou bijzonder vol zit ... 45min na het hoofdgerecht wenken we tot 3-maal toe naar de bediening om de rekening te vragen. Een nagerecht laten we schieten, en een drankje nemen we in de stad.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Was top!
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Leuke bediening, losse sfeer. Absoluut een aanrader.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De bediening was echt slecht. Komen ze het hoofdgerecht brengen, ligt er nog niet eens bestek op tafel. En dan moeten we ook nog eens, terwijl het hoofdgerecht al koud te staat worden, een paar bijpassende wijnen proeven! Van mij hoeft het allemaal echt niet zo strak als in een Michelin-sterren restaurant, maar dit is ver beneden de maat. En geen excuses of iets.

Het eten was verder prima, maar als je vaker uit eten gaat dan een paar keer per jaar, is dit echt niet heel bijzonder of zo. Ook het dessert, het was wel aardig, maar echt niet heel bijzonder.

Het decor vond ik ook echt niet heel bijzonder. Niet dusdanig slecht dat het afdoet aan de beleving, maar toen we aankwamen was wel mijn eerste gevoel: 'oh, is dit het? Ik had er meer van verwacht.'

Wat er gebeurde met het bestek was natuurlijk een incident. Dat gebeurt bij de meeste mensen niet. Toch vind ik dat de rating op iens echt niet meer dan een 7,5 zou mogen bedragen.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
heel attent ontvangen, van de wijn genoten, eten met zorg en aandacht bereid, ik kom terug.
Kyra B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Mijn vriend en ik (allebei in de 20) hebben hier een heerlijk drie gangen menu gegeten. Het enige dat mij een beetje tegenviel waren de vegetarische keuzes voor een hoofdgerecht. Het waren er maar twee, waarvan één een geitenkaassalade en die heb ik al te vaak gehad. Dus ik nam de gepofte aubergine maar die vond ik eigenlijk niet lekker. Lag totaal niet aan de kok, maar aan het feit dat ik niet van rokerige smaken houd. Weer wat geleerd. De kok is een goeie, want de rest was verrukkelijk! Bovendien was het personeel erg aardig, de gerechten zeker niet standaard/alledaags en de prijs heel goed te doen. Wij komen zeker nog eens.
natas V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Aanrader!
Tiny N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Ik kom met grote regelmaat bij Van Ostade, meestal met mijn gezin. Een heerlijk restaurant, regelmatig wisselende kaart en echt verrukkelijke gerechten. Afgelopen maandag ben ik er voor het eerst met een zakenrelatie gaan eten en wat ze ons toen hebben voorgezet was echt 'off the chart' En dan bedoel ik dat letterlijk en figuurlijk. Een enorme steak die weliswaar niet op de kaart stond maar wat mij betreft direct op de kaart terecht moet komen. De chef kwam hem aan tafel snijden en zelden heb ik een malser steak gegeten. Ongelooflijk lekker. Iedereen is er altijd even vriendelijk en bijna alles kan er. Ik hoop er nog heel vaak te mogen eten.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Zaterdag weer fantastisch gegeten bij van Ostade, met als echte aanrader de soft shell crab met misoschuim!!!!
Ook de tonijn met sesamkorst en de boerderijkip op een bedje van parelgort waren heerlijk en niet te vergeten het citroentaartje met lemoncurd en muntijs.
Dit in een heel gezellig restaurant; wij komen snel terug!