Van Ostade

Adriaen van Ostadelaan 65 3583 AB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Van Ostade

Brasserie van Ostade dankt zijn naam aan zijn locatie, het Adriaen van Ostadeplein in Utrecht. De sfeervolle, huiselijke taferelen die Adriaen van Ostade graag schilderde vind je terug in deze brasserie. Gezellig en laagdrempelig met koffie en gebak, verrassende lunch- en dinergerechten, maar je kunt hier ook terecht voor een biertje van de tap. Het mooie terras is zeker de moeite waard, maar loop gerust naar binnen om het opvallende portret van Adriaen van Ostade te bewonderen.

Meer informatie over restaurant Van Ostade

Maandag tot en met zondag vanaf 11.00

Jouw recensie over het restaurant Van Ostade

Karel K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Het weer werkte wel mee aan het de heerlijke lunch, maar bevestigt tevens dat het terras prettig is.
Heerlijke garnalenkroketjes gegeten met zelfgemaakte citroenmayonaise en vers brood.
Paulien S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
lekker eten met mooie keuzemogelijkheden tussen gerechten die met zorg opgemaakt zijn op het bord en lekkere wijnen. prettige bediening
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Met z'n viertjes wezen eten bij ostade. Eerst buiten, maar toen de wind ging aanjakkeren naar binnen. De oesters vooraf met een cava waren een feestje, de carpaccio was mals, de zeetong prima. De witte huiswijn paste er prima bij. Blijft een goed restaurant.
Anton E.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Vanmiddag een prachtige zomerse lunch gehad op het terras. Oestertje vooraf, glaasje cava erbij en 2 mooie en rijkgevulde salades. Eentje waarbij de kippendijen centraal stonden. De ander met vis. Verhouding was riant. Dus niet een hele berg sla waarin je op zoek mag naar kip/vis. Nee, mooi gevuld waardoor het tot de laatste schep genieten was. Dressing ook in juiste proportie. Dus geen doordrenkte salade. En ook de rode ui was mooi fijn waardoor het smaak afgaf zonder dat het te pittig/uiig werd. Naast cava dronken we bruisend water uit een mooie karaf van een voor mij onbekend merk. Met wat citroen gaf dit extra sfeer. Uiteindelijk 50,- voor luxe lunch voor twee. Tevreden klant hier en ik ga vast weer.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Prima gegeten zonder reservering op vrijdagavond. Binnen is het redelijk gezellig, maar wij konden op het terras zitten. Eten goed, zonder veel opsmuk. Garing goed, zowel de vis als het vlees. Bijpassende wijnen goed. Bediening vriendelijk en vlot. Kortom prima alternatief voor de drukke binnenstad.
Esmé S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening in een gezellig restaurant. Voor herhaling vatbaar!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
De nieuwe kaart is weer heerlijk en innovatief.
Janine D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk gegeten, prettige bediening, leuke plek...
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Weer bij ostade geweest. Nu lekker in het zonnetje op terras, alwaar de tafel al voor ons gedekt was. Ontspannen bediening. Buiten de kaart gegeten, vandaag was het rogvleugel. Prima op smaak, goed gebakken, lekkere bijgerechten. Ik blijf genieten van deze aanwinst voor utrecht.
EJ R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
De gerechten met zorg bereid, wijn van goede kwaliteit en bediening vriendelijk. Wat wil je nog meer?
Hellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heerlijk gegeten. Fantastische avond gehad.
Kneel H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
vanwege het mooie weer buiten gezeten op het terras. niet een spannend gezellig terras. wat herrie vanwege de weg, maar dat weet je op deze locatie.
Catch of the day zou heilbot zijn, echter bij het uitserveren waren het sliptongetjes. Een slip of de tong van de bediening. Werd gecorrigeerd door gratis friet.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Even snel, op een doordeweekse dag een hapje eten. Fantastische gerechten heerlijke bediening én een mooie prijs! Wij gaan zekee terug.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Vandaag maakte van Ostade een uitzondering voor ons en konden wij er met z'n 8-en een warme lunch gebruiken.
Wij hebben er voortreffelijk gegeten:
Een heerlijke softshell krab op een oosterse salade met schuim van tom Kha.
Daarna een botermals hertenrack met kruidnageljus, gestoofde peer en knolselderij mousse.
Tussendoor een erg lekker kaasplankje met heerlijke garnituur en als dessert konden wij kiezen tussen een tarte tatin met creme van sinaasappel en vanille of een chocolade kastanjekaart met witte chocolademousse.
Daarbij erg lekkere wijnen, hele vriendelijke bediening en een gezellige plaats om te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij gaan gauw weer!
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Wat wordt er hier goed gekookt!
Lekkere smaakcombinaties en mooi om te zien. Hebben een heerlijke avond gehad. Prachtig interieur, een leuk team, heerlijk eten en drinken!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassieke gerechten met een orginele twist. Erg leuke kaart, heerlijk eten. daarnaast zeer onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten.
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
klassiek eten met een nieuwe twist. onwijs leuke kaart, heerlijk gegeten. daarnaast erg onder de indruk van de kwaliteit en originaliteit van de vegetarische gerechten. service was goed, vriendelijk, oplettend. restaurant verdient meer waardering.
Ria A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Aparte gerechten, goed van smaak. Prettige bediening
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
In tijden niet zo lekker gegeten (bij de buurman, maar dat wist ik niet) Alles was gewoon perfect. Bediening tijd voor een praatje. Verademing in de buurt kan nu op loopafstand lekker uit eten.
Dank jullie wel Dick en Marion
Kim D.