Van Mechelen

- Diner vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden allemaal de kalfsribeye met friet en salade die me zeer goed beviel. Lekker mals stukje vlees met heerlijk krokante franse frietjes. Wijn was niet zo bijzonder en bediening was prima. Echter een van de jongens stond met zijn telefoon midden in de zaak druk te typen. Wellicht hebben ze er een reserveringssysteem op (al leek het daar niet op). Ik vond het in ieder geval niet zo netjes dat dit zo in een volle zaak gebeurt.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Hier een lunch, we zitten in een van de twee inhammen buiten, het is mooi weer. De bediening is vlot, maar soms ook meer met zichzelf bezig. Bij het afrekenen is er meer aandacht voor de eigen mobiel in plaats van voor de klant, jammer.
Wat tegenvalt is de prijs kwaliteit verhouding. De grote wortel-gembersap zou ik eerder als medium bestempelen en de prijs (€ 14,50) voor een grote salade, zowel voor de salade kip als salade forel is te hoog. Temeer daar de salade vooral een grote bak kropsla is, met niet al te veel erbij. Het stuk appeltaart toe, is wel weer voldoende.
Binnen ziet de zaak er gezellig uit, maar als ik hier terugkom is het voor een biertje.
Sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Afgelopen woensdag een hamburgertje gegeten bij Van Mechelen, prima. Niks op aan te merken en het kwam uitermate snel op tafel. Verrassend want de zaak zat aardig vol! Voor de rest leuke speciaal biertjes en een prima service. Begroet bij binnenkomst en er werd ons een tafeltje gewezen. Echter het meest 'cool' was toch wel de inrichting. Wat een prachtige zaak en je raakt maar niet uitgekeken op de dynamiek die er heerst. Prachtige centrale open keuken en geweldig roestieke uitstraling. Komen zeker terug, maar dan ook met foto toestel ;-)
Aloeverix .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Mooi van de buitenkant, binnen ook gezellig. Leuke spannende craft bierkaart.

Gegeten met 4, vis en vlees zag er allemaal goed uit en was lekker. Qua vegetarische opties niet meteen om enthousiast van te worden, maar op zich in verhouding met de niet heel ruime keuze. Er was een vega voorgerecht, een salade, een lasagne en een vega hamburger. Ik heb de lasagne genomen, lekker pittig maar de fenegriek die er in zou zitten mag wel iets steviger aanwezig zijn.
Leuk assortiment aan toetjes!

Aangezien ik wel echt enthousiast werd van de borrelhapjes op de kaart zal ik hier zeker terugkomen.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gegeten met z'n tweeën. We zaten aan een tafeltje buiten. Vervelend was dat er iemand (personeelslid volgens mij) vóór ons aan aan tafeltje ging zitten roken. Dat is een behoorlijke min. Verder is de bediening uitermate vriendelijk en correct. Er wordt snel gewerkt. Ik vond wel dat ze iets te vaak aan tafel kwamen om te vragen of je nog iets wilde drinken. De gerechten op de avondkaart waren niet mijn ding. We kozen beiden uiteindelijk voor de hamburger van scharrelrund. Op zich geen slechte keuze. Het werd smakelijk geserveerd op een houten plank. Als bijgerecht waren er knapperige frietjes met mayonaise en een bakje frisse salade. Ook het hamburgerbroodje was smakelijk en eventjes warm gemaakt. De hamburger zelf was precies goed voor mij, lekker sappig zonder dat het broodje daardoor te klef werd. Met een paar koude pilsjes erbij waren het al met al een paar gezellige uurtjes, ondanks dat het café in een soort van voormalige garage is gevestigd.
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Gezellige tent waar je de hele dag terecht kan voor zolang als je zin hebt. Borrel, diner, lunch, hele dag spelletjes spelen, wat je wil. Prima eten en lekkere biertjes.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Lunch aan de Schinkelkade, ruim opgezet stadscafé met gevarieerde kaart met warme en koude gerechten, broodjes, soep of salade. Wij startten met wortel-sinaasappelsap, apart en gezond, leuk om te proberen, maar niet helemaal mijn ding. Daarna biologisch landbrood met makreel salade en citroentje, royaal belegd en erg lekker. Glas Chardonnay erbij combineerde goed. Macchiato met een klein Portugees custardtaartje toe, heerlijk gegeten voor een prima prijs. En parkeren is in deze wijk geen probleem.
MFM .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een druk en gezellig eetcafé. Geborreld met een aantal vrienden en daarna met een paar nog wat gaan eten. Vriendelijke bediening. Bij navraag wat tarbotine (hoofdgerecht) precies was, kregen we echter de verkeerde info. Het zouden meerdere kleine witvissen zijn, maar het betrof 1 kleine tarbot ongefileerd. Smaakte op zich ok, wel wat flauw.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met een groep collega's gegeten en geborreld. Heel groot voordeel vind ik dat de enorme drukte van een jaar of wat terug minder is, je kan nu zonder problemen en lang wachten op vrijdagmiddag aanschuiven voor zittend eten en drinken met een groep. Lekkere vegetarische hartige taart gegeten. Vriendelijke meiden in de bediening, altijd in de buurt maar je moet wel zelf de aandacht trekken. Minpunt is het erg geringe aantal wc's voor het aantal aanwezige mensen.
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We wonen een paar straten verderop, dus vooral toen ze net geopend waren kwamen we hier regelmatig een biertje drinken of een hapje eten. Na lange tijd weer een keer aangeschoven in dit altijd drukke, maar gezellige eetcafe. Er was nagenoeg niets veranderd, hooguit wat gerechten op de kaart. We hadden de burger en de tarbotine. En die waren middelmatig; het vlees van zowel de burger als de vis was niet erg mals, tegen het droge aan. De friet en sla waren ook fantasieloos en weinig op smaak.
Het leek in ieder geval een stuk schoner dan twee jaar geleden; ik kan me nog herinneren dat het keukenpersoneel door de keuken gleed van het vet wat er op de vloer lag en je altijd bij thuiskomst alle eetluchtjes in je kleren had zitten. Gelukkig hebben ze dat opgelost!
Kortom: Van Mechelen is een leuk cafe waar altijd een gezellige sfeer hangt, maar ik zou vooral voor de biertjes gaan en een simpele borrelhap.
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Samen met mijn dochters afgesproken bij van Mechelen voor een borrel en een hapje eten. Je kan niet reserveren, maar we waren er rond 18:00 uur en toen was er nog plaats, kort daarna liep het helemaal vol, en dat op een woensdagavond. De bediening is vlot en erg aardig. Ik had een voorgerecht; salade met forel, die was heerlijk. Mijn dochters hadden wat kipvleugeltjes, brood en bitterballen,. Als hoofdgerecht had ik de vis van de dag, kabeljauw die heerlijk was, op een bedje van groeten en gekookte aardappel in de schil. Het gebouw is een oud bedrijfspand welke helemaal in oude toestand is gelaten, erg mooi gedaan. We hebben een leuke avond gehad en we gaan zeker vaker afspreken bij van Mechelen.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een heerlijke avond op het "terras" van " van Mechelen" (je zit nog steeds binnen, maar het telt als buiten). Een eenvoudige maaltijd die goed op smaak was (carpaccio-maaltijd salade) maar die net iets kleiner was dan verwacht. De frietjes maakten de massa, waardoor het voldoende was (al hadden de frietjes wat steviger - lees: Vlaamser gemogen). Mijn tafelgenoot genoot van de mosselen, die er in gingen als zoete koek. Dat gezegd hebbende was alles er om heen perfect. De vriendelijke, vlotte en enthousiaste bediening, de wijn en een overheerlijke Pastel de Nata als dessert. Tijd vliegt als het gezellig is, dus veel later dan gepland stonden we pas weer op om onze rekening te betalen.
D V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Op tweede Pinksterdag hebben wij hier met zijn vieren gegeten. Het eten was prima, Belgische eetcafe happen die misschien iets aan de dure kant zijn. Helaas waren veel gerechten niet meer beschikbaar, ook niet als deze nog op het bord van de dagschotels genoteerd stonden. Hierdoor kwamen wij al gouw bij onze derde keus uit (hamburger). Hoewel het personeel zich excuseerde en vertelde dat het door de feestdagen kwam, is dit natuurlijk uitermate slecht ingekocht. Verder is het wel van belang dit voor het bestellen al te melden. Ik kom (op een rustige dag) zeker terug.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
De spareribs waren een klein tikkeltje droog, maar de smaak was goed. Verder een leuk ingericht restaurant dat (bewust) een beetje aandoet als een soort retro fabriekshal/werkplaats. Daardoor niet echt geschikt voor een chique diner, maar juist uitermate geschikt voor een gezellige borrel en een ontspannen etentje met vrienden.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
van Mechelen is vooral een leuke tent om te borrelen, maar prima voor een simpele hap. De kwaliteit is wel echt even beter dan in een gemiddeld eetcafé, maar tegelijkertijd moet de verwachting niet te hoog liggen. van Mechelen is echt een aanwinst voor de hoofddorppleinbuurt: het is hip, gezellig en groots opgezet. Voor een simpele lunch is het helemaal prima, voor culinair tafelen moet je echt elders zijn. Maar toch gaan we er vaak heen voor een eenvoudige hap als we geen zin hebben om te koken. De special van de dag is vaak erg goed. Onlangs had ik een spies met rundvlees, die was supermals en lekker. De frietjes zijn ook goed. Deze week had ik risotto met garnalen. De risotto was iets te gaar, dat was zonde. maar eigen schuld: risotto is een kunst om goed klaar te maken, had ik ook niet daar moeten bestellen. Maar desalniettemin was ie wel goe van smaak en de garnalen waren prima gegaard. De bediening is altijd vriendelijk en vlot.
Sebastiaan L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Van Mechelen is onze vaste stek geworden als de zin om zelf te koken ontbreekt, want om de hoek. Gezellig, mooi ingerichte en laagdrempelige plek. Service is goed: alle medewerkers in de bediening bezitten een oprecht enthousiasme. Eten is wisselend, van redelijk tot erg goed. Akoestiek is verbeterd vergeleken met een tijdje terug, door de populariteit blijft het wat rumoerig, maar dat hoort ook wel bij dit soort zaken. Zeer aangename plek voor een lunch, borrel of recht-toe-recht-aan-maaltijd!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Zondagochtend, tijd voor een ontbijtje buiten de deur. Helaas waren we niet al te vlot die ochtend en de wandeling duurde langer dan gepland. Kortom, het werd een lunch bij Van Mechelen. Een mooie lokatie, rauw, industrieel en achterin in de gang met daklicht, prima stoelen om op te zitten. De rare bioscoopklapstoelen hebben we vermeden, leek ons niet heel comfortabel. We hadden er iets simpels besteld, koffie verkeerd en een uitsmijter. Prima hoor, lekker brood, ruim belegd, heerlijke eitjes, aardige bediening. Het was redelijk rustig en gezien het tijdstip van 13 uur nog geen last van frituurluchten waar ik eerder over gelezen heb. Niettemin zijn we weer vlot ervandoor gegaan. Het is niet echt een lazy sunday tentje waar je lang blijft hangen met een krant in de buurt of zoiets. Misschien mist daarvoor nou net een simpel uitzichtje, zijn de stoelen net niet hangerig genoeg of mist het lounge-muziekje op de achtergrond. Een zeventje.
Pim A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Een gezellig, levendig eetcafé in een voormalige garage. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Mijn gerecht bestond uit een tarbotine (kleine tarbot) met frites en salade. Tafelgenoten aten hier een zuurkoolschotel met kalfssaucijs, spek, rookworst en groene salade en een vegetarische hamburger van Dophert met paprikamayonaise. Allemaal goed bereid voor een leuke prijs.
Hannar .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Ben voor de eerste keer hier geweest en heb genoten van het heerlijke eten. Helaas zat het restaurant bomvol en was het iets te lawaaierig om gezellig met elkaar te kunnen praten. Voor de rest was ik aangenaam verrast.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Vorige week hier weer eens een biertje gedronken en wat gegeten. Het personeel is altijd erg vriendelijk en het bier is heel goed te drinken! :) Het café zelf is erg gezellig en altijd druk. We hadden vooraf een mandje brood met kruidenboter besteld, maar het brood was droog en leek niet heel vers, dat was jammer. Verder had ik deze keer de venkel lasagne, die was fantastisch lekker! Mijn vriend had de specialiteit, een wildzwijnburger. Ook deze was erg lekker, maar de frietjes die erbij kwamen waren een beetje saai, dun en niet erg smaakvol. Als toetje gingen we voor een Spanish en een Italian coffee, die doen het altijd goed. Jammer van de paar tegenvallers, maar ik kom hier zeker weer terug want als ze het goed doen, doen ze het écht heel goed! En het is er altijd gezellig!