Van Mechelen

7,1

Jouw recensie over het restaurant Van Mechelen

Maria K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Met vrienden uit het buitenland hier gegeten. Attent personeel, vraagt regelmatig of je nog wat wilt drinken. Gerechten waren wisselend. Tomatensoep is héérlijk, maar hoofdgerechten waren matig. Veel 'kale' sla bij gerechten. Veel vegetarische keuze, dat is heerlijk. Prijs/kwali is prima.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Van Mechelen omschrijft zichzelf als stadscafé en gastropub. Wat dit allemaal betekent weet ik niet maar de zaak kan me wel bekoren. Waarschijnlijk was de ruimte vroeger een garage of iets dergelijks: auto's eruit en keuken erin en verder alles zoveel mogelijk laten zoals het was. Tafeltjes en stoelen erin en vooral heel veel posters aan de muren: dat is stadscafé Van Mechelen. Ik koos voor Van Mechelen vanwege de uitgebreide lunchkaart aangevuld met enkele dagspecials. Het was een regenachtige herfst- en zondag en dus was het er druk, gezellig en sfeervol. Door de drukte schoot de service er een beetje bij in maar gelukkig was mijn lunch naar volle tevredenheid. Ik had een pittige kikkererwtensoep en de cannelloni met ricotta, spinazie, rucola, parmezaan en een tomatensaus. Beide gerechten smaakten uitstekend en werden geserveerd met vers stokbrood. Ik kom zeker vaker langs bij Van Mechelen.
nansi .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Mosselen van het krijtbord. Waren ok, miste wel wat sausjes.Rose en witte wijn gedronken. Prima wijn. Bediening vriendelijk.Toilet een beetje als op n franse camping.wat alternatief, zeg maar.Als dessert een portugees custardgebakje.Klein maar wel lekker.Ruimte erg gezellig. Inderdaad als een belgisch cafe en erg druk. Ongedwongen sfeer.Ik zag ook mensen met n hond binnen. Vind ik persoonlijk wel gezellig.
V.N. K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Kom er nu als sinds het begin om redenen dat het op loopafstand van mijn huis ligt. Ruimte erg leuk industrieel, bediening altijd charmant, keuken helaaas nog steeds en altijd onder de maat. Alleen aan de broodjes en portugese vissoep kan je je niet branden. Vandaag de grote forel salade, een enorme berg sla op groot soepbord met enkele kleine stukjes forel, je hebt er haast een vergrootglas bij nodig. Toiletten altijd erg vies, vandaag ontbrak zelfs de toiletbril op de herentoilet. Wist de bediening niets van, duidelijk dat deze nooit gecheckt worden door de dag en avond heen. Ik blijf terugkomen maar houd het maar bij de broodjes en vissoep, die zijn altijd goed.
De sfeer is er gelukkig altijd plezierig. Het parool had gelijk 6.5
Asgoodasitgets .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Vanavond had een gezellige avond met mijn moeder in een restaurant in de buurt moeten zijn. Een gezellige avond is het geworden, maar daar heeft Van Megchelen geen bijdrage aan geleverd.
Wat kan goed personeel een avond maken en omgekeerd slecht personeel een verwachtingsvolle avond breken.

De eerste serveerster die ons begroet, doet haar werk goed. We kunnen inderdaad gewoon op een door ons verkozen plek plaats nemen. Al snel krijgen we dezelfde dame op bezoek die onze drankjes komt opnemen. Na verloop van tijd als we klaar zijn om onze hoofdgerecht door te geven, maak ik oogcontact met de meest dichtbijzijnde beschikbare serveerster. Een totaal niet geinspireerde dame, die duidelijk niet de behoefte heeft om een woord teveel te spenderen aan een hartelijk woordje, een toelichting op de menukaart te geven of een glimlach op haar gezicht te voorschijn te toveren for that matter. Wat een verschil met ander bedienend personeel in andere restaurants. Je kan nog een topkok in huis hebben die de lekkerste gerechten weet te creeeren. Als de gastvrouw of gastheer, de bediening van het restaurant, je niet het gevoel kan geven dat men blij is, dat jij met je gezelschap hun eetgelegenheid hebt uitgekozen om te komen genieten van de ervaring die uit eten gaan is, dan doet dat geen recht aan het lekkerste eten dat de menukaart siert. Heel erg jammer. Het warme persoonlijke aandacht geven aan je klanten ontbrak hier volkomen. Oogcontact 0,0. Het brood met kruidenboter werd met dezelfde charme geserveerd. Zo ook onze hoofdgerechten.

Wat betreft het eten, gezien het aanbreken van het asperges seizoen, viel mijn keuze op de Specialiteit, de asperges met beenham, aardappeltjes en ei. Erg lekker, maar ook niet heel speciaal gezien het feit dat het wel erg veel leek op de Vis vd dag, nl ZALM met asperges, aardappeltjes en ei. Lekker, maar niet bijzonder en dan ook wel een beetje prijzig mijns inziens.

Tja toen het tijd was om eventueel een nagerecht en koffie/thee te nemen had ik besloten om maar de rekening te vragen. Hier was het de eerste dame die naar ons toe kwam en ons beter laat dan nooit, vroeg of alles naar wens was. Omdat zij verder wel een positieve indruk had gemaakt besloot ik om maar toch een riante net niet 10% te tippen. Met tegenstrijdige gevoelens, moet ik zeggen.

De inrichting van dit pand is verder wel mooi industrieel van aard.

En dan nu, de hamvraag.. Zou ik Van Mechelen aanbevelen?
Het antwoord is dan toch, nee. De reden, het ontbreken van persoonlijke aandacht. Iets dat toch bij blijft en hoe lekker het eten ook, net een extra flavour toevoegt.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Erg leuke plek waar je eigenlijk elk moment van de dag wel naartoe kan. Of het nou is voor lunch, borrel of diner. Sfeervol ingericht en leuke biertjes op de kaart. Bediening is snel en vriendelijk. Kwaliteit van het eten is ok, maar niet bijzonder.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden allemaal de kalfsribeye met friet en salade die me zeer goed beviel. Lekker mals stukje vlees met heerlijk krokante franse frietjes. Wijn was niet zo bijzonder en bediening was prima. Echter een van de jongens stond met zijn telefoon midden in de zaak druk te typen. Wellicht hebben ze er een reserveringssysteem op (al leek het daar niet op). Ik vond het in ieder geval niet zo netjes dat dit zo in een volle zaak gebeurt.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Hier een lunch, we zitten in een van de twee inhammen buiten, het is mooi weer. De bediening is vlot, maar soms ook meer met zichzelf bezig. Bij het afrekenen is er meer aandacht voor de eigen mobiel in plaats van voor de klant, jammer.
Wat tegenvalt is de prijs kwaliteit verhouding. De grote wortel-gembersap zou ik eerder als medium bestempelen en de prijs (€ 14,50) voor een grote salade, zowel voor de salade kip als salade forel is te hoog. Temeer daar de salade vooral een grote bak kropsla is, met niet al te veel erbij. Het stuk appeltaart toe, is wel weer voldoende.
Binnen ziet de zaak er gezellig uit, maar als ik hier terugkom is het voor een biertje.
sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Afgelopen woensdag een hamburgertje gegeten bij Van Mechelen, prima. Niks op aan te merken en het kwam uitermate snel op tafel. Verrassend want de zaak zat aardig vol! Voor de rest leuke speciaal biertjes en een prima service. Begroet bij binnenkomst en er werd ons een tafeltje gewezen. Echter het meest 'cool' was toch wel de inrichting. Wat een prachtige zaak en je raakt maar niet uitgekeken op de dynamiek die er heerst. Prachtige centrale open keuken en geweldig roestieke uitstraling. Komen zeker terug, maar dan ook met foto toestel ;-)
Aloeverix .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Mooi van de buitenkant, binnen ook gezellig. Leuke spannende craft bierkaart.

Gegeten met 4, vis en vlees zag er allemaal goed uit en was lekker. Qua vegetarische opties niet meteen om enthousiast van te worden, maar op zich in verhouding met de niet heel ruime keuze. Er was een vega voorgerecht, een salade, een lasagne en een vega hamburger. Ik heb de lasagne genomen, lekker pittig maar de fenegriek die er in zou zitten mag wel iets steviger aanwezig zijn.
Leuk assortiment aan toetjes!

Aangezien ik wel echt enthousiast werd van de borrelhapjes op de kaart zal ik hier zeker terugkomen.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gegeten met z'n tweeën. We zaten aan een tafeltje buiten. Vervelend was dat er iemand (personeelslid volgens mij) vóór ons aan aan tafeltje ging zitten roken. Dat is een behoorlijke min. Verder is de bediening uitermate vriendelijk en correct. Er wordt snel gewerkt. Ik vond wel dat ze iets te vaak aan tafel kwamen om te vragen of je nog iets wilde drinken. De gerechten op de avondkaart waren niet mijn ding. We kozen beiden uiteindelijk voor de hamburger van scharrelrund. Op zich geen slechte keuze. Het werd smakelijk geserveerd op een houten plank. Als bijgerecht waren er knapperige frietjes met mayonaise en een bakje frisse salade. Ook het hamburgerbroodje was smakelijk en eventjes warm gemaakt. De hamburger zelf was precies goed voor mij, lekker sappig zonder dat het broodje daardoor te klef werd. Met een paar koude pilsjes erbij waren het al met al een paar gezellige uurtjes, ondanks dat het café in een soort van voormalige garage is gevestigd.
nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Gezellige tent waar je de hele dag terecht kan voor zolang als je zin hebt. Borrel, diner, lunch, hele dag spelletjes spelen, wat je wil. Prima eten en lekkere biertjes.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Lunch aan de Schinkelkade, ruim opgezet stadscafé met gevarieerde kaart met warme en koude gerechten, broodjes, soep of salade. Wij startten met wortel-sinaasappelsap, apart en gezond, leuk om te proberen, maar niet helemaal mijn ding. Daarna biologisch landbrood met makreel salade en citroentje, royaal belegd en erg lekker. Glas Chardonnay erbij combineerde goed. Macchiato met een klein Portugees custardtaartje toe, heerlijk gegeten voor een prima prijs. En parkeren is in deze wijk geen probleem.
MFM M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een druk en gezellig eetcafé. Geborreld met een aantal vrienden en daarna met een paar nog wat gaan eten. Vriendelijke bediening. Bij navraag wat tarbotine (hoofdgerecht) precies was, kregen we echter de verkeerde info. Het zouden meerdere kleine witvissen zijn, maar het betrof 1 kleine tarbot ongefileerd. Smaakte op zich ok, wel wat flauw.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met een groep collega's gegeten en geborreld. Heel groot voordeel vind ik dat de enorme drukte van een jaar of wat terug minder is, je kan nu zonder problemen en lang wachten op vrijdagmiddag aanschuiven voor zittend eten en drinken met een groep. Lekkere vegetarische hartige taart gegeten. Vriendelijke meiden in de bediening, altijd in de buurt maar je moet wel zelf de aandacht trekken. Minpunt is het erg geringe aantal wc's voor het aantal aanwezige mensen.
Rebecca P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We wonen een paar straten verderop, dus vooral toen ze net geopend waren kwamen we hier regelmatig een biertje drinken of een hapje eten. Na lange tijd weer een keer aangeschoven in dit altijd drukke, maar gezellige eetcafe. Er was nagenoeg niets veranderd, hooguit wat gerechten op de kaart. We hadden de burger en de tarbotine. En die waren middelmatig; het vlees van zowel de burger als de vis was niet erg mals, tegen het droge aan. De friet en sla waren ook fantasieloos en weinig op smaak.
Het leek in ieder geval een stuk schoner dan twee jaar geleden; ik kan me nog herinneren dat het keukenpersoneel door de keuken gleed van het vet wat er op de vloer lag en je altijd bij thuiskomst alle eetluchtjes in je kleren had zitten. Gelukkig hebben ze dat opgelost!
Kortom: Van Mechelen is een leuk cafe waar altijd een gezellige sfeer hangt, maar ik zou vooral voor de biertjes gaan en een simpele borrelhap.
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Samen met mijn dochters afgesproken bij van Mechelen voor een borrel en een hapje eten. Je kan niet reserveren, maar we waren er rond 18:00 uur en toen was er nog plaats, kort daarna liep het helemaal vol, en dat op een woensdagavond. De bediening is vlot en erg aardig. Ik had een voorgerecht; salade met forel, die was heerlijk. Mijn dochters hadden wat kipvleugeltjes, brood en bitterballen,. Als hoofdgerecht had ik de vis van de dag, kabeljauw die heerlijk was, op een bedje van groeten en gekookte aardappel in de schil. Het gebouw is een oud bedrijfspand welke helemaal in oude toestand is gelaten, erg mooi gedaan. We hebben een leuke avond gehad en we gaan zeker vaker afspreken bij van Mechelen.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een heerlijke avond op het "terras" van " van Mechelen" (je zit nog steeds binnen, maar het telt als buiten). Een eenvoudige maaltijd die goed op smaak was (carpaccio-maaltijd salade) maar die net iets kleiner was dan verwacht. De frietjes maakten de massa, waardoor het voldoende was (al hadden de frietjes wat steviger - lees: Vlaamser gemogen). Mijn tafelgenoot genoot van de mosselen, die er in gingen als zoete koek. Dat gezegd hebbende was alles er om heen perfect. De vriendelijke, vlotte en enthousiaste bediening, de wijn en een overheerlijke Pastel de Nata als dessert. Tijd vliegt als het gezellig is, dus veel later dan gepland stonden we pas weer op om onze rekening te betalen.
D V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Op tweede Pinksterdag hebben wij hier met zijn vieren gegeten. Het eten was prima, Belgische eetcafe happen die misschien iets aan de dure kant zijn. Helaas waren veel gerechten niet meer beschikbaar, ook niet als deze nog op het bord van de dagschotels genoteerd stonden. Hierdoor kwamen wij al gouw bij onze derde keus uit (hamburger). Hoewel het personeel zich excuseerde en vertelde dat het door de feestdagen kwam, is dit natuurlijk uitermate slecht ingekocht. Verder is het wel van belang dit voor het bestellen al te melden. Ik kom (op een rustige dag) zeker terug.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
De spareribs waren een klein tikkeltje droog, maar de smaak was goed. Verder een leuk ingericht restaurant dat (bewust) een beetje aandoet als een soort retro fabriekshal/werkplaats. Daardoor niet echt geschikt voor een chique diner, maar juist uitermate geschikt voor een gezellige borrel en een ontspannen etentje met vrienden.