Van Kerkwijk

• : Parkeerplaats

• Terras
Hubert-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Weer eens gegeten bij Van Kerkwijk. Leuke enthousiaste mensen. Geen menu om te lezen, maar wordt je verteld. Knusse huiselijke sfeer, maar niet erg luxe. De knoflook gamba's werkelijk fenomenaal. De zeebaars perfect. Ook de paté en de eendeborst gewoon heerlijk. Heel apart restaurantje, waar je graag terugkomt.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Reserveren lukt niet maar toch met 10 collega's hier afgesproken. Er is een grote tafel. daar zaten vier mensen te eten die na hun voorgerecht elders gingen zitten op verzoek van het personeel. Lekker een voorafje met allerlei smaken voor 10 personen en daar na iedereen een keuze aan hoofdgerechten, vega kip vlees en verschillende vis keuzes. Tevreden an een gezellige avond naar huis.
D D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gemoedelijk buurtrestaurantje. Helaas wel een beetje 'overgenomen 'door de toeristen waardoor de echte Amsterdammer en de buurbewoner zich niet echt meer laten zien. Begroeting bij binnenkomst is ook in het engels. Supervriendelijk personeel. Wij namen de kip en de biefstuk, allebei prima in orde. Ook de zelfgemaakte perentaart was heerlijk. Inrichting mag wel wat speelser en spannender. Prima zaakje voor de snelle hap!
Fluevosm .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met een collega op weg naar Joe Jackson in Carré even een hapje eten in Nes.
Mijn collega een geboren Amsterdammer weet de weg.
Geweldig aardig personeel. Zonder kaart, dan weet je dat de prijs iets hoger is, maar het is de moeite waard.
Vooraf een paté en een blauwe schimmelkaas gegeten, dit vergezeld laten gaan met een karafje Italiaanse rode wijn (de Franse Merlot voor de volgende keer bewaard;als ie er dan is).
Hoofdgerecht: Biefstuk met Franse kaas en aardbeiensaus en een Zalmfilet met zuurkool. Beide voortreffelijk klaargemaakt. Volgens bediening oud recept net na de middeleeuwen.
Ik ga hier met mijn vrouw terugkomen, ben erg enthousiast.
Oh ja, een cappuccino en espresso kon nog net voor het concert. Hoewel ik tegenwoordig een "hete" cappuccino vraag, was dat hier niet nodig. Zelfs de kopjes goed opgewarmd.
Niemand is volmaakt, daarom 3 keer negen.
Kaat S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Zo leuk, de menukaart wordt verteld, het eten is goed. Prettige en gezellige bediening en leuke gasten, in een eenvoudig lokaal. Goed toeven en de sauvignon blanco is heerlijk.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het eten was hier wederom uitstekend verzorgd. Vers brood, mooie portionering van makreelsalade. De zalm in ketjap was precies wat je er van mag verwachten hier.
Mooie fles witte wijn er bij en het is hier weer genieten met vriendelijke en attente bediening.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Nadat we vorige keer vanwege de grote drukte bij van Kerkwijk een andere eettent hadden opgezocht, konden we nu midden in de week rond 19.00 uur zo maar aanschuiven. Later zou het toch aan de bar weer vollopen, maar daar kies je dan zelf voor. Inmiddels is het wel bekend dat er geen menukaart is, en dat Victor het aan de tafel komt uitleggen. Voor ieder tafeltje ben je toch een aardige tijd aan het uitleggen. Het zal wel bij de filosofie van de zaak horen, want het is erg persoonlijk, maar eigenlijk ook erg inefficiënt. Iedere dag even wat A4-tjes uitprinten, met prijzen (want die slaat Victor voor het gemak even over), lijkt me net zo handig. Het lijkt zo ook net, of die middag de verse ingredienten zijn ingekocht, en dat niet meer op de kaart kon, maar als je de recensies ziet, komen toch de zelfde gerechten langs. Anyway, dit zijn de kritische noten, want we hebben erg lekker gegeten, met een voorgerecht van mosselen in knoflook en verse groenten, en tortilla's met geitenkaas en tomatentapenade. De hoofdgerechten: een goed gebraden kalfsoester en een steak op geitenkaas, met een zoete saus. Een verrassende maar goede combinatie. Daarbij lekkere verse platte frieten, en een flinke bak salade. Goede wijn en lekker bier er bij, en we hadden een gezellig en goede tijd bij van Kerkwijk, met hulpvaardige en alerte bediening. Prijs kwaliteit verhouding is in orde. Oké, je zit wat dicht op elkaar, en hoe voller het wordt hoe luidruchtiger het wordt, maar dat is zeker niet vervelend.
AitMike .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Topzaakje, altijd al geweest eigenlijk, want we komen er al jaren... Altijd druk, dus soms even wachten maar het wordt altijd beloond, en het uitleggen van de kaart aan tafel is toch altijd een feestje! Personeel dat weet hoe het moet, en dat voor prima prijzen! Zie je niet vaak in de binnenstad...
Menno D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Overrated. Middelmatig eten voor een Premium prijs. Waarom geen kaart? Waarschijnlijk om je onbewust te maken van de rekening. Waarom hierheen? Waarom wel!
Jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Dit restaurant werd ons aangeraden door onze dochter, die " in de horeca" zit. Welnu: absoluut een toppertje! Bijzonder restaurant, er is bijvoorbeeld geen menukaart. Het (aardige) personeel komt bij je aan tafel vertellen wat er te eten is. Zeer ongedwongen sfeer, echt Amsterdams. We hadden heerlijke salades en lekkere wijn. De rekening viel, zeker voor grootstedelijke begrippen, zeer mee. Jammer dat we niet van de huisgemaakte taarten konden proeven, dat doen we dan een volgende keer. Zeer aan te bevelen.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Leuk zaakje, alleen is het erg vol. Na wat wachten aan de bar zitten we in het middenpad, een paar centimer van een ander tafeltje. Voortdurend langslopende mensen, ook erg rumoerig. Het eten is standaard. Vooraf een lekkere makreelmousse en als hoofdgerechten de eendeborst (iets te droog) en Indonesische kippenpootjes (smakelijk). Erbij een standaard bak salade en frieten.
De bediening is erg aardig. Leuk het vertellen van het menu aan tafel. Als het niet zo vol is een aanrader.
NicoleTim V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
een heerlijk klein achteraf-liggend restaurantje. gewoon binnenlopen, reserveren kan niet. het personeel is erg vriendelijk en verteld aan tafel wat het menu is. vooraf een mandje brood, de kruidenboter was super vers en huisgemaakt, en dat proef je. Ik had als hoofdgerecht de tenderloin, die had iets meer tender mogen zijn, iets aan de doorbakken kant, maar smaakte wel heerlijk. de eend van mijn vriend was wel precies goed van kleur. En na een lekker kopje koffie en een stuk huisgemaakte cheesecake. ook die was heerlijk gelukt. zeker een zaakje waar ik nog eens binnen zal lopen.
Hubert-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Eenvoudig restaurant wat magertjes qua inrichting. Als voorafje de mosselen in knoflook. Gewoon om je vingers bij af te likken. Daarna de eendeborst ook die heerlijk mals. De bediening vertelt erg vriendelijk aan je tafel wat de pot schaft. Keuze genoeg. Reserveren gaat niet dus je moet gewoon iets eerder binnenlopen.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Bij binnenkomst zit het restaurant vol en vrezen dat we iets naders moeten zoeken. Maar de bediening geeft aan dat we niet lang hoeven te wachten en in de tussentijd een drankje aan de bar kunnen nemen. En inderdaad we kunnen al snel aan tafel. De voorgerechten (o.a. pittige pompoen/wortelsoep) waren goed. De hoofdgerechten (zalmcurry en kalfsschenkel) zelfs nog beter. Het vlees viel van het bot en was botermals. De geadviseerde rode wijn was goed. De bediening was attent en snel, hetgeen het wachten van de volgende gasten korter maakt! Alleen de omgeving is rumoerig en de ruimte qua tafel is beperkt. Daar moet je wel van houden.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Vanavond heerlijk buiten gezeten bij van Kerkwiijk in de Nes. We konden niet goed kiezen tussen de voorgerechten, maar daar hadden ze wel een oplossing voor. Ze stelden een proeverij samen van drie lekkere smeerseltjes met daarbij Turks brood. Een goed begin. Als hoofdgerecht namen we beiden de Zeewolf met een korstje van ansjovis, kaas en kruiden. Daarbij een frisse salade en perfecte frietjes.
Als toetje namen we koffie en deelden een heerlijk stuk cheesecake.
HeleenP .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Voor een tafel bij Van Kerkwijk moet je inderdaad geluk hebben of heel vroeg komen. Op zo'n mooie zomeravond zijn de tafels buiten in de Nes en de Pieterspoortsteeg snel bezet. Maar dan wordt het genieten! Beide serveersters waren uitermate vriendelijk en attent, de gerechten die we uit de opsomming kozen, smaakten ons vieren prima, de chardonnay was lekker koel. Op onze tafel verschenen eerst driemaal gazpacho, goed op smaak, zij het zonder garneringen, en eenmaal sappige gebakken mosseltjes met knoflook. Als hoofdgerecht tweemaal kip en tweemaal lam, alles goeddoorstoofd, vergezeld van lekkere frites en frisse salade. Binnen mag wel eens iets worden opgeknapt en opgefrist; ook de steeg is het aanzien natuurlijk niet waard, maar met goed gezelschap kom je daar ook niet voor.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Wow wat een mazzel, kwamen aanlopen en een tafeltje buiten aan de Nes vrij. Werden gelijk gastvrij ontvangen. Een prima huiswijntje en de alle gerechten voor deze avond werden aan tafel op leuke wijze opgedreund. Snel onze keuze kunne maken en bleken goede keuzes te zijn. Zowel de vita tonato met heerlijk brood als de vis waren uitstekend. Daarbij werden uitstekende frites en een heerlijke salade geserveerd. Ook de prijs viel zeker niet tegen, dus voor herhaling vatbaar!!
Arneos .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Altijd druk bij Van Kerkwijk. Wachten op een tafeltje. Maar dat is geen probleem met een lekker wijntje er bij. Wel jammer van de zware vislucht die uit het kleine keukentje komt. Simpele maar smakelijke gerechten. Ze worden op een plezierige manier voorgedragen, want een kaart is er niet. Okay, biefstuk met aardbeiensaus is niet iets waar ik warm voor loop, maar er schijnen liefhebbers voor te zijn. Niks mis trouwens met de prima Spaanse rode wijn! De bediening rent zich rot. Eentje meer zou niet verkeerd zijn. Voor het toilet moet je een smal trapje af en dan komt een stevige rioollucht je tegemoet. Doe daar wat aan! Jammer ook van de smoezelige toiletten.
Anke Z.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Goede makreelsalade, en heerlijke dorade gegeten. Goede huiswijn erbij. Bediening die oplet en aardig is. Wat fijn toch dit adres in Amsterdam!
RPFT .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
We komen veel te laat binnen bij van Kerkwijk dus we hebben enige wachtende voor ons. Geen probleem: we drinken een drank en nuttigen ons voorgerecht, in de vorm van verschillende borrelhapjes waarvan vooral de inktvisringen een enorme aanrader zijn, gewoon aan de bar. Daarna een rib-eye en een ossehaas met een simpele salade aan tafel. De bediening is attent en heeft absoluut het beste met je voor, maar laat af en toe een steekje vallen in de hectiek van dit sfeervolle eetcafe.