Van HOECK

Frans Halsstraat 28 1072 BS Amsterdam Nederland Kaart
31-206758668

Over restaurant Van HOECK

Ongewoon lekker

Midden in de Amsterdamse Pijp wacht je een warm welkom. De kaart staat vol bekende gerechten uit de wereldkeuken, maar dan wel met een speelse twist. Een plek waar je lekker op je gemak kunt kletsen en waar je graag terug komt. Voor lunch, borrel, diner, een lekker soepje, goede wijn, speciale bieren of gewoon een goede kop koffie.

Meer informatie over restaurant Van HOECK

Maandag t/m Donderdag vanaf 12:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 12:00

7,2
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Ook in de Pijp rukt het toerisme op. Een eenvoudig mais-pistoletje met zalm en een beetje guacamole voor € 9.00 is beslist te duur. Er zit verder niets bij.
De bediening is onverschillig, het eerste broodje moest terug, want verkeerde bestelling. Geen excuses, ach foutje.
Maar ja, je zit wel lekker op een terrasje, al denk ik niet dat wij terugkomen.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Een ouderwets gezellig 'tentje': toegankelijk, veel bruin cafémeubilair voorzien van verschillende hanglampen. De lunchkaart is niet verrassend maar wel voor elk wat wils: broodjes met kaas, salade, of burger met friet. Wij bestelden saté, hamburger en broodje piripiri. De saté en hamburger werden geserveerd met friet maar zonder enig stukje groene bordvulling. De burger was prima van smaak, de saté gestoken aan (enige) spies met satésaus die plastic (gladjes en fabrieksmatig)oogde en idem smaakte. En dan het broodje met kip piripiri: het rook naar spek en aangezien degene die het op mocht eten geen varkensvlees eet maar even navraag gedaan. Nee, er zat geen spek in, die geur was misschien afkomstig van het kippenvlees wat gebruikt werd wat een beetje spekkig kon zijn (ooh, ja...huh, het zal wel, bedankt). Hoogstwaarschijnlijk had er voordat de kip in de pan ging een stuk bacon in gelegen, dat leek ons meer voor de hand liggen. Op de menukaart stond "broodje kip piripiri met paprika en champignons. Geen enkel stuk paprika aangetroffen maar wel veel wortel. Wortel smaakt echter veel meer naar aarde en geeft dus ook totaal andere smaakbeleving dan paprika. De bediening kwam echter niet langs om te vragen of alles naar wens was waardoor het aangeven van de ontbrekende paprika en het overvloedige wortelgebruik niet hebben geventileerd. Pas bij het afruimen werd er gevraagd of het lekker was. Dat vinden we echter te laat - wanneer het broodje al op is - om dan nog eens aan te geven dat de samenstelling niet overeenkomt met de beschrijving op de menukaart. Al met al: een gezellig onderkomen waar je terecht kunt voor een kwalitatief matige hap. Helaas kunnen we geen hoger cijfer dan een zes min geven.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Zoals iedere keer was het eten goed, de wijn prima en de bediening uitstekend. Je voelt je er heel erg op je gemak. En nog 5 karakters.
JanJansEnKids .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Lekker gegeten. Bloedworst was heerlijk. De burgers zijn prima, zoook de heek. Prettige omgeving, het was alleen iets te rustig.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Met mij vriend hier een hapje gaan eten en kwamen eigenlijk voor alleen een hoofdgerecht maar de kaart zag er goed uit dus toch voor drie gangen gegaan. Prijs kwaliteit is goed en de death by chocolade was erg lekker! Vooral met het kleine whisky arrangement. Vriendelijke en behulpzamen bediening. We gaan hier in de toekomst zeker nog een keer eten.
Brady_ .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Goed geluncht met wat collegae. Het is niet bijzonder maar dat hoef je ook niet te verwachten het is lekker en goed. Leuke sfeer, prima om smiddags een lekker broodje te eten met een goede kop koffie.
Edu K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Inmiddels al twee keer langs geweest. De bediening is prima, niet opdringerig maar wel attent op de momenten dat het nodig is. Kwaliteit van de gerechten: ruim voldoende tot zeer goed.
Ook met de locatie is niks mis.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Het was heel stil bij Van Hoeck toen wij er kwamen lunchen en dat is jammer, want de broodjes waren heerlijk en de bediening uitermate vriendelijk en behulpzaam.
Het is vlakbij het Museumplein, maar de meeste mensen gaan richting Ceintuurbaan en P.C. Hoofd en zijn dan voor hun lunch veel meer geld kwijt en de kwaliteit kan niet veel beter zijn.
Kortom, dit is een echte aanbeveling en ligt bovendien in een erg leuk straatje in de Pijp.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Toch wel enigszins bekend in Amsterdam gisteravond bij 'van Hoeck' beland. Eerlijk gezegd liepen we langs en trok de open en uitnodigende uitstraling ons onmiddellijk. De bediening was uiterst zorgzaam, attent en behulpzaam - voor Amsterdam opvallend - en liet ook rustig de tijd aan zodat we eerst aandacht aan elkaar konden besteden, voordat de kaart aan de beurt was, heel prettig! De 'black angus' was er vervolgens wel snel en precies zoals verwacht. De wijnen waaruit gekozen kan worden zijn divers en in ieder geval de Italiaanse bijzonder goed. We komen zeker nog eens terug!!!
Aldine R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat een fantastisch leuk restaurant in de Pijp! De vegetarische burger was ongekend lekker, niet van dat slappe, maar gewoon een goede burger, veel vulling, lekkere friet. Ook veel andere en vrij originele vega-opties. Prima wijn ook. En aan het eind van de avond krijg je geen zakje thee, maar heel lekkere losse kruidenthee, met een glaasje chocolademousse erbij. Dat soort dingen maakt het af. De bediening is eerlijk gezegd on-Amsterdams: attent, vriendelijk, maar niet te opdringerig, oog voor detail, perfect zoals dat zijn moet. Een goeie ontdekking in deze leuke straat!
GBatenburg .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Hier laatst met familie gegeten. Ik woon al jaren in de Pijp maar was hier nog nooit geweest, en aangezien het er van buiten wel leuk uitziet en er op een zonnige dag aardig wat plek wat op het terras toch maar eens een poging gewaagd. Nou, dat hebben we geweten. Wat een totale teleurstelling! Ik had de kabeljauw, geserveerd met worteltjes. De kabeljauw zag er uit en smaakte alsof ze hem uit het vriesvak van een goedkope supermarkt hadden gehaald. Droog, dun stukje vis, echt niks aan en zeker geen 18 euro waard. Mijn broer had in eerste instantie de Black Angus beef. Hij bestelde hem medium rare maar kreeg hem doorbakken. Bovendien zat het vol met zeentjes en werd het geserveerd met dezelfde kale worteltjes als de vis. We zijn geen snelle klagers maar zo'n slecht stuk vlees voor zo'n prijs (21 euro) hadden we nog niet eerder gehad. Daarom toch maar de bediening erbij gehaald en gevraagd of we misschien een ander stuk konden krijgen, en dan medium rare. De bediening vertelde ons echter dat de gebruikelijke slager niet was gekomen en dat ze nu slecht vlees hadden vol zenen dat ze wel moesten doorbakken omdat het anders helemaal niet te eten was! Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Haal het dan van je kaart af zou ik zeggen! Goed, beef werd hem niet, dan maar de eendeborst proberen. Die werd geserveerd met... worteltjes. Navraag leerde dat dit de enige groente was die ze in huis hadden. Combineert totaal niet met vlees en eend (ook niet qua kleur), maar andere opties waren er niet. De eend was ook niet te eten (terwijl we normaal echt niet veeleisend zijn). Het leek wel of hij gekookt was in plaats van gebraden: bleekbruin van buiten en helemaal doorgegaard van binnen. Uiteindelijk ook maar terug gebracht. Daarnaast kregen we voor 4 man ook maar 1 klein bakje friet, die overigens ook beter had gekund. Enige wat acceptabel was was het brood. Naast ons zat een groep Fransen, en ik schaamde me er bijna voor Nederlander te zijn, zo slecht en duur was het eten. De bediening pakte het ook niet echt lekker op, ze voelde zich duidelijk een beetje aangevallen. Uiteindelijk heeft ze de eend en beef (waar we ook maar 2 happen van hadden gehad) wel van de rekening gehaald maar een kopje koffie oid kon er niet vanaf. Toen we wegliepen zagen we overigens wel het keukenpersoneel even naar buiten komen voor een sigaret: twee tieners waarvan het me zou verbazen als ze de benodigde diploma's op zak hadden. Als zij het enige personeel waren verklaart dat een hoop maar dat is natuurlijk onacceptabel van de eigenaar.
Eveliene V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Gisteren hier gegeten nadat ik een flink aantal jaar geleden bij de voorganger (3 vrienden) had gegeten. Het zijn de zelfde eigenaars heb ik begrepen. We hebben een gezellige avond gehad. Personeel was zeer vriendelijk (nam onze jas aan bij binnenkomst!) En kwam vaak vragen of alles naar wens was. Soms zelfs ieder apart van elkaar beiden in 2 min, duidelijk niet afgestemd. Ze hadden gewone kleding aan, kwam daardoor wat slordig over.
Ook het eten was oke , niet heel spannend.
Het is een vriendelijk tentje maar voor mijn gevoel mist de 'bezieling' waardoor het mij niet bijzonder bij blijft. We moesten lang wachten op ons eten ondanks dat het niet vol zat. Dus heb je wat tijdsdruk, geef ditaan. porties waren niet heel groot, vooral de bijproducten. Voor ons was het genoeg maar ben je een grote eter dan is het misschien wat weinig.
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Just had a delicious 'Saté van Ossenhaas' Very nice people over here! Restaurant situated near (walking distance) @rijksmuseum !
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Door vrienden uitgenodigd te komen eten bij van Hoeck in de Pijp. kende het niet maar het bleek een eerlijk eetcafé/restaurant te zijn. Inrichting degelijk en het eten ook. Een carpaccio vooraf. beetje saai en als hoofd Black Angus beef. Die smaakte goed. De Malbeq die ik er bij nam smaakte lekker vol en rond. Was vooral te spreken over de goede en persoonlijke service, in Amsterdam toch een zeldzaamheid.

Kortom eerlijk eten in een degelijk eetcafé.
SanneBabet .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Onlangs bij van Hoeck gegeten. Het was op een woensdagavond en er was 1 meisje in de bediening en er stond 1 iemand in de keuken. De bediening en de keuken stonden gewoon buiten te roken. Toen wij wilden afrekenen was er niemand te bekennen. Het voorgerecht was koud en smakeloos, de hoofdgerechten waren rauw. We krijgen heel weinig patat erbij en er was geen bediening waar wij extra konden bestellen. Ook kwam de bediening niet vragen of het smaakte. Wij raden het niet aan, prijs/kwaliteit is niet in verhouding. Wij gaan er nooit meer heen
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Het is mij een raadsel waarom het eten hier zo hoog gewaardeerd wordt. Van Hoeck serveert heel gewoon café eten, niets mis mee, maar ook echt niet bijzonder. Je moet hier geen culinaire pareltjes verwachten. De makreel met zuurkool was droog en niet echt een geslaagde combinatie. De Angus beef was wat dradig, maar net mals genoeg. Het kaasplateau bevatte drie keer dezelfde stukjes kaas plus een andere variant. Wijn per glas is prima. De bediening is hartelijk, en de baas een gezellige kerel. Gewoon een lekker happie eten, in een café waarvan zoals er tientallen zijn in Amsterdam.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Sfeer vol restaurant wij hebben daar met vrienden gegeten het was super o.a. voorgerecht Makreel | gerookt op kruidenthee, garnalenkroket, bietjes, appel en walnoot super !!
Het hoofd gerecht Forel| 3 bereidingen, mousse, krokant met kruiden, uit de oven met knoflook dat was heerlijk aanrader !!
Als dessert o.a. een geweldig e whisky proeverij met uit leg van de chef kok we hebben genoten !!dank je wel !! aanrader !!

R N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Prima plek om een hapje te eten. De kaart is uitstekend eenvoudig, het personeel vriendelijk en het sfeertje fijn. Geen bijzonderheden, nou misschien n paar lekkere biertjes.
Partybe .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
wij hebben hier met zijn tweetjes gegeten, en ons laten verrassen door de chef. Het eten was super lekker en goed bereid, met een orginele twist qua ingredienten. Dit was een goede keuze en wij zijn aangenaam verrast met bij elke gang een bijzonder biertje aangepast op het gerecht. Er hangt een prettige sfeer en je vriendelijk doch professioneel bediend
VincenzoBellini .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Ik had gereserveerd om hier met drie personen te gaan eten. Bij binnenkomst was direct duidelijk dat er gastvrij en attent personeel werkt.
De wijn was prima, de drankjes werden snel en netjes gebracht en er was voldoende gelegenheid om bij te bestellen.
Het interieur is sfeervol en je zit lekker op je gemak te kletsen en je geniet echt van je eten.
Wat het eten betreft, niets dan tevredenheid. Als voorgerecht had ik de carpaccio. Hoewel ik niet zo'n liefhebber ben van olijven en een grote hoeveelheid Italiaanse kaas, was het al met al een erg lekker voorgerecht. Het hoofdgerecht was erg goed. De eendeborst met port/rozemarijn-saus was gewoon super. Niet te doorbakken en met wat gestoomde groenten en goede frietjes erbij.
Klein puntje van aandacht was, dat er tussen bestellen en het voorgerecht redelijk wat tijd zat, maar een erg fijn etentje gehad hier. Zeker een aanrader.