Over het restaurant Van Heeckeren

Ontspannen op Ameland

In het bruisende dorpje Nes op Ameland vind je in een voormalige pastorie het trendy restaurant Van Heeckeren. Comfortabel loungen doe je buiten op het verwarmde terras. Binnen is de warme sfeer behaaglijk en ontspannen. Op de lunch- en dinerkaart internationale klassiekers die worden afgewisseld door Amelandse specialiteiten. Voor de liefhebbers worden er ook frisse cocktails en spannende gin & tonics geserveerd. Na je aperitief kun je zo je bed in, als je tenminste een nachtje in het Van Heeckeren hotel hebt geboekt.

Meer informatie over restaurant Van Heeckeren

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Van Heeckeren

Margarita .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Vanavond samen met ons vieren gegeten bij deze eettent want een restaurant kun je het niet noemen . Bijna 2 uren gewacht . Een paar keer gevraagd waar onze bestelling bleef. Geen terugkoppeling. Bij het afrekenen ook nog fouten maken. De rekening is absurd hoog en staat absoluut niet in verhouding . Dan de bediening. Sommige zaten rustig een drankje te drinken tijdens het werk. Het woord werken komt niet echt naar viren in de bedrijfsvoering. Waardeloos!!!!
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben geluncht bij Van Heeckeren en dat is goed bevallen. De lunch tip - soep, een broodje gerookte zalm en een garnalenkroket met een broodje - smaakte prima. En voor € 10 ook niet te duur. Dat wijn per glas voor € 5 wordt geschonken: zou goedkoper moeten kunnen.
Het loungeterras maakt het wel erg prettig en dat is ook weer wat waard.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Een klein broodje met karig stukje zalm 12 euro. Schandalige hoge prijzen hier. We hoorden het van meer mensen zowel van de eilanders zelf als van toeristen "we komen hier nooit weer" ... Nou, wij ook niet.
Terras heeft ook zijn beste tijd gehad.
Met die prijzen die ze hier durven vragen voor een hapje of een drankje kunnen ze vast het terras eens opknappen.
avesant .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Beetje trendy restaurant,diner zowel vlees ais vis goed,echter patat,groenten etc worden beschouwd als bijgerechten en dan kost een armoedige zak (slechte) patat vier euro dus per diner met aardappelen en twee verschillende groenten betaal je 12 euro extra bij een twee gangen diner van 21 euro
Entourage leuk, bediening goed en vlot.
Nanouk70 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Afgelopen vrijdag met zn 4en gegeten bij mijn favoriete restaurant van Ameland. Elk jaar wil ik graag hier eten. Goed terras en heerlijk eten. Nu nieuw concept maar niet enthousiast over. Eten is veel duurder geprijsd dan voorheen en vreemd dat je voor patat moet bijbetalen.(€ 4,00) Ook vind ik een glas wijn voor € 5,00 erg prijzig. Mijn voor gerecht was chicken ceasar salade. Portie erg klein (bijna geen sla) en de kip zat er niet in. Na klacht hierover zou t van de rekening afgehaald worden. Helaas dit vergeten maar zag t zelf nog. Hoofdgerecht kabeljauw was heerlijk maar niet zo groot en kaasplankje toe was prima! Miste dat het personeel tussentijds even kwam vragen of alles in orde was en al met al aan de dure kant geworden.
Wilbranda B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wij als amelanders hebben ons laten verassen met het nieuwe keuken concept van van heeckeren. En het was heerlijke. Wij hadden drie gangen menu, carpacio van black angus, hoofdgerecht ossenhaas, en als nagerecht kaasplankje "met amelander kaas". Echt heerlijke???? een echte aanrader
Klm678 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Elk jaar proberen we het weer. Zo ook dit seizoen. De bediening heeft overduidelijk een training klantvriendelijk gehad. De intentie is vele malen beter dan de afgelopen 2 jaar, maar helaas nog veel onervaren jong personeel met een klunzige uitstraling. Decor zoals altijd aantrekkelijk. Het eten daarentegen was oké maar de prijs kwaliteitverhouding is bizar slecht. De lunchtip van 10 euro is niet meer dan 3 amuses achtige hapjes. Ze noemen het kleine broodjes maar het is echt mini. Tip ergens anders eten en drinken en dan een laatste afzakkertje op het prettige terras.
Johannes-Anouska .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We waren hier voor een lunch. Het duurde even voor we werden opgemerkt. Het viel ons op dat het "druk" was en we zagen maar 3man personeel voor lopen. Het terras is gezellig, met veel lounge banken. Na het drankje te hebben gehad moesten we vrag of we ook nog iets te eten mochten bestellen. We bestelde een mini burger en de lunchtip. De burger was erg lekker. De lunch tip viel een beetje tegen. De pomadorie soep (mosterd soep was jammer genoeg al op) was niet bijzonder. Het broodje carpaccio zat weinig smaak aan. Het broodje Angus kroket was prima. Afrekenen kon gelukkig wel snel.
Rjmulders .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Er is een nieuwe kaart geïntroduceerd. De "nieuwe" carpaccio is een tegenvaller.
De biefstuk is als vanouds, echter de bijgerechten, tegen bijbetaling, als frites en komkommersalade maken het geheel erg duur. De standaard salade die in het verleden in de prijs zat is vervallen. Als jarenlange gast van dit restaurant is dit geen verbetering.
Grotgroep .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen weekend heerlijk op het terras van Van Heeckeren mogen genieten van het diner. Helaas vonden we een stukje plastic in de carpaccio. Dit is qua service perfect afgehandeld en als excuus werd ons het voorgerecht en het eerste rondje drinken kwijtgescholden.
Zeer gezellig terras met uitstekende sfeer. Later op de avond kwam er een DJ, welke lekkere 'Ibiza-style' muziek draaide.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Elke keer als ik op Ameland ben, mag ik graag aan het einde van de middag even plaats nemen op het gezellig terras van Van Heeckeren, lekker ongedwongen van je wijntje genieten. Ook in de avond kun je er heerlijk genieten op het verwarmd terras. Zaterdag avond heb ik er gegeten, het was er druk, maar de bediening en de keuken hebben goede prestaties geleverd. De mix grill was heerlijk.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Afgelopen weekend tijdens een heel druk paasweekend hier op het heerlijke terras gezeten. Dezelfde vuurtjes als bij strandpaviljoen the Sunset, heerlijk! Naast onze gratis nobeltjes (middels een toegoedbon welke we bij sunset hadden gekregen) lekker genoten van een biertje en een plankje met Hollandse hapje. Ik vond de hapjes lekker, maar wel aan de prijs voor de kleine portie. Omdat het zo druk was had de bediening moeite om het bij te benen, maar ze waren wel vriendelijk. De drukte gaf ook wel een hele leuke en gezellige sfeer.
Zeker een aanrader als je lekker wil borrelen op een terras in Nes!
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hehe, ouderwets gezellig en ongecompliceerd op het terras. Een jaartje later en even een update van Van Heeckeren. Proeverij van vis, heerlijk. Weer leuke nieuwe contacten en de bediening hier is fantastisch. Soms lijkt het misschien wat overdreven maar ze willen echt dat je een fijne avond hebt. Top.
PatDriessen .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellig en smaakvol geborreld op het grote verwarmde terras waarbij we verschillende borrelspecialiteiten hebben geprobeerd; die allemaal lekker waren. Zeer vriendelijke en snelle bediening.
Sfeervol en mooi restaurant met mooie open keuken.
marionmu .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag buiten bij een vuurtje gezeten. Heerlijke gluhwein en bitterballen.
Vriendelijke en gezellige bediening. Hier komen we graag weer terug!
EstherV90 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ik heb ontzettend lekker gegeten en genoten bij Van Heeckeren! Het personeel was erg vriendelijk, het eten was lekker en de sfeer vond ik erg prettig. Een aanrader!
JBB .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Het besloten terras met zijn open haard vlammetjes en verwarmingslampen ziet er gezellig uit om met een witte wijn te starten. We aten binnen. Ik koos voor de sliptongetjes, een disgenoot voor de kabeljauw filet en een andere disgenoot voor de biefstuk.
Een sauvignon blanc vergezelde de vis. De wijn werd in een zak vol met ijs geserveerd, veel te koud voor deze toch al vlakke sauvignon. Een karaf kraanwater met bijbehorende glazen kwam tegelijkertijd.
De sliptongetjes waren goed, maar prijzig voor de portie. Het bord werd opgeluisterd door bloemkool, broccoli en worteltjes, alledrie laf van smaak. De frietjes waren prima. De biefstuk kreeg complimenten, over de kabeljauw hoorde ik niet veel. Als dessert koos ik voor de profiteroles. Er werden twee kleine moorkopsoezen geserveerd met ijs en slagroom en wat chocoladesaus. Niet direct wat Je je voorstelt bij profiteroles. Het ijs smaakte goed, daar laat ik het commentaar over dit gerecht bij.
Hf52 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Diverse keren gegeten, en vaak geborreld. De sfeer bij van Heekeren is erg gezellig, in de zomer, of in de herfst bij de vuurtjes.
Mn het personeel is vriendelijk en attent ( vooral Leon)
Kortom een absolute aanrader om naar van Heekeren te gaan bij een bezoek aan Ameland.
Martha W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Gegeten met vrienden beginnen met een rode port. Er werd direct gevraagd of we een duurdere wilden (waarom ?) dit gebeurde ook met de Chablis bij het eten. De bediening was vriendelijk maar de jongeman voerde een one man show op en vond zichzelf heel vermakelijk. Sliptong gegeten, we vroegen of deze gefileerd kon worden werd met 3 man gedaan en het was een zooitje. Droog en totaal geen smaak. Ook werd er gevraagd of we spinazie wilden, uiteraard ook tegen extra betalen. Bij het dessert wilden onze vrienden graag koffie met calvados en verder geen niets. Heel moeilijk om dit in te passen in een 3 gangen menu. Een enorm verhaal maar bleek toch wel te kunnen. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Kim N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Wij zijn voor het eerst in ameland en meteen een top restaurant gevonden! Top bediending waarvan ik het niet snel van zeg! Het eten smaakt echt top heb de laatste tijd niet zo lekker gegeten! Een echte aanrader!! Wij komen zeker weer!