Van Harte Eten en Drinken

Hartenstraat 24HS 1016 CC Amsterdam Nederland Kaart
31-206258500

Over restaurant Van Harte Eten en Drinken

Internationale smaken in hartje Amsterdam

Midden in de prachtige Negen Straatjes wacht je een warm welkom zodra je een voet over de drempel zet. Maak je op voor een avond vol gezelligheid waarbij overheerlijk eten centraal staat. De chef geeft een kijkje in de internationale keuken waarbij hij vernieuwing en verrassingen niet uit de weg gaat.

Meer informatie over restaurant Van Harte Eten en Drinken

Maandag 11:00 - 16:00
Dinsdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Aris B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Erg leuke en spontane bediening! En het bier (De Zatte) van Brouwerij ‘t IJ is geweldig bij een heerlijk stukje hertenvlees. Wel goed controleren of er geen zeepwater in het glas zit.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Heerlijk geluncht afgelopen zaterdag. Mooie opmaak van de gerechten en zeer vriendelijke bediening. Echt een aanrader in een leuke straat!
BartjeJanssen .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Wat een geweldig restaurant in hartje Amsterdam, zowel voor de lunch als voor het diner. Zeer spontane bediening, oa Linde en Maxine .
Lisa J.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Dit is nu al de 6e keer dat ik terug kom naar dit restaurant. Leuke locatie en een mooi restaurant. Het eten is super lekker en de service is geweldig! Leuk gepraat met Linde en Maxine. Super werknemers! Zeker een aanrader. Ik ga sowieso nog heel vaak terugkomen!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Van Harte is een tamelijk eigentijds restaurant in de Negen Straatjes. Meestal zit de zaak vol maar op deze Tweede Pinksterdag viel het rond lunchtijd erg mee. Ik bestelde de dagsoep, een aspergesoep, en het brood met tonijnsalade op Marokkaanse wijze met kikkererwten, harissa en ras el hanout. Het laatste gerecht was zonder meer lekker en aangenaam pittig. De aspergesoep, die geserveerd werd met brood, was echter nogal vreemd. Ten eerste behoren er beslist stukjes asperge in de soep te zitten en die zaten er niet in. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een bloemkoolsoep of pompoensoep waarbij de groente gepureerd wordt, kan hiervan bij een aspergesoep geen sprake zijn. Ten tweede smaakte de soep vooral romig en zurig en was de smaak van de asperges slechts op de achtergrond aanwezig. Dus heeft men het kookvocht van de asperges en de schillen gebruikt om er een soep van te maken. De soep smaakte wel maar was naar mijn idee een slap aftreksel van wat een goede aspergesoep zou moeten zijn.
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Bij Van Harte geweest voor een lunch; sfeervolle en gezellige tent. Club sandwich was lekker en groot genoeg. Daarbij een prima prijs/kwaliteit verhouding. De bediening was erg vriendelijk, maar kan wat actiever. Het vragen om een refill is nooit verkeerd! Wat ik jammer vond was dat de kaarsjes tijdens de lunch niet aan werden gedaan. De aanstekers waren op. Jammer dat dat extra stapje tijdens de hele lunch niet werd gezet, zeker omdat het rustig was. Alsnog raad ik Van Harte zeker aan.
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Een mooie gezellige plek om te vertoeven. Het eten was heel smakelijk en werd prachtig opgediend. Er werd in eerste instantie veel heen en weer gelopen voor we bediend werden. Ook het brood, dat wij graag bij de wijn nuttigen liet wat lang op zich wachten. Maar na deze trage opstart verliep alles uitstekend. Wij komen zeker terug!
Wijnglas .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Het was best druk toen wij er waren. Het ontvangst verliep niet geheel soepel, maar daarna erg vriendelijk verder geholpen door andere collega's. De bediening werkt hard en de lunch was prima!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Lekker gelunched, sandwich carpaccio en truffel-ei salade met witte wijn erbij. Was erg smaakvol. Maar de bediening viel ons echt op. Wát een leuke spontane meiden in de bediening! Goeie sfeer in het team. Van harte aanbevolen!
F.f.feenstra .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Voor onze groep van 8 personen krijgen wij een aparte 'kamer' achterin toegewezen. Dit had een mooi decor en private setting.
Phsap1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Van Harte is een leuk en trendy restaurant.
Wij hebben hier met 7 personen gedineerd
De bediening is er vriendelijk, en er heerste een gezellige sfeer.
De vis en vleesgerechten zijn van goede kwaliteit,en worden met zorg bereidt.
Wij vonden het top, en komen zeker nog een keer terug.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Zo heerlijk gegeten bij van harte, de dimsum, eend, roodbaarsflilet met garnalen alles even lekker. Complimenten!
Goede uitleg, service en bediening. Wat een tractatie op een regenachtige dinsdagavond.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op een regenachtige zaterdagmiddag binnen gevallen in deze mooi zaak om te lunchen. Ondanks de drukte direct een tafeltje bemachtigd en een heerlijk broodje met warme beenham gegeten. Jammer dat de saus erbij wat weinig was in vergelijking met het riante belegde broodje. Maar het smaakte prima. Ook de salade van mijn tafelgenote was gewoon lekker en vers gemaakt. Kortom, een prima plek voor een prima lunch.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat een TOP restaurant. Geweldige ontdekking gedaan afgelopen zaterdag in de 9 straatjes van Amsterdam. Restaurant Van Harte in de Hartenstraat. Heerlijke keuken en onwijs gastvriendelijke bediening. Heb hier een heetlijk diner van meerdere gangen gegeten, het waren stuk voor stuk pareltjes wat door deze chef gemaakt werdt, maar ook de bediening was vriendelijk en erg gastvrij. De steaktartaar en de USA sukade spannen absoluut de kroon, begeleidt met een aantal goed ge-adviseerde wijnen. Kortom heerlijke avond gehad en een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ik kom zeker binnenkort nog een keer.
Minke .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Goed eten, aardige bediening (alleen jongens), leuk ingericht restaurant. Wel veel geluid waardoor je elkaar slecht kon verstaan temeer er een erg luidruchtige groep was. En let op de wijnprijzem: een glas Sauvignon blanc voor 7 euro vind ik behoorlijk aan de prijs!
Beatrijsolofsen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Miste echte speciale aandacht van de bediening. Ook geen tafelwater of klein schaaltje met brood. Ook erg leeg om 21.30 uur op
vrijdagavond. Jammer!
Marmans20 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Ik kom hier al een paar jaar als tevreden gast. Vorige week dinsdag na lange tijd hier weer gegeten.
We hadden het menu van de week. €25 voor 3 gangen. Voor konijn, hoofd USA sucade en na brood en boter pudding. Als 3 erg lekker. Op de wijnkaart staan ook een paar onwijs lekkere wijnen die goed bij het eten passen. De bediening is heel vriendelijk en gastvrij. Ik kom hier binnenkort zeker weer snel terug. Dankjulliewel jongens!!
Thomas Z.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Was gewoon helemaal goed. Dagmenu schot in de rood. Hert en trio uit de zee. Bediening attent. Veel sfeer op mooie kerstavond.
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We hebben her vrijdag met 4 personen gegeten. 2x het menu en 2x van de kaart. Het menu (Carpaccio met linzen en pompoen, Hertenbiefstuk met zuurkool en aardappelpuree en desert waarvan ik de naam vergeten ben) waren prima in orde. Ook de gerechten van de kaart waren goed bereid. De geschonken wijnen pasten goed bij de gerechten. Bediening vlot en vriendelijk. Kortom prima eten een goede ambiance. Alleen achter in de zaak is het plafond wat laag, wat leidt tot hoge temperaturen en eventueel geluidsoverlast. Wat later op de avond kwam er een groep luidruchtige bezoekers binnen, waarna de mensen van de omliggende tafeltjes (waaronder ook wij) vertrokken.
Martypn .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Onlangs op mijn verjaardag prima gegeten bij Van Harte. De bediening was zoals altijd bijzonder hartelijk en we werden echt in de watten gelegd. Het voorgerecht, kroketjes van rivierkreeftjes, heeft een uplifting gekregen, ze waren heerlijk. Ook het hoofdgerecht, kort gebakken geelvintonijn met groente in tempura, was heel smakelijk. Aan alles is te merken dat een nieuwe kok de scepter in de keuken zwaait: de garnituren zijn gevarieerder en de gerechten zien er ook iets mooier uit. We houden van een goed glas wijn en daarvoor kunnen we hier prima terecht; de wijnkaart is klein, maar er staan mooie wijnen op. Wij eten al jaren graag bij Van Harte en zullen dat in de toekomst ook zeker blijven doen.