Van der Werff

Steenstraat 2 2312 BW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Van der Werff

Waar de stad samenkomt

Van der Werff is gevestigd in een mooi vrijstaand pand. Dit stadscafe is vernoemd naar de beroemde burgemeester die zijn arm aanbood aan de hongerende stad. De sfeer wordt bepaald door live muziek, klassieke wereldgerechten, Belgisch bier en het feit dat ze elke dag open zijn van vroeg tot laat. Leuk is ook het vaararrangement dwars door Leiden!

Meer informatie over restaurant Van der Werff

7,2

Jouw recensie over het restaurant Van der Werff

Lily W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
De bediening was bijzonder vriendelijk zelfs tijdens deze drukte.

Maar de ruimte was in ons geval heeeel rumoerig .
Veel jonger borrelend publiek in de open ruimtevnaast de eetruimte.
Geen afgescheiden ruimtes ; geen kleden of gordijnen of andere geluidsdempers.

Ik denk dat er de pech hadden dat het de zaterdag vóór Kerstnis was qua drukte (23/12)
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Reservering was ondanks bevestiging niet doorgekomen. Na enige tijd wachten toch een tafel gekregen. Uitermate rumoerig, je kon elkaar nauwelijks verstaan. Soms lang wachten op drankjes. Het eten was wel lekker voor goede prijs, maar de sfeer deed echt afbreuk aan de avond.
Olga D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Prima gelegenheid om lekker te eten, hoewel erg lawaaierig.
Maar de reservering van Iens was NIET doorgegeven, maar door de behulpzame mensen toch een plaatsje gevonden!
Lisanne H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Heel gezellig! Zijn er wezen lunchen en er heerste een goede sfeer. Het eten was heerlijk en in flinke porties. Komen er zeker nog een keer ;)
Sandra J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
We hadden een verschrikkelijk onbeschofte serveerster. Gooide om 10:45 de bon op tafel. Hier is jullie rekening. Terwijl ze tot 1:00 uur open zijn. Andere gasten werden ook zo bejegend.

Jammer, het eten is er prima. Nu alleen nog fatsoenlijke mensen in de zaak. Genoeg andere leuke en betere plekken om te eten in Leiden.
Ietje M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een beetje donker.
Lawaaiig .
Wendela H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Eten kwam niet overeen met wat er op de kaart stond en (daardoor) niet naar wens. Personeel deed niet meer de klacht aannemen en de volledige rekening presenteren.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
De muziek is in de uitbouw een grote dreun van bas, uur naar zitten luisteren. De serveerster viel het ook op nadat ik dit haar vertelde. Gaf aan dat ze er mee bezig waren. Dus misschien ten overvloede.
Giny H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Ik kreeg een herinnering van IENS dat ik mijn reservering bij van der werff in Leiden niet vergeten was NEE dus maar mijn reservering via IENS was bij van der Werff niet bekend!!!!!!! Wij hebben overigens heerlijk gegeten een aanrader .
Mijn reserveringsnr, was 115067819
Verva .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Niet bijzonder, bediening let niet op, moesten heel lang wachten tot er iemand langs kwam. Ceasarsalade heel zout en de dressing niet lekker, uitsmijter was wel aardig. Er zijn gelukkig betere lunchgelegenheden in de buurt.
Geert L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Mosselen zoals ze horen. Lekkere sausjes. Goede bediening terwijl het druk was. Crème brule met goed knapperig laagje. Water bij espresso.
Berna M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekker buiten gezeten op het grote terras met terrasverwarming. Helemaal prima
eablok .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Tijdens onze tocht door Delft trek gekregen in een hapje en drankje. Op het terras een tafeltje gevonden en besteld. Naast de drankjes als jus d'orange, prosecco en een donker biertje (Affligem dubbel) beide een tosti XL Meat Meltdown. Dit is met wat gehakt.

Op het terras blijkbaar veel last van vogels gezien de bevuiling van de stoelen. Dit zou graag wat schoner kunnen.

Verder een prima restaurantje voor onze lunch. De prijzen van de drankjes zijn relatief duur. Prijs van de tosti's redelijk gezien de grootte en de toevoegingen gehakt en pittige saus. (€ 6,50 per tosti).
patrick S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Goede sfeer, bediening; goed eten; gezellig!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Gezellig zonnig terras voor een borrel en prima gegeten. Bediening is jong en enthousiast, waarbij opgemerkt, dat "je krijgt wat je geeft"
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We waren met 2 families met 1 kind van 11 jaar en verder volwassen kinderen. We troffen het met het weer, dus we zaten heerlijk op het mooie grote terras met voldoende parasols tegen de felle zon. De omgeving (op straat) was levendig, het bezoek en het geluid dus ook, maar het was voor ons niet storend. We hebben heerlijk gegeten van verschillende gerechten en ondanks de drukte kregen we relatief vlot onze gerechten. De bediening was vriendelijk en accuraat. Zeker voor herhaling vatbaar!
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Prachtige locatie in het Leidse centrum, vanaf het zonnige terras lekker veel om te bekijken (voorbij wandelend publiek), ondanks de grote ruimte zijn er fijne nisjes waar je gezellig met zijn 2en kunt zitten, smakelijke borrelplateaus (waaronder de ouderwetse bitterbal en het kaasplankje), heerlijke wijnen en smakelijke hoofdmenu's, kundige en oplettende bediening.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Vanmiddag geluncht bij van der werff. Het ziet eruit als een tikje ouderwetse, bruine kroeg. Ongedwongen, maar gezellig. De huiswijn is niet bijzonder, maar ok. De baguette met carpaccio was lekker en ook de uitsmijter bltc viel bij mijn vriend goed in de smaak. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Je kunt hier ook leuk borrelen! Wij komen nog een keer terug.
Lilian M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
bij aankomst was net een klein tafeltje vrij maar volgens mij niet gereserveerd. tafeltje was nog niet eens schoongemaakt en werd ook niet schoongemaakt! tafeltje stond net naast het punt waar bediening dienbladen neer zet en bij kasssa. allemaal erg krap.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Goede service lange wachttijd voor seating, terwijl er een reservering was gemaakt.