Van der Werff

Steenstraat 2 2312 BW Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Van der Werff

Waar de stad samenkomt

Van der Werff is gevestigd in een mooi vrijstaand pand. Dit stadscafe is vernoemd naar de beroemde burgemeester die zijn arm aanbood aan de hongerende stad. De sfeer wordt bepaald door live muziek, klassieke wereldgerechten, Belgisch bier en het feit dat ze elke dag open zijn van vroeg tot laat. Leuk is ook het vaararrangement dwars door Leiden!

Meer informatie over restaurant Van der Werff

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Erg rumoerig
Frits W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke eetcafe voor een borrel of snelle hap. De bediening is erg oplettend en reageert snel, maar jaagt de gasten niet op ondanks de drukte. We hebben een leuke avond gehad!
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed eetcafe eten. De hamburger met frites smaakten prima, uitgebreide salade bij de hamburger was prettige verrassing. Bediening vlot, aardig, opmerkzaam en vooral snel. Het is en blijft een druk en levendig cafe dus je hebt wel erge moeite om elkaar te verstaan.
Derogee_r .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Afgelopen zondag na een dagje jaarmarkt in Zandvoort een drankje genuttigd op het terras alhier. Erg druk met verkeer waardoor je elkaar soms slecht verstaat. We wilden hier wat gaan eten, maar uiteindelijk beslist dit door de drukte van het voorbijrijdende verkeer niet te doen. Dus wel een lekker wijntje gedronken de espiriti Argentijns malbeck deze was heerlijk. In combinatie met een redelijk bittergarnituurtje. Hierna toch maar besloten heerlijk bij de Argentijn te gaan eten, zie daarvoor mijn andere resentie van el gaucho.
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
In het zonnetje op het terras met collega's gegeten.
De zalm was prima, zij het iets droog. De frites en de hamburger waren goed.
De bediening was matig, kende de kaart amper. We wilden een calvados na het eten, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord, dus dat hadden ze niet. Echter zagen we later zelf binnen een fles staan...
Marie-Claire E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geheel onverwacht hier op het zonovergoten terras neergestreken samen met een paar oud studiegenoten en wat hebben we hier van genoten! We deden eerst een drankje en een mini loempia bittergarnituur; heerlijke hapjes waren dit en daarom blijven zitten voor het hoofdgerecht. Ik ging voor de Werff runderhamburger met frites en salade en mijn tafelgenoten hadden de spinaziesalade met geitenkaas en een pasta met peer en pecorini: allemaal stuk voor stuk waanzinnig lekkere gerechten!
De service was ook fantastisch, want we werden op onze wenken bediend en niets was te veel gevraagd. Hier zou ik zeker terugkomen!
Annemie S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Mooi stadscafe en uitgebreid terras tegenover museum volkenkunde, leuke locatie aan het water
Lekkere salades Ceasar salad is echt een topper goed gevuld en prima dressing
vlotte bediening
MrsQ .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ivm het warme weer hadden we niet veel trek. Op het terras van Van der Werff hebben we een hoofdgerecht genomen, de een een hamburger, de ander sate met friet. Geen ingewikkelde gerechten op de kaart, maar de hamburger en sate smaakte prima. Leuk dat er een beetje salade bij zit op het bord; dit stond niet op de kaart. Het was geen enorme salade, maar toch meer dan alleen voor de decoratie.
Het was redelijk druk op het terras, we moesten een tikje te lang op ons drankje wachten. Het eten werd daarentegen wel heel snel gebracht.
Het terras is heerlijk groot. Langs de weg rijden wel veel brommers, bussen etcetera. Dat kan wat lawaai met zich mee brengen maar het betekent ook dat er veel te zien is.
K_v_E .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Laatst ben ik hier met mijn vriend een kop soep wezen eten, was hier al eerder geweest met vrienden en was toen niet erg enthousiast door de slechte bediening. Ik had echter ontzettend veel zin in uiensoep en wist dat dat hier op de kaart stond. En wauw, wat is die lekker! Een echte aanrader. Het duurde wel weer erg lang voordat ik mijn soep had, maar de bediening was al wel beter dan de keer ervoor.
Greta D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Super gezellige, bruisende, eetgelegenheid. Spontaan en zeer attent personeel. Heerlijk eten, meer dan genoeg. Prijs kwaliteit verhouding meer dan voldoende!
Louisews .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Het was erg druk in van der werf. De bediening was een tikkeltje arrogant en niet vriendelijk genoeg. Daarnaast is de prijs/kwaliteitsverhouding echt slecht. Je krijgt relatief weinig of lage kwaliteit eten. In de zalmsalade met avocado was de avocado ook ver te zoeken met 2 mini stukjes in de hele salade. Daarnaast zat er ook veel te veel dressing op. De voorgerechten vind ik echt belachelijk duur. Ik ga hier nooit meer eten
Mikeenute .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het is een café erg gezellig maar daarmee wat luidruchtig. Prijs prestatie is goed. Lekker gegeten, prima saté en hamburger. De bediening was zeer oplettend en was zeer goed.
Mwbb .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gisteravond bij vd Werff gegeten met een vriendinnenclub. Drie van ons hadden de sate. Niet lekker! Raar vlees, leek rauw maar was dat niet. Half opgegeten en klacht gemeld maar daar werd niets mee gedaan helaas. Oh en 5 euro voor een fles water vonden wij ook buitensporig. Was eenmalig dus!
Lekkerbekkie1972 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Voor mij is Van der Werff al jaren een 'thuis in het centrum'. Even een half uurtje een kop koffie doen en een krant lezen is altijd lekker (de taart van het huis erbij!). En om te eten is het al jaren een betrouwbare klassieker: goede, gevarieerde grand-cafe kaart en lekker eten in goede porties. De ambiance is modern-klassiek: mooi oud pand dat middels de inrichting nog beter tot zijn recht komt. Personeel is jong, maar komt kundig en ervaren over. Heerlijk om weer eens te zijn. En nu maar wachten op mooi weer, want het terras is top (en DE plek om te zitten als je mensen wilt kijken;-)
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Eerst vooraf wat gedronken met bittergarnituur en een Duvel biertje. Daarna van de kaart Kibbeling. Dit kom je niet vaak tegen maar in dit restaurant wel en van de Kabeljauw. Voortreffelijk. Mijn vrouw een heerlijke pasta met diverse wok groente en kip. Smullen geblazen.
Leuk café restaurant en zeker aan te bevelen.
Rutgerl .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten zonder poespas. Leuke groot grandcafe .prima leuke bediening vooraf de carpaccio en als hoofd gerecht de saté
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Centraal in Leiden, dit (als ik er ben, altijd drukke!) restaurant in centrum Leiden. Het is als het vol is erg lawaaierig en je kunt elkaar dan altijd wat minder goed/slecht verstaan. Het was vol, maar ondanks dat was de bediening vlot en vriendelijk. Het eten is prima, niet verassend of culinair, maar gewoon lekker, je kunt hier prima terecht als je wat te vieren hebt of gewoon gezellig wilt eten(of beiden!).
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wat maar weinig mensen weten is dat Stadscafé Van der Werff is gevestigd in het gebouw van Amicitia, de sociëteit die al bijna een kwart millennium verbonden is met de geschiedenis van Leiden. In het café kun je een prima uitsmijter halen, vlot geserveerd door de vriendelijke bediening. Ook de omvangrijke tosti's mogen er zijn!
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Al heel lang niet meer gegeten bij Van der Werf. Van der Werf is erg populair, meestal is de zaak en/of het terras afgeladen vol. Zo niet deze warme zomerzondagavond, er was voldoende plek. Wij namen een broodje smeersel vooraf en bestelden voor de maaltijd een Caesarsalade (met friet) en een Saté. Het boerenbolletje was smakelijk, de smeersels gewoontjes. De Caesarsalade was smakelijk maar leed wel aan een gebrek aan fantasie. Ook de saté en de pindasaus smaakten op zich wel goed maar ook dit gerecht toonde erg weinig creativiteit. D.w.z. een spies kipsaté, een portie friet en wat blaadjes salade. Beide gerechten waren verder verschrikkelijk zout. Niet alleen de friet, maar ook de salade en de satésaus, alles dus. 'Bremzout' zou mijn oma-zaliger gezegd hebben! De bediening was weliswaar vriendelijk maar ook niet al te attent. Zo kwam men pas toen wij alles schoon op hadden vragen 'of alles naar wens was'. Wij hebben toen (ook) gezegd dat het eten ons inziens ècht te zout was. De ober meldde dat hij hier nòg n ó ó i t eerder van had gehoord. En het lag ook een beetje aan ons zelf: wij hadden immers friet zonder zout kunnen bestellen. Tja, dan ben je uitgepraat.
Een relatief voordeel was dat Van der Werf niet erg duur is; alhoewel... een saaie maaltijdsalade met friet voor € 17,50 is ook weer niet echt goedkoop.
En dan de locatie: Van der Werf ligt op een bijzondere plek aan de Steenstraat, veel passanten, dus altijd wat te bekijken. Maar ook -en dat is echt minder- héél veel passerende en lawaaiige bussen.
Kortom: het weerziens viel behoorlijk tegen, wij kunnen er weer jaren tegen.
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Ideale plek om af te spreken met een paar oud collega’s: de uitspanning ligt mooi centraal en op 300 meter vanaf Leiden centraal. Terras is groot en voorzien comfortabele stoelen en compacte tafels. Bediening is alert en gastvrij. Ik kreeg wel de indruk dat de dames verkopen en de heren uitserveren. Kaart suggereerde iets meer dan je feitelijk krijgt. Ik had de Fish & chips waarvan de friet en salade prima was maar de vis was klein en niet vers gebakken smaakte. Tafelgenoot met de tortellini keek beetje verwonderd bij uitserveren van het grote bord met beetje pasta in het midden. Toetjes zijn wel royaal qua omvang en prijs. Gebruiksadvies: Inzetten voor borrelen en hoofdgerecht
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik heb vanmiddag heerlijk van een lunch genoten. Bij aankomst werd ik al snel geholpen en de bestelling werd snel geleverd. Ik werd bediend door twee mensen, een buiten en een ander buiten. Binnen werd ik wederom snel geholpen, en wederom werd de bestelling snel gebracht. De soep zag er heerlijk uit en het smaakte ook goed. Mooi geserveerd. De dame binnen liet wel goed merken dat er een soort van druk op haar lag door een bepaalde 'bestel' toon aan te slaan. Van der Werff is altijd voor herhaling vatbaar.