Van der Werff

Steenstraat 2 2312 BW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Van der Werff

Waar de stad samenkomt

Van der Werff is gevestigd in een mooi vrijstaand pand. Dit stadscafe is vernoemd naar de beroemde burgemeester die zijn arm aanbood aan de hongerende stad. De sfeer wordt bepaald door live muziek, klassieke wereldgerechten, Belgisch bier en het feit dat ze elke dag open zijn van vroeg tot laat. Leuk is ook het vaararrangement dwars door Leiden!

Meer informatie over restaurant Van der Werff

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
patrick S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Goede sfeer, bediening; goed eten; gezellig!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Gezellig zonnig terras voor een borrel en prima gegeten. Bediening is jong en enthousiast, waarbij opgemerkt, dat "je krijgt wat je geeft"
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We waren met 2 families met 1 kind van 11 jaar en verder volwassen kinderen. We troffen het met het weer, dus we zaten heerlijk op het mooie grote terras met voldoende parasols tegen de felle zon. De omgeving (op straat) was levendig, het bezoek en het geluid dus ook, maar het was voor ons niet storend. We hebben heerlijk gegeten van verschillende gerechten en ondanks de drukte kregen we relatief vlot onze gerechten. De bediening was vriendelijk en accuraat. Zeker voor herhaling vatbaar!
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Vanmiddag geluncht bij van der werff. Het ziet eruit als een tikje ouderwetse, bruine kroeg. Ongedwongen, maar gezellig. De huiswijn is niet bijzonder, maar ok. De baguette met carpaccio was lekker en ook de uitsmijter bltc viel bij mijn vriend goed in de smaak. De prijs kwaliteit verhouding is goed. Je kunt hier ook leuk borrelen! Wij komen nog een keer terug.
Lilian M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
bij aankomst was net een klein tafeltje vrij maar volgens mij niet gereserveerd. tafeltje was nog niet eens schoongemaakt en werd ook niet schoongemaakt! tafeltje stond net naast het punt waar bediening dienbladen neer zet en bij kasssa. allemaal erg krap.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Goede service lange wachttijd voor seating, terwijl er een reservering was gemaakt.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Goed eten. Het is wel levendig/rumoerig, rustig in een hoekje zitten is er dus niet bij.
Sean K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Ik zit hier regelmatig zowel zakelijk als privé. Opvallend is dat de service s avonds een stuk beter is dan overdag. Zal met de drukte te maken hebben, maar hoe rustiger het is hoe moeilijker je de aandacht krijgt. Eerder deze week zaten er slechts een paar tafels eb liepen er vier medewerkers maar duurde het tien minuten voordat iemand doorhad dat we binnen waren gekomen. Dit is vaker het geval. Tweede kopje koffie betalen is haast onmogelijk want alle aandacht gaat naar collega's of andere werkzaamheden. Dit is s avonds tijdens diner overigens geel anders, dus het kán wel.

De kaart is prima met leuke gevarieerde gerechten. Koffie is lekker. Entourage is prima, je kan hier rustig werken en de locatie is perfect vlakbij het station.
Frits W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke eetcafe voor een borrel of snelle hap. De bediening is erg oplettend en reageert snel, maar jaagt de gasten niet op ondanks de drukte. We hebben een leuke avond gehad!
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed eetcafe eten. De hamburger met frites smaakten prima, uitgebreide salade bij de hamburger was prettige verrassing. Bediening vlot, aardig, opmerkzaam en vooral snel. Het is en blijft een druk en levendig cafe dus je hebt wel erge moeite om elkaar te verstaan.
derogee_r .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Afgelopen zondag na een dagje jaarmarkt in Zandvoort een drankje genuttigd op het terras alhier. Erg druk met verkeer waardoor je elkaar soms slecht verstaat. We wilden hier wat gaan eten, maar uiteindelijk beslist dit door de drukte van het voorbijrijdende verkeer niet te doen. Dus wel een lekker wijntje gedronken de espiriti Argentijns malbeck deze was heerlijk. In combinatie met een redelijk bittergarnituurtje. Hierna toch maar besloten heerlijk bij de Argentijn te gaan eten, zie daarvoor mijn andere resentie van el gaucho.
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
In het zonnetje op het terras met collega's gegeten.
De zalm was prima, zij het iets droog. De frites en de hamburger waren goed.
De bediening was matig, kende de kaart amper. We wilden een calvados na het eten, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord, dus dat hadden ze niet. Echter zagen we later zelf binnen een fles staan...
Marie-Claire E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geheel onverwacht hier op het zonovergoten terras neergestreken samen met een paar oud studiegenoten en wat hebben we hier van genoten! We deden eerst een drankje en een mini loempia bittergarnituur; heerlijke hapjes waren dit en daarom blijven zitten voor het hoofdgerecht. Ik ging voor de Werff runderhamburger met frites en salade en mijn tafelgenoten hadden de spinaziesalade met geitenkaas en een pasta met peer en pecorini: allemaal stuk voor stuk waanzinnig lekkere gerechten!
De service was ook fantastisch, want we werden op onze wenken bediend en niets was te veel gevraagd. Hier zou ik zeker terugkomen!
Annemie S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Mooi stadscafe en uitgebreid terras tegenover museum volkenkunde, leuke locatie aan het water
Lekkere salades Ceasar salad is echt een topper goed gevuld en prima dressing
vlotte bediening
MrsQ .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ivm het warme weer hadden we niet veel trek. Op het terras van Van der Werff hebben we een hoofdgerecht genomen, de een een hamburger, de ander sate met friet. Geen ingewikkelde gerechten op de kaart, maar de hamburger en sate smaakte prima. Leuk dat er een beetje salade bij zit op het bord; dit stond niet op de kaart. Het was geen enorme salade, maar toch meer dan alleen voor de decoratie.
Het was redelijk druk op het terras, we moesten een tikje te lang op ons drankje wachten. Het eten werd daarentegen wel heel snel gebracht.
Het terras is heerlijk groot. Langs de weg rijden wel veel brommers, bussen etcetera. Dat kan wat lawaai met zich mee brengen maar het betekent ook dat er veel te zien is.
K_v_E .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Laatst ben ik hier met mijn vriend een kop soep wezen eten, was hier al eerder geweest met vrienden en was toen niet erg enthousiast door de slechte bediening. Ik had echter ontzettend veel zin in uiensoep en wist dat dat hier op de kaart stond. En wauw, wat is die lekker! Een echte aanrader. Het duurde wel weer erg lang voordat ik mijn soep had, maar de bediening was al wel beter dan de keer ervoor.
Greta D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Super gezellige, bruisende, eetgelegenheid. Spontaan en zeer attent personeel. Heerlijk eten, meer dan genoeg. Prijs kwaliteit verhouding meer dan voldoende!
Louisews .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Het was erg druk in van der werf. De bediening was een tikkeltje arrogant en niet vriendelijk genoeg. Daarnaast is de prijs/kwaliteitsverhouding echt slecht. Je krijgt relatief weinig of lage kwaliteit eten. In de zalmsalade met avocado was de avocado ook ver te zoeken met 2 mini stukjes in de hele salade. Daarnaast zat er ook veel te veel dressing op. De voorgerechten vind ik echt belachelijk duur. Ik ga hier nooit meer eten
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het is een café erg gezellig maar daarmee wat luidruchtig. Prijs prestatie is goed. Lekker gegeten, prima saté en hamburger. De bediening was zeer oplettend en was zeer goed.
Mwbb .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gisteravond bij vd Werff gegeten met een vriendinnenclub. Drie van ons hadden de sate. Niet lekker! Raar vlees, leek rauw maar was dat niet. Half opgegeten en klacht gemeld maar daar werd niets mee gedaan helaas. Oh en 5 euro voor een fles water vonden wij ook buitensporig. Was eenmalig dus!