Van der Valk Zuidbroek

6,4
6,5
Sascha S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ik ben al meerdere malen in dit restaurant geweest en normaal gesproken weinig klachten behalve een iets trage service, maar vandaag was helaas iets minder. De service was onze tafel vergeten dus na een kwartiertje naar binnen gelopen en gevraagd of er iemand kon komen voor de drankbestelling en een menukaart. Na uitgebreid excuus en gratis drankjes konden we bestellen. Het voorgerecht (stokbrood) was er gelukkig snel. Het hoofdgerecht werd ook redelijk snel geserveerd, alleen was helaas mijn tournedos compleet doorbakken ipv de gewenste medium, waardoor het vlees erg droog was. We hadden gevraagd om een bakje kruidenboter en mayonaise, maar dat kwam helaas pas nadat wij beiden onze hoofdgerechten al op hadden. We waren uitgegeten en wilden graag de rekening, maar dat er na meer dan tien minuten weer niemand bij onze tafel was gekomen (wel meermaals langsgelopen) zijn we zelf maar opgestaan en hebben we de service er maar op geattendeerd dat onze tafel uitgehaald kon worden. Voor alle ongemakken had de gastdame nog het stokbrood van de rekening afgehaald, wat wel erg netjes was, maar al met al was dit niet de eerste keer maar zeker wel de laatste keer dat wij hier hebben gegeten.
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na lange tijd besloten om hier maar weer eens te eten, gezien plezierige ervaringen in het verleden.

Helaas is dit restaurant afgezakt van een voldoende naar zware onvoldoende.

Wij waren met 3 personen aanwezig op een zaterdag, het restaurant zat vol. Wat opviel was de beklemmende sfeer, het was er erg warm en zeer rumoerig. Geen fijne plek om rustig te eten en te praten.

De ober was er snel bij met opnemen van drankjes, helaas duurde dit ruim 20! min. voordat er daadwerkelijk iets gebracht werd. Wij waren genoodzaakt tot 2 keer toe te vragen waar het bleef.

Als je rondkeek in het restaurant zag je de obers rondrennen om alle tafels te bedienen. Er zat echter geen systeem in en de paniek was te zien in de ogen van het personeel. Geen communicatie over bestellingen of bediende tafels.

Onze bestellingen werden vrij snel opgenomen, helaas net zoals met de wachttijd voor de dranken duurde het eten ook enorm lang. Eindelijk aangekomen waren de borden warm, dit leek in ieder geval goed te zijn. Helaas waren de borden en schaaltjes vies, en was het eten lauwwarm. Er zat weinig smaak in en de garneringen waren zeer matig van smaak en structuur.

Wat ons opviel is dat ook honden in het restaurant worden losgelaten en doodleuk tussen tafels door kunnen lopen. Daarnaast hoorde je de bediening regelmatig praten over diverse gasten in het restaurant. Rond deze tijd verlieten een aantal mensen het restaurant omdat zij blijkbaar niet te spreken waren over het eten.

Bij elkaar een prijzige aangelegenheid voor het eten in een restaurant wat ooit goed was. Helaas is dit niet meer het geval. Dit is zeker geen aanrader en wij komen hier niet weer.
Ilona2 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Volgens ons arrangement kregen we in de prijs ook een romantisch drie gangen menu. Er werd ons netjes uitgelegd dat we ook van de vaste kaart konden kiezen en dan 16,50 euro korting kregen. We zijn voor het 16,50 menu gegaan. Daarbinnen was genoeg keuze namelijk. Hoewel de kippensoep vooraf nogal zout was waren we gezien de prijs tevreden. Naast de vis die ik had besteld bakjes met groente, appelmoes, salade, patat en gebakken aardappels. Als nagerecht erg lekker cassata ijs. Ruime porties en vlot bediend.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
vandaag weer eens van het lunchbuffet gegeten in Zuidbroek. Ik kom hier regelmatig om cursussen te geven. Aangezien ik nogal eens bij van der Valk hotels vertoef en eet leek me een vergelijk wel eens op zijn plaats. Ondanks dat het eten op het buffet "goed" is te noemen blijft het toch ver achter met bijvoorbeeld van der Valk Haarlem of Akersloot. De eeuwige kroket mag ook wel eens vervangen worden door bijv; een drieluik van kroketjes, het brood is regelmatig oud en ligt onder doeken. Het is donker bij de buffetten zodat je niet precies ziet wat je pakt. Het beleg is kaas (3 soorten) en ham. alle zoetwaren zijn verpakt in mono verpakkingen en verse fruitsap is regelmatig op! Mijn advies is een upgrade naar 2016!
Hiddo .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gisteren gegeten bij dit restaurant. Bediening aardig en vlot, we werden snel geholpen, mochten zelf een tafeltje uitzoeken, prima.
Nadat onze bestelde gerechten werden uitgeserveerd bleek dat ik i.p.v. de bestelde plate kipsaté, een hoofdgerecht kipsaté geserveerd kreeg, heb dit keurig aangegeven aan onze ober, zij gaf aan dat ze inderdaad het verkeerde gerecht had doorgegeven en of het een probleem was om het hoofdgerecht te eten, aangegeven dat dit jammer was, maar akkoord.
Bij het overhandigen van de nota, werd echter het 8,50 euro duurdere en niet bestelde gerecht in rekening gebracht, vervolgens aangegeven dat dit toch echt een fout van hun was en ik het hier niet mee eens was. Ze is toen gaan overleggen, met haar meerdere, maar deze kon behalve twee drankjes v.d. rekening halen, hier verder niets aan doen. Ik heb aangegeven, erg raar te vinden, als restaurant zijnde een fout maken en de klant ervoor op laten draaien, en dan ook niet in dit restaurant weer te komen. Vervolgens heb ik bij de receptie van het restaurant gevraagd waar ik een klacht over deze handelswijze in kon dienen, waar op dat moment net een naar ik aanneem, manager zich meldde, hij gaf aan dat dit inderdaad niet de juiste handelswijze was en heeft toen alsnog de rekening gecorrigeerd, helaas geen gebaar, zoals bijv. de drankjes gratis voor het ongemak, ik vind de service beschamend voor een dergelijk groot bedrijf.
Onbegrijpelijk dat je zo je gasten teleurstelt en de fout bij je gasten neerlegt.
Het eten zelf was redelijk, maar in verhouding tot de prijs was het bestelde hoofdgerecht (mixed grill) niet zijn geld waard, erg kaal geserveerd, qua groenten alleen rode bieten. Friet werd niet geserveerd omdat de kwaliteit hiervan niet in orde was, maar het alternatief; aardappelpuree is naar onze mening geen restaurant waardig alternatief.
Op basis van deze ervaring geen aanrader, en doen ze er in Zuidbroek goed aan om in de leer te gaan bij V.d. Valk Assen, daar is de kwaliteit v.h eten i.c.m. de prijs en ook de servicegerichtheid naar de gast toe een stuk beter.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Na heel veel jaar weer eens een Valkje proberen.Deze keer in het pitoreske Zuidbroek. Vooraf een Groningse mosterdsoep die goed op smaak was.Hoofdgerecht biefstuk met pepersaus.Vooraf wordt de mayonaise die je apart moet bijbetalen alvast geserveerd. De biefstuk wordt geserveerd met friet, gebakken aardappeltjes en een hele gore drap van kool én een droog balletje fabrieksaardappelpuree voor de gezelligheid. Moesten we groenten ook apart erbij bestellen nee mevrouw zegt de serveerster wijzend op de drap dit is de groente.Is dit de eet visie van der Valk?3 aardappelgerechten bij vlees serveren? We krijgen als troost een bakje sla.Moet gezegd de biefstuk was heerlijk.Knapperig sappig en goed gebakken en heerlijk van smaak!.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Vanavond besloten we op de terugweg vanaf Duitsland van der Valk in Zuidbroek eens te proberen. De entree zag er veel belovend uit. Het eten viel tegen. De soep werd heel snel opgediend gevolgd door een fantasieloze warme maaltijd; een mooie schnitzel die te lang in de roomboter had gelegen en niet echt doorbakken was dat gold ook voor de mixed grill die meer gekookt dan gegrild smaakte. Behalve rode rood was er geen groente; ook geen salade of rauwkost. Toen we uitgegeten waren kwam er een ober vragen of we nog wat frites bij hadden willen hebben. De volgende keer rijden we maar weer door naar onze "eigen" van der Valk.
Ilseveldkamp .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Is al even geleden dat we hier met familie een diner hebben gehad. Was een fijne avond. Goed eten, mals vlees en fijne bijgerechten. Het restaurant is stijlvol ingericht en vlotten, vriendelijke bediening. Kom graag weer.
4Haantjes .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Vandaag wezen lunchen met familie. Voor de lunch beperkte keuze waarbij de gezondere keuze, broodjes en salades, relatief prijzig is en beperkt. Wij hadden oa uitsmijter zuidbruik besteld en een gewone uitsmijter. Bij de uitsmijter zuidbroek slecht 1 ei erop terwijl op de gewone goedkopere 3 lagen. Reden bleek te zijn dat je er al meer extra' s bij kreeg. Raar verhaal want voor die extra's betaal je ook meer. Kwaliteit vh eten was goed. Bediening redelijk. Echt een leuke plek om lekker te lunchen voor een goede prijs kwaliteitsverhouding was het niet in tegenstelling tot andere valks ! ! !
H. S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Ik ben hier regelmatig met mijn ouders geweest i.v.m. een verjaardag of iets anders. Bij binnenkomst kregen we een tafeltje buiten aangezien het prachtig weer is en we kregen snel iets te drinken.

Als voorgerecht had ik een vleesplankje (wat gewoon boterhambeleg was), mixed grill en een ijsje na. Wat ik erg jammer vond is dat ze deze keer ontzettend veel ui hadden gebruikt in onze gerechten waardoor het uiterlijk niet te goede kwam. Het vlees van de mixed grill was opzicht prima maar culinair niet hoogstaand en dat samen met de bergen ui...nee niet echt een succes. Het ijsje had het gelukkig weer goedgemaakt.

Hier had ik ook wat over gezegd maar de ober nam het niet serieus. Wat ik ook jammer vond is dat de bediening vaak erg lang over deed om iets te brengen/bedienen. Het kan beter en dat kunnen ze ook want de andere keren dat ik er geweest was was het wel goed.

Gewoon veel minder uit gebruiken. Een beetje is prima maar dit was gewoon te.
Jacomientje (ineke) J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wij hebben hier in de afgelopen dertig jaar regelmatig, soms ook noodgedwongen, gegeten. Er zijn hier de nodige familiefeesten gevierd, maar vaker aten wij hier omdat wij in het hotel verbleven in verband met familiebezoek.

Het restaurant is groot en smaakvol, met oog voor detail, ingericht. De kunstbloemen op de tafels vond ik daar niet echt bijpassen.

Wij aten na negen uur 's avond "iets kleins". Wij waren echt blij dat wij zo laat nog iets konden nuttigen.

De ober was vriendelijk, vol humor en zeer klantgericht.

Ik vond de carpaccio lekker, maar nogal vlak van smaak en meldde dat. De ober ging daar mee naar de keuken, meldde ons dat ze net -sinds 15 mei 2014- een nieuwe kaart hadden en ging met mijn melding naar de keuken. Hij kwam snel terug met een reactie uit de keuken. We wisselden enkele ideeën/verbeterpunten uit.
Mijn man vond de gehaktbal met jus (van de oude kaart) niet echt voor herhaling vatbaar.