van der Valk Westerbroek

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Wouter C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten tegen schappelijke prijs in aangename ambiance. Bij overnachting in dit hotel zou ik aanraden hier ook maar te dineren. Wij hadden een 'dinnerdeal' en waren er blij mee.
HD77 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Vorige week met 4 personen mosselen gegeten. Er is een speciaal mosselmenu, waarbij gekozen kan worden uit drie verschillende bereidingen van de mosselen. Wij hadden twee verschillende bereidingen (mediterraan en 'net even anders') Beiden waren vers en verrukkelijk! De bediening was gastvrij, behulpzaam en vriendelijk! Kortom top gegeten!
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de warmste dag van het jaar opnieuw hier gegeten en nu ook het airco-koele restaurant kunnen beoordelen (een jaar geleden waren we niet verder gekomen dan het terras). Tot onze verrassing was het zeer stijlvol ingerichte restaurant rond 19.00 uur al volledig bezet, en dat op een bloedhete doordeweekse (donderdag)avond. Toch kon de bediening het goed aan, zo te zien, wat op-zich een prestatie mag heten, meer dan honderd gasten die allemaal à la carte konden bestellen van een zeer uitgebreide kaart. Omdat het ons te warm was voor een warme maaltijd hielden wij het bij de proeverij van voorgerechten - en dat was al bijna 'teveel van het goede': het was niet allen heel erg goed, het was ook royaal veel en dat voor 2 personen voor nog geen 27 euro. De twee warme garnalen kroketjes, de (vietnamese?) loempiaatjes met rivierkreeftjes en bijpassende hete rode saus, de ruime hoeveelheid niet te zoute (huis?) gerookte zalm met een bijzondere mayonaise erbij, de Zoutkamper garnalen met een hele aparte saus erbij om zelf de cocktail samen te stellen, de luchtige lolly's van gerookte eend , en op de onderste etage van de fraaie etagère waarop het werd opgediend de vitello tonato, compleet met snippers Parmezaanse kaas erover. Nieuwsgierig naar wat de keuken nog meer aan bijzonders te bieden had waagden we her erop toch ook nog maar een dessert te nemen, maar dat werd pas echt teveel van het goede: de crème bruleé was niet alleen ongewoon ruim bemeten maar werd ook nog vergezeld van appel-ijs in de vorm van een appel (die niet kant en klaar voorradig kon zijn geweest maar apart nu gemaakt) en een flinke dot slagroom, samen opgediend op een zwart houten plateautje; en de koffie met toebehoren loog er ook niet om:
behalve die slagroom nu ook met aardbeien, een aardbeientaartje en een likeurtje naar keuze.
We komen zeker terug voor een echt diner en zullen daar deze keer geen jaar mee wachten.
jeu
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met drie personen teruggekeerd naar deze Van der Valk, waarbij we zoals afgesproken een tafel bij het raam kregen. Vooraf begonnen we met twee keer de vissoep (heerlijk op smaak) en een proeverij van asperges (helemaal top), al mogen er misschien wel twee hele asperges op het bord liggen (ipv één door de helft gesneden). De hoofdgerechten bestonden uit; 3 sliptongetjes en een zalm filet die erg lekker was. De smaak van de entrecote van de grill was goed, al viel deze wel kleiner uit dan verwacht. (Een indicatie van het geserveerde gewicht op de kaart zou een pré zijn). De sauvignon blanc was prima, maar het besluit met koffie /espresso, is in geval van Segafredo niet de meest smaakvolle afronding. De bediening is vlot en beleefd en al met al kan je hier prima eten.
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw recensie. Wij hechten veel waarde aan de mening van onze gasten.

Wij zijn zeer verheugd dat u van een smakelijk diner heeft genoten.
Daarnaast willen wij u bedanken voor de zinvolle aandachtspunten.

Wij nemen deze mee in een volgend directie-overleg en zullen deze uitgebreid bespreken.

Nogmaals hartelijk dank.

Graag verwelkomen wij u nogmaals in ons restaurant.

Hotel Groningen-Westerbroek
MamavanJort .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Eten is goed ook al is het altijd druk. Aardige bediening. Goede service. Volgens ons zoontje van 5 kan de speelhoek wel een update gebruiken. En daar konden we hem niet helemaal ongelijk in geven. Maar het is per slot een restaurant en geen speeltuin.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We hadden bij onze kamerreservering het 3-gangen menu van € 18,50 geboekt. Dat is niet veel dus onze verwachtingen waren dan ook niet hooggespannen. We werden aangenaam verrast. De mosterdsoep was mooi op smaak en goed gevuld met o.a. spekjes. Er werd bij de zalm gevraagd hoe we die wilden: goed gaar of net gaar. We kozen het laatste en dat was een goede keuze. Geen gebroken eiwitten maar heerlijk vettig van binnen. En een ruim garnituur met salade, twee warme groentes, gebakken aardappeltjes en patat. Niets te klagen. Dessert was vanille-ijs. Twee ruime bemeten bollen met room. Voor die prijs: een absolute aanrader. Perfecte koffie toe. Vriendelijke en efficiënte bediening. Wel de typische van der Valk inrichting.... De volgende ochtend nog genoten van een goed ontbijt met verse jus, vers fruit, etc.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Een van onze favorieten. De ene van der Valk is de andere niet, deze is uitstekend. Eten altijd goed, bediening idem dito. Qua inrichting niet optimaal, de stoelen zijn te groot bij de tafels waardoor kinderen op punt van de stoel moeten zitten.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Kwaliteit weer als vanouds. Vorig jaar waren we teleurgesteld, maar dit keer was het prima. Voorgerecht garnaaltjes, goedgevuld vissoepje en fantastisch gerookte zalm. Hoofdgerecht ook vis en ook heerlijk ! Zalm, gamba en slibtongetje met 2 soorten saus. Bijgerechten verrassend en lekker. Prei en bloemkool ouderwets lekker. Helaas geen ruimte meer voor toetje.
Bediening was heel vriendelijk en attent. Wij komen weer terug.
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Onze tafelheer, Dannie, was top. Vooraf het proeverijtje vooraf, op zijn aanraden, super! Hoofd een gemengd vlees assortiment gekregen en tevens top!
Aanrader voor jong en oud!
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Een hele prettige sfeer met zeer vriendelijke bediening, zéér goede prijs kwaliteit verhouding, wij hebben hier twee dagen direct na elkaar gegeten.
Beide dagen met wisselende gerechten, waren voor ons zeer gelijkwaardig in de waardering.
Eliez .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vorige week 2 keer wezen eten bij van der Valk Westerbroek.
Aardige en snelle bediening en erg lekker eten.
Vooral de vissoep een aanrader, en natuurlijk de toetjes die allemaal lekker zijn.
Ook een erg leuke sfeer in het restaurant, al met al een restaurant om zeker vaker heen te gaan.
Wietse Mark M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Alweer heerlijk gegeten! Steak hachee avignon met aardappels en boontjes, een zeer goed glas huiswijn! Het was al met al echt perfect!
Beste,

Hartelijk dank voor deze prachtige cijfers!
Wat een fantastische recensie!

Wij hopen u in de toekomst nog eens te mogen ontvangen!

4Haantjes .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Gisteren met 3 personen heerlijk gegeten bij Van der Valk te Westerbroek. Het terras was helaas vol en we kregen een tafel met uitzicht op se direct voor de ramen geparkeerde auto's. Bediening was goed. Eten werd snel gebracht en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Manier van aanspreken was redelijk informeel. Het eten, pannetje, varkensmedaillons en mix grill was goed bereid. Ook garnituur was goed. Keuze uit aardappeltjes of frites en meerdere groenten en salades. Het dessert was ook prima. Ondanks dat de plaats wat minder is een prima gelegenheid om te gaan eten.
Beste,
Bedankt voor de mooie cijfers en deze review! Wij stellen dit zeer op prijs!
Wij vinden het fijn te horen dat u heeft genoten van uw diner en hopen u snel nog eens te verwelkomen in ons restaurant!

Dick W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Eten was zonder meer goed. Goedgevulde vissoep, mosselen waren prima, maar de zalm was wat aan de droge kant. Het kaasplankje als dessert was gevarieerd en goed. Deze zaak is toch een soort fabriek gezien de snelheid waarmee je je eten voorgeschoteld krijgt. Maar goed, misschien wilden ze nog een ronde draaien. De ober stond tot 3 keer toe met zijn handen vol lege borden terwijl hij vroeg of wij nog iets wilden gebruiken. Niet helemaal zoals het hoort, maar verder o.k.
Beste,

Allereerst bedankt voor de recensie! Wij hechten veel waarde aan de mening van onze gasten. Wij vinden het fijn te horen dat u een goed diner heeft gehad.
Echter jammer om te horen dat de zalm helaas niet aan uw verwachtingen voldeed.
Wij waarderen uw feedback ten zeerste en zullen hier dan ook mee aan de slag gaan om onze kwaliteit continu te blijven verbeteren.

Graag verwelkomen wij u nogmaals in ons restaurant om te genieten van een heerlijk diner!

Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Het is nog steeds gangbaar om met een zeker dedain te praten over de van der Valk-keuken, als onder meer ordinair en oubollig, maar niet alleen dat schaaltje appelmoes met een kersje behoort tot het verleden, het totale aanbod is met de tijd meegegaan - en dat bepaald niet onverdienstelijk voor wat de vestiging Westerbroek betreft (onder rook van Groningen en Haren). De open huiswijn was goed van smaak en temperatuur,zowel in rood als in wit. De lichtgebonden vissoep was zeker 'zelfgemaakt' en zeer smakelijk (de forse brokken zalm erin waren niet drooggekookt: losjes van structuur en zeer mals). De filet en de sukade van weide-rund waren 'uit de kunst', vooral de zachtgegaarde en lekker gekruide sukade, alleen de toe-gezegde jus bestond uit veel teveel braadboter en veel te weinig krachtige vleesjus). De bij-gerechten hadden niets ook maar iets stukgekookts, zowel de bloemkool als de bleekselderij waren knapperig en goed op smaak, de frietjes waren wat bleekjes, evenals de gebakken
aardappels (die allleen qua vorm verschilden: ook gefrituurd i.p.v. lekker in de pan gebakken?).
Het dessert van Groninger proeverij was bijna 'teveel van het goede': een vijftal gerchtjes op een schaaltje rond het thema boerenjongens, dat er zelf ook bij was in een wel erg lekkere vorm.
Een karafje ijsgekoeld water werd gratis bijgeleverd, wat geen overbodige luxe was op deze warme zomeravond - waardoor op het beschutte terras kon worden gegeten (hoe het interieur er uit zag hebben we dus niet kunnen beoordelen).
jeu
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Na 3 maanden terug bij van der Valk Westerbroek. Het viel een beetje tegen. In de vissoep zat geen vis. Alleen 3. Mosselen. Bij navraag bleek dat dit is omdat we een eet/slaap arrangement hebben. Als je de vissoep los bestelt, zit er wel vis in. De ober vertelde het na navraag te hebben gedaan in de keuken. De belofte dat er morgen wel vis in de soep zit gekregen. Ook een gratis kopje koffie, dus goed opgelost. Het hoofdgerecht, varkenshaas , was heerlijk. Leuk opgediend ook. Lekker verse groente, broccoli en bietjes. Ook het toetje helemaal lekker. Zeer goede bediening, lekkere stoelen.
Irmaaalbers .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
omdat we een overnachting hadden in het hotel hebben we een tafel gereserveerd in het restaurant. Mijn man en ik kiezen voor de dinerdeal. Vooraf een prosecco, een amuse, voor-hoofd-na, koffie en twee drankjes. vd Valk heeft het tijdperk van de appelmoes met de kers voorgoed achter zich gelaten, het eten was geweldig. Het zag er heel mooi uit en smaakte nog beter !
vlot en vriendelijk personeel. Alles bij elkaar heel goed of zoals ze in Groningen zeggen.... het kon erger. Ga zo door!!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Dit x samen met de familie gekozen om een hapje te gaan eten bij van der valk, en zoals we gewend zijn... Gewoon goed. Er loopt wel veel jong personeel rond, toch maakt dit de sfeer niet minder. Spontaan en enthousiast, zo omsfhrijf ik het denk ik het beste.

Een gezellige avond gehad!
Wia D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Met 4 Personen geluncht. Zoals altijd een leuk welkom. Fijne comfortabele stoelen. Altijd een goed gevuld glas wijn. Gegeten, sate ajam die heerlijk was . Lekkere gekruide, gegrilde kip, sla en patat, zelfgemaakte mayonaise en 1 persoon luxe 12 uurtje gegeten. Roombrie, zalm, kroket, roerei, ham/ meloen en heerlijk brood. Daarna nog een dessert genomen, crème brulee, proeverij van diverse chocolade zoals soufflé, en warme appelstrudel met ijs en het was allemaal heerlijk en zoals altijd, prettig geprijsd. 1 tip, de menukaart (lunch) op de website aanpassen, die is verouderd.
Wij komen zeker weer terug.
TomZL .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het eten bij dit van der Valk hotel was echt fantastisch. Het voorgerecht, de zalm salade was ontzettend groot en lekker. Het hoofdgerecht, de mixed grill (met bijbehorende sausjes) was ook heerlijk. Het decor vond ik mooi en de stoelen zaten goed.
Een van de serveerders was een beetje klungelig maar ik ga geen namen noemen aangezien het verder gewoon perfect was. Een grote aanrader voor iedereen die in de buurt is!