Van der Valk Voorschoten

Lang

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Voorschoten

Ray H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Buffet was prima. Vooral leuk met en voor kinderen. Service goed.

...................................... ................
Natascha K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Het eten was erg simpel alles word steeds duurder maar de kwaliteit gaat achteruit de saté en cheeseburger waren erg simpel !!! Kippendijen als saté is voor ons geen aanrader ! Erg jammer als er gevraagd word of het eten gesmaakt heeft en je eerlijk antwoord geeft dat de manager zegt ik kom zo terug en vervolgens verstoppertje gaat spelen in de keuken en andere mensen naar je tafel stuurt !!!!

Dit is voor ons een reden om hier nooit meer te komen !!!
Han V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Hebben met een groep van 9 personen gegeten. Bij binnenkomst was de reservering geannuleerd??. Tonijn van de Sashimi was niet smaakvol, Tournedos was doorgeslagen, weinig vis zoals paling in het "palet", weinig groenten, rauwe boontjes, half bakje friet voor 4 personen. Al met al is er bezuinigd op alles. Dit is helaas niet meer de "Valk" zoals we die vroeger gewent waren.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Hebben daar met grote groep een zondagsbrunch gegeten. Erg massaal, druk en zeer levendig. Eten in overvloed, gevarieerd, in buffervorm. Zeker geen culinair hoogstandje. Gelukkig was het erg gezellig, het eten is geen herhaling waard.
nlldvgd .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Ik begrijp uit vorige reacties dat het op prijs wordt gesteld als de reactie ook wordt onderbouwd. Daar gaan we dan. Wij hadden een familie etentje omdat onze moeder 94 jaar werd en een onze schoondochter tot onze grote vreugde zwanger is. Het kleinkind van 4 jaar was er ook bij. Dat was ook de reden dat wij om 5 uur/half 6 een tafel hadden gereserveerd. Na aankomst duurde het een half uur voordat er iemand kwam vragen of wij soms iets wilden drinken. Daarbij werden één persoon over het hoofd gezien (het gezelschap telde 8 personen). Na een lange tijd wachten werd er naar onze keuzes gevraagd en eenmaal het voorgerecht uitgeserveerd bleek dat er twee voorgerechten niet juist waren. Wij hebben zonder daar iets van te zeggen dit geaccepteerd. De kleine van vier kreeg haar hoofdgerecht al zodat zij klaar was als wij gingen eten???? Onze hoofdgerechten: scholfilet zo uit het water op het bord gekwakt met een beetje ondefinieerbare fijn gehakte ???? De door en door gegaarde varkenshaas zwom in een bruine soepachtige saus. De tuffelpasta verdronk in de truffelsaus en de sushi bowl was een gezellig rommeltje. De sliptongetjes, vaker lekkerder gegeten bij een andere vd Valk. De gerechten mooi opgemaakt op het bord was niet absoluut niet aan de orde. Je kreeg wat je besteld had, basta! Geen toefje aardappelpuree of wat groenten......niks! Nadat we uitgegeten waren duurde het ruim een half uur voordat onze tafel werd afgeruimd en het eten dat achter was gebleven op de borden begon er steeds onsmakelijk uit te zien. Het nagerecht was eigenlijk het enige waar we met elkaar van hebben genoten. Het was al met al een onbedoeld latertje geworden voor de kleine meid. We hebben zodoende thuis koffie gedronken. Wat een belabberde avond die voor ons als familie toch een hoogtepuntje had moeten zijn. Een dag later lopen we met een geweldige kater. Jammer!!

Nelly de Voogd
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
ik had 4 zaken gasten uitgenodigd om lekker te eten wij kregen een ronde tafel het blad was los ban het onderstel een een zaken partner leunde op de tafel alles vloog van de tafel gelukkig geen warme spijzen er werd niets aan gedaan wij bestelden kalfslever met appel en spek de lever was taai en niet smakelijk met stukjes zeen om de avond niet te verpesten hebben wij op de avond niets gezegd later klacht ingediend werd vermeld dat het aan de keuken door zouden geven verder niets vernomen
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Tijdens hotelverblijf ook gedineerd. Anders eten dan het gangbare menu geen probleem. Vooral veel keuze bij de voorgerechten, vooral als je van vis houdt. Prima eten, goede bediening
Verice B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We waren met 3 man. Personeel vriendelijk, maar het eten van 2 personen, 2 sateschotels waren lauw tot koud. Daarna bijna een half uur moeten wachten tot het eten weer werd geserveerd, waardoor de 3e persoon al uitgegeten was.
Bij de sateschotel krijg je 1 spies met taai kipvlees en echt te weinig satésaus.
Was gezellig, maar service en kwaliteit van het eten zwaar onder de maat!
Christel R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Gisteren (moederdag) hier weer met 2 volwassenen en kinderen wezen eten. De kaart was helaas veranderd (veel minder keuze) en de prijzen waren gestegen. (op de website staat overigens nog de oude kaart vermeld dus makkelijk te vergelijken).
We hadden gereserveerd, dus ik verwachtte in het restaurant te kunnen eten. helaas hadden ze voor ons een tafeltje in de hoek in de bijzaal beschikbaar. gelukkig was de serveerster zo aardig om de tafel om te ruilen, zodat we toch in het veel gezelligere restaurant konden eten.
Het was ontzettend druk, waarschijnlijk vanwege moederdag, zodat de wachttijden enorm opliepen.
jammer dat er voor de kinderen niet een vaste prijs is voor een kindermenu, zoals in een heleboel andere Van der Valk restaurants wel het geval is (ca. 11 euro per kind). zo betaal je per kind nog ongeveer 20 euro voor 3 gangen.
eten is verder goed, bediening netjes, niks op aan te merken.
elly V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
zondag 5-3-17 savonds wezen eten. het viel mij op dat er wat veranderingen waren doorgevoerd. het interieur was minder gezellig. de prijzen van het eten waren omhoog gegaan en de porties waren kleiner. zo had ik een sate besteld. normaal krijg je 2 stokjes en nu maar 1. nu ben ik een kleine eter maar zelfs ik had zoiets van nou das niet echt veel als je een normale eter bent. wat ik het vervelendste vond was dat de sate niet echt heet was maar meer de temperatuur van het mac donalds eten. (heb dit naderhand wel aangegeven aan de ober, als ik moest wachten tot de ober tijd voor ons had was mijn vlees helemaal koud geweest) ik kreeg er een mandje met gekrulde frietjes bij die erg vet waren. en erg jammer dat we de schaaltjes met groente en aardappeltjes zonder bestek kregen. toen we dit aangaven werden er eerst nog andere mensen bedient waardoor ons eten koud begon te worden dus hebben we het maar zonder lepels op ons bord gedeponeerd. mijn schoonmoeder is altijd erg te spreken over deze vd Valk maar was nu helemaal niet onder de indruk. jammer wel want we komen hier al jaren. het lijkt mij altijd verstandig als iemand aangeeft ontevreden te zijn dat er een compensatie wordt gedaan door een klein gebaar. als was het maar dat de koffie gratis was! zo komen klanten terug.
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Vanmiddag hier met de familie een brunch gehad ter ere van mijn opa’s verjaardag en dit is goed bevallen.

Het aanbod tijdens de brunch was erg ruim en gevarieerd en voor ieder wat wils. Deze schalen werden tevens erg smaakvol gepresenteerd, het oog wil tenslotte ook wat. En ze werden met regelmaat aangevuld waardoor je eigenlijk nooit mis greep. Over de smaak waren we het allemaal eens, deze was erg lekker en goed. Daarnaast is er ook aan de kinderen gedacht doordat er een gelegenheid is tot koekjes bakken is. Deze kregen ze dan afgebakken en leuk verpakt in een doosje mee naar huis.

Het personeel was netjes en attent, o.a. door de begroeting met een welkomstdrankje bij binnenkomst. Ook was het rondlopend personeel vlot en opmerkzaam, de vuile borden werden met regelmaat opgehaald. En wat ik als rolstoeler gewaardeerd heb, is de aangeboden hulp bij het opscheppen vanaf het diepe buffet. En wat wij als groep erg gewaardeerd hebben was dat iemand van het personeel kwam aanbieden om de jarige job even in het zonnetje te zetten. Dit werd een smakelijke attentie met wat vuurwerk, heel leuk.

De ambiance is netjes en sfeervol maar standaard voor de hotel-keten. Een pluspunt voor mij als rolstoeler is de makkelijke toegankelijkheid en de aanwezigheid van een invaliden toilet. De tafel was redelijk onderrijdbaar en ook het buffet gedeelte was redelijk begaanbaar, mits ik niet op een heel druk moment kwam.

Al met al een geslaagd familie-uitje die zeker voor herhaling vatbaar is.
H B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
lekker gegeten zowel ontbijt als diner. ontbijtbuffet was uitgebreid. Niets op aan te merken.
Diner was ook prima. Met speciale wensen werd rekening gehouden. We hadden het idee dat de gebakken aardappelen gefrituurd waren ipv echt gebakken.

Marten W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Kwaliteit van het eten was matig, combinaties klopten niet en prijs kwaliteit is niet correct. Veel eten komt uit pakjes! Zalm was waterig van smaak en de hertenbiefstuk werdt overheerst door de zoute pruimensaus die niet combineerde. Het dessert was klein en niet spannend. Bediening doet goed zijn best maar is niet goed geschoold. Cappuccino was koud en het schuim kwam uit een automaat.
marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Kaart biedt volop mogelijkheden. Ik ging voor de kabeljauw. Die was goed. Mooi stukje vis. Niet te weinig en niet teveel. Zag er mooi uit. Was ook lekker. Variatie in groente. Bloemkool, erwtjes, peultjes en boontjes. Alles vers. Zo'n stukje mais (uit blik of pot denk ik) is dan weer minder aan mij besteed.
Had aangegeven geen aardappels, patat of rijst te willen. Werd ook niet geserveerd. Bolletje puree midden op het bord met wat kruiden was prima alternatief. Je kan hier prima eten.
Het was goed voor elkaar. Maar het trof me dat de bediening de zaken goed in de gaten houdt. Zat in bar-gedeelte om Portugal-Hongarije te kijken op grote scherm. Maar aandacht was top. Goed gedaan.
Beste Marnix,
Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen, uw ervaringen kenbaar te maken. Het is goed te lezen dat het eten naar wens was en u de bediening als goed heeft ervaren.
Graag ontvangen wij u in de toekomst nogmaals als gast in ons restaurant!
Met vriendelijke groet, Hotel en Restaurant de Gouden Leeuw
Kokkie1985 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Gegeten op Moederdag, een van de drukste dagen om uit eten te gaan. Maar van der Valk kan dit prima bolwerken. Van de kaart gegeten, een dinerdeal menu en het asperge menu besteld. Werkelijk (bijna) niks op aan te merken, enkel de Aardbeien Romanoff bevatte weinig tot geen alcohol. Je krijgt veel asperges in het menu, eigenlijk zijn alle portie's ruim voldoende. Bovenal heb je ruime en comfortabele zitplekken om lekken te dineren, daarbij is de bediening ook prima in orde. Er wordt ook rekening gehouden als er kinderen aan tafel aanwezig zijn, zodat het allemaal wat vlotter verloopt

Gewoon weer goed, kom zeker weereens terug.
Beste kokkie1985,

Fijn om te vernemen dat uw bezoek goed is bevallen. Uw opmerking over de Aardbeien Romanoff geef ik door aan onze chef-kok. Tot een volgende keer!

Merel0201 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
wij lunchen regelmatig hier, maar nog nooit zo'n slechte service als vanmiddag meegemaakt. O.a. Salade Nicoise besteld, gevraagd deze zonder aardappel te serveren, helaas niet gelukt, volop aardappels, tonijn uit blik drijft in plas waterachtige dressing. Kaasplankje staat op de kaart met 4 kaassoorten, werd met drie versch. soorten geserveerd. Werd na opmerking niet gecorrigeerd.
Glaasje port staat nu apart op de op de kaart, was eerst inclusief. Kids hadden zich verheugd op hun dessert een banane royaal. Twee kleine bolletjes ijs met minimieme stukjes banaan werden geserveerd.
Wij laten De Gouden Leeuw voorlopig links liggen.

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw recensie. Het is jammer te vernemen dat het diner niet naar wens is geweest. Een tevreden gast is het mooiste compliment dat we kunnen krijgen, helaas is dat bij u niet gelukt waar te maken.
De salade niçoise smaakte niet en werd niet naar wens geserveerd. Bij het kaasplankje ontbrak één soort kaas en ook vond u de banaan royaal erg karig.
Het is slordig dat er ingrediënten bij de salade geserveerd werden die niet gewenst waren. Wel kan ik u aangeven dat in de nieuwe menukaart, die vorige week is ingegaan, een mogelijkheid is opgenomen verse tonijn te kiezen in de salade niçoise, in plaats van tonijn uit blik.
Op dit moment is het lastig te bepalen waarom er slechts 3 kaassoorten werden geserveerd. Wellicht was 1 kaassoort tijdelijk op. Normaliter zal hier ten alle tijden een oplossing voor aangegeven worden. Hiervoor kunt u ook naar de restaurantmanager vragen, die altijd aanwezig is.
Uw opmerking over de banaan royaal zal ik doorgeven aan de chef-kok. Wij kunnen hier ons voordeel mee doen.
Graag hoop ik u in de toekomst nogmaals te mogen ontvangen, zodat u kunt zien dat wij met uw opmerkingen aan de slag zijn gegaan!
Met vriendelijke groet, Hotel de Gouden Leeuw
Evert C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Met vijf personen gegeten. Het is een bijzonder groot restaurant met wat ouderwets decor. De bestelde maaltijden werden bijzonder snel geserveerd. Helaas was mijn kogelbiefstuk op zijn hoogst medium well in plaats van medium rare. Een foutje kan gebeuren, maar nadat de biefstuk teruggestuurd was, werd hij vervangen door een op zijn hoogst medium biefstuk. Erg jammer. De reactie was wel gepast. Uiteraard werd aangeboden om nogmaals een andere te brengen, maar dat was wel erg zonde geweest. Daarnaast werd de maaltijd netjes van de rekening gehaald. De overige hoofdmaaltijden waren oké tot goed. De desserts daarentegen waren voortreffelijk! De café glacé kan ik sterk aanraden! Nog een puntje van kritiek: het serveren van een Irish Coffee bleek wat ingewikkeld, aangezien deze zo veel later dan de andere desserts gebracht werd, dat we begonnen te twijfelen of ze het vergeten waren.
Hopelijk heb ik simpelweg pech gehad (wat me al eerder is overkomen bij ditzelfde restaurant, bij haast waren ze tot tweemaal toe vergeten de bestelling door te geven), in dat geval kun je hier goed, zij het niet bijzonder, dineren. Goed als je met grote groepen bent.
Beste Geoon89,

Hartelijk dank voor uw recensie. Erg vervelend te vernemen dat uw avond niet geheel naar wens is verlopen. Onze excuses voor hetgeen is voorgevallen.
Wij zullen uw punten opnemen met de chef-kok en de restaurantmanager om deze zaken in de toekomst te voorkomen.
Hopende u in de toekomst wel weer te mogen verwelkomen.
Seafox .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Prima lunch gehad, het was druk in het restaurant; desondanks attente bediening en snelle en fijne bediening. Lunch gerecht werd snel geserveerd. Goede prijs en kwaliteit verhouding.
Beste Seafox,

Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling! Graag tot een volgende keer.

Theo B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We zijn met de kinderen en kleinkinderen op 1e Paasdag lekker uit eten geweest bij de Gouden Leeuw in Voorschoten. Eerdere ervaringen leerde ons dat de kinderen zich aldaar ook prima konden vermaken. Bij het reserveren bleek 'live en cooking' helemaal volgeboekt te zijn dus dan nu maar a la carte dineren.

Mijn vrouw nam drie gebakken slibtongetjes à la meunière en dat smaakte voortreffelijk. Ik zelf ging voor noord Amerikaans rundvlees van IBP vlees/graan gevoerde koeien/zeer mals met pepersaus/truffelpuree en dit was écht een specialiteit van de chef. Klasse. De saladebar was ook zeer gevarieerd en smaakvol.

Hierna hebben we een lekkere sorbet genomen en koffie toe. Prima.

Wat opvallend was dat de bediening bijzonder vriendelijk en professioneel was. Een jongedame bleek met het grootste gemak een enorme hoeveelheid vuile vaat op één arm mee te kunnen nemen. Daar kon menige ober een voorbeeld aan nemen. Ook de vriendelijkheid naar de kinderen was mooi om te zien. Ja, je kon écht zien dat ze het leuk vond om dit werk te doen. Dat zorgt er voor dat wij met elkaar een leuke en gezellige avond hadden en nog even na konden kaarten onder het genot van een tweede kop koffie.

Een aanrader en we komen snel weer terug!

Geachte heer Beerenfenger,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide en positieve reactie. Ik ben blij te vernemen dat de gerechten u hebben gesmaakt en dat het personeel u en uw familie een fijne avond hebben gehad.
Graag begroeten we u in de toekomst nogmaals als gast in ons restaurant!
Met vriendelijke groet,
Marjolein
Van der Valk Hotel de Gouden Leeuw
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vroeger als klein kind kwamen we hier regelmatig met de familie. Mijn vader vond het leuk om hier weer eens met zijn alleen heen te gaan en Life and Cooking te doen. Erg verse producten en ruim voldoende. Uitgebreid dessert buffet. Drank is all-in en werd met grote regelmaat bijgeschonken. Kwaliteit van wijn mag wel beter. Jonge maar vriendelijke bediening. Het Life and Cooking concept wordt in een aparte zaal, waar ook vergaderingen worden gehouden, geserveerd, dus qua uitstraling hoef je er niets van te verwachten.
Beste Linniepinnie,

Leuk om te horen dat u vroeger regelmatig bij ons kwam en nu weer een bezoek heeft gebracht aan ons Live Cooking buffet. Dank voor uw beoordeling! Uw opmerking over de wijn pakken wij op. Graag wil ik wel aangeven dat deze zaal juist is ingericht voor voornamelijk particuliere gasten. Jammer dat u de uitstraling niet mooi vindt.
Hopelijk wel tot een volgende keer!
Met vriendelijke groet, Hotel de Gouden Leeuw