Van der Valk Vianen

6,7

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Vianen

Lies V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Geluncht op het terras. Lekkere broodjes het ger n je bij Van de Valk verwacht, maar wat jammer dat t niet echt netjes is. Etensresten op de stoelen vieze menukaart kapotte vaas met nepbloem op de tafel en die kapot gelopen almaar klapperende loopplank naar het terras. Dit kan echt beter. Prima bedienin overigens.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Gisteren op weg naar huis bij Van der Valk Vianen gegeten. We eten vaker bij Van der Valk, maar deze entourage deed mij in eerste instantie denken aan de soldatenmess in mijn diensttijd. Wat een immense eetzaal. Ik weet dat in andere Van der Valk restaurants de indeling zodanig is dat het massale wordt doorbroken door kleine soms met planten gevulde bouwwerkjes, die het geheel wat intiemer maken (o.a. Breda, Duiven, Breukelen, Assen). Eerlijk gezegd drukt dit mijn eetplezier. Voor een restaurant waar je even wat eet is het goed, om 'uit eten te gaan', vind ik het erg tegenvallen.

Het eten zelf was echt goed. We waren met zes man, maar ieder prees de kwaliteit van het eten en (zoals gewend bij Van der Valk) je kwam niets tekort. De bediening was perfect. Ene Anne, bediende ons; zij wist de goed balans te vinden tussen professioneel handelen en belangstelling tonen voor haar gasten, zocht oplossingen voor gestelde vragen, had in de gaten dat wij wat lang op ons nagerecht moesten wachten en anticipeerde daarop, prima de luxe. Alleen als we zeker weten dat zij ons een volgende keer bediend, komen we terug. Anders toch maar een andere Van der Valk
Suba .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Op weg naar huis besloten om met echtgenote een hapje te eten bij van der Valk, Vianen. Het restaurant is gelegen op de eerste verdieping in een immense zaal maar met een tafeltje aan het raam is dit geen groot probleem.
We kozen beiden voor het 3 gangen seizoensmenu.
We begonnen met een aperitief uit de zeer ruime selectie van huiswijnen: een mooie droge Chardonnay en een goed gebalanceerde Cabernet Sauvignon. Daarbij een mandje met stokbrood met kruidenboter en heksenkaas. Jammer dat het stokbrood niet warm was, zou je eigenlijk toch wel hier mogen verwachten.
Ik had als voorgerecht een zeer smakelijke fushion van tonijn tartaar, nigiri met ossenhaas een gefrituurde gamba. Mijn partner had een zeer ruime portie runder carpaccio, lekker maar helaas opgediend op een bord dar rechtstreeks uit de koelkast kwam. Hierna beiden een hoofgerecht van tournedos met pompoenpuree en een nagerecht van apfelstrudel met vanilla ijs voor mijn vrouw en cheesecake met Bastogne ijs voor mij. Beide gangen waren goed van smaak en keurig opgemaakt.
De bediening is vlot, informeert frequent naar de ‘stand van zaken’ en staat open voor op- en aanmerkingen.
Alles bij elkaar hebben we hier prima gegeten en hopelijk kan de leiding wat doen met de aangeleverde kritische puntjes.
Erwin M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Rond de middag moesten we even een hapje eten, gestopt bij van der Valk in Vianen. Lunchtijd is druk, maar zeer snelle en vlotte bediening. De lunchkaart biedt voldoende. Goed om te weten voor in de toekomst.
Parkeren gebeurt gratis op kenteken. Entree via receptie is op zich ook al een feest.
Arievi2 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten met moeder, kinderen en kleinkinderen in live cooking restaurant. Even schrikken van de parkeerdrukte, de massa's gasten en de enorme zaal, maar eenmaal aan tafel heel gezellig en sfeervol. Attente bediening. Echt voor elk wat wils. Gerechten zijn smakelijk, er wordt goed bijgevuld, wachttijden bij de bakplaat zijn niet te lang. Zeker voor herhaling vatbaar!
P_Roever .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vroeger aten we vaak bij Van der Valk, maar omdat we vaak teleurgesteld zijn hebben we de Van der Valk restaurants de laatste jaren gemeden.
Nu toch maar weer eens geprobeerd.
En het viel zeker niet tegen, het was zelfs gewoon goed, zowel het eten als de bediening.
De grote afmeting van het restaurant vonden wij een klein nadeel.
We komen hier zeker nog eens terug.
Ook gaan we misschien weer eens één van de andere Van der Valk restaurants proberen.
j.n.d.mulckhuyse .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
samen met partner bij restaurant van der Valk Vianen ieder een Russische ei met toast gegeten en een glas bier en een flesje bitter lemon.
Week daarvoor in een andere vestiging van van der Valk het zelfde gerecht met drank gebruikt wat echter ruim 6 euro goedkoper was.
Bij navraag werd mij bericht dat: binnen van der Valk 2 organisaties zijn nl. van der Valk exclusief en Valkdienstencentrum??
Blijkt dus dat van der Valk Vianen onder exclusief valt en dus ook exclusieve prijzen berekend.
Terugkomend op het gerecht, het Russische ei is echter niet zo exclusief want in vergelijking
met de vestiging Valkdienstencentrum misten wij o.a. in het gerecht: makreel zilveruitjes asperges en mais?
In een exclusief restaurant is het ook niet zo smakelijk om naast een grote tafel te eten met daarop resten van de vorige bezoekers en dode vliegen in de vensterbank!
Doe u voordeel met bovenstaand bericht.

Christine S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Al heeeeel lang niet bij een Van der Valk gegeten, maar we zijn hier op doorreis rven gesyopt en we zijn zeer aangenaam verrast. Het eten was voortreffelijk. De garnalencocktail zat boordevol Hollandse garnalen en was voorzien van een volle whiskysaus. Het garnalenkroketje met de Oosterse dipsaus gaf er een leuke twist aan. De Zeeuwse mosselen waren zeer smaakvol en men was niet bescheiden met de bijgerechten: stokbrood, salade, knapperige frietjes en diverse sauzen. Ik had een rijk gevulde Caesarsalad, enigszins aangepast aan de mainstream klant, maar dat was niet onaangenaam. In tegendeel. Ik heb genoten. Het mangotoetje met frambozenbavarois was fris en net als de andere gerechten groot geportioneerd. De bediening was vriendelijk, vlot en deskundig.
Het is geen plek voor een romantisch diner, maar als je reuring waardeert en het leuk vindt mensen te kijken zit je in Restaurant Vianen prima!
Sjoukske .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ondanks dat t een enorme vreetschuur is, zag het interieur er heel erg sjiek uit.
Het is niet uit eten voor de rust want het is een kakkafonie van geluiden.
Daarentegen was het eten echt super! Het vlees wat ik had van de mixed grill was super mals en lekker. De prijs kwaliteit verhouding is prima....
LinaGeeve .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Buiten op het terras gegeten. Wat is vd Valk hier mooi verbouwd in Vianen, De toiletten zijn ook grandioos mooi en zo apart geworden. Sla niet over. Complimenten.
Hier krijg je nog lekker brood met heksenkaas en kruidenboter van het huis. Lekker vers gebakken.
Ik nam 2 voorgerechten in plaats van een hoofdgerecht, geen probleem. 2 grote verse asperges met krokante zwezerik. Er had van mij iets meer zwezerik bij mogen zitten, de smaak was verrukkelijk en ook echt krokant gebakken.
2e gerecht Sashimi, ook heerlijk vers. En ook 2 warme garnalen in sesamzaad gebakken.
Wijnkaart en dan de keuze voor een huiswijn of wijn per glas mag uitgebreider.
Inclusief 1 glas wijn en fooi 30 euro kwijt, maar prima prijs - kwaliteit verhouding voor al dit lekkers
avandenbergen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zaterdag 30 april. Bediening door ARJA. Zij SUPERVRIENDELIJK. De gerechten kabeljauw, cordon bleu. Heerlijk. De wijn droge witte, heerlijk.
We komen terug en wel op zaterdag als Arja er weer is.
Jenneke12 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Mijn echtgenoot heeft slakken gegeten. Zoals altijd vond hij ze lekker. Ik had kreeftensoep . Heerlijk. Bediening is alert.
Corrie O.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Slibtongetjes waren heerlijk,grote keuze in voorgerechten en hoofdgerechten
alles goed verzorgd en zeer smakelijk tot aan het kaasplankje toe.
Tafel bediende van tafel 218 zeer vriendelijk en correct deze verdiend en pluim!
Humphry V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Mijn ervaring met het van der Valk restaurant in Vianen dateert van heel wat jaren terug. Ik was dus blij verrast toe ik zag dat het best wel druk was en dat er verschillende gerechten te zien waren op de tafels (wel wat anders dan enige jaren terug!). Als voorgerecht had ik de Coquilles besteld. Deze smaakten waren nog mals en smaakten goed (zoals velen weten kunnen Coquilles de malsheid snel verliezen als het een beetje te lang in de plan zit). Jammer genoeg waren het er maar drie erg kleine Coquilles. Het hoofdgerecht was Varkenshaas “Fromage”. Jammer genoeg was de varkenshaas iets taaier dan ik had verwacht. Als laatste had ik een Cerise Flambé als dessert. Hier had ik verwacht dat de kersen aan tafel werden geflambeerd maar dat was al in de keuken gebeurt. Al met al, het eten smaakte en was acceptabel. Jammer genoeg hanteren ze prijzen die reguliere restaurants ook hebben (en soms wat hoger) en dat staat niet in relatie met de kwaliteit van het eten (te hoog!).
Natascha P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat een verschil met een aantal jaren terug toen de live cooking nog goed was. Het is nu gewoon een vreetschuur geworden wat doet denken aan een all inclusive hotel in spanje. Al het eten smaakt hetzelfde. De ruimtes zijn zo ingericht dat er zoveel mogelijk mensen in passen. Hierdoor is er geen normaal gesprek te voeren met de mensen aan je tafel door de enorme herrie. Voor ons echt nooit meer!
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik was afgelopen zaterdag bij Live Cooking om met een groot gezelschap een jubileum te vieren. Dit etablissement is daar een uitgelezen plek voor, want het biedt ruimte aan heel veel bezoekers.
Je hoeft geen rekening te houden met lastige mensen met een smaakbeperking, want er is voor elk wat wils. Je gaat gewoon steeds iets te eten halen. Alles geheel naar eigen wens op te scheppen en eindeloos te combineren. Ook een leuke gelegenheid om eens iets onbekends te proeven. De gerechten zijn van bijzonder hoge kwaliteit. En je kan ook gerechten samenstellen om te laten wokken.
Een minder leuke bijkomstigheid van een dergelijke wijze van dineren is dat er steeds van tafel gegaan moet worden om weer iets te gaan halen, waardoor er steeds lege plekken aan tafel zijn en gesprekken onderbroken worden.
Gelukkig heb ik niet hoeven afrekenen, want ja.......er hangt wel een prijskaartje aan al die lekkernijen.
krijgsvrouw .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Van der Valk! We gingen voor de live cooking. Kwaliteit van het eten was zeer goed. Je hebt er van alles (salades, vis, vlees, sushi, wok...). Personeel erg vriendelijk, komen vaak langs om te vragen of je nog wat wilt drinken. Zelfs de manager komt netjes langs om een praatje te maken.
Decoratie is mooi en netjes. Het is fijn dat de live cooking naast de zaal is waar je zit. Door de drukte is het soms wel wat rumoerig en mensen lopen weleens langs je tafel om eten te halen.
Ja, het blijft een all-you-can-eat (voor sommigen een 'vreetschuur'), maar ik vind het in vergeleken met andere all-you-can-eat restaurants vele malen beter. Ja, ik kom hier zeker terug!
L V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Hier met de kerst gaan brunchen, veel keuze, lekkere verse vis, broodjes carpaccio zelf aan te kleden met pijnboompitten en croutons, biefstuk met heerlijke rode wijnsaus enz enz. Wat ik hier echter wel miste was ten opzichte van van der Valk Houten, de lekkere smoothies, het vele fruit en de toetjes anders dan ijs. De manager kwam overal gezellig een praatje houden, wij hebben genoten van een leuke lekkere eerste kerstdag.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
We komen hier met enige regelmaat en de kaart is behoorlijk uitgebreid. Ik koos de Schnitzel met Stroganoffsaus en vroeg om wat extra saus. Dat werd gehonoreerd met een tweede kommetje; keurig. De Schnitzel was behoorlijk groot smakelijk en kwam, bij Van der Valk vanzelfsprekend, op een gloeiend heet bord op tafel. Daarbij een uitgebreid garnituur van frites, gebakken aardappels, mayonaise en een eenvoudige salade.
Mijn vrouw koos voor de hertenbiefstuk met Portsaus en was zeer te spreken daar over.
Meestal kies ik een rode wijn van de kaart, maar besloot dit keer de huiswijn te proberen.
Die viel eerlijk gezegd flink tegen. Vrij hard en stug, smaak/geur van amandelen, waar ik net niet van houd. Op de fles staat: "Merlot, Vin de France 2014"
Geen vermelding van een streek of gebied, kan dus overal vandaan komen en kan zelfs een mengwijn zijn uit een mengelmoes van streken waar men de bulkwijn die over is bij elkaar mengt.
€ 16 is dan echt flink overvraagd; Voor mijn gevoel doet zo'n fles iets van € 3.
Dat kan zoveel beter!
Van der Valk heeft prachtige wijnen en altijd voor een schappelijke prijs op de kaart gezet. De volgend keer doen we dat dus.
Het nagerecht was heerlijk, crème brûlée van banaan, ijs en room, etc.
De jongeman van de bediening deed het allemaal uitstekend en met kalmte, ondanks de drukte. Service met een smile en een persoonlijke noot. Heel fijn. Vandaar die 10 voor de service.
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Voor afgaand aan een zakelijke bespreking gedineerd met een collega. We hebben vooraf aan de bediening duidelijk gemaakt, dat we helaas wat te weinig tijd hadden om uitgebreid te dineren. Om wille van de tijd werden we zeer vlot bediend. Dat hebben we bijzonder gewaardeerd. Het voorgerecht de Carpaccio was zeer goed en smakelijk. Dat gold ook voor het hoofdgerecht de mixed grill een combinatie van biefstuk, lamshaas en kip. In één woord verrukkelijk. Als afsluiting nog een dubbele espresso. Onze bespreking kon nu met een aangenaam gevoel beginnen.