Van der Valk Spier

• Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Lunchtrek gestild bij Van der Valk Hotel in Spier, op het terras, en bediening als altijd vlot, attent en accuraat. Halve kip op acceptabel niveau met grillkruiden ingewreven mooi bruin, volle smaak en niet droog, alles was tot op het bot gaar. Frites goudgeel en knapperig in een frituurmandje geserveerd. Salade was vers, milde dressing, eikenbladsla, babytomaat, selderij, komkommer, alles voor € 9,25. Tafelgenoot een Russisch ei, niet op de lunchkaart, en toch ‘doen wij voor u’. Mooie service. Een niet karige portie huissalade van gerookte zalm, paling, moten verse tonijn, zacht en rond van smaak, garnalen, plakjes hardgekookt ei, zilveruitjes, en geroosterd witbrood, perfect bruin. Dit alles voor € 11,50. Plezierig terras waar je aan iets te hoge tafels zit. Appetizer minibroodjes, tapenade, olijfolie. Prijs/kwaliteit ruim in orde, gesteven witte linnen servetten. Aan de A28 afslag 29 Spier, Dwingeloo.
AGB .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het hotel, de wellness en de service zijn voortreffelijk. Bijzonder is in het restaurant het verzorgde tafellinnen. Ook het ontbijt is goed en gevarieertd. Het zwakke punt is het avondeten. De hoofd- voor en nagerechten zijn goed, met een incidentele uitglijder. Gebakken lever wordt een schoenzool. Het probleem zit in de bijgerechten: de frites (bleek en melig), het triootje (vlakke smaak} en het door het Huis aangeboden slaatje (ijskoud en onsmakelijk}.
Seafox .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Prima diner genoten, ondanks laat tijdstip.
Gelijk na het bestellen een mooi mandje brood met twee soorten kruidenboter. Voorgerecht was mosterdsoep, goed op smaak en mooi lobbig en op de juiste temperatuur geserveerd. Hoofdgerecht in kleine uitvoering gekozen, werd bij het bestellen reeds gevraagd of ik nog extra salade wenste bij het hoofdgerecht; goede actie anders blijft er weer zoveel over.
Prima hoofdgerecht, Tournedos met rode wijn saus; goed gebakken op juiste manier gegaard.
Mooie garnituren; vooral niet te veel.
Dessert verrassend; cheesecake eens anders geserveerd in een glas,
de afsluitende koffie op de juiste temperatuur.
Al met al prima diner en goede prijs en kwaliteit verhouding.
Ka R.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Drie nachten weg met vijf personen (waaronder een klein kind).

Ontbijt was top! Inclusief heerlijke gerookte zalm, eieren in alle variaties, rosbief, flesjes Fristi / Chocomel en heerlijke koffie.
Ook de croissants zijn heerlijk.

We hebben hier ook 2x van een diner genoten. Een fles huiswijn voor 16 schappelijke euro's en de slibtongen uitstekend bereid.

Onze kamer was ook een verrassing; zeer ruim. We hebben ook dagelijks gezwommen en van de wellness genoten. Vaak waren we daar (nagenoeg) alleen!

Service aan de balie en in her restaurant was zeer goed.
Nennis N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Vandaag met moeders, zoon en man een lunch gedaan na een wandeling met de hond in een ontzettend mooi bos (Dwingeloo National Park) op ons vakantieadres in Drenthe. Wat mij opvalt is dat van der Valk positief met zijn tijd is meegegaan. Dat oubollige imago hebben ze met succes afgeschud. Eten is niet overdreven veel en kwalitatief goed met een originele opmaak. Vandaag nam zoonlief een hamburger met frietjes en een salade. Uitstekend vlees, lekkere friet en volgens mij zelfgemaakte frisse mayonaise. Mijn moeder en ik hadden een 12-uurtje, een broodje met zalm, een kroket en een spiegelei met rosbief. De tomatensoep die mijn moeder perse er nog bij wilde, was ook smaakvol. Mijn man had een carpaccio uitsmijter met pijnboompitten, waarvan hij zegt dat deze met zorg bereid was. Bediening was wat ongezellig en nogal chaotisch. Het scheen erg druk te zijn voor het tijd van het jaar, maar goed, ik vind dat de manager daar best wat actiever op kan inspelen zo tussen kerst en oud & nieuw. Decor is ook een stuk frisser ten opzichte van vroeger, beneden ook een leuke faciliteit voor kinderen met Playstations. Prijs van het eten is heel redelijk. Voor dit alles inclusief een non-alcoholisch drankje: 50 euro.
Jarah .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Er was erg weinig keuze zowel bij het koude als het warme gedeelte. Het merendeel was patat gehakt ballen en sate. Bij het koude gedeelte geen mooie salades en weinig diversiteit aan broodjes. Erg teleurgesteld. Dat voor die prijs.
TableauVivant .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Van het eten bij een "van der Valk" verwachtte ik geen culinaire hoogstandjes. We werden aangenaam verrast: er was voor vegetariërs zowaar keuze uit 3 verschillende hoofdgerechten! We gingen voor de loempia met couscous. Keurig uitgestald op een breedbeeld-bord, met verschillende bijgerechten, groenten en sausjes. De gefrituurde champignons-in-deegjasje waren perfect, de groene saus zeer smaakvol, de sesamsaus net iets te zout en de broccoli net iets te gaar. Ook leuk: het voorgerechtje van broodjes met tapenades en olie. Niet uitzonderlijk, maar wel attent. De attentheid van de bediening wisselde van persoon tot persoon. Het komt toch minder professioneel over als je als gast de kelner moet helpen met het uitstallen van de gerechten op tafel.
Overigens is dit ook een prima plek om na een boswandeling te genieten van een royale kop koffie in de lounge bij het haardvuur.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Dit hotel uit de Van der Valk serie is een 4-sterren hotel en valt onder de zgn. Valk Exclusief reeks. In zijn totaliteit is hotel Spier inderdaad wel misschien zelfs wel meer dan 4 sterren waard echter de menukaart en het eten is te voorspelbaar en geen 4 sterren waard.
Er is niets mis met het eten en de menu keuzes maar verwacht geen smaaksensaties
of culinaire gerechten.

De bediening is jong en doet hier veel ervaring op. Leuk om te zien dat ze allemaal zo enthousiast aan het werk zijn. Wat nog een klein beetje ontbreekt is een personal touch waardoor je als gast je 30 seconde bijzonder voelt. Tijdens het boeken van de Executive suite en tijdens het reserveren van het restaurant heb ik duidelijk aangegeven dat het een verrassing voor mijn vrouw is vanwege ons 18 jaar samenzijn. Daar is door het bedienend personeel verder geen aandacht aan gegeven. Uiteraard hebben mijn vrouw en ik toch enorm genoten en wij hopen dat deze opmerking uitsluitend als positieve kritiek wordt gezien.

Het decor is wisselend, van modern en kleurrijk tot nostalgisch en traditioneel.
Mooie mix van elementen die in het restuarant leuk terug te zien zijn.

Minpunten
- Kwaliteit en smaak van het diner

Pluspunten
+ Bosrijke omgeving
+ Wellness gedeelte in het hotel

PRotteveel .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Gegeten bij Spier van der valk. Het eten is goed maar zeker geen uitschieter, Je weet van te voren eigenlijk wel wat je krijgt qua smaak en bediening. Elke keer een standaard riedeltje wordt er opgezegt zonder eigenlijk echt naar de klant te luisteren. Dus bij het opdienen toch weer en voor wie is de vis, terwijl er wel al visbestek ligt. Erg slordig en het gaat toch een beetje irriteren. Rose in een glas geschonken waarin daarvoor witte wijn zat, maar we merkten dat te laat. Eten was op smaak, eigelijk gewoon degelijk zonder franje.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Bij terugkeer in Meppel bleek daar koopavond te zijn en een parkeerplekje bemachtigen viel niet mee, wel zagen de terrasjes er uitnodigend uit. Helaas, een volgende keer beter. Uiteindelijk, het werd al wat later, belandde ik op het terras bij Van der Valk in Spier. Zonder te reserveren was er nog wel plaatsje voor mij. Het is al weer heel wat jaren geleden, dat ik hier gegeten had en in mijn herinnering was dit een van de betere Van der Valks in Nederland. Mijn herinnering bleek mij niet te bedriegen. Het broodplankje vooraf was niet spectaculair. De Thaise kippensoep was prima, de gegrilde zalm eveneens, de bijgevoegde risotto was helaas wat papperig uitgevallen, die heb ik - na er wat van geproefd te hebben - maar gelaten voor wat het was. Er waren voldoende bijgerechten (frites, gebakken aardappelen, bloemkool en boontjes). Alles bij elkaar een ruim voldoende.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
ETEN
Mijn voorgerecht was een heerlijke tomatensoep. Heel erg goede soep, intens en zuiver van smaak. Vervolgens had ik kipfilet met risotto en een limoen koriander saus. Dit was echt een lekker gerechtje. De kipfilet was wel een beetje droog en dat is ook niet gek als je het eten op zulke hete borden serveert. Waar dat überhaupt goed voor is blijft voor mij een raadsel. Ik vind het ook niet prettig. De saus was erg lekker en de risotto was heel basic. Hij smaakte echter wel lekker en de risotto moest natuurlijk ook niet de ster van de show zijn. Als toetje hadden wij een dame blanche waar niets mis mee was. Ook niet heel bijzonder.

Al met al lekker gegeten voor een normale prijs. Geen koop van de eeuw, het zal hier ook nooit slecht zijn naar mijn idee. De vakkundige keuken maakt een stabiele indruk - een 8.

SERVICE
De bediening is redelijk jong afgewisseld door hier en daar wat oudere serveersters in andere kleding (rangorde?) Ze zijn goed uniform gekleed en doen hun best ook wanneer het tegen zit. Na enkele vervelende opmerkingen van een tafelgenoot over het eten bleef de glimlach aanwezig en werd het probleem goed opgelost. Goed gedaan - een 7.

Van der valk Spier is netjes ingericht. Duidelijk gericht op de zakelijke markt en dat is ook niet gek met zo'n ligging. Een goede nette uitstraling. Het is wel vrij massaal ingericht wat het wat mij betreft absoluut minder romantisch maakt. Dit is natuurlijk een rechtstreeks nadeel van de grote schaal van het hotel/restaurant. Een 7.
LadySandra .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Al jaren trouwe gast, zowel zakelijk als privé. De Zeetong (zelf fileren !) is super; nergens lekkerder gegeten. De tournedos met rode wijn saus; ook perfect. Voorgerechten nemen wij niet, hoofdgerecht is ruim voldoende en de bijgerechten (friet, gebakken aardappels, sla, warme groenten en sausjes) zijn vers/op smaak/lekker.
Decor is een gewone vd Valk, niet erg speciaal. Bediening jong en niet altijd even ervaren. Wil je buiten eten (mooi terras) ; is reserveren nodig.
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Redelijk gegeten in Van der Valk in Spier. Carpaccio en garnalencocktail waren o.k. en de hoofdgerechten konden er ook mee door. Wel prijzig voor het geleverde. Bediening is attent en goed. Leuk is verder dat kinderen zich beneden in een spelletjesruimte opperbest kunnen vermaken. Na het eten kun je ook nog prachtig wandelen in de omgeving van het hotel.
UtrechtSmaak .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Op zondag zijn de meeste restaurants dicht in Hoogeveen. Daarom bij Van der Valk in Spier beland. Het voorgerecht met Hollandse garnalen was prima. Gelukkig de saus apart besteld anders waren de beestjes verzopen. Verder kan er weinig aan mis gaan. Bij het hoofdgerecht was het vlees prima. De saus echter fantasieloos en de groenten te ver doorgekookt. Nagerecht was wat flauwtjes. Jammer dat overal ijs bij zat zelfs als dat niet op de kaart stond.

Al met al matige prijs kwaliteit verhouding.

Ten opzichte van een aantal jaren terug is het decor wel sterk vooruit gegaan. Nu alleen de witte kleedjes nog...
Smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Super, we gaan hier regelmatig eten (zakelijk en prive). Alles is net zoals je het zou verwachten: het eten is goed, de bediening is prima en genoeg keuze uit normale gangen. Tevens veel bijgerechten, verse groeten, friet, etc. Echt een aanrader!
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Tijdens ons verblijf in het hotel hebben wij hier gegeten. Voor een kleine 30 euro kan een selectie gemaakt worden voor een 3 gangen menu. Gekozen is voor een kogelbiefstuk en een kipfilet, met een bijgaand voor- en nagerecht. Hoewel de hoeveelheid voldoende was en de smaak goed te noemen is vonden we de algehele kwaliteit maar net voldoende. De service was vlot, het decor netjes, maar door het grote aantal gasten doet het wat druk aan. Voor de algemene indruk laten wij een zeven achter.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Prima eten voor en goede prijs. Het seniorenmenu (kleinere hoeveelheid) is een goede keuzemogelijkheid. Ik had een tournedos (medium besteld) maar deze was doorbakken. Ik had er geen punt van gemaakt, echter toen een dame van de bediening vroeg of alles naar wens was, heb ik dit gemeld. Toch kwam een andere dame mij toch een nieuw bord brengen met wel een goede tournedos, met excuses. Dit vond ik wel klasse, ik had er tenslotte niet om gevraagd. Met mooi weer, en dat was het tijdens mijn verblijf, is het prima vertoeven op het mooie buitenterras.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Een chique hotel-restaurant in Spier. Aardige bediening en mooi interieur. Als voorgerecht had ik een zalmfilet (van het seniorenmenu, wat inhoudt dat het een extra kleine portie is) met mini-maïs en mini-asperges, en dat smaakte heel goed. Het hoofdgerecht was wel een afknapper; ik had asperges besteld (extra gaar), maar de ober gaf mij taaie en naar mijn idee nauwelijks gekookte asperges met taaie ham en koude, natte eitjes. Ik kreeg er tevens gekookte krieltjes bij geserveerd, maar die smaakten nergens naar en waren te smeuïg. Het dessert daarentegen was uitstekend; merengue met een soort pudding en bosvruchten.
Al met al een restaurant waar je gegeten moet hebben!
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2014
We (2 personen) namen een seniorenmenu (haasbiefstuk / kalfslever) omdat het onze ervaring was dat een regulier menu voor de gemiddelde 60-plusser doorgaans teveel is.
Doch het hoofdgerecht kalfslevermenu bleek erg karig, slechts 1 plakje kalfsvlees, wel veel uien etc. kennelijk voor de presentatie. Het stukje haas was eigenlijk maar net voldoende.
De bijgerechten moesten dan ook enigszins de "trek" stillen.
Voor 2 personen bijgerechten: drie soorten groenten, een klein schaaltje gebakken aardappelen en een portie patates frites zonder mayonaise.
Volgende keer maar weer een normale portie om met een echt voldaan gevoel het restaurant te verlaten.
Consumpties redelijke prijzen, o.a. glas wijn E 3,50. En daarvoor een goede huiswijn en een redelijk gevuld glas.
Dessert (ongeveer 5 tot 10 euro) prima maar wel prijzig.
Bediening (Sjanien) erg alert en erg vriendelijk, kan niet beter !
Woodroad .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Deze van der valk was altijd een van de betere vreetschuren(positief) jammer dat dit minder is geworden.
visplank voor twee is ruim in orde, biefstuk aan de kleine kant terwijl de prijs voor een 300 grammer gerekend word.
garnituur ging wel , we misten de vdv appelmoes, dessert, irisch koffie is altijd goed.
Ze proberen iets te snel de tafels weer vrij te krijgen, leuke bediening maar doe eens iets aan die kleding