Van der Valk Rotterdam

Voordelig
Erg rustig
AGB .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op 10 september heb mijn vrouw en ik in witte wijn gestoofde mosselen gegeten. Die mosselen waren groot en goed bereid De patates frites waren precies zoals die moesten zijn: zacht van binnen en knapperig van buiten. Wij kregen er verschillende sausjes bij, waaronder een cocktailsaus en een tartare saus. Een bezoekje aan de saladebar leverde een smakelijke salade op.
De service was correct en vlot. Wij aten op deze mooie zomeravond op een schoon terras in comfortabele stoelen.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Voor de trouwdag van m'n ouders na een fietstocht op het terras neer gestreken voor een hapje en drankje. Het terras lag er een beetje onopgeruimd bij (een aantal onafgeruimde tafels), waar echter al snel iets aan gedaan werd en waar de bediening zich keurig voor verontschuldigde bij binnenkomst. Vriendelijke, ietwat amicale bediening. Het menu is al lang niet meer alleen varkenshaas in champignonroomsaus en schnitzel, alhoewel dat ook nog gewoon te verkrijgen is. Ik bestelde de boeuf bourguignon die in een ruimte, goed klaar gemaakte portie op tafel kwam. Ietwat weinig groenten (een paar erwtjes en worteltjes en twee pommes duchess, maar er werd los friet bij geleverd). Wel kun je naar hartelust opscheppen bij het saladebuffet (bij de prijs van je hoofdgerecht inbegrepen), wat er goed uit zag en allemaal vers was. Toe bestelde ik de tiramisu, die er prachtig uit zag, opgediend met vers fruit en fris ijs. Ik vond alleen de lange vinger-laag onderop nog iets te taai/hard. Het glas Merlot en de espresso die ik dronk waren prima in orde. Al met al een geslaagde avond.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Regelmatig bezoeken we hotels en restaurants van van der Valk, aangezien er meestal sprake is van een correcte prijs/kwaliteitverhouding.
Bij mooi weer buiten met 3 personen op het terras gegeten.
Opvallend was dat het terras niet schoon was. Veel vuil, bladeren, spinrag, enzovoort. Je wilde je er je tas nog niet op de grond plaatsen. Een lege handdoekenautomaat op de dames. Dat moet toch zeker anders kunnen! Vandaar een onvoldoende voor decor.
Twee personen namen een "mosselpan", geserveerd met frites, saus en salade van het buffet.
De mosselen waren geheel verknald, veel te lang gekookt en hierdoor droog, klein en zeker niet mals. Bij de groenten teveel wortelen gebruikt.
Dat gaat niet samen met het door van der Valk aangegeven motto: culinair hoogstandje om van te smullen.
Een ander koos voor de ossenhaas. Niet verkeerd, wel mals maar niet echt smakelijk.
Een fles biologische Zuid-Afrikaanse wijn was zeer smakelijk.
De bediening was vriendelijk en scoort ruim een voldoende.
De keuken scoort een vijf, maar dat is nog wel aan de hoge kant.
Willen ze ons terugzien dan moet er toch echt wel iets gebeuren.
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Hier voor de lunch geweest. Lekker gegeten, daar is niks op aan te merken.
Echter viel de service flink tegen, (ook vergeleken met andere vd Valk restaurants)
Er zaten 3 tafels en de bediening was met 3 personen.
Keuken stond vol met personeel.
Toch kregen wij geen service! Het personeel stond gezellig te kletsen met elkaar, terwijl wij zelf naar ze toe moesten lopen om om drinken te vragen, peper op tafel etc.
Met nauwelijks gasten, mogen ze veel beter service bieden en opletten!
Marcelma .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Voorgerecht :carpaccio en gesneden gemarineerd vlees vlak van smaak beetje droog.

We hadden goed stuk vlees besteld. Cóte de boeuf gemaakt in de green egg kwaliteit van het vlees was super. echter smaak wederom vlak. Erger het vlees was gesneden en warm gehouden hierdoor was het behoorlijk uitgedroogd en al het sap was er uit.... Knap om iets uit een green egg zo te latten mislukken
Didewo .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag met 13 personen van een kerstbrunch genoten. Alles was keurig verzorgd en was een ruime keuze zoals gebruikelijk is bij Van der Valk. Leuk is ook het speciale kinderbuffet, waar trouwens ook de volwassenen gebruik van maakten. Iedere tafel had een eigen serveerster waardoor alles gladjes verliep. De zaal was mooi in kerstsfeer gebracht. Hoewel er veel mensen waren, was het er niet luidruchtig en kon je iedereen aan tafel goed verstaan. Een aanrader.
Eyes .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Met een heel groot gezelschap (300) diner in grote hal van het hotel. De stoelen bleken direct al zo ver doorgezeten dat ik een andere heb gepakt, maar dat hoort niet. Voor een paar uur diner zou dit rugklachten opleveren. Voorgerecht simpel slaatje, hoofdgerecht flauwe/ droge kipfilet op bedje van onherkenbare groente ivm bruine drap waar het in had gelegen. Weinig smaak. Enkele schaaltjes met aardappeltjes, maar gewoon iets van kleurige groente was niet te vinden. De schaaltjes groene salade stelde ook weinig voor. Het enige lekkere was het toetje, maar dat een hotel/restaurant niet voldoende dessert lepels heeft en dan maar soeplepels geeft om het toetje te eten is belachelijk. Dan maar koffie lepels, maar dit niet. Voor grote groepen koken valt niet mee, maar iets meer fantasie en smaak had gemogen. Het leek meer standaard bejaardentehuis kost. De bediening was heel vriendelijk en snel. Voor mij hier niet meer.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na een dagje Diergaarde Blijdorp was het wat laat geworden om in ons favoriete restaurant te gaan eten. We hebben toen besloten naar Van Der Valk Blijdorp te gaan. Bij binnenkomst kom je in een grote kille hal. De dames aan de receptie waren beide druk met elkaar en hadden geen tijd ons te verwelkomen. We hebben zelf de weg gezocht naar het restaurant. We werden heel vriendelijk ontvangen door de manager. Of we binnen of buiten wilde zitten. We kozen voor binnen, daar de wind wat op stak. Het was te schemerig in het restaurant, waar men iets aan mag veranderen. We werden snel voorzien van de kaart en het opnemen van het drankje. Na om de beurt naar de toilet te zijn geweest, blijkt dat op de dames en de heren de handdoekenrol nat en vast zat. Ook lijkt het er op dat er een hele tijd niet op de toilet is schoon gemaakt in de hoogte. Dode vliegen in de lampen en veel stof in de ventilatie. We hebben dit doorgegeven aan één van de serveersters. De tafels zijn ongeveer 60 cm diep, waardoor je tegen elkaar voeten aan zit. En er staan metalen poten precies in het midden van de tafel, zodat daar ook met je voeten tegen aan komt. Het enige is je voeten naar achter onder de heerlijk zittende stoel brengen. Thuis zijn de standaard tafels 80 cm diep. We hebben gekozen voor de ossenhaas en dan zo rood mogelijk. Uiteindelijk was deze rosé gebakken. De patat zo ver gebakken dat meer dan de helft in tweeën brak als je er met de vork in prikte. Groente kon je pakken aan de saladebar. Deze bestond uit 4 verschillende soorten sla, komkommer, tomaat, geraspte peen, wat gesneden gemengde rauwkost, enkele sausjes en wat droogvoer zoals uien, toastblokjes en iets anders wat we niet thuis konden brengen. Binnen 2 minuten na het in serveren werd ons gevraagd of de ossenhaas goed was. Ik moest het eerste stukje er nog vanaf snijden. Daarna hebben we niemand meer gezien totdat de dame kwam uitruimen. Ze vroeg ons of alles heeft gesmaakt. Ons antwoord was nee. Tevens aangegeven dat we wel hadden verwacht of er halverwege het eten iemand langs kwam of alles naar wens was, zodat we nog wat van de patat konden bij bestellen. Ze was heerlijk, maar hard. De dame zei alleen maar O! en ging netjes afruimen in plaats dat ze alsnog patat voor ons ging halen. Het duurde even voor men kwam vragen of we iets na wilde hebben. Uiteindelijk kwam de manager en vroeg wat het probleem was met het eten. Alles doorgegeven en hij zou dit met het team overleggen. Ook dat men niet alleen na 2 minuten langs moet komen, maar ook wat later gaan vragen of het naar wens is. Daarna het ijs besteld. Mijn vrouw een dame blanche en ik amandelijs zoet /zout. Beide smaakte goed. Alleen had mijn vrouw 3 kleine bolletjes ijs zonder slagroom en ik 1 klein bolletje ijs zonder slagroom en een handje gemengde noten er om heen. Karig voor een Valk restaurant. Dit is meer voor een luxe restaurant. Dan krijg je zelfs nog slagroom. Bij het uitruimen vroeg men of we nog koffie wilde. We gaven aan 1 thee en 1 koffie. Toen pas werd gezegd dat deze van het huis was, in plaats dat men vroeg wilt u nog een koffie van de zaak. Ons zal je niet meer hier zien. Buiten de bediening die heel erg slecht was, is het te donker en het eten is niet van der Valk waardig. Tevens miste we de verse warme groenten. We houden wel van sla en rauwkost, maar wel in combinatie bij warme groenten.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Met de grote kleinkinderen naar Rotterdam en daarna naar Diergaarde Blijdorp. Wij hadden trek en besloten naar de Hotel Rotterdam Blijdorp restaurant te gaan. Een van de Valk nederzetting. Even zoeken en daarna toch nog het restaurant gevonden. In een ongezellige donkere hal. De bediening was, na gezeten te zijn aan een vrije tafel, erg snel. De drankjes kwamen dan ook snel. Na wat aandacht vragen, konden wij de gerechten bestellen.
Wat ik werkelijk geweldig vond, was het voorstel de grote entrecote (220 gr, wie eet dat nou !) door midden te delen en op twee borden te serveren. Dat vond ik klasse. De saté met kip smaakte, met de traditionele kroepoek e.d. zoals gebruikelijk. Niets bijzonders. De Gamba's zwommen in het vet, maar na de "drogings" handelingen smaakte ze prima.
Bij besloten af te sluiten met koffie compleet. Dat was aan de prijs.
Het viel wel mee allemaal, maar er moet wel eens een bezem door de aankleding.
Wim08 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Dit van der valk restaurant verrast aangenaam met moderne gerechten. Vanzelfsprekend zijn de traditionele van der valk gerechten zoals de biefstuk , varkenshaas en sate ook verkrijgbaar maar de menukaart is van de tijd. Dat mochten we nu al meermaals ondervinden.

Ditmaal kozen wij als voorgerecht voor de witte tonijn met wasabi koekjes en sojadressing en de garnalen met een bijpassend garnaalkroketje. Prima van smaak al mocht het kroketje wat
beter op temperatuur zijn.
Als hoofdgerecht de gamba's met spaghetti , knoflook , schelpdieren. Prima van smaak.
Zeer smaakvol en goed gevuld was de bouillabaisse als hoofdgerecht. Vier mooie stukken vis en vergezeld van oude kaas en room die je naar eigen believen kan toevoegen.
Vermeld moet m.i. wel worden dat deze soep als voorgerecht veel minder uit de verf komt aangezien deze dan nauwelijks van " vulling " voorzien is. Al met al een goed alternatief om eens een keer lekker in het hotel te blijven zeker ook gelet op de aangename bediening
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
lunch. Tafels waren niet helemaal schoon. Rook niet fris in restaurant
bediening was prima en alert

clubsandwich is groot en met normaal bestek niet goed te snijden
saté met patat was goed.

Intje .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Mooi modern gebouw, entree en lobby ruim en mooi ingericht. restaurant modern maar eenvoudig, stoelen zitten lekker. Wij hebben geen voorgerecht genomen aangezien we niet al te grote eters zijn. Ons hoofdgerecht was het classic van der valk sate met rijst en atjar, en procureur lapjes met rozijnenjus. Allebei de vleesgerechten waren super mals en goed van smaak. gebakken aardappelen waren zo heet dat men de tong er aan verbrandde, patat lekker knapperig.
timbaaltje rijst bij de sate was goed gaar en voldoende saus. natuurlijk ook langs de goedgevulde saladbar geweest, klein minnetje: de tomaten zijn zacht daardoor is de smaak wat minder lekker. De gastvrouw was spontaan, vlot en behulpzaam.
We komen zeker een keer terug naar Van der Valk Blijdorp
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Heb nu al een aantal keren hier mijn verblijf gehad, het was redelijk goed maar gisteren spant de kroon.
Eten: biefstuk met champignons, nou de biefstuk was koud en taai even als de drie champignons met de zachte koude patat. Bediening zeer slecht.
Ontbijt: om 9.00 uur gebakken spek niet door gebakken (rauw) koude eieren, tafel niet goed schoon gemaakt....nee van der Valk Rotterdam jullie beginnen af te glijden.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Entrecote was helaas te droog. Bediening laat op zich lang wachten. Wel goede en bijpassende huis wijn geserveerd. Niet voor een tweede keer voor mij.
LudyKaptein .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Omdat de stroom thuis was uitgevallen en we reuze honger hadden zijn we bij het dichtstbijzijnde restaurant, deze Van der Valk dus, gaan eten. Beiden kozen we voor de gekookte mosselen. Best lekker, maar niet top. Daarentegen was de saladebar weer zeer uitgebreid. Mooie strakke inrichting en zeer schone toiletten. Van der Valk klinkt ouderwets... maar ik moet zeggen dat de kaart en de inrichting best hip genoemd mag worden. Jammer van de negatieve communicatie vanuit de keuken naar bedienend personeel waar je als klant alles van meekrijgt. Siert de mensen vanuit de keuken niet. Zou beter kunnen.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Na een korte zoektocht zijn we hier terecht gekomen. we stonden voor het restaurant in afwachting van een warme welkom. maar tevergeefs waren ze in gesprek.
De bediening en de sfeer was net voldoende en er kan niet een algemeen beeld geschetst worden over het eten. De kwaliteit van de gerechten verschilt sterk. Zo was de haasbiefstuk goed van smaak, terwijl de varkenshaas erg droog was.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Voor het eerst hier gegeten,heel groot verschil met andere v.d valk restaurants qua gerechten hier werd er veel meer aandacht aan beteed en was smaakvoller.Bediening vrolijk en kennis van zaken.Prijs duurder als andere v.d.valk restaurants.decor vond ik wat te strak.Toiletgroep weer superschoon.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Vrijdagavond, een grote klus is geklaard en met elf personen gaan we eten. Dat valt op vrijdagavond nog niet mee en we belanden in het restaurant van Van der Valk Blijdorp. Een knots van een hypermodern gebouw aan de rand van de stad, pal naast Blijdorp. Bij Van der Valk denk ik aan schnitzels, friet, fritessaus uit een plastic emmer en appelmoes. Dat is dus niet meer zo. In het immense en nogal ongezellige hotel zit een restaurant dat het midden houdt tussen een opgeleukt restaurant van een luxe bejaardentehuis en een eetzaal van een 3e rangs casino aan de Belgische kust. Behalve het systeemplafond, de zee aan die bekende trendy grote ronde lampenkappen aan het plafond en het ontbreken van een garderobe (jas op de rugleuning van je stoel) zit je er niet gek. Wel temidden van een grote hoeveelheid en uitsluitend grijzige 65 plussers van het type rollator en speciaal ondergoed. De zaak was compleet vol. En dan komt toch de surprise: het eten was niet slecht! En ook niet bescheiden geprijsd waar de Toekan toch patent op claimt! Vooraf twee stukjes harde witte parelhoen, en twee gefrituurde kippenlevers met een onzin plukje sla en een kwak mosterd uit een potje. Hoofdgerecht een stuk mooie bief dat wordt verkocht als ossenhaas, gelardeerd met een blokje Kartoffelauflauf, een lik wijnbotersaus en naar keuze patat met inderdaad fritessaus en geen mayonaise. De open wijnen en de Armagnac waren goed, de bediening was prima en de rekening was net als de parelhoen niet mals: 680 euro voor elf man incl. ca. 4 drankjes p.p. Daar is de kwaliteit van de instellingskeuken onvoldoende voor. Geen aanrader.
Candy1987 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Met mijn oma bij van der valk wezen eten. Ik was geen voorstander maar oma is van de oude garde en wilde nergens anders. Het viel reuze mee! Het meisje van de bediening raadde de gamba's aan om dat ze die zelf heerlijk vind. Deze waren inderdaad verrukkelijk, niks op aan te merken. Salade mochten we zelf samenstellen bij de saladebar die goed was gevuld, al moesten we wel even wachten op de rucola en was mijn oma zeer teleurgesteld dat er geen standaard appelmoes meer stond. Het meisje van de bediening bood wel meteen aan om die te halen. De bediening was trouwens erg goed. We hadden een leuke blonde Rotterdamse meid die meteen een klik had met mijn oma. Voor haar is het echt een uitje dus wel fijn dat dit zo goed geregeld was. Mijn oma had de schnitzel en die vond ze ook erg lekker. Het decor vond ik typisch hotel, erg standaard allemaal en niet echt sfeervol. Wij zaten achter een soort van gordijntje, misschien is het leuker als je ergens anders zit.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Heerlijk eten, zoals altijd bij van der Valk weet je dat je goed kunt eten voor een goede prijs. Leuke kaart, weer net even anders. Zeer internationale bediening (met humor), correct ook. Gezellig interieur. Parkeren tot nu toe geen probleem geweest (3x), maar kan beter.