Van der Valk (Hotel Ridderkerk)

Krommeweg 1 2988 CB Ridderkerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk (Hotel Ridderkerk)

7,2
Kan beter
C B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Pas geleden in dit gerenoveerde restaurant gegeten. Mijn ervaring is rond uit slecht. Stoelen waar je uitglijd, eten wat niet gaar is of droog. Daarnaast heeft men de porties verkleind. Het argument was dat ze minder willen weggooien. Nou dat gaat vast lukken. Volgens mij hadden ze beter hun geld kunnen investeren in een goede kok.
René S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Het restaurant heeft een face lift gehad,over smaak valt niet te twisten,wel zitten de nieuwe stoelen een stuk minder goed dan de oude.De Schnitsel was droog,bonen en wortel nagenoeg rauw.
De verder bijgeleverde ondefinieerbare groente was hard,regelrecht oneetbaar.Jammer, ik ken dit restaurant als beter.Hoop dat men niet op deze voet door gaat
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
na 20 minuten gewacht te hebben op het hoofdgerecht (oosterse kip) kwam een bord te bruin doorgebakken rijst en kip onder satesaus met vel. Dat maar terug gestuurd en om de rekening gevraagd. Liever geen eten dan dit.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
De schnitzel was droog, evenals de friet. De pepersaus zag er niet uit als pepersaus; daarom vroegen we eerst of er een vergissing gemaakt was en de verkeerde saus was geserveerd. De droge schnitzel was uiteindelijk voor ons aanleiding te melden dat de kwaliteit van het eten ons enorm tegenviel, waarop de manager aangaf dat we het hoofdgerecht niet hoefden te betalen. De dame blanche daarna was echter wel als vanouds van geode kwaliteit, evenals de garnalen van de lunchkaart, die we als voorgerecht hadden genomen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De eenden filet met rode bietenfalafel en bietenpure was volkomen smaakloos. Cranberry compote niet gezien. Aan ober (Ali) gemeld maar wij hebben niet de indruk dat hij er wat mee heeft gedaan. Kalfslever was beter.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Onverwachts bij Van der Valk Ridderkerk wezen eten. Ondanks dat we niet hadden gereserveerd en het heel druk was op zaterdagavond, werd toch alle moeite gedaan om ons aan een tafel te plaatsen. Top!
Gekozen voor het seizoenmenu en dat is ons prima bevallen: een zalmgerecht met toast, hertenmedaillons in wijnsaus en een weckpotje met ijs en kersen, gecombineerd met een goed glas Cabernet Sauvignon (= huiswijn). En dat voor de prijs van € 29,50 per persoon (alleen het menu).
Ofschoon het heel druk was, was de bediening adequaat en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar dus.
piethennie .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteravond met 4 personen het Seizoenmenu gegeten.
Voor vis gekozen. Het voorgerecht beantwoorde aan de verwachtingen.
Het hoofdgerecht bestond uit kabeljauw en gamba's.
Dat was de tegenvaller. Een piekklein stukje kabeljauw met 6 of 7 gambaatjes. Om je honger te stellen moest je dat doen met de patat of gebakken aardappelen en wat sperzieboontjes.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vandaag met een zeer grote groep hier een bijeenkomst gehad.
Na een ontvangst met koffie hadden wij rond het middaguur een eenvoudige lichte lunch met een een keus aan lekkere broodjes en wat dranken. Vriendelijke bedienen , verzorgde entourage.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zondagavond met zijn vieren gegeten bij Van der Valk Ridderkerk.
Gestart met een lekker breekbrood met smeerseltjes (boter en aioli). Tijdens brood keuze gemaakt uit de (eigenlijk fysiek wat te grote) menukaart. Sliptong, varkenshaas schnitzel en tournedos gekozen. Was goed! Enige opmerking: tournedos zat meer tegen medium aan dan tegen (de gevraagde) rosé. Garnituur was wat minder. Aardappelschijfjes waren wat taai, friet was wat donker. Weer wel, op vraag, een leuke aanvulling gekregen: appelmoes en salade. Ook de desserts waren goed: crème brûlée, sorbet en (niet op de kaart, maar op vraag wel geregeld) appeltaartje met ijs en slagroom. Goed kopje koffie na.
Al met al lekker gegeten, waar ook de gezellige conversatie aan tafel toe bijgedragen heeft.
Ook lekker gezeten (ronde tafel aan hoekbank).
Service was wat minder. Bij reservering nadrukkelijk gevraagd om tafel aan het raam of tafel aan hoekbank. In eerste instantie niet gekregen, pas na aandringen de tafel aan hoekbank. Verder duurde het af en toe wel erg lang voordat iemand in de gaten had dat we wat wilden bestellen. Ook een tweede keer moeten vragen om een glaasje wijn.
Decor was weer goed. Van der Valk Ridderkerk is een mooi hotel-restaurant, ruim opgezet en luxe van uitstraling.
Al met al weer een mooie avond gehad bij Van der Valk Ridderkerk.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij zijn afgelopen tijd in verschillende restaurants wezen eten , dit waren geen vd valk restaurants en de kwaliteit in de horeca vindt ik bar slecht , bediening zowel de kwaliteit van eten. Op23 juli zijn wij gaan eten bij vd Valk Barendrecht daar krijg je als gast echt wat je verwacht van UIT ETEN GAAN vriendelijk personeel niet gemaakt maar oprecht vrolijk, prachtig opgemaakte borden waar door je zin krijgt om te gaan eten gezellige ambiance ze doen alles voor je hier is uit eten gaan echt een beleving zoals het hoort complimenten !!!
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Goede bereikbaarheid van dit restaurant. Heerlijk gegeten, ruime kaart en zeer goede bediening. Normale prijzen voor vdValk restaurant. Akoestiek zoals gewend bij vdValk: prima!
gw1957 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Overnachting geboekt bij van der Valk Ridderkerk prima kamer!
Tevens wezen eten in het restaurant.Dit zal ik de volgende keer dus NIET meer doen.
We hadden tournedos besteld maar er kwam een tournedosje niet groot dus.
Tevens kwam er maar 1 klein schaaltje groente nl asperges (die ik niet lust) ook geen bakje sla of appelmoes, erg karig.
Bij de ober beklag gedaan en hij ging in de keuken vragen of er nog een andere groente was.
Dit was er maar duurde wel 8 min! dan was mijn tournedos(je) dus wel steen koud... laat maar.
Bij een andere ober gevraagd en deze kwam vrij snel met een bakje sla terug.
al met al toch veel euro's voor weinig voedsel.
Ontbijt was wel voortreffelijk gelukkig. Dus overnachten en ontbijten en lekker een ander restaurantje nemen volgende keer.
20041955 S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ben de tel kwijt hoeveel keer wij bij jullie hebben gegeten met een groep van 14 de afgelopen jaren.
Maar de laaste keer is uitermate slecht bevallen ,ons verzoek was groote ronde tafel werden twee tafels naast de gordijnen en in de loop naar de keuken,zeer onprettig ervaren.
De kinder menu"s worden er ook niet beter op,al met al Van der Valk Ridderkerk gaat een beetje achteruit.
Jammer is altijd onze eerste keus.Dordrecht is wat prettiger alleen de ronde tafels voor veel personen zijn geen optie.
John S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vandaag naar de Valk. Hadden hier al 2 maal gegeten. Was toen redelijk. Nu zeer zeer slecht. Weinig keus, dan toch maar weer de Cordon Blue. Dit leek wel een Bosse bol. Droog vlees in bolvorm met een koude deegkorst er omheen. Leek nergens op. Daarna toch maar een ijsje en een Irish koffie besteld. Nog slechter dan het voorgaande. werd niet gevraagd of het gesmaakt had, helaas!! Een half glas met koude koffie met een scheut whisky en een lullig koekje. Het ijsje was na 20 minuten nog steeds niet geserveerd, dus betaald en weg en nooit meer terug. Wat een slechte zaak. Heb zelf 40 jaar in de horeca gewerkt, dus weet waar ik over praat. Nooit meer!!!!!!!!
huis03 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Een keer van een zeer verzorgde high tea genoten (o.a. garnalenhapjes, mini quiches en zoete lekkernijen) en een maal hier geluncht. Beide keren was dit oke. Nette bediening. Mooi, modern interieur
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
We hadden glutenvrij besteld. Normaal gesproken hebben ze hier heerlijk glutenvrij brood. Die avond waren het 'kartonnen' sneetjes. Ook waren voor het gemak de nootjes weggelaten uit de salades. Op verzoek kregen we die er wel weer bij.
De jongeman die ons bediende was uiterst professioneel en deed zijn best om alles toch nog zo goed mogelijk in orde te maken.
Christiaan F.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Het eten was goed maar de bediening was wat traag.
Ik kom hier wel vaker en dan is het meestal sneller. We waren nu wel met een groepje (7 personen) dus mogelijk had dat er ook mee te maken.

Het eten was wel weer top.
Criticus1970 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Eten:

Een zes, het vlees was heerlijk zacht en precies goed.
Jammer echter dat alles te lang onder een warme lamp o.i.d. heeft staan wachten…
Je kon dit goed merken aan de aardappelpuree en het garnituur, echt jammer omdat de producten van goede kwaliteit waren.

Service:

De service ook een zes, de tafel was niet geheel schoon bij aankomst.
Leuk is wel dat je overal mag gaan zitten, in de eetzaal, aan de bar of in de lounge.
Dit laatste deden wij.
Mijn tafelgenoot nam thee, kon een smaakje uitkiezen uit een doos.
Nam de laatste en deze was bij de volgende ronde niet aangevuld…
Met afruimen morste de bediening op tafel, dit liet de bediening liggen, ook bij het opdienen van de koffie…
De bediening was wel oplettend en snel.

Decor:

Mooie grote ruimte, netjes ingericht, leuke indeling en nogmaals erg leuk dat je overal kan gaan zitten om te eten.

Conclusie:

Het eten was redelijk lekker, service ok & de locatie fijn.
Ik zou niet zo snel weer gaan.
Moet wel vermelden, dat de prijs echt niet hoog is, voor twee personen eten en drank voor nog geen 50 Euro!
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Met enige regelmaat in dit Van der Valk Hotel geluncht en gedineerd. Doorgaans is de kwaliteit van de gerechten hier gewoon goed. Warme groenten blijft altijd een beetje moeilijk om die vers en knapperig te serveren bij de Valkjes maar ik vind dit restaurant er zeer positief uitspringen ten opzichte van diverse andere filialen. Daarbij is het hier allemaal keurig schoon en fris (Van der Valk nieuwe stijl Hotel) en zijn de medewerkers in de bediening en achter de front-desk hier zeer netjes, vriendelijk en representatief. Binnen een paar mintuten zit je op alle belangrijke snelwegen en dat maakt dit hotel en restaurant een perfecte (zakelijke) afspreek lokatie.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e Kerstdag met 3 personen, waarvan één van 88 jaar en slecht ter been hier gegeten. Daar mijn moeder heel slecht ter been is na haar val de afgelopen week, werd dit opgemerkt door een medewerkster. deze bood direct een rolstoel aan van het restaurant. Daarna begeleid naar onze tafel. Er hing een heerlijke Kerstsfeer. Er werd piano gespeeld, een Kerstman liep rond en een clown voor de kinderen te vermaken. De serveerster die ons bediende hield alles goed in de gaten. Diverse keren werd gevraagd of we het naar ons zin hadden en of alles naar wens was. de rundercarpaccio was op een feestelijke manier klaar gemaakt. Anders dan dat men deze normaal serveert. Ook de soep was voortreffelijk. De hertenbiefstuk was mooi rood van binnen. Ook de varkenshaas en de gebakken zalmfilet was heerlijk mals en de borden waren feestelijk opgemaakt. De proeverij van chocolade taart, frambozentaartje en ijs waren heerlijk. We hebben een hele fijne avond gehad in Hotel Ridderkerk. We gaan er zeker nog eens heen op een gewone dag om te eten. Top.