Van der Valk (Hotel Ridderkerk)

Krommeweg 1 2988 CB Ridderkerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk (Hotel Ridderkerk)

6,6
7,2
6,2
Kan beter
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk (Hotel Ridderkerk)

Frans H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Mooi zeg die verbouwing, dat merk je direct. Sfeer is intiemer en knusser. Kwaliteit van het eten blijft gewoon degelijk.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
In het door ons geboekte arrangement was het vandaag de Kerstbruch.
Toch even net iets anders om te beoordelen en je vergelijkt het al snel met opgedane ervaringen in het verleden bij andere vestigingen in de regio.Het aanbod was voldoende en je zoekt dat uit wat goed bij je smaak past.Je neemt dan bepaalde dingen om te proeven en wanneer het je goed smaakt ga je op herhaling.De vochtinname beperkte zich tot
eenvoudige zaken.
We hadden ook vandaag weer een zeer attente dame , die ons begeleide
en zorgde voor het frequent afruimen en het uitserveren van o.a. koffie en thee. Het totaal is een wat onrustig gebeuren , maar dat weet je vooraf.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Aangeschoven voor het 4 gangen Voorproef-Kerstdiner , op een aantal punten schoot het toch te kort om iets feestelijks te hebben. Een leuke amuse was aan het begin en ook tijdens het diner gewoon afwezig. We begonnen met garnalen en zalm , was eenvoudig en gemiddeld.Vervolgens kwam er voor de een een uiterst simpele tomatensoep , geef die een beetje smoel met room en wat groen , komt het toch wat anders over.De ander kreeg een gevulde wildsoep (?) , een soort donkere bouillon met wat frummeltjes fazant neem ik aan, net een eetlepeltje vol.Onder vulling verschillen we dus duidelijk van mening.De vleesgerechten waren goed , maar naar de vermelde stoofpeer moest je in het garnituur zoeken.De frites was bijna koud en ging vergezeld van een tubetje mayo,eerst open te prikken voor het gebruik.
Bij het dessert was er geen keuze en geen Kerstuitstraling. Wij bestelden de duurste wijn van de kaart en vroegen ook om water daarbij. Er kwam een fles platwater met een losse(!) schroefdop tegen de hoofdprijs. Na bestelden wij een Irish-coffee ( niet geweldig voor Euro 6,50) en thee.
Beide gingen vergezeld van een flets boterbiesje , erg minnetjes voor een Kerstdiner.
De dame , die ons de gehele avond verzorgde , deed het heel fijn en verdient een hoog cijfer.Het gemiddelde cijfer is echter een heel stuk minder geworden door een leidinggevende , die uitsluitend oog en oor had voor schijnbaar stamgasten , waar zij zich ook voor uitsloofde.Hier moet je voor waken als dit zo erg opvallend wordt.
EE D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Live cooking is hier helaas een echte afrader. Zonde want het eten smaakte goed en het personeel was vriendelijk. De ruimte is gewoonweg veel te klein en het start pas om 19:00 uur. In een flinke rij om de zaal binnen te komen. Omdat het zo laat start, vliegt iedereen op het voorgerecht af. Dat staat in een soort rondje opgesteld, waar geen begin of einde is. Dus van alle kanten is het dringen/aansluiten en de logica ontbreekt totaal. De keuken stopt al rond 20:30 uur met bakken. Eerst in de rij om de zaal binnen te komen, dan in de rij voor je voorgerecht. Er is echt amper tijd om op het gemak nog je hoofdgerecht te eten, dan wel 2e rondje hoofdgerecht. Want ook nu stonden we weer in een lange rij. Je moet hier dus gewoon bij de 1e keer je kleine bordje al volstouwen (en nee ik ben geen grote eter). De keuze is, vanwege de kleine ruimte, ook erg beperkt. Vandaar dat alles stipt op tijd gaat, want als alles weggehaald is, kan men pas het toetjesbuffet op gaan bouwen. Deze was wel erg rijkelijk en goed voorzien. Het hotel is gewoonweg NIET geschikt hiervoor, dus stop ermee. In de rij staan voor je eten betekent ook in de weg staan voor het personeel dat met vieze borden erlangs/door moet naar de keuken. In verhouding met live cooking Dordrecht, Zwolle en Hengelo, waar ik dit concept ook meegemaakt heb, hebben ze denk ik zo maar 50 % minder keuze ! Doordat personeel vriendelijk is en kwaliteit eten goed kom ik op een score van een 9 uit. Maar als ik het concept live cooking zou moeten beoordelen (wat dus niet kan helaas) op een 3/4
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Tja, dat is niet zo eenvoudig. De inrichting was vernieuwd. Dat vond ik zeker positief. Het voelde veel warmer aan. Het voorgerecht, pata negra, was voortreffelijk. Hoofdgerecht lamsrack vond ik tegenvallen. Vlees was mals maar weinig smaak. Wat de jus er bij deed was mij een raadsel. Tijdens het eten alleen maar herrie gehoord van gillende kinderen. Daar ga ik niet voor naar een restaurant. Jammer maar het bleef in totaal hangen op een vijfje.
robert G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
We hebben het 'live cooking buffet' gedaan. Onze kinderen vinden het nl. leuk om tijdens het eten rond te lopen in een restaurant en dan alleen maar eten te pakken dat ze lekker vinden.

We hebben al meerdere restaurants met dit concept bezocht, ook een andere Van der Valk, maar deze locatie was een complete tegenvaller.

Het buffet was zeer klein; weinig keuze aan gerechten en wat er dan te kiezen viel, was standaard etenswaar. Waar je elders nog struisvogel, krokodil e.d. krijgt, was het hier een normaal biefstukje of moot zalm.

Toen wij klaar waren met het hoofdgerecht, moesten we wachten tot de rest van de zaal klaar was met het hoofdgerecht en het toetjes-buffet werd opgesteld. (normaal staat dat ook al klaar, zodat alle gasten op eigen tempo kunnen dineren) Ook hier was de keuze wederom klein en niet verrassend.

De inrichting van de zaal was oubollig, de stoelen zeer zwaar om de verplaatsen. De tafels staan zeer dicht tegen elkaar. Wij zaten gelukkig nog ver van het buffet af, dichtbij het buffet heb je steeds mensen langs je stoel lopen of, vervelender, steeds tegen je stoel aanstoten wegens de te krappe doorgangen.

Jammer dat deze Van der Valk het op deze manier aanpakt, wij gaan hier niet meer terug.
C B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Pas geleden in dit gerenoveerde restaurant gegeten. Mijn ervaring is rond uit slecht. Stoelen waar je uitglijd, eten wat niet gaar is of droog. Daarnaast heeft men de porties verkleind. Het argument was dat ze minder willen weggooien. Nou dat gaat vast lukken. Volgens mij hadden ze beter hun geld kunnen investeren in een goede kok.
René S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Het restaurant heeft een face lift gehad,over smaak valt niet te twisten,wel zitten de nieuwe stoelen een stuk minder goed dan de oude.De Schnitsel was droog,bonen en wortel nagenoeg rauw.
De verder bijgeleverde ondefinieerbare groente was hard,regelrecht oneetbaar.Jammer, ik ken dit restaurant als beter.Hoop dat men niet op deze voet door gaat
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
na 20 minuten gewacht te hebben op het hoofdgerecht (oosterse kip) kwam een bord te bruin doorgebakken rijst en kip onder satesaus met vel. Dat maar terug gestuurd en om de rekening gevraagd. Liever geen eten dan dit.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
De schnitzel was droog, evenals de friet. De pepersaus zag er niet uit als pepersaus; daarom vroegen we eerst of er een vergissing gemaakt was en de verkeerde saus was geserveerd. De droge schnitzel was uiteindelijk voor ons aanleiding te melden dat de kwaliteit van het eten ons enorm tegenviel, waarop de manager aangaf dat we het hoofdgerecht niet hoefden te betalen. De dame blanche daarna was echter wel als vanouds van geode kwaliteit, evenals de garnalen van de lunchkaart, die we als voorgerecht hadden genomen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De eenden filet met rode bietenfalafel en bietenpure was volkomen smaakloos. Cranberry compote niet gezien. Aan ober (Ali) gemeld maar wij hebben niet de indruk dat hij er wat mee heeft gedaan. Kalfslever was beter.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Onverwachts bij Van der Valk Ridderkerk wezen eten. Ondanks dat we niet hadden gereserveerd en het heel druk was op zaterdagavond, werd toch alle moeite gedaan om ons aan een tafel te plaatsen. Top!
Gekozen voor het seizoenmenu en dat is ons prima bevallen: een zalmgerecht met toast, hertenmedaillons in wijnsaus en een weckpotje met ijs en kersen, gecombineerd met een goed glas Cabernet Sauvignon (= huiswijn). En dat voor de prijs van € 29,50 per persoon (alleen het menu).
Ofschoon het heel druk was, was de bediening adequaat en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar dus.
piethennie .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteravond met 4 personen het Seizoenmenu gegeten.
Voor vis gekozen. Het voorgerecht beantwoorde aan de verwachtingen.
Het hoofdgerecht bestond uit kabeljauw en gamba's.
Dat was de tegenvaller. Een piekklein stukje kabeljauw met 6 of 7 gambaatjes. Om je honger te stellen moest je dat doen met de patat of gebakken aardappelen en wat sperzieboontjes.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vandaag met een zeer grote groep hier een bijeenkomst gehad.
Na een ontvangst met koffie hadden wij rond het middaguur een eenvoudige lichte lunch met een een keus aan lekkere broodjes en wat dranken. Vriendelijke bedienen , verzorgde entourage.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij zijn afgelopen tijd in verschillende restaurants wezen eten , dit waren geen vd valk restaurants en de kwaliteit in de horeca vindt ik bar slecht , bediening zowel de kwaliteit van eten. Op23 juli zijn wij gaan eten bij vd Valk Barendrecht daar krijg je als gast echt wat je verwacht van UIT ETEN GAAN vriendelijk personeel niet gemaakt maar oprecht vrolijk, prachtig opgemaakte borden waar door je zin krijgt om te gaan eten gezellige ambiance ze doen alles voor je hier is uit eten gaan echt een beleving zoals het hoort complimenten !!!
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Goede bereikbaarheid van dit restaurant. Heerlijk gegeten, ruime kaart en zeer goede bediening. Normale prijzen voor vdValk restaurant. Akoestiek zoals gewend bij vdValk: prima!
gw1957 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Overnachting geboekt bij van der Valk Ridderkerk prima kamer!
Tevens wezen eten in het restaurant.Dit zal ik de volgende keer dus NIET meer doen.
We hadden tournedos besteld maar er kwam een tournedosje niet groot dus.
Tevens kwam er maar 1 klein schaaltje groente nl asperges (die ik niet lust) ook geen bakje sla of appelmoes, erg karig.
Bij de ober beklag gedaan en hij ging in de keuken vragen of er nog een andere groente was.
Dit was er maar duurde wel 8 min! dan was mijn tournedos(je) dus wel steen koud... laat maar.
Bij een andere ober gevraagd en deze kwam vrij snel met een bakje sla terug.
al met al toch veel euro's voor weinig voedsel.
Ontbijt was wel voortreffelijk gelukkig. Dus overnachten en ontbijten en lekker een ander restaurantje nemen volgende keer.
20041955 S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ben de tel kwijt hoeveel keer wij bij jullie hebben gegeten met een groep van 14 de afgelopen jaren.
Maar de laaste keer is uitermate slecht bevallen ,ons verzoek was groote ronde tafel werden twee tafels naast de gordijnen en in de loop naar de keuken,zeer onprettig ervaren.
De kinder menu"s worden er ook niet beter op,al met al Van der Valk Ridderkerk gaat een beetje achteruit.
Jammer is altijd onze eerste keus.Dordrecht is wat prettiger alleen de ronde tafels voor veel personen zijn geen optie.
John S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vandaag naar de Valk. Hadden hier al 2 maal gegeten. Was toen redelijk. Nu zeer zeer slecht. Weinig keus, dan toch maar weer de Cordon Blue. Dit leek wel een Bosse bol. Droog vlees in bolvorm met een koude deegkorst er omheen. Leek nergens op. Daarna toch maar een ijsje en een Irish koffie besteld. Nog slechter dan het voorgaande. werd niet gevraagd of het gesmaakt had, helaas!! Een half glas met koude koffie met een scheut whisky en een lullig koekje. Het ijsje was na 20 minuten nog steeds niet geserveerd, dus betaald en weg en nooit meer terug. Wat een slechte zaak. Heb zelf 40 jaar in de horeca gewerkt, dus weet waar ik over praat. Nooit meer!!!!!!!!
Lucienne H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Een keer van een zeer verzorgde high tea genoten (o.a. garnalenhapjes, mini quiches en zoete lekkernijen) en een maal hier geluncht. Beide keren was dit oke. Nette bediening. Mooi, modern interieur