Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Parallelweg Zuid 185 2914 LE Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

7,2
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met z'n vijven (1 kleinkind van 3 maanden) heerlijk wezen eten bij de Valk.
het ontvangst was weer uiterst vriendelijk zoals we gewend zijn. Er was een mooie plek voor on gereserveerd waar de kinderwagen kon staan, zodat het personeel er geen last van had en moeder haar zoon goed in de gaten kon houden.
We zijn dit keer gegaan voor 4 maal het 3 gangen menu.
De carpaccio vooraf, daarna allemaal de Angus biefstuk en als laatste 3x dame blanche andersom (chocolade ijs met een witte saus) en 1x aardbeien met vanille ijs. Bij het eten nog de drankjes en na koffie en thee.

De fles voor de baby werd netjes opgewarmd in de keuken.

We zijn heel vriendelijk geholpen en daar waar nodig konden we nog wat bij bestellen van groenten en gebakken aardappel en friet.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het Live-cooking concept waar we met name bij vd Valk Maastricht en vd Valk Houten zeer enthousiast over zijn hebben we geprobeerd bij vd Valk Hotel Nieuwerkerk. Keurige ontvangst, leuke entourage en beslist vriendelijke jonge bediening die verschrikkelijk haar best doet om orders op te nemen en alles snel op de tafels te krijgen... en daar gaat het helaas mis. Vanwege de drukte hebben ze totaal geen overzicht meer, worden lege borden en glazen niet meer afgeruimd en kan het lang duren voordat je een bestelling kunt doorgeven. Logisch gevolg is dat gasten gaan roepen en uiteindelijk zelf naar de bar lopen. Ondanks dat je het de bediening niet eens kwalijk kunt nemen bieden ze wel steeds hun excuses aan.

Waar is de manager die dit soort zaken tijdig in goede banen kan leiden ?

Het diverse gerechten waren keurig verzorgd, goed van smaak en ,ondanks dat het veel kleinschaliger is dan op andere locaties, een ruim en gevarieerd aanbod.
Dad .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Bij binnenkomst bleek de telefonische reservering niet genoteerd te zijn. Gelukkig was er nog een tafel vrij. We schrokken echter van de smerige en tot op de draad versleten velours stoelen met aangekoekte vlekken op het zitgedeelte en vol met kruimels. We probeerden zelf de stoelen om te ruilen, maar dat was zinloos. Alle stoelen waren vies. De mensen achter ons lieten de serveerster een grote haar zien die zij in het eten hadden aangetroffen. Mijn eetlust werd er niet beter op. De messen waren vies en wij hebben geprobeerd deze met het servet schoon te poetsen. De ossenhaas met asperge, hetgeen € 24,50 kostte, was zo klein, dat wij de serveerster dit getoond hebben. Zij begreep het helemaal en heeft dit bij de keuken gemeld, waarna wij later apart een stukje extra kregen. Overigens was de ossenhaas te droog en het garnituur koud. De barman voelde zich genoodzaakt om op ongeveer 19.00/19.30 uur met een vol restaurant aan te schuiven bij een echtpaar voor ons om luid en duidelijk zijn collega's af te kraken. Deze collega's besloten om na een poosje wachten zelf maar de drank in te schenken en koffie te zetten. Hij riep nog: "Gaat het goed?" Al met al was dit niet het avondje uit wat wij voor ogen hadden. Wel complimenten voor de serveerster, die wij hadden. Zij bleef rustig en vriendelijk en ook anderen die bedienden. Maar toch voorlopig voor ons niet meer Van der Valk Nieuwerkerk.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Paar weken geleden met een kleine groep gegeten. Een driegangenmenu. Als voorgerecht had ik een zalmtartaar. Deze was helaas heel erg koud opgediend, waardoor de smaak wat wegviel.
Het hoofdgerecht een Angus Biefstuk, viel erg tegen. Het leek op plakvlees ipv een heel gesneden stuk. Taai en geen mooie structuur.
Het dessert ijs met bokkenpoten was erg smaakvol. De Chardonnay huiswijn was erbarmelijk. Hele goedkope smakeloze wijn, het had de kleur van Chardonnay daar bleef het ook wel bij.
Mooi hotel met redelijk goede service, alleen het eten kan beter.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
In een aparte zaal gegeten ivm een afscheidsetentje met 30 personen Helaas hadden we 3 ronde tafels wat niet zo gezellig was. Het eten was goed en iedereen kon gelijktijdig gaan eten, er stond niets vegetarisch op onze speciale menu kaart maar dit werd top opgelost door de kok.
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een avondje met de kids, bij Kenny-koken..erg leuk concept. De kinderen zelf hun eten maken en de ouders op het gemak een diner.
De stijl binnen vd valk is netjes en soort van sjiek.
De bediening is okay, maar niet super behulpzaam of vriendelijk.
Het eten bij van de valk is best goed voor de kosten... prima kwaliteit vlees en frietjes en groente in goede hoeveelheid.
Een prima avond waar iedereen zich vermaakt heeft.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Modern groot restaurant. Bij binnenkomst stond bedienend personeel bij de bar en liepen daar langs. Geen begroeting. Het was iets na 12.00 uur en vrij rustig. We namen plaats bij het raam en kort hierna werd de kaart gebracht en de bestelde wijn (prima). Van mijn lunch-gerecht was het gebakken ei al wat langer uit de pan en hetzelfde gold voor de (slappe) friet van mijn echtgenote. Een lepel voor de soep werd vergeten, maar werd snel gecorrigeerd. Opvallend was dat we achterelkaar steeds door een ander bediend werden ( 4 medewerkers). Misschien efficiënt, maar ik vind het niet prettig.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Bij aankomst nog een prosecco gekregen daar de feestdagen net voorbij waren.
We konden zoals normaal wel lukt in Nieuwerkerk geen tafel reserveren bij het raam. Maar er waren er nog enkele vrij en zaten we op onze vaste plek.
We werden geholpen door een dame die al wat ervaring heeft in Nieuwerkerk. Dit was goed te merken. Er werd vaak gevraagd of alles smaakte en of ze ons nog ergens mee van dienst kon zijn.
Er was één dingetje waar de kok aan had moeten denken. Onze schoondochter is zwanger en men geeft dan aan bij controle liefst geen rood of rauw vlees te eten. Ze bestelde de argus biefstuk doorgebakken. Toen ze eenmaal bij het dikste deel was, liep het bloedsap er uit. Verder was alles geheel naar wens verlopen.
Margee .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Het eten is hier meer dan voldoende. Zelf voor zalm en hoofdgerecht wild stoofschotel was erg lekker. Ook mijn tafelgenoten hadden lekkere voor- en hoofdgerechten.
Service was een vriendelijke dame enige was dat de bon niet klopte verder goed. Inrichting is niet mijn ding.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We zijn met de verjaardag van mijn moeder (88 jaar) met 9 personen gaan eten bij van der Valk in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Komen er wel vaker, maar was nu al weer een lange tijd geleden.
Mijn moeder die slecht ziet, hoort en moeilijk loopt met de rollator willen we altijd spoedig op een stoel hebben. Bij aankomst was er niemand aanwezig die ons ontving. We hebben zeker 5 minuten staan wachten tot er iemand kwam en vroeg of we hadden gereserveerd. Uiteindelijk zaten we in het prachtig geworden restaurant aan een grote ronde tafel. Het eten was goed. De bediening was wat chaotisch. Toast die bij een gerecht hoorde moesten we om vragen. Deze werd alsnog gebracht, maar het bord was ton al haast leeg. Je laat niet je voorgerecht koud worden. Excuses? Helaas, daar had deze ober nog nooit van gehoord. Deze zelfde ober kwam met onze drankjes, waarvan een deel niet aanwezig en enkele drankjes die hij wel bij zich had waren niet door ons besteld. (maar stonden later wel op de rekening)
Ook de groenten en de aardappelen / frites werden later bezorgd dan het vlees. Na allemaal een ijsje. Ik had meerdere malen doorgegeven dat mijn moeder jarig was. Maar zoals we eigenlijk gewent waren dat er een leuke vuurkaars bij het ijs zat, was ook dit niet belangrijk voor de twee bediendes die onze tafel hadden. De dame werkte net twee weken en de jongen sprak eigenlijk niet zo veel, als of hij erg verlegen was. Iets wat in een restaurant juist niet zou kunnen. Daarna nog koffie en thee om het af te sluiten. Ook hier was één likeur besteld en kwamen er twee. Terwijl een Wiener melange niet aanwezig was.

Helaas heeft deze jonge man er voor gezorgd dat de service een matig vijfje heeft gekregen.

Misschien een tip voor van der Valk; gooi het personeel niet in het diepe maar laat ze een tijdje meelopen met een ervaren bediende. Nu treft het een tafel met 9 personen die het onderling gezellig maakt. Ben je met twee personen zou ik mij hier zeker aan gaan ergeren.
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Schoonmoeder wordt maar ouder, alweer 86.

Voor het gemak gekozen voor de Live Cooking bij Van Der Valk. Ik was op voorhand sceptisch omdat bij het reserveren het eten erg tegen viel.

De ontvangst was zeer vriendelijk. De gereserveerde tafel was keurig kort bij het buffet.
Ere was een ruime keuze van voorgerechten van vis, vlees, salades en soep. Diverse hoofdgerechten en een smakelijke dessert keuze.

Het buffet zag er verzorgd uit en werd tijdig aangevuld. Een deel van de hoofdgerechten werden "live" verzorgd. Het personeel aldaar was uiterst vriendelijk en de gerechten (biefstuk, saté en garnalenspies) waren heerlijk bereid.

Ten opzicht van de vorige keer een flinke stap vooruit
Angel123 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Heerlijke tuin waar je goed kunt vertoeven. Inclusief loungebanken. Ruimte binnen groot waardoor niet echt gezellig. Moderne inrichting maar persoonlijk vind ik t niet strak genoeg. Bediening prima. Eten okee. In de wintermaanden heerlijk bij open haard binnen kopje thee drinken.
Leo G.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met een familiegroep (19 personen) gekozen voor het 3 gangen Dinnerdeal keuzemenu. Zowel bij voor-, hoofdgerecht als dessert keuze uit 5 gerechten. Iedereen vond iets wat hij-zij lekker vond, 2 kindermenu's werden keurig verwerkt tijdens het serveren. Alleen bij de biefstuk ging de rood-medium en doorbakken wat door elkaar heen, hetgeen aan tafel door ons werd gecorrigeerd. Een aanrader met nette bediening en goede service tegen een zeer betaalbare prijs, met goede kwaliteit
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Mooi restaurant, maar wel groot en daardoor soms wat onrustig. Eten is er heerlijk. Vooral de black Angusbiefstuk is aan te bevelen. Wanneer je er een menu neemt, heb je meer dan voldoende. In ons geval hebben we gekozen voor koffie met een likeur naar keuze in plaats van dessert. Porties zijn namelijk behoorlijk groot, zeker met de groente en aardappelen /patat die je er bij krijgt. Bediening is vriendelijk.
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wij aten schnitzel met stroganoffsaus en biefstuksaté met pindasaus. Er werd gevraagd hoe de saté gebakken diende te worden. We vroegen medium. Bij het serveren was de saté van binnen echt rauw en koud. Toen we daar iets van zeiden werd er koel gereageerd. Wat is er mee aan de hand was de vraag? Er werd een nieuwe saté geserveerd. De tweede was iets beter maar nog steeds te rauw. Excuses werden echter niet gemaakt. De schnitzel was redelijk, saus niet bijzonder smakelijk, waterig, De rekening duurde veel te lang. na meer dan een kwartier nog maar eens gevraagd, ook toen moesten we nog wachten. Het was op het terras niet druk. De sfeer qua terras is goed, gezellig. Het restaurant is een grote ruimte, vonden wij ongezellig aandoen. Wij kozen voor het terras. Geen adres om terug te komen voor ons.
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Een van de pluspunten van v.d Valk Nieuwerkerk is het schitterende terras. Op een warme zomeravond is de keuze voor wat betreft binnen of buiten eten dus snel gemaakt. Nadat wij onze drankjes hadden besteld vroegen wij naar de menukaart. Ons werd verteld dat buiten eten niet mogelijk was omdat buienradar aangaf dat het binnen enkele uren zou gaan regenen.
Wel was het mogelijk kleine hapjes te bestellen (?) Noodgedwongen een tafel binnen uitgezocht en alsnog besteld.Serveerster was bijzonder vriendelijk en deed echt haar best om het nieuwe beleid t.a.v. buiten eten snel te laten vergeten.Binnen 15 minuten werd alles uitgeserveerd. Heerlijk gegeten ....en het heeft die avond niet geregend!
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Mooi restaurant waar we al vele malen gegeten hebben. Helaas wel de laatste keer voor even. Serveerster was okee. Voorgerecht was prima. Hoofdgerecht (biefstuk, medium) was veel te rauw. Vriendelijk aangegeven en bord is weer terug gegaan naar de keuken. Kreeg zelfde stuk vlees terug wat van buiten iets was aangegaard maar van binnen nog vreselijk rauw was. Met de beste wil niet naar binnen te krijgen. Dit aangeven en verder niets mee gedaan.
Helaas tweede grote klacht waar bij van der valk Nieuwerkerk aan den IJssel helaas niets mee wordt gedaan. Weet niet of dit beleid is.....
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Al langere tijd niet meer bij Van der Valk in Nieuwerkerk geweest. Bij binnenkomst viel ons op dat er behoorlijk verbouwd was. De ambiance was fris en ruim en met oog op mooie accenten. We kozen als voorgerecht de carpaccio en deze was zeer smakelijk bereid en op de perfecte temperatuur. Als hoofdgerecht had mijn partner black angus beef. Deze was qua smaak en garing perfect. Ik zelf had een ouderwetse schnitzel. Botermals, smaakvol en krokant. De bediening was vrolijk en zeer snel. Wij waren aangenaam verrast.
JEdegroot .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Gister gegeten bij van der valk nieuwerkerk, het was echt fantastisch! Als voorgerecht had ik de ossehaascarpaccio op en als hoofdgerecht de flanksteak, beide waren heerlijk! Vooral de flanksteak is echt een aanrader. Als afsluiting nam ik een cappuchino en ook die was heerlijk. Bediening was heel vriendelijk en voelde goed aan wanneer wij weer iets wilde hebben. De drankjes werden snel geserveerd, wat ik een pluspunt vind. De uitstraling is modern en kleurig, maar wel gezellig. Kortom, dit restaurant is een aanrader.
DanielT21 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Afgelopen dinsdag langs geweest met mijn ouders en zus om de verjaardag van mijn vader te vieren. Ze hebben een nieuwe lente kaart. We hebben vooraf carpaccio, gerookte speenvarken en gerookte zalm besteld. Die zijn allemaal zeer lekker. Verder hebben de meeste de black angus besteld, die is helaas wat aan de taaie kant. Mijn vrouw heeft vis besteld, die is wel goed.