Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Meer informatie over restaurant Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Hotel Nieuwerkerk

Sabrina F.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Vandaag bij Van der Valk Nieuwerkerk gegeten, we vonden het teleurstellend, normaal zijn we bij de meeste Van der Valken geweest en is altijd heel goed, maar hier komen we zeker niet meer terug. Mijn man kreeg maiskip, die niet helemaal goed doorbakken was, geen smaak, en het was te weinig mijn Moeder en ik kregen schnitzels en daar zat ook helemaal geen smaak aan, was heel nattig ipv krokant, patat was erg lauw en slap. Trouwens de drankjes duurde ook veel te lang tot wij wat kregen.
jeanetty P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Gisteren hier met zijn zessen voor moederdag gegeten. Bier tappen dat kunnen ze niet want van een schuimkraag hebben ze nog nooit gehoord. Komt het hoofdgerecht op tafel dan blijkt dat twee gerechten koud uitgeserveerd worden. Allebei de biefstukken plus garnituur op het borden was koud. Wij kregen achteraf te horen dat de warmhoudlampen misschien kapot waren. De twee borden werden weggehaald maar het duurde veel te lang eer er nieuwe werden uitgeserveerd, de rest aan tafel was toen al uitgegeten. Ook de andere hoofdgerechten waren jammer genoeg niet echt warm te noemen. De sliptongetjes waren volgens mij weggeslipt want vis zat er bijn niet aan. Al met al is deze van der Valk niet voor herhaling vatbaar.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Uitstekende keuken en bediening en vooral het terras is een heerlijke plek om te vertoeven. Prachtige en rustige tuin met voldoende plekken om zowel in de zon als in de schaduw te genieten van een uitstekende asperges 3 gangen diner met een heerlijk flesje wijn.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Met de familie hier op tweede Paasavond weer eens een verjaardag gevierd. Vriendelijke brigade die je al bij ontvangst staat op te wachten en je naar de gerserveerde tafel brengt. De leuke gastvrouw geeft een duidelijke uitleg van het concept om de avond te starten. Zeer ruime keuze qua buffetten. Voor elk wat wils. Het life wokken is erg lekker. Probeer zeker de ossenhaaspuntjes...... die zijn botermals. Ook een mooie keuze visgerechten en een uitgebreid dessertbuffet. Het is vrij grootschalig, terwijl het bij de buffeteilanden niet echt hinderlijk druk is. Gemoedelijke sfeer en de gerechten worden goed bijgevuld. Wij vonden het een zeer geslaagd familie-uitje.
Lin K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het eten is ronduit slecht ! Een ontdooide gekneusde tbone met een vieze donkere jus wat niet naar knoflook smaakte de gergrilde groenten smaakte zuur en de aubergine was grijs de paprika kwam uit een pot en de diepvries bonen en bloemkool waren ook niet lekker . 2 dag roomservice besteld de Rotterdamse burger een flauwe burger met een beetje verlepte ijsbergsla en plak oudekaas echt teleurgesteld in van der valk dut kan 10 x beter met zulke eenvoudige gerechten .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Mijn moeder werd 90 jaar. Aangegeven dat we met 10 personen en een kind van 14 maanden waarvan twee rolstoelen kwamen. Er was een ronde tafel gereserveerd. Eerst kregen we een ronde tafel voor 7 personen. Aangegeven dat we echt voor meer personen hadden gereserveerd. We werden verkast naar een grotere ronde tafel. Daar konden de rolstoelen niet onder. Vrij logisch als je hierover nadenkt. Mijn moeder was aan het revalideren (heup gebroken) en had een speciale rolstoel. Een rolstoel is eenmaal breder dan een stoel en steekt uit voor de voeten. Toen werd heel snel een lange tafel klaar gemaakt precies voor de open deuren naar de tuin toe. Weer alle drankjes verhuizen, weer de rolstoelen verplaatsen. Eenmaal plaats genomen zaten we precies in de tocht van de open deur van de hoofd ingang en de open deur naar de tuin toe. Gevraagd of de tuindeur dicht kan. Dat kon niet want er zaten buiten nog mensen en de bediening moet naar buiten kunnen lopen. Toen aangegeven dat we een andere tafel wilde. Ineens konden de deuren wel op een kier. Slechte service. (vandaar een zeer teleurstellend gegeven. Tevens lang wachten op het eten en de lege flesjes en glazen werden niet afgeruimd. Iets wat we niet gewend zijn van deze Valk.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Op 1e Paasdag met 3 personen naar de Valk in Nieuwerkerk gegaan. Bewust niet de Paasbrunch genomen, daar wij liever blijven zitten dan heen en weer te lopen.
Er was net weer een nieuwe kaart gemaakt. Heerlijke keuzes uit asperges.
Vooraf heerlijke asperges met ham, hoofdgerecht zalm met asperges en het toetje was ook weer heerlijk.
De sfeer blijft altijd goed.
We zijn geholpen door een heel aardige jonge dame die gaat stoppen bij de Valk, op haar opleiding als arts te volgen en dan stage in het ziekenhuis moet gaan lopen.
Hier verliest deze valk een hele goede serveerster die mee denkt en heel vriendelijk is.

Het was weer top eten. Compliment aan de kok.
Natascha K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Slechte service !! Wij zijn met familie wezen eten de bediening bied een extra bord aan en zet dit vervolgens op de rekening ! Als de manager komt stelt hij zichzelf niet voor begint een verhaal over zichzelf en komt niet met een opposing !!! Erg ombeschoft daarom komen Wij niet meer !
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e Kerstdag gegeten in Hotel Nieuwerkerk. Zoals altijd waren de bedienden weer erg vriendelijk en werd er hard gewerkt. Het eten was voortreffelijk. Deze valk heeft zich altijd iets afzijdig gehouden van de standaard kaart waarvan de keten bekend is geworden. Gelukkig zijn er steeds meer van der Valk restaurants die een echt restaurant worden. Waar je ook keek, er was wel een kerstboom, kerstversiering. Er is goed hun best gedaan om het Kerstgevoel te geven. We gaan hier vaker heen om even een hapje te doen. Als het kan in de mooie tuin.
Sylvana K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gezellige avond gehad met de hele familie op eerste Kerstdag. Leuke sfeer en al met al lekker gegeten. Jammer dat de gaarheid van het vlees niet gekozen kon worden. Ook misten wij een beetje achtergrondmuziek.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met z'n vijven (1 kleinkind van 3 maanden) heerlijk wezen eten bij de Valk.
het ontvangst was weer uiterst vriendelijk zoals we gewend zijn. Er was een mooie plek voor on gereserveerd waar de kinderwagen kon staan, zodat het personeel er geen last van had en moeder haar zoon goed in de gaten kon houden.
We zijn dit keer gegaan voor 4 maal het 3 gangen menu.
De carpaccio vooraf, daarna allemaal de Angus biefstuk en als laatste 3x dame blanche andersom (chocolade ijs met een witte saus) en 1x aardbeien met vanille ijs. Bij het eten nog de drankjes en na koffie en thee.

De fles voor de baby werd netjes opgewarmd in de keuken.

We zijn heel vriendelijk geholpen en daar waar nodig konden we nog wat bij bestellen van groenten en gebakken aardappel en friet.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het Live-cooking concept waar we met name bij vd Valk Maastricht en vd Valk Houten zeer enthousiast over zijn hebben we geprobeerd bij vd Valk Hotel Nieuwerkerk. Keurige ontvangst, leuke entourage en beslist vriendelijke jonge bediening die verschrikkelijk haar best doet om orders op te nemen en alles snel op de tafels te krijgen... en daar gaat het helaas mis. Vanwege de drukte hebben ze totaal geen overzicht meer, worden lege borden en glazen niet meer afgeruimd en kan het lang duren voordat je een bestelling kunt doorgeven. Logisch gevolg is dat gasten gaan roepen en uiteindelijk zelf naar de bar lopen. Ondanks dat je het de bediening niet eens kwalijk kunt nemen bieden ze wel steeds hun excuses aan.

Waar is de manager die dit soort zaken tijdig in goede banen kan leiden ?

Het diverse gerechten waren keurig verzorgd, goed van smaak en ,ondanks dat het veel kleinschaliger is dan op andere locaties, een ruim en gevarieerd aanbod.
Dad .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Bij binnenkomst bleek de telefonische reservering niet genoteerd te zijn. Gelukkig was er nog een tafel vrij. We schrokken echter van de smerige en tot op de draad versleten velours stoelen met aangekoekte vlekken op het zitgedeelte en vol met kruimels. We probeerden zelf de stoelen om te ruilen, maar dat was zinloos. Alle stoelen waren vies. De mensen achter ons lieten de serveerster een grote haar zien die zij in het eten hadden aangetroffen. Mijn eetlust werd er niet beter op. De messen waren vies en wij hebben geprobeerd deze met het servet schoon te poetsen. De ossenhaas met asperge, hetgeen € 24,50 kostte, was zo klein, dat wij de serveerster dit getoond hebben. Zij begreep het helemaal en heeft dit bij de keuken gemeld, waarna wij later apart een stukje extra kregen. Overigens was de ossenhaas te droog en het garnituur koud. De barman voelde zich genoodzaakt om op ongeveer 19.00/19.30 uur met een vol restaurant aan te schuiven bij een echtpaar voor ons om luid en duidelijk zijn collega's af te kraken. Deze collega's besloten om na een poosje wachten zelf maar de drank in te schenken en koffie te zetten. Hij riep nog: "Gaat het goed?" Al met al was dit niet het avondje uit wat wij voor ogen hadden. Wel complimenten voor de serveerster, die wij hadden. Zij bleef rustig en vriendelijk en ook anderen die bedienden. Maar toch voorlopig voor ons niet meer Van der Valk Nieuwerkerk.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Paar weken geleden met een kleine groep gegeten. Een driegangenmenu. Als voorgerecht had ik een zalmtartaar. Deze was helaas heel erg koud opgediend, waardoor de smaak wat wegviel.
Het hoofdgerecht een Angus Biefstuk, viel erg tegen. Het leek op plakvlees ipv een heel gesneden stuk. Taai en geen mooie structuur.
Het dessert ijs met bokkenpoten was erg smaakvol. De Chardonnay huiswijn was erbarmelijk. Hele goedkope smakeloze wijn, het had de kleur van Chardonnay daar bleef het ook wel bij.
Mooi hotel met redelijk goede service, alleen het eten kan beter.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
In een aparte zaal gegeten ivm een afscheidsetentje met 30 personen Helaas hadden we 3 ronde tafels wat niet zo gezellig was. Het eten was goed en iedereen kon gelijktijdig gaan eten, er stond niets vegetarisch op onze speciale menu kaart maar dit werd top opgelost door de kok.
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een avondje met de kids, bij Kenny-koken..erg leuk concept. De kinderen zelf hun eten maken en de ouders op het gemak een diner.
De stijl binnen vd valk is netjes en soort van sjiek.
De bediening is okay, maar niet super behulpzaam of vriendelijk.
Het eten bij van de valk is best goed voor de kosten... prima kwaliteit vlees en frietjes en groente in goede hoeveelheid.
Een prima avond waar iedereen zich vermaakt heeft.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Modern groot restaurant. Bij binnenkomst stond bedienend personeel bij de bar en liepen daar langs. Geen begroeting. Het was iets na 12.00 uur en vrij rustig. We namen plaats bij het raam en kort hierna werd de kaart gebracht en de bestelde wijn (prima). Van mijn lunch-gerecht was het gebakken ei al wat langer uit de pan en hetzelfde gold voor de (slappe) friet van mijn echtgenote. Een lepel voor de soep werd vergeten, maar werd snel gecorrigeerd. Opvallend was dat we achterelkaar steeds door een ander bediend werden ( 4 medewerkers). Misschien efficiënt, maar ik vind het niet prettig.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Bij aankomst nog een prosecco gekregen daar de feestdagen net voorbij waren.
We konden zoals normaal wel lukt in Nieuwerkerk geen tafel reserveren bij het raam. Maar er waren er nog enkele vrij en zaten we op onze vaste plek.
We werden geholpen door een dame die al wat ervaring heeft in Nieuwerkerk. Dit was goed te merken. Er werd vaak gevraagd of alles smaakte en of ze ons nog ergens mee van dienst kon zijn.
Er was één dingetje waar de kok aan had moeten denken. Onze schoondochter is zwanger en men geeft dan aan bij controle liefst geen rood of rauw vlees te eten. Ze bestelde de argus biefstuk doorgebakken. Toen ze eenmaal bij het dikste deel was, liep het bloedsap er uit. Verder was alles geheel naar wens verlopen.
margee .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Het eten is hier meer dan voldoende. Zelf voor zalm en hoofdgerecht wild stoofschotel was erg lekker. Ook mijn tafelgenoten hadden lekkere voor- en hoofdgerechten.
Service was een vriendelijke dame enige was dat de bon niet klopte verder goed. Inrichting is niet mijn ding.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We zijn met de verjaardag van mijn moeder (88 jaar) met 9 personen gaan eten bij van der Valk in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Komen er wel vaker, maar was nu al weer een lange tijd geleden.
Mijn moeder die slecht ziet, hoort en moeilijk loopt met de rollator willen we altijd spoedig op een stoel hebben. Bij aankomst was er niemand aanwezig die ons ontving. We hebben zeker 5 minuten staan wachten tot er iemand kwam en vroeg of we hadden gereserveerd. Uiteindelijk zaten we in het prachtig geworden restaurant aan een grote ronde tafel. Het eten was goed. De bediening was wat chaotisch. Toast die bij een gerecht hoorde moesten we om vragen. Deze werd alsnog gebracht, maar het bord was ton al haast leeg. Je laat niet je voorgerecht koud worden. Excuses? Helaas, daar had deze ober nog nooit van gehoord. Deze zelfde ober kwam met onze drankjes, waarvan een deel niet aanwezig en enkele drankjes die hij wel bij zich had waren niet door ons besteld. (maar stonden later wel op de rekening)
Ook de groenten en de aardappelen / frites werden later bezorgd dan het vlees. Na allemaal een ijsje. Ik had meerdere malen doorgegeven dat mijn moeder jarig was. Maar zoals we eigenlijk gewent waren dat er een leuke vuurkaars bij het ijs zat, was ook dit niet belangrijk voor de twee bediendes die onze tafel hadden. De dame werkte net twee weken en de jongen sprak eigenlijk niet zo veel, als of hij erg verlegen was. Iets wat in een restaurant juist niet zou kunnen. Daarna nog koffie en thee om het af te sluiten. Ook hier was één likeur besteld en kwamen er twee. Terwijl een Wiener melange niet aanwezig was.

Helaas heeft deze jonge man er voor gezorgd dat de service een matig vijfje heeft gekregen.

Misschien een tip voor van der Valk; gooi het personeel niet in het diepe maar laat ze een tijdje meelopen met een ervaren bediende. Nu treft het een tafel met 9 personen die het onderling gezellig maakt. Ben je met twee personen zou ik mij hier zeker aan gaan ergeren.