Van der valk Hotel Leiden

Haagse Schouwweg 14 2332 KG Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der valk Hotel Leiden

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
We hebben voor de tweede keer binnen een maand hier gegeten. Dat vanwege het prachtige terras aan de Rijn. Bij 27 graden is het daar heerlijk toeven! We bespraken van te voren een tafel om aan de waterkant te kunnen zitten. De bediening is vlot en aardig. Als voorgerecht smaakten de hollandse garnalen en de wortelsoep goed. Als hoofdgerecht namen we slibtongen en een kleine biefstuk met champignons. Alles was heerlijk van smaak en er kwamen twee soorten aardappels bij (patat of kleine gebakken). Na het ijs en de koffie fietsten we weer tevreden naar huis. De prijs kwaliteit verhouding is er prima.
P.M.C. D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Jaarlijks diner met bestuur. Wat ons betreft is dit niet de plek die wij zouden kiezen. Kalfsoeter aan een kant hart en bruin aan de andere kant weet ik niet, rare is anders. De tong was ver beneden peil. Het moet veel moeite hebben gekost om een gerecht zo te verkrachten.
Bediening correct, maar weinig attent. Allen het allen tegelijk serveeren klopte redelijk.
Sylviadh .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Neem niet het wines & more, zonde van je geld. 1 bitterbal, 1 gehaktbal, 3 kleine blokjes kaas, 1 plakje gekookte worst, wat pesto, een piepklein broodje en wat olijven voor € 16,50. Neem gewoon lekker een voorgerecht en een glas wijn.
Gerdien W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Recent gegeten bij de Haagse Schouw. De vorige keer niet zo'n goede ervaring gehad, maar in het verleden wel meerdere goede. Dus herkansing. Plekje op terras gereserveerd. Echter waren de plaatsen die uit de wind waren dicht. Na een plaatsje te hebben gekregen binnen 15 minuten nog geen drankje opgenomen. Naar binnen gegaan. Daar weer een periode moeten wachten op drankje en zeker half uur voordat iemand eten op kwam nemen. Beide goede ervaring in verleden met de salades als voorgerecht. Dit waren grote, zeer lekkere gerechten. Nu de hoofdgerechtvariant hiervan besteld (maaltijdsalade). Echter kregen we twee karige porsies salade. Mijn salade had vooral veel rode ui en wat sla, de nootjes waren niet gecarameliseerd en er mistten meer compenenten tov vorige keer. Er was ook geen basis (pasta/aardappelen/brood) bij de salade. Daarnaast was alles heel grof en slordig gesneden (halve stukken ui). Mijn partner had een salade met vis en krijg enkel een handje rucola met daarop overdadig veel zeevruchten. Ook geen basis. Nog navraag gedaan, maar de maaltijdsalade hoorde zo. Dus friet bijbesteld. Kleine porsie, dus nogmaals bijbesteld. Al met al, was de bediening zeer matig en het eten niet zoals we gewend zijn. We zijn na het hoofdgerecht naar huis gegaan, kwam ook niemand voor rekening, dus zelf iemand opgezocht. Nog wel met personeel gepraat over slechte verloop van avond. Meerdere gasten in restaurant klaagden over lange wachttijden, terwijl het mij niet overdreven druk leek voor een vrijdagavond. Na afrekenen nog over klachten gesproken met personeel. De klachten werden afgeschoven op het feit dat van der Valk aan het bezuinigen was op eten en personeel en zie hier ook niets aan konden doen. Ik ga hier niet meer eten na een tweede tegenvaller.
Happymouse .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Ik ben al 2 keer bij van der valk leiden geweest, 1e keer voor diner 2e keer voor een high tea.

Beide keren was ik zeer tevreden, eten was goed, rekening gehouden met zwangerschap.

Snelle service qua eten uitserveren , maar de bediening mag inderdaad af en toe wat vriendelijker of aardiger zijn. Dat geldt niet voor alle dames en heren in de bediening, meeste waren vriendelijk, alleen 2 dames deden een beetje uit de hoogte.

Voor de rest een topzaak , moeite waard om speciaal hiernaartoe te rijden voor het eten.
Appelenei .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Door een vriendin getrakteerd op lunchbuffet bij Haagsche Schouw op zaterdagmiddag. Het was gezellig druk. Het buffet was zeer gevarieerd, ruim opgezet en bood zeer veel keuze, zowel warm als koud. Alles wat ik heb geproefd was goed van kwaliteit en vers. Personeel vriendelijk. Kom zeker nog eens terug, erg leuk om dan buiten te zitten met mooier weer, aan het water.
Yuping C.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Kennismaking met Brunch op zondag voor € 22,50, Eten en drinken voor € 22,50 voor zondagmiddag is niet duur, het eten in buffetvorm is standaard wat elders bij andere Van de Valk ook zou treffen, alleen merk je dat deze Van de Valk een beetje stil is gebleven qua ontwikkelingen op zondagbrunch, de prijs is goedkoop en het eten ook niet speciaal, bedieningen waren allen op borden op te ruimen, verder vonden er weining communicatie plaats.
Sanook .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Voor kerst met 10 personen gereserveerd, helaas vanwege ziekte op het laatste moment een afzegging. Keuze voor kerstmenu was redelijk uitgebreid, kwaliteit was bij meeste gerechten in orde maar 1 kalfsoester was aan 1 kant in orde maar andere kant was grijs van gaar/taaiheid. Omdat de goede helft al verorberd was dus niet direct geklaagd bij de bediening maar bij afruimen wel gemeld.
Door de gezelligheid van de groep was het allemaal in orde, echter bij afrekenen bleek dat we ook voor de afwezige persoon moesten betalen want deze was niet 24u van te voren afgemeld. Ok, als je meerdere afzeggingen hebt in een klein groepje kan ik me hier iets bij voorstellen maar 1 persoon op een groep van 10 die vanwege buikloop op het laatste moment besluit toch niet mee te gaan vind ik wat overdreven.
Betreffende medewerker zie direct hier niets aan te kunnen veranderen, verzoek om gewoon te betalen en achteraf contact opnemen om hierover te klagen. Volgens de medewerker was er niemand aanwezig om er direct over te kunnen praten. Vervolgens een verhaal dat ze al coulant waren geweest naar ons omdat we geen aanbetaling hadden gedaan (?) en weer het verzoek om de rekening toch maar gewoon te voldoen. Toen de vraag of alles verder wel naar wens was geweest en toen (nogmaals) gemeld dat de kalfsoester aan 1 kant grijs was van taai/gaarheid. Dit werd opgevangen door een andere medewerkster (toch een manager ?) die zich vervolgens in de discussie mengde en zei dat het heel jammer was dat we dit niet eerder gemeld hadden en dat ze daar nu echt niets meer mee kon. Maar lieve mevrouw, dat was helemaal het punt van de discussie niet, U heeft iets opgevangen maar U had geen idee waar de feitelijke discussie over ging. Personeel probeert dus op alle mogelijke manieren de klacht te ontwijken en nadruk te leggen op andere dingen waardoor je je bijna nog schuldig gaat voelen...
Affijn, rekening volledig betaald maar we gaan nog wel contact hierover opnemen want dit is voor ons acceptabel en als dit niet opgelost wordt zullen we geen van der Valk meer bezoeken.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hadden een lunch besproken met 9 man. Het was bij binnenkomst even zoeken waar we heen moesten. Ook waar we de jassen moesten laten was achter een muur,dit stond nergens en nadat we het vroegen deed die Mw. alsof dat toch niet zo moeilijk was. Bij binnenkomst een grote ronde tafel erg prettig om zo ruim aan te kunnen schuiven. Het was een lunch in buffet vorm. Er werd aangeboden om onder de oudste van ons het voor hun te halen,erg attent maar niet nodig. Een aantal schalen was leeg waardoor je iets anders moest kiezen. Later bij het volgende bezoek was dit wel weer aangevuld. Het langs lopen was leuk bedacht maar doordat alles aan een kant stond waren de mensen in twee richtingen aan het lopen en kon je soms niet bij iets wat je wilde hebben,waardoor je dat dan maar niet nam. Het warme en koude gebeuren stond wel bij elkaar en werd netjes onder deksels of vitrines gezet er was voldoende bestek om het niet met je handen te hoeven pakken. Elke keer als je wat ging halen werd op je tafel het gebruikte weggenomen, zodat je je nieuwe bord kwijt kon en alles er netjes uit bleef zien. De ruimte werd, omdat we bij de klapdeuren zaten als koud, door de oma en opa ervaren. Het was allemaal erg lekker en zeker voldoende omdat mijn dochter niet van gepofte aardappelen hield werd er aangeboden om voor haar wat patat te maken, fijn dat ze dat ongevraagd aanboden. Ondanks de enorme ruimte was het toch goed om elkaar te kunnen verstaan. Er was voldoende keus ook voor vegetariërs. Voor het geld inclusief drankjes zeker om nog eens te doen.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Gisteren met 4 personen genoten van het lunchbuffet bij Van der Valk Hotel Leiden.
Het eten was goed, verse broodjes, lekkere soep, super goede visgerechten. Gerookte forel, garnalen, zalmsalade, gerookte zalm, rivierkreeftjes, als visliefhebber kon ik mijn hart ophalen :)
Ook de warme gerechten waren goed, sate-gehaktballetjes, ravioli, nasi, teriyaki satestokjes, loempiaatjes en gebakken eieren naar keuze, zelfs een omelet op aanvraag.

Een speciale vermelding voor de goede service, wij waren iets te vroeg en ons gezelschap was nog niet compleet, maar we werden uitgenodigd om alvast een kopje koffie te nemen. Strikt genomen begon het buffet pas om 12 uur, maar 10 minuten daarvoor kregen we al koffie. Zo'n leuk extraatje geeft een goed gevoel.
Onze tafel bleek heerlijk in de zon te staan, alleen kan felle zon ook negatief zijn, dus we mochten verhuizen naar een andere tafel. Het personeel bleef heel vriendelijk en behulpzaam. Al met al een fijne belevenis.