Van der Valk Hotel Houten

- Ontbijt 06:30 - 10:00

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk Hotel Houten

Monique M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
GEWELDIG, niet is te veel, heerlijk eten, prijs-/kwaliteit is super, sfeervol ingericht, zeer service gerichte bediening, TOP!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vandaag een lunchgerecht bij van der Valk in Houten. Weet niet wie van de tweeling in de keuken stond, maar een hele dikke pluim voor de heren Pluim. Kingcrab salade werd omgetoverd tot een improvisatie salade omdat de crab nog niet beschikbaar was. Verse gamba, kreeft, Hollandse garnalen, verse avocado, mango, groene kruiden. Een schilderij, en een heel uitgebalanceerd lunch gerecht.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Live Cooking. In verband met verjaardag zijn we hier met de familie wezen Live & Cookingen. Vriendelijke brigade die je al bij ontvangst staat op te wachten en je naar het gerserveerde tafeljte brengt. Korte uitleg van het concept en glaasje 'bubbles' om de avond te starten. Zeer ruime keuze qua buffeten. Eigenlijk voor elk wat wils. Vooral het life wokken is erg lekker. Probeer zeker de ossenhaaspuntjes...... die zijn botermals. Ook ruime keuze in visgerechten en een uitgebreid dessertbuffet. Het is vrij grootschalig, terwijl het bij het buffet niet echt hinderlijk is. Gemoedelijke sfeer en buffetten worden goed bijgevuld. Wij vonden het een geslaagd familieuitje met voor elk wat wils.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het tijdperk van de appelmoes met kers is verleden tijd. Althans, dat denk ik. Het lijkt erop dat elk Van der Valk restaurant vrijheden heeft in de samenstelling van de menukaarten en wijze van presentatie. Het is overduidelijk dat een jongere generatie verantwoordelijk is geweest voor het concept van deze vestiging. Ondanks het immens grote restaurant heeft men door het gebruiken van een vorm van scheidingen, materialen en kleurgebruik het restaurant nog een enigszins intieme uitstraling weten te geven. Waarschijnlijk door het aantal gasten voelt de ruimte ook minder groot aan. Voor een woensdagavond was het behoorlijk druk. Of de aandacht van het personeel oprecht is of onderdeel uitmaakt van een strak geregisseerde legerexercitie laat ik in het midden. Er was in ieder geval niets op aan te merken los van het feit dat wij een tafeltje mochten uitzoeken maar na keuze vriendelijk werden verzocht om in een andere "sectie" plaats te nemen. Dan de gerechten, Van der Valk Houten gaat met de tijd mee. Ze weten wat de voorkeur is van de gemiddelde Nederlander en passen dat toe. Wij hadden kreeftensoep, geitenkaas salade, oosters plateau, kalfsschnitzel en een varkensschnitzel. De gerechten voldeden over het algemeen aan de verwachtingen. Enige opmerkingen, de kreeft in de soep kwam door de sterke bouillon niet tot zijn recht, de saus bij de yakitori was al ingedroogd en de geitenkaas salade als voorgerecht was wel heel machtig. Verder was er niets op aan te merken en zoals de doorsnee Nederlander graag wenst, het eten was zo veel dat we rollend naar huis gingen!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
een prima restaurant voor een correcte, snelle zakelijke lunch. dit keer de Houtens lunch voor 12,50 en die was compleet en bijzonder smaakvol. de bediening is vriendelijk, de snelheid zit er prima in en de ambiance is zoals een van der valk is: gewoon goed
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Hadden een dagmenu, eten was goed, maar we moesten veel te lang wachten tussen de gerechten door. Vooral met kinderen duurde het veel te lang.
Tjalling L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijke Angus maaltijdsalade gegeten. Goed gevuld en prettige licht pittige dressing. Echt een aanrader voor als je trek hebt en geen grote maaltijd hoeft. Huiswijn (Chardonnay) zeer smaakvol. Bediening was vriendelijk en beleefd. Wel jammer dat het restaurant zo'n enorme zaal is. Dan is het niet snel gezellig. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Positieve afsluiter: de bereikbaarheid en parkeergemak zijn prima.
RWB .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wederom alhier gegeten en wederom dezelfde omissies aangetroffen. Nee ik blijf erbij dat dit beter is dan een Van der Valk, maar het blijft wel steken op een tussenniveau. De keuken (en de bediening) geven zichzelf namelijk zeer veel tijdsmarge voor het bereiden en serveren van gerechten. Bij binnenkomst hoor je al excuses voor vertragingen bij andere tafels.
Onze borden waren heet, maar de mijne (varkenshaas saté) was lauwig en op de satésaus was al een laagje ingedroogd. Dat heeft dus al een tijd ergens gestaan. Erger was het feit dat 'well done' gevraagd was en en bijna rauw geserveerd werd. Het bord ging terug, magere excuses en geen enkele compensatie, een teken van zwak gastheerschap. Het tweede bord is loei heet; met twee opvallend kleine satés, een karige portie vlees. De ene was prima, de andere zwaar verdroogd en taai. Enfin ben te moe om hier nog wat van te zeggen en ik zit al alleen te eten omdat de rest natuurlijk klaar is.

Voor de andere kalfsschnitzel, zeer krokant gebakken (!) met de combinatie paneergerecht en kaas wordt het al gauw een machtig bord eten. De opmaak van het bord is verrassend vrolijk. Hier zie je duidelijk het 'boven Van der Valk' niveau. De Mixed grill moest aangepast worden en was OK.

Het nagerecht is qua opmaak zeer goed, qua smaak niet. De -chocolade trio- brownie is veel en veel te machtig en de witte chocolademousse met korretjes prut erop ronduit smerig. Zo smerig dat er gevraagd werd, wat is dit eigenlijk? En en het werd een proefspelletje.

Het beeld over Hotel Houten was en is zeer wisselend en daar verwacht je ook geen verandering in. De gerechten a la carte liggen op een hoger niveau, zeker; maar de organisatie, de timing, de choreografie in de zaal is een rommeltje. Twee keer krijg je gerechten aangeboden van anderen. Excuses hoor je langsgaan bij de andere tafels. Compensatie voor fouten en foutjes? Doen we niet aan, niet nodig. Uiteindelijk zit je dus in je eentje te eten en zitten de overige disgenoten een beetje op je te wachten. De totale tijd voor een hoofd en nagerecht werd uiteindelijk 2,5 uur. De bediening is vrolijk en vriendelijk maar nobody really cares...
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Met een gezelschap van 11 na reservering gedineerd in Hotel Houten.
De ontvangst was zoals we gewend zijn bij van der Valk; netjes, vlot bediend en attent.
Een deel van het gezelschap moest nog arriveren en dus wachtten we met het bestellen van drankjes; allemaal prima. Na een paar minuten kregen we toch maar vast het brood garnituurtje. Was wel wat jammer, aangezien al keuvelend er voor de latere gasten weinig meer over was en we toen nog aan onze drankjes moesten beginnen.

Tijdens het bestellen van de gerechten, werd er door de serveerster uitgebreid gevraagd naar de voorkeur voor het garen van het vlees. Zo gaf ik op dat ik mijn tournedos graag rood wilde en mijn buurvrouw aangaf dat ze haar varkenshaasje graag medium gegaard wilde zien.

Als je zo expliciet vraagt naar de garing van de gerechten, verwacht je natuurlijk ook dat de keuken daar rekening mee houdt. Dat was in de meerderheid van de gevallen echter niet zo. Mijn tournedos in seniorenportie was geheel doorbakken evenals de varkenshaas van mijn buurvrouw. Heel jammer. Ik heb er voor gekozen om dit niet door te geven aan het personeel, omdat de rest van het gezelschap al at; de tafel werd in twee gedeelten uitgeserveerd, wat ook niet heel prettig is. Daarmee heb ik er dus bewust voor gekozen dat de fouten niet hersteld konden worden. Ik plaats dit toch in mijn recensie, omdat ik dit totaal niet van Van der Valk gewend ben... Kijk, smaken verschillen en ik ga er meestal niet eten voor een top-culinaire beleving. Maar het is wel altijd goed genoeg, smakelijk en deskundig bereid eten. Kortom een tegenvallertje.
Neemt niet weg dat we een volgende keer als we met dit gezelschap (drie generaties familie) waar echte Van der Valk liefhebbers bij zijn, gewoon weer een "Toekannetje" gaan pakken.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Geluncht en live cooking genoten

Verrassend lunch gerecht: gefrituurde kippendijen met heerlijke saus.

Live cooking was prima. Alleen jammer van de beperkte vleeskeuze

Personeel vriendelijk en snel
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Goed en gezellig personeel leuk met kleine kinderen, live and cooking was heel goed, erg lekker gegeten en geen lange wachtrijen. Eetzaal was goed gekoeld en goeie afscheiding van het rokers gedeelte! Ga zo door!
Beste Priscilla,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw positieve review op Tripadvisor.

Fijn om te vernemen dat u allen heeft genoten van de gastvrijheid van onze medewerkers en uiteraard het live cooking buffet.

Wij kijken ernaar uit u en uw familie een volgend keer weer te mogen verwelkomen!

SH T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteren hadden we met 10 personen gebruncht in het restaurant.
Wij hebben echt genoten van het ruime aanbod brunch eten, zowel warme als koude gerechten.
Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam en altijd met een glimlach, echt een TOPPER!!!
VoermansE .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben nu al meerdere keren in dit restaurant gegeten en zijn nog nooit teleurgesteld in het eten. Altijd van goede kwaliteit en snelle bediening. Dit laatste is zeker handig wanneer je kleine kinderen bij je hebt.
Het personeel is ook altijd vriendelijk en servicegericht.
De 8 voor het decor komt alleen door het feit dat er geen speelhoek is oid voor kinderen.
Wel krijgen de kinderen een leuke kleurplaat.
Wij komen hier dan ook graag.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
In december hier gebruncht op een zondag. Erg grote ruimte. Erg massaal qua aantal mensen wat er zat. Maar wat hebben we heerlijk gegeten. Er was van alles in overvloed. Zal het niet snel weer doen maar dat is vanwege het massale karakter.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
We waren gisteren even op een doordeweekse dag in vd Valk Houten. Van veraf al te zien. Een grote rode bakstenen hoteltoren.
Ruime en afgesloten parkeerplek. Royale ontvangst hall. Grote eetzaal, die toch niet echt massaal oogt en…de zaal zat vol. Zo op een doordeweekse dag.
Keurig personeel met een glimlach.
Gelijk een schaaltje met voorgesneden broodjes, tomaten tapenade, gezouten boter en een kruidendip. Lekker op smaak !!
We kozen om het voor de doordeweekse dag niet te gek te laten worden voor een kippensaté ( malser dan varkens saté) en…je krijgt een bord vol met kroepoek,banaan, atjar, saus. Een maaltijd ! Als voorgerecht een oer-Hollandse garnalen cocktail
. Genoeg garnalen op een bedje van mini sla met wat saus. Verrassend er bovenop een lekkere krokante garnalen loempia. Klasse !
De sliptongetjes waren wat aan de erg dunne kant. Maar het garnituur was rijkelijk en meer dan voldoende !! Heerlijk gebakken aardappeltjes. 2 maal frites en wat warme lof met hamblokjes.
Tussendoor kwam nog iemand vragen of we echt geen sla wilden…
Kortom een prettige en smakelijke ervaring. !
Ook voor de nota
Beste meneer Decarrion,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review op Iens. Fijn om te vernemen dat u heeft genoten van uw diner bij ons in het restaurant. Wij gaan uw complimenten zeker doorgeven aan ons personeel. Wij kijken ernaar uit u in de toekomst weer te mogen verwelkomen!

Hotel Houten

Roelie L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten op 1e paasdag. Een specifiek rustig tafeltje gereserveerd en dat kregen we ook! Helaas te rustig, de bediening was in geen velden of wegen te bekennen. Na een kwartier zelf maar eens op zoek gegaan naar een serveerster. Gelukkig werd de fout volledig goed gemaakt door een voortreffelijke maaltijd. Ook de levering van een verkeerde bestelling, die snel weer van tafel weggehaald werd, viel volledig weg tegen de werkelijk goddelijke carpaccio, de heerlijk krokante schnitzel en als laatste een zalig toetje van vanille-ijs met slagroom, advocaat en warme chocoladesaus. We hebben er een heerlijk zoete witte dessertwijn bij gedronken. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Beste mevrouw Kvinne,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw waardering uit te spreken omtrent uw recente ervaring. Via deze weg willen wij u bedanken dat u kiest voor onze locatie. Fijn om te lezen dat u heeft genoten van gerechten. Wij nemen uw tip omtrent de allertheid van onze bedieningmedewerkers zeker mee in ons wekelijks overleg. Uw mening en beleving zijn voor ons zeer belangrijk, met deze informatie kunnen wij onze medewerkers blijvend verbeteren.

Graag tot een volgend keer!

Hotel Houten

Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk geluncht op zondagmiddag. Ontvangst was minder, misschien is dat s avonds beter. Leuke verassende menukaart. Lunch houten, heerlijke kleine lunch gerechtjes op een houten plateau en havermout pannenkoeken op. De stroop, bosbessen en bananen stukjes erbij waren smakelijk. Het was een lekkere lunch. Tot de volgende keer.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Live cooking in Hotel Houten ! Er was keurig rekening gehouden met de wensen die we bij de reservering kenbaar hadden gemaakt. De bediening aan onze tafel was wat jong en weinig ervaren maar absoluut attent en prettig aanwezig. Een zeer ruime keuze aan heerlijke gerechten stond al klaar of werd op verzoek ter pkekke bereid. Bakplaat, wok... Maar ook qua desserts: Hotel Houten biedt voor elk wat wils. Geen wachtrijen, geen gedoe. De grote zaal is ondanks het open karakter knus en gezellig. Lege borden en glazen worden snel afgeruimd. Mooie locatie, fris en schoon... Top !
Beste Marc 1973,

Hartelijk dank voor uw positieve review! Fijn om te vernemen dat u heeft genoten van alle gerechten, de faciliteiten en uiteraard de gastvrijheid. Wij kijken ernaar uit u een volgend keer weer te mogen verwelkomen!

Chris92 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met 2 personen zijn wij hier gaan lunchen, heerlijke salade sashimi. Tonijn was heerlijk, had van mij wat meer mogen zijn. Huiswijn was prima, niet bijzonder en niet duur. Het was redelijk rustig maar kregen daardoor wel veel aandacht. Prima service.
CarolinevanLoo .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Op de vrijdagavonden mogen kinderen zelf bakken en koken. Dus wij als ouders kunnen rustig iets heerlijks van de kaart bestellen, terwijl zij pizza en koekjes bakken. Alles is prima verzorgd. Kinderen worden leuk bezig gehouden. Echt een aanrader voor ouders (die wel stil kunnen zitten) met kinderen die niet stil kunnen zitten.
Beste familie Van Loo,

Leuk om te lezen dat u allen heeft genoten van ons KennyKoken concept. De kinderen gezellig actief met allerlei lekkere hapjes maken, koekjes bakken, pizza bakken etc en u rustig aan tafel genietend van onze gastvrijheid en de verrassende gerechten. Nogmaals dank voor het achterlaten van uw positieve review.

Wellicht tot een volgend keer!