Van der Valk Hotel Houten

Hoofdveste 25 3992 DH Houten Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Van der Valk Hotel Houten

- Ontbijt 06:30 - 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Erg lang
Tjalling L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijke Angus maaltijdsalade gegeten. Goed gevuld en prettige licht pittige dressing. Echt een aanrader voor als je trek hebt en geen grote maaltijd hoeft. Huiswijn (Chardonnay) zeer smaakvol. Bediening was vriendelijk en beleefd. Wel jammer dat het restaurant zo'n enorme zaal is. Dan is het niet snel gezellig. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Positieve afsluiter: de bereikbaarheid en parkeergemak zijn prima.
RWB .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wederom alhier gegeten en wederom dezelfde omissies aangetroffen. Nee ik blijf erbij dat dit beter is dan een Van der Valk, maar het blijft wel steken op een tussenniveau. De keuken (en de bediening) geven zichzelf namelijk zeer veel tijdsmarge voor het bereiden en serveren van gerechten. Bij binnenkomst hoor je al excuses voor vertragingen bij andere tafels.
Onze borden waren heet, maar de mijne (varkenshaas saté) was lauwig en op de satésaus was al een laagje ingedroogd. Dat heeft dus al een tijd ergens gestaan. Erger was het feit dat 'well done' gevraagd was en en bijna rauw geserveerd werd. Het bord ging terug, magere excuses en geen enkele compensatie, een teken van zwak gastheerschap. Het tweede bord is loei heet; met twee opvallend kleine satés, een karige portie vlees. De ene was prima, de andere zwaar verdroogd en taai. Enfin ben te moe om hier nog wat van te zeggen en ik zit al alleen te eten omdat de rest natuurlijk klaar is.

Voor de andere kalfsschnitzel, zeer krokant gebakken (!) met de combinatie paneergerecht en kaas wordt het al gauw een machtig bord eten. De opmaak van het bord is verrassend vrolijk. Hier zie je duidelijk het 'boven Van der Valk' niveau. De Mixed grill moest aangepast worden en was OK.

Het nagerecht is qua opmaak zeer goed, qua smaak niet. De -chocolade trio- brownie is veel en veel te machtig en de witte chocolademousse met korretjes prut erop ronduit smerig. Zo smerig dat er gevraagd werd, wat is dit eigenlijk? En en het werd een proefspelletje.

Het beeld over Hotel Houten was en is zeer wisselend en daar verwacht je ook geen verandering in. De gerechten a la carte liggen op een hoger niveau, zeker; maar de organisatie, de timing, de choreografie in de zaal is een rommeltje. Twee keer krijg je gerechten aangeboden van anderen. Excuses hoor je langsgaan bij de andere tafels. Compensatie voor fouten en foutjes? Doen we niet aan, niet nodig. Uiteindelijk zit je dus in je eentje te eten en zitten de overige disgenoten een beetje op je te wachten. De totale tijd voor een hoofd en nagerecht werd uiteindelijk 2,5 uur. De bediening is vrolijk en vriendelijk maar nobody really cares...
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Met een gezelschap van 11 na reservering gedineerd in Hotel Houten.
De ontvangst was zoals we gewend zijn bij van der Valk; netjes, vlot bediend en attent.
Een deel van het gezelschap moest nog arriveren en dus wachtten we met het bestellen van drankjes; allemaal prima. Na een paar minuten kregen we toch maar vast het brood garnituurtje. Was wel wat jammer, aangezien al keuvelend er voor de latere gasten weinig meer over was en we toen nog aan onze drankjes moesten beginnen.

Tijdens het bestellen van de gerechten, werd er door de serveerster uitgebreid gevraagd naar de voorkeur voor het garen van het vlees. Zo gaf ik op dat ik mijn tournedos graag rood wilde en mijn buurvrouw aangaf dat ze haar varkenshaasje graag medium gegaard wilde zien.

Als je zo expliciet vraagt naar de garing van de gerechten, verwacht je natuurlijk ook dat de keuken daar rekening mee houdt. Dat was in de meerderheid van de gevallen echter niet zo. Mijn tournedos in seniorenportie was geheel doorbakken evenals de varkenshaas van mijn buurvrouw. Heel jammer. Ik heb er voor gekozen om dit niet door te geven aan het personeel, omdat de rest van het gezelschap al at; de tafel werd in twee gedeelten uitgeserveerd, wat ook niet heel prettig is. Daarmee heb ik er dus bewust voor gekozen dat de fouten niet hersteld konden worden. Ik plaats dit toch in mijn recensie, omdat ik dit totaal niet van Van der Valk gewend ben... Kijk, smaken verschillen en ik ga er meestal niet eten voor een top-culinaire beleving. Maar het is wel altijd goed genoeg, smakelijk en deskundig bereid eten. Kortom een tegenvallertje.
Neemt niet weg dat we een volgende keer als we met dit gezelschap (drie generaties familie) waar echte Van der Valk liefhebbers bij zijn, gewoon weer een "Toekannetje" gaan pakken.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Geluncht en live cooking genoten

Verrassend lunch gerecht: gefrituurde kippendijen met heerlijke saus.

Live cooking was prima. Alleen jammer van de beperkte vleeskeuze

Personeel vriendelijk en snel
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Goed en gezellig personeel leuk met kleine kinderen, live and cooking was heel goed, erg lekker gegeten en geen lange wachtrijen. Eetzaal was goed gekoeld en goeie afscheiding van het rokers gedeelte! Ga zo door!
Beste Priscilla,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw positieve review op Tripadvisor.

Fijn om te vernemen dat u allen heeft genoten van de gastvrijheid van onze medewerkers en uiteraard het live cooking buffet.

Wij kijken ernaar uit u en uw familie een volgend keer weer te mogen verwelkomen!

SH T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteren hadden we met 10 personen gebruncht in het restaurant.
Wij hebben echt genoten van het ruime aanbod brunch eten, zowel warme als koude gerechten.
Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam en altijd met een glimlach, echt een TOPPER!!!
VoermansE .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben nu al meerdere keren in dit restaurant gegeten en zijn nog nooit teleurgesteld in het eten. Altijd van goede kwaliteit en snelle bediening. Dit laatste is zeker handig wanneer je kleine kinderen bij je hebt.
Het personeel is ook altijd vriendelijk en servicegericht.
De 8 voor het decor komt alleen door het feit dat er geen speelhoek is oid voor kinderen.
Wel krijgen de kinderen een leuke kleurplaat.
Wij komen hier dan ook graag.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
In december hier gebruncht op een zondag. Erg grote ruimte. Erg massaal qua aantal mensen wat er zat. Maar wat hebben we heerlijk gegeten. Er was van alles in overvloed. Zal het niet snel weer doen maar dat is vanwege het massale karakter.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
We waren gisteren even op een doordeweekse dag in vd Valk Houten. Van veraf al te zien. Een grote rode bakstenen hoteltoren.
Ruime en afgesloten parkeerplek. Royale ontvangst hall. Grote eetzaal, die toch niet echt massaal oogt en…de zaal zat vol. Zo op een doordeweekse dag.
Keurig personeel met een glimlach.
Gelijk een schaaltje met voorgesneden broodjes, tomaten tapenade, gezouten boter en een kruidendip. Lekker op smaak !!
We kozen om het voor de doordeweekse dag niet te gek te laten worden voor een kippensaté ( malser dan varkens saté) en…je krijgt een bord vol met kroepoek,banaan, atjar, saus. Een maaltijd ! Als voorgerecht een oer-Hollandse garnalen cocktail
. Genoeg garnalen op een bedje van mini sla met wat saus. Verrassend er bovenop een lekkere krokante garnalen loempia. Klasse !
De sliptongetjes waren wat aan de erg dunne kant. Maar het garnituur was rijkelijk en meer dan voldoende !! Heerlijk gebakken aardappeltjes. 2 maal frites en wat warme lof met hamblokjes.
Tussendoor kwam nog iemand vragen of we echt geen sla wilden…
Kortom een prettige en smakelijke ervaring. !
Ook voor de nota
Beste meneer Decarrion,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review op Iens. Fijn om te vernemen dat u heeft genoten van uw diner bij ons in het restaurant. Wij gaan uw complimenten zeker doorgeven aan ons personeel. Wij kijken ernaar uit u in de toekomst weer te mogen verwelkomen!

Hotel Houten

Roelie L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten op 1e paasdag. Een specifiek rustig tafeltje gereserveerd en dat kregen we ook! Helaas te rustig, de bediening was in geen velden of wegen te bekennen. Na een kwartier zelf maar eens op zoek gegaan naar een serveerster. Gelukkig werd de fout volledig goed gemaakt door een voortreffelijke maaltijd. Ook de levering van een verkeerde bestelling, die snel weer van tafel weggehaald werd, viel volledig weg tegen de werkelijk goddelijke carpaccio, de heerlijk krokante schnitzel en als laatste een zalig toetje van vanille-ijs met slagroom, advocaat en warme chocoladesaus. We hebben er een heerlijk zoete witte dessertwijn bij gedronken. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Beste mevrouw Kvinne,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw waardering uit te spreken omtrent uw recente ervaring. Via deze weg willen wij u bedanken dat u kiest voor onze locatie. Fijn om te lezen dat u heeft genoten van gerechten. Wij nemen uw tip omtrent de allertheid van onze bedieningmedewerkers zeker mee in ons wekelijks overleg. Uw mening en beleving zijn voor ons zeer belangrijk, met deze informatie kunnen wij onze medewerkers blijvend verbeteren.

Graag tot een volgend keer!

Hotel Houten

Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk geluncht op zondagmiddag. Ontvangst was minder, misschien is dat s avonds beter. Leuke verassende menukaart. Lunch houten, heerlijke kleine lunch gerechtjes op een houten plateau en havermout pannenkoeken op. De stroop, bosbessen en bananen stukjes erbij waren smakelijk. Het was een lekkere lunch. Tot de volgende keer.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Live cooking in Hotel Houten ! Er was keurig rekening gehouden met de wensen die we bij de reservering kenbaar hadden gemaakt. De bediening aan onze tafel was wat jong en weinig ervaren maar absoluut attent en prettig aanwezig. Een zeer ruime keuze aan heerlijke gerechten stond al klaar of werd op verzoek ter pkekke bereid. Bakplaat, wok... Maar ook qua desserts: Hotel Houten biedt voor elk wat wils. Geen wachtrijen, geen gedoe. De grote zaal is ondanks het open karakter knus en gezellig. Lege borden en glazen worden snel afgeruimd. Mooie locatie, fris en schoon... Top !
Beste Marc 1973,

Hartelijk dank voor uw positieve review! Fijn om te vernemen dat u heeft genoten van alle gerechten, de faciliteiten en uiteraard de gastvrijheid. Wij kijken ernaar uit u een volgend keer weer te mogen verwelkomen!

Chris92 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met 2 personen zijn wij hier gaan lunchen, heerlijke salade sashimi. Tonijn was heerlijk, had van mij wat meer mogen zijn. Huiswijn was prima, niet bijzonder en niet duur. Het was redelijk rustig maar kregen daardoor wel veel aandacht. Prima service.
CarolinevanLoo .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Op de vrijdagavonden mogen kinderen zelf bakken en koken. Dus wij als ouders kunnen rustig iets heerlijks van de kaart bestellen, terwijl zij pizza en koekjes bakken. Alles is prima verzorgd. Kinderen worden leuk bezig gehouden. Echt een aanrader voor ouders (die wel stil kunnen zitten) met kinderen die niet stil kunnen zitten.
Beste familie Van Loo,

Leuk om te lezen dat u allen heeft genoten van ons KennyKoken concept. De kinderen gezellig actief met allerlei lekkere hapjes maken, koekjes bakken, pizza bakken etc en u rustig aan tafel genietend van onze gastvrijheid en de verrassende gerechten. Nogmaals dank voor het achterlaten van uw positieve review.

Wellicht tot een volgend keer!

J. B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Onverwachts binnen korte tijd hier wederom gegeten. Vriendelijk ontvangst. Ondanks de drukte een vlotte bediening. Dit keer een gevulde varkenshaas. Vulling was prima, maar de varkenshaas net iets te droog. Mijn tafelgenoten waren te spreken over datgene wat zij hadden besteld. Prima wijn. Als ik in de buurt ben dan is het de moeite waard om even om te rijden.
Beste meneer JB55,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review op IENS. Fijn om te vernemen dat u allen heeft genoten van de gerechten en uiteraard de gastvrijheid van onze medewerkers. Uw opmerking over de varkenshaas gaan wij zeker doorgeven aan onze chef-koks. Wij kijken ernaar uit u een volgend keer weer te mogen begroeten.

Management Hotel Houten
1947-1950 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met een groep (21) de lunch gebruikt in dit hotel alsmede koffie/gebak. Een uitstekende lunch met koude en warme gerechten. Keurig verzorgd en zeer smaakvol. Onderdeel van een van de ketens van de familie Van der Valk, dus het staat borg voor sfeer en kwaliteit.
Z3mrunner .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Van der Valk Houten is een van hun nieuwere vestigingen. Ziet er gewoon verzirg en mooi uit. Ze hebben altijd personeel met ern horeca opleiding, dus service en klantgerichtheid is goed. Mijn favoriet is de chateaubrian traditionel. Heerlijk mals vlees en het wordt netjes aan tafel op de diverse borden geserveerd, de kleine wijnflesjes blijf ik gekunsteld vinden maar het is hier prima dineren.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met een groep van 11 totaal, we mochten op de Vide plaats nemen omdat het restaurant Live cooking ramvol was, benen buiten boord ! Veel vriendelijke bediening die met zichtbaar veel plezier hun werk doen, en het is gewoon een prachtig bedrijf ! Hier in het verleden regelmatig geweest toen Oma nog leefde en die was enorm gecharmeerd van dit concept. Alleen denk ik dat het nu te veel op de automatische piloot gaat, de gerechten die ik heb genuttigd smaakten niet meer zoals ik dit in mijn gedachten heb, de kleine voorgerechtjes zijn niet meer van het "wauw" niveau. ( bulk gerookte zalm, schijf citroen en klaar ) en de biefstuk ( diamanthaas ) wordt onder enorm geweld door de koks plat gedrukt door hun palletmes om zo snel mogelijk warm te zijn van binnen. De rijpheid van het vlees wat ik heb genuttigd was niet goed waardoor je dus een taai stukje vlees probeert weg te krijgen, jammer ! Ik zou zeggen, laat de Chef en zijn brigade er eens kritisch naar kijken en probeer weer het wauw gevoel te laten overheersen want dat is jullie destijd enorm goed gelukt maar wordt nu een beetje losgelaten.

Piet van den Bosch.
Marisa S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Op aanraden van mijn schoonvader hier samen met mijn man naartoe gegaan om te eten. Is voor ons wel drie kwartier rijden, maar het bleek zeker de moeite waard. Ruim parkeerterrein en een gezellige entree. We hadden bij het telefonisch reserveren aangegeven dat we weliswaar maar met 2 personen zijn, maar niet zo'n klein tafeltje wilden hebben, liefst een tafel voor 4. Dat kregen we ook en onze opmerking stond ook op het reserveringskaartje vermeld. Goede start. De ontvangst was vriendelijk, snel wat te drinken en een menukaart. Maar wat een kaart! Zoveel keuze en dan ook nog de speciale "The Butchery" kaart. Wij namen beiden een American Angus tournedos. Wat zag het bord er mooi opgemaakt uit en wat was hij lekker mals. Fantastisch. Ook het voorgerecht, de Wagyu Beefcarpaccio is een aanrader alsmede het Oosters mandje. Ook wij hadden vooraf een mandje met brood met 3 soorten belegjes gekregen. Heerlijk knapperig brood. De bediening was alert, vriendelijk en op tijd. De bij gerechten waren lekker en het bakje salade was echt goed gevuld. Dat kom je niet vaak tegen. Wij hebben hier met veel plezier en smaak gegeten en komen zeker terug. Wat ons betreft een aanrader.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Na een drukke dag weer eens aangeland bij Van der Valk in Houten. We hadden de slagbomen bij de ingang van het parkeerterrein nog niet eerder gezien.
In het restaurant drentelden we even rond om een plaatsje te zoeken en telkens werden we toegeknikt of verwelkomd door de medewerkers. Gelukkig werden we helemaal vrij gelaten in het kiezen.
Aan tafel kregen we snel de kaart en een uitstekend glas ijskoud bier.
De jongeman van de bediening had zichtbaar plezier in zijn werk en had een hartelijke glimlach op het gezicht en ondanks de drukte (18.30 uur) even tijd voor een persoonlijk praatje.
Ik koos de Hongaarse schnitzel en mijn vrouw de zalm. Meestal nemen we er een fles wijn bij, ditmaal hielden we het bij bier.
Vooraf een schaaltje warm en uitstekend brood met 3 smaken om er op te doen (smeerseltjes vind ik zo'n raar woord..)
Het eten kwam lekker vlot door en werd, oh heerlijkheid!, gloeiend heet opgediend.
De saus op de schnitzel was niet zoals je die in Duitsland op een Zigeunerschhnitzel krijgt, maar toch smakelijk en ruim voldoende.
Het garnituur bestond uit een salade (gelukkig niet meer met die yoghurtdressing van een tijd geleden), gebakken aardappeltjes, frites met mayonaise en witlof met ham, etc.)
De medewerkers van de bediening kwamen perfect op tijd langs om een tweede glas bier aan te reiken. En ook weer met een welgemeende glimlach en enthousiasme.
Ruimte voor een dessert hadden we niet meer.
Voldaan en tevreden verlieten we de tafel en werden andermaal gegroet door diverse medewerkers.
Schouderklopje voor de keuken en de bediening.