Van der Valk hotel Haarlem

Toekanweg 2 2035 LC Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Van der Valk hotel Haarlem

Van der Valk Hotel Haarlem is gunstig gelegen aan de rand van het historisch stadshart, heeft een sfeervol restaurant en een gezellige hotelbar.

De ideale uitvalsbasis voor zakelijke afspraken. Gratis parkeren voor de hotelgasten op het parkeerterrein.
Tevens zijn er 4 Tesla oplaadpunten beschikbaar en 1 gewoon oplaadpunt.

Een goed begin van de dag, tijd om nieuwe energie op te doen, een gezellig moment van samen zijn met een goed gesprek, gezellige vrienden. Eerlijk, mooi en vooral lekker eten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Van der Valk hotel Haarlem

Bus 300 vanaf Haarlem Centraal stopt direct voor het hotel (stop Europaweg)
  • Kom je met de auto?
    Hotel Haarlem is gelegen aan de rand van Haarlem, tevens dichtbij Amsterdam en Schiphol en is uitstekend te bereiken per auto of met openbaar vervoer. Voor het eigen vervoer is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid. U neemt afslag Haarlem Zuid/Zandv
  • : 300 gratis parkeerplekken gelegen bij het hotel

Ontbijt maandag t/m vrijdag 06:00 - 10:30
Ontbijt vrijdag en zaterdag 07:00 - 11:00
Lunch dagelijks 12:00 - 17:00
Diner dagelijks 12:00 - 23:00
Zondagbrunch 12:00 - 15:00 (gedurende feestdagen aangepaste openingstijden en prijzen)

7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Van der Valk hotel Haarlem

De tafel van Danny V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Gereserveerd via iens maar het restaurant wist nergens van mochten gelukkig wel aan tafel. Begin ging goed personeel kwam aan de tafel maar waren wel slordig en niet goed op hoogte we hadden net voorgerecht op en vroegen ze of we een desert wouden moest het hoofdgerecht nog krijgen .ze vroegen ook of we een desertkaart wouden en dat wouden wij alleen ging de ober verder met andere klanten maar werd wel goed gemaakt met een kop koffie. eten was top complimenten aan de kok
Chantal T.
Het begon al vreeme we hadden gereserveerd via Iens, maae hun wisten van niks? Het eten was prima, helaas alleen de service een beetje teleurstellend! We wachten nog op onze hoofdgerecht en ze willen ons de dessert kaart al aanbieden! Na het hoofdgerecht werd gevraagd of we de dessert kaart wilden, ondertussen werden de borden mee genomen van her hoofdgerecht en kwam er niemand meer terug met de dessert kaart. Uiteindelijk hebben we zelf maar opnieuw de kaart gevraagd omdat er niemand kwam! Ze hebben het wel uiteindelijk goed gemaakt met een gratis kop koffie voor mijn partner, die een dubbele kreeg omdat ik zei ik niet wilde er niet van hield :-)!
Siska K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
De bediening verliep niet vlekkeloos. De tafel was voor 2 gedekt terwijl wij met zijn drieën waren. Er zou voor de derde persoon bijgedekt worden. Hier hebben wij echter drie keer om moeten vragen.

Vervolgens wordt er slechts 1 voorgerecht gebracht, terwijl er 2 voorgerechten besteld waren. Als compensatie zouden wij een drankje van het huis krijgen. Dit stond echter gewoon op de rekening en werd er pas nadat wij hier iets over zeiden vanaf gehaald.

Verder was de bediening traag en was het lastig om hun aandacht te krijgen als je nog iets wilde bestellen. Of ze waren elders of ze keken niet onze kant op.

Dit in combinatie met een hoofdgerecht waar allerlei "onbestemde dingen" op het bord lagen (een gefrituurd aardappelrondje dat eruit ziet alsof het een inktvisring is en een plakje geperste aardappelpuree met daarin doorgekookte doperwten en wortels) in plaats van een schaaltje met gebakken aardappeltjes of frites, maakt dat dit voor ons de eerste en laatste keer in van der Valk Haarlem is geweest.

Bij andere van der Valk restaurants (Ridderkerk, Blijdorp, Emmen) was de kwaliteit van het eten veel beter en daar hadden we hier dus ook op gerekend.
Cindy D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Komen wel vaker hier maar vanavond was het niet al te best..
Slechte service, harde geschilde asperges ...jammer! Volgende keer beter
Joh. P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Jammer dat de toegang tot het hotel niet erg makkelijk is voor ouderen en invaliden vanaf de buitenkant!
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
3 kwartier gewacht op ons eerste drankje.
Meer dan een uur op ons eten gewacht.
Prijs/kwaliteit verhouding was alles behalve op z'n plek.
Ook een hoop geklaag over service/eten van andere tafels gehoord.
Tamara J.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Het eten en de bediening waren ronduit slecht. De bestelling werd niet goed doorgegeven waardoor ik erg lang moest wachten op de varkenshaaspuntjes. De puntjes waren erg droog en zat er zat niet veel smaak aan. Ook de mixgrill was niet lekker en de patat was baggervet.
jon N.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Voor een van der valk hotel zeer ondermaats diner.
Ik had de tournedos, wat normaal toch wel een van de beste stukken vlees is. Nu kreeg ik mijn eten al 4/5 minuten nadat ik dit had besteld, wat vervolgens ook niet heel raar bleek want echt rust had het vlees nog niet gehad. Wel een koud bord, wat overigens niet heel goed opgemaakt was voor een restaurant naar deze prijs, onze plaatselijke snackbar maakt van een kapsalon nog iets mooiers. Maar het was dus gelijk dood. Verder smaakloos, er lag nog een radijsje en een mini wortel in een soort van puree op mijn bord als opmaak. Puree was ook flauw van smaak, de frietjes waren niet echt super, vaak hebben ze tocht iets degelijkere friet dan deze 'french fries'. De groenten een klomp bloemkool, de aardappel gratin was prima. Dit was niet de eerste keer dat ik hier heb gegeten en zal hier ook nog wel vaker overnachten, maar eten niet meer, voor deze prijs zo veel beters in een prachtige stad als Haarlem.
Michela P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eten was opzich prima maar de bediening ronduit slecht!!!! Tot 3 maal toe niet begrijpen wat voor arrangement wij (tegen een te hoge prijs) geboekt hebben, garnituur vergeten te brengen, niet vragen wat we willen drinken en ons lang laten wachten met als toppunt knoflooksaus over onze schoenen en overhemd heen. Nooit meer!
Marc C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op uitnodiging hier voor een tweede keer binnen een jaar tijd gegeten maar wederom een tegenvaller. Prijs / kwaliteit valt zwaar tegen. De soep was goed maar hoofdgerecht slecht. Mijn vrouw en mijn vader hadden de varkenshaaspuntjes, ikzelf de gril duo. Op de menukaart staat vermeld dat bij de gril duo varkenshaas en spareribs worden geserveerd maar lag ook nog een ander soort vlees bij. Denk dat de spare ribs op waren en was aangevuld met ander vlees. Varkenshaas zeer droog en smaakloos en heb deze ook niet geheel op gegeten (wil wat zeggen als ik vlees laat staan). De varkenshaaspuntjes waren ook droog, smaakloos en de championsaus waterig. Erg benauwd binnen, mijn zoon en ik zijn tweemaal van tafel gegaan om buiten af te koelen ! Mijn vrouw, vader en ik hebben sinds gisterenavond alle drie een vreemde maag en lichtelijk misselijk. Vorige keer viel het ook al tegen, zonde want de ambiance is goed en personeel vriendelijk. Ik ben normaliter geen zeur maar vind dit alles wel erg slecht. Wij komen hier in iedergeval niet meer terug.
Devi .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben hier met 80 mensen een fantastische brunch gehad. Werkelijk alles was prima en zeer goede bediening. Alleen maar complimenten.
J R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het was net warm genoeg om even op het terras neer te strijken. Jammer alleen dat werkelijk iedereen zit te roken waardoor je toch ongevraagd "meerookt". De lunchkaart is zeer uitgebreid, we kozen bieden voor een "sandwich lekker gezond" en die was heerlijk. Bruin knapperig oerbrood (wat betekent dat eigenlijk?) rijkelijk belegd met frisse sla, parmaham, mozzarella en andere heerlijkheden. Er zat geen pesto op maar deze werd vlotjes nagebracht. Al met al een prima lunch. Het terras heeft zijn beste tijd alleen een beetje gehad maar naar wij begrepen wordt het restaurant binnenkort verbouwd. We zijn benieuwd...
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Na een dagje Zandvoort bij Van der Valk in Haarlem terechtgekomen voor een snel diner. Een zeer uitgebreide kaart met voor elk wat wils. Ik twijfelde tussen de kalfssukade en het Iberico varken. Ik heb voor het laatste gekozen omdat een tafelgenoot de sukade al nam. Het varken was wel aan de vette kant maar smakelijk, de borden mooi opgemaakt met onderop een lekkere rosti. De bijgerechtjes; de friet met mayonaise, de bietjes en de aardappelgratin smaakten ook prima. De wagyuburger van een tafelgenoot zag er ook verzorgd uit, een flink dienblad met krulfrietjes in een mandje en een prikker in de burger om het bij elkaar te houden. Het hotel heeft een prettige sfeer waardoor je gelijk een soort vakantiegevoel krijgt.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Lunchbuffet gegeten na goede ervaring in Akersloot. Wat een afknapper. Weinig keus tov Akersloot. Geen zalm maar haring (terwijl meerderheid van gasten zakenmensen waren die weer verder gingen vergaderen of trainen), geen à la minute coocking zoals in Akersloot, dus geen verse omeletjes, hamburgers etc.
Erg jammer, je verwacht toch een zekere standaard.
Broodjes tijdens vergadering in de zaal zijn overigens wel altijd goed verzorgd.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk gegeten op 1e kerstdag de Kerstbrunch.
Wel erg massaal, maar dat weet je als je bij vd Valk gaat eten.
Kwaliteit was ietsje minder dan een paar jaren geleden. Toen had ik voor het eten een 9 gegeven. Noorse garnalen lagen verstopt onder Hollandse.
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
een zondag brunch genomen.
het concept is leuk all in met drank en dessert.
gerechtjes staan klaar zoals carpaccio erg lekker en ook de vis en salades zijn goed te doen.
al met al een goed beging.
tot dat het dessert buffet komt ijs voor geschept in bakjes dat smelt dus heel snel en voordat je aan je tafel komt is het gesmolten.
en bijna alle taarten en dessert gerechtjes zijn kant en klaar waarschijnlijk want de binnen kant was nog bevroren erg goede brunch op het dessert na.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Goed restaurant, lekker eten en betaalbaar. Het interieur en de entourage is wel oude meuk. Niet gewend van Van der Valk.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Het was in Haarlem Zuid goed toeven. Weliswaar is Van der Valk niet The Place to Be is voor een gastronomisch hoogtepunt, maar wie rond 17.00 uur gewoon even snel wil dineren, kan hier prima terecht.

De tournedos was op mijn verzoek prachtig rood gebakken. Een mooi stuk vlees met een krachtige smaak en zonder zeentjes, wel wat slordig gesneden (niet overal even dik). Op het bord lag een röstifiguurtje en toen ik opmerkte, dat ik dat een plezierige verrassing vond, kwam de ober er ongevraagd nog 2 brengen. De béarnaisesaus had helaas niets met dragonazijn, eidooier en boter te maken. Het had nog het meeste weg van warme knoflookbéchamel. Gelukkig hadden we de kruidenboter nog, die bij het brood geserveerd werd. Die was namelijk wel heel lekker.

Ik betreur het enigszins dat Van der Valk de roestvrijstalen bakjes voor het garnituur heeft afgeschaft, omdat ze niet meer van deze tijd zijn. Het eten bleef er namelijk wel warmer in dan in de witte aardewerk bakjes.

Niet alle groente op het saladebuffet was even vers, maar er was genoeg keus om dat probleem te omzeilen. Buffet zag er trouwens keurig uit.

Mijn tafelgenoot was uitermate gelukkig met de op de tong smeltende sucadelapjes en zijn (wel erg royale portie) andijviestamppot. De rode huiswijn viel bij hem bijzonder in de smaak.

In tegenstelling tot eerdere recensies hebben wij de bediening ervaren als buitengewoon vriendelijk, oplettend en hulpvaardig.

Al met al hebben we gekregen wat we logischerwijs mochten verwachten en waren we niet ontevreden.