Van der Valk hotel Haarlem

Toekanweg 2 2035 LC Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Van der Valk hotel Haarlem

Van der Valk Hotel Haarlem is gunstig gelegen aan de rand van het historisch stadshart, heeft een sfeervol restaurant en een gezellige hotelbar.

De ideale uitvalsbasis voor zakelijke afspraken. Gratis parkeren voor de hotelgasten op het parkeerterrein.
Tevens zijn er 4 Tesla oplaadpunten beschikbaar en 1 gewoon oplaadpunt.

Een goed begin van de dag, tijd om nieuwe energie op te doen, een gezellig moment van samen zijn met een goed gesprek, gezellige vrienden. Eerlijk, mooi en vooral lekker eten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Van der Valk hotel Haarlem

Bus 300 vanaf Haarlem Centraal stopt direct voor het hotel (stop Europaweg)
  • Kom je met de auto?
    Hotel Haarlem is gelegen aan de rand van Haarlem, tevens dichtbij Amsterdam en Schiphol en is uitstekend te bereiken per auto of met openbaar vervoer. Voor het eigen vervoer is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid. U neemt afslag Haarlem Zuid/Zandv
  • : 300 gratis parkeerplekken gelegen bij het hotel

Ontbijt maandag t/m vrijdag 06:00 - 10:30
Ontbijt vrijdag en zaterdag 07:00 - 11:00
Lunch dagelijks 12:00 - 17:00
Diner dagelijks 12:00 - 23:00
Zondagbrunch 12:00 - 15:00 (gedurende feestdagen aangepaste openingstijden en prijzen)

6,9
jon N.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Voor een van der valk hotel zeer ondermaats diner.
Ik had de tournedos, wat normaal toch wel een van de beste stukken vlees is. Nu kreeg ik mijn eten al 4/5 minuten nadat ik dit had besteld, wat vervolgens ook niet heel raar bleek want echt rust had het vlees nog niet gehad. Wel een koud bord, wat overigens niet heel goed opgemaakt was voor een restaurant naar deze prijs, onze plaatselijke snackbar maakt van een kapsalon nog iets mooiers. Maar het was dus gelijk dood. Verder smaakloos, er lag nog een radijsje en een mini wortel in een soort van puree op mijn bord als opmaak. Puree was ook flauw van smaak, de frietjes waren niet echt super, vaak hebben ze tocht iets degelijkere friet dan deze 'french fries'. De groenten een klomp bloemkool, de aardappel gratin was prima. Dit was niet de eerste keer dat ik hier heb gegeten en zal hier ook nog wel vaker overnachten, maar eten niet meer, voor deze prijs zo veel beters in een prachtige stad als Haarlem.
michelapuliti .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eten was opzich prima maar de bediening ronduit slecht!!!! Tot 3 maal toe niet begrijpen wat voor arrangement wij (tegen een te hoge prijs) geboekt hebben, garnituur vergeten te brengen, niet vragen wat we willen drinken en ons lang laten wachten met als toppunt knoflooksaus over onze schoenen en overhemd heen. Nooit meer!
Marc C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op uitnodiging hier voor een tweede keer binnen een jaar tijd gegeten maar wederom een tegenvaller. Prijs / kwaliteit valt zwaar tegen. De soep was goed maar hoofdgerecht slecht. Mijn vrouw en mijn vader hadden de varkenshaaspuntjes, ikzelf de gril duo. Op de menukaart staat vermeld dat bij de gril duo varkenshaas en spareribs worden geserveerd maar lag ook nog een ander soort vlees bij. Denk dat de spare ribs op waren en was aangevuld met ander vlees. Varkenshaas zeer droog en smaakloos en heb deze ook niet geheel op gegeten (wil wat zeggen als ik vlees laat staan). De varkenshaaspuntjes waren ook droog, smaakloos en de championsaus waterig. Erg benauwd binnen, mijn zoon en ik zijn tweemaal van tafel gegaan om buiten af te koelen ! Mijn vrouw, vader en ik hebben sinds gisterenavond alle drie een vreemde maag en lichtelijk misselijk. Vorige keer viel het ook al tegen, zonde want de ambiance is goed en personeel vriendelijk. Ik ben normaliter geen zeur maar vind dit alles wel erg slecht. Wij komen hier in iedergeval niet meer terug.
Devi .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben hier met 80 mensen een fantastische brunch gehad. Werkelijk alles was prima en zeer goede bediening. Alleen maar complimenten.
J R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het was net warm genoeg om even op het terras neer te strijken. Jammer alleen dat werkelijk iedereen zit te roken waardoor je toch ongevraagd "meerookt". De lunchkaart is zeer uitgebreid, we kozen bieden voor een "sandwich lekker gezond" en die was heerlijk. Bruin knapperig oerbrood (wat betekent dat eigenlijk?) rijkelijk belegd met frisse sla, parmaham, mozzarella en andere heerlijkheden. Er zat geen pesto op maar deze werd vlotjes nagebracht. Al met al een prima lunch. Het terras heeft zijn beste tijd alleen een beetje gehad maar naar wij begrepen wordt het restaurant binnenkort verbouwd. We zijn benieuwd...
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Na een dagje Zandvoort bij Van der Valk in Haarlem terechtgekomen voor een snel diner. Een zeer uitgebreide kaart met voor elk wat wils. Ik twijfelde tussen de kalfssukade en het Iberico varken. Ik heb voor het laatste gekozen omdat een tafelgenoot de sukade al nam. Het varken was wel aan de vette kant maar smakelijk, de borden mooi opgemaakt met onderop een lekkere rosti. De bijgerechtjes; de friet met mayonaise, de bietjes en de aardappelgratin smaakten ook prima. De wagyuburger van een tafelgenoot zag er ook verzorgd uit, een flink dienblad met krulfrietjes in een mandje en een prikker in de burger om het bij elkaar te houden. Het hotel heeft een prettige sfeer waardoor je gelijk een soort vakantiegevoel krijgt.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Lunchbuffet gegeten na goede ervaring in Akersloot. Wat een afknapper. Weinig keus tov Akersloot. Geen zalm maar haring (terwijl meerderheid van gasten zakenmensen waren die weer verder gingen vergaderen of trainen), geen à la minute coocking zoals in Akersloot, dus geen verse omeletjes, hamburgers etc.
Erg jammer, je verwacht toch een zekere standaard.
Broodjes tijdens vergadering in de zaal zijn overigens wel altijd goed verzorgd.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk gegeten op 1e kerstdag de Kerstbrunch.
Wel erg massaal, maar dat weet je als je bij vd Valk gaat eten.
Kwaliteit was ietsje minder dan een paar jaren geleden. Toen had ik voor het eten een 9 gegeven. Noorse garnalen lagen verstopt onder Hollandse.
Mikevd .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Gisteren mosselen gegeten bij Van der Valk Haarlem. Eerste pannetje was perfect. Romige mosselen, klein beetje kookvocht, goede klassieke smaak. Tweede pannetje was echter erg slecht. Meer dan de helft was nog aan de rauwe kant. Slijmerig en niet lekker. Aandachts puntje voor de keuken! Verder was de saté van mijn tafelgenoot prima!
AGK .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Nadat wij spontaan hotel Haarlem-Zuid hadden gecomplimenteerd en gefeliciteerd met het nieuwe aanzicht (m.n. heel mooi als de zon op het hotel schijnt) werden wij genodigd om aldaar van een brunch te genieten en te worden rondgeleid in het nieuwe gedeelte inclusief de nieuwe kamers. De nieuwe kamers en de lounge zijn modern, sfeervol, luxueus en van alle gemakken voorzien, kortom heel mooi. Eigenlijk jammer dat wij zelf in Haarlem wonen en het daarom voor ons niet in de rede ligt om hier te verbliijven. Maar zeker voor een ieder meer dan een aanrader en als wij ooit een goede reden kunnen bedenken gaan wij hier zelf ook een keer van een verblijf genieten! De brunch was heel goed, uitgebreid, divers en smaakvol en een heel vriendelijke bediening! Het dessert was verrassend, veel keuze uit met name ijssoorten, bavarois en gebak. Van alles meer dan genoeg! Zeker voor herhaling vatbaar!
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
een zondag brunch genomen.
het concept is leuk all in met drank en dessert.
gerechtjes staan klaar zoals carpaccio erg lekker en ook de vis en salades zijn goed te doen.
al met al een goed beging.
tot dat het dessert buffet komt ijs voor geschept in bakjes dat smelt dus heel snel en voordat je aan je tafel komt is het gesmolten.
en bijna alle taarten en dessert gerechtjes zijn kant en klaar waarschijnlijk want de binnen kant was nog bevroren erg goede brunch op het dessert na.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Goed restaurant, lekker eten en betaalbaar. Het interieur en de entourage is wel oude meuk. Niet gewend van Van der Valk.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Het was in Haarlem Zuid goed toeven. Weliswaar is Van der Valk niet The Place to Be is voor een gastronomisch hoogtepunt, maar wie rond 17.00 uur gewoon even snel wil dineren, kan hier prima terecht.

De tournedos was op mijn verzoek prachtig rood gebakken. Een mooi stuk vlees met een krachtige smaak en zonder zeentjes, wel wat slordig gesneden (niet overal even dik). Op het bord lag een röstifiguurtje en toen ik opmerkte, dat ik dat een plezierige verrassing vond, kwam de ober er ongevraagd nog 2 brengen. De béarnaisesaus had helaas niets met dragonazijn, eidooier en boter te maken. Het had nog het meeste weg van warme knoflookbéchamel. Gelukkig hadden we de kruidenboter nog, die bij het brood geserveerd werd. Die was namelijk wel heel lekker.

Ik betreur het enigszins dat Van der Valk de roestvrijstalen bakjes voor het garnituur heeft afgeschaft, omdat ze niet meer van deze tijd zijn. Het eten bleef er namelijk wel warmer in dan in de witte aardewerk bakjes.

Niet alle groente op het saladebuffet was even vers, maar er was genoeg keus om dat probleem te omzeilen. Buffet zag er trouwens keurig uit.

Mijn tafelgenoot was uitermate gelukkig met de op de tong smeltende sucadelapjes en zijn (wel erg royale portie) andijviestamppot. De rode huiswijn viel bij hem bijzonder in de smaak.

In tegenstelling tot eerdere recensies hebben wij de bediening ervaren als buitengewoon vriendelijk, oplettend en hulpvaardig.

Al met al hebben we gekregen wat we logischerwijs mochten verwachten en waren we niet ontevreden.
littlesins .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2012
Hier vaker gegeten omdat we er wel eens overnacht hebben (Valk Hotel). Het eten is net een voldoende maar wel erg duur voor de geboden kwaliteit. Dus de prijs kwaliteit verhouding is veel te duur. De locatie is ook niet om over naar huis te schrijven, nauwelijks op loopafstand van Haarlem Centrum (maar wel goed als je snel in Amsterdam of Den Haag wilt zijn). De bediening is veelal door piepjonge studenten of net afgestuurden van de Hotelschool, die ieder gevoel van van verantwoordelijk afschuiven naar de hotel manager die nooit bereikbaar is (wil zijn).